directie proasta?
![]() ![]() ![]() |
directie proasta?
SwatKat |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.087 Joined: 22 June 04 From: eterna si fascinanta RO ![]() |
|
||
--------------------
Skoda
O3 FL 1.4TSI DSG
2017 Ex -M2.2, 1.5/100
|
|||
valioglu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
Primul lucru schimba rotile din fata intre ele si vezi daca mai trage. Daca trage in partea cealalta e din cauciucuri si trebuie sa le echilibrezi sau sa le schimbi. Daca trage in aceeasi directie e din geometria rotilor si trebuie sa te duci la service sa le reglezi, Oricum verifica presiunea in fata si spate.
|
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
SYL |
![]()
Post
#3
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Nu ai precizat in ce parte trage masina. Daca trage dreapta, si doar usor, e probabil de la inclinarea drumului; oricum incarcatura masinii mai mult intr-o parte decat in alta face ca masina sa traga in partea respectiva (daa drumul ar fi teoretic perfect plat, si doar cu soferul in masina, masina ar trebui sa traga usor stanga).
Oricum fa o geometrie (e indicat sa o faci la fiecare 20.000km), si eventual si echilibratrea rotilor. Oricum o roata dezechilibrata face ca masina sa vibreze/sa tremure volanul la viteza mare. Faptul ca masina trage dr/stg tine de geometrie. Bafta ! |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#4
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Echilibrarea fa-o pe Fundeni. Cauzele sunt destul si s-au enumerat mai sus atat ele cat si solutiile. Insa ce ma surprinde e ca toata lumea se plange ca masinile trag dreapta. Ori e de la drum, ori e de la faptul ca de la rotile din dreapta sar cel mai repede bucatelele de plumb de pe roti din cauza ca in gropi se da cel mai adesea cu partea dreapta. Din acelasi motiv se "strica" mai repede geometria tot pe aceeasi parte.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
SYL |
![]()
Post
#5
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Eu cred ca e de la drum, pt ca si mei imi trage usor dreapta, dar cand fac o depasire si merg pe contrasens (deci drumu e inclinat spre stanga) atunci trage usor stanga.
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
SwatKat |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.087 Joined: 22 June 04 From: eterna si fascinanta RO ![]() |
Deocamdata sa vad cum se comporta saptamana asta, ca am dat tel la Sama Service si mi-au zis ca echilibrat 4 roti = ~600000. Si nu vreau sa dau banii degeaba din cauza ca trage din cauza inclinarii drumului. V-am mai zis, eram pe Pl-Buc pe banda a 2-a, deci unde teoretic e inclinarea mai mare...
|
--------------------
Skoda
O3 FL 1.4TSI DSG
2017 Ex -M2.2, 1.5/100
|
|
SYL |
![]()
Post
#7
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
[quote]Deocamdata sa vad cum se comporta saptamana asta, ca am dat tel la Sama Service si mi-au zis ca echilibrat 4 roti = ~600000.[/quote]
Cat ?? :shock: Vrei sa spui ca numai pt dat jos de pe masina, echilibrat roti s montat la loc pe masina iti ia 600k ?? Enorm !! Sigur in banii astia nu iti face si geometria ? Ca asa mai merge, desi tot e cam mult. Doar pt ecchilibratul rotilor du-te la o vulcanizare care face echilibrare de roti si te costa maxim 200k (functie si de cati plumbi sunt necesari). Bafta ! |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
calin.c |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
daca nu bate volanul nu trebe echilibrate rotile.verifica presiunea si schimba rotile din fata intre ele si daca tot asa se comporta dute sa-ti regleze directia
|
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#9
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
La 600k o echilibrare ma astept sa-mi pun argint in loc de plumb la roti. Du-te la altii (eu recomand Fundeni-ul) sa-ti faca echilibrarea si nu te costa mai mult de 30-50k pentru o roata.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
RIon |
![]()
Post
#10
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
la CJ, dat jos roti, echilibrat si centrat, greutati dupa caz, umflat - 240 000 (la rezerva doar echilibrare si verificare presiune). Pt. umflat e 5 000, desi le poti umfla singur in benzinarii...
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
archimonde |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 8 August 04 ![]() |
In Capitala, demontat/montat rotzi, echilibrat costa cam 40000 pe bucata.
Asha ca pretzul de 600000 pe care tzi l-a spus ala, e pretz pt fraieri. Meseriashii din ziua de azi incearca sa pacaleasca pt ca ishi dau seama ca cei tineri nu mai sunt multilaterali dezvoltatzi cum era pe timpuri. Ideea e ca cei care nu cunosc tb sa se informeze. Site-ul asta e extraordinar. Acum o saptamana mi s-a rupt axul pinionului din caseta de directzie. In parcare la ai mei. Ai mei au chemat mecanicul de la Marcus, din Pantelimon, shi asta le-a spus ca tb schimbat tot. Adica, caseta, ax volan inferior, bielete directzie, plus transport ma costa in jur de 8.700.000 La serviciu i-am spus unui shofer pb, shi a vazut, a facut. Era numai caseta de directzie care m-a costat 2.700.000 plus manopera lui 1.000.000 Axul volan era nou, fusese schiimbat de fostul proprietar, iar bieletele erau bune. Ashtia sunt mecanicii. Nu avetzi incredere in mecanici. Cu cat service-ul este mai mare, cu atat sunt mai hotzi mecanicii. |
-------------------- |
|
SwatKat |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.087 Joined: 22 June 04 From: eterna si fascinanta RO ![]() |
am dat tel la Sama service, am cerut factura pe firma, nu stia aia ca-s tanar sau nu si dupa cum am spus eu cer mereu pentru firma, ca zic eu ca e mai sigur. Poate era aia de la tel blonda si ......, nu stiu. Oricum, am fost in weekend la drum lung si nu se simte ca trage dreapta decat daca dau drumul la volan, atunci o ia usor dreapta. Asa ca nu ma grabesc deocamdata...
|
--------------------
Skoda
O3 FL 1.4TSI DSG
2017 Ex -M2.2, 1.5/100
|
|
calin.c |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
nu cred ca e bine pe firma ca eu am auzit mecanici care pun mai mult pe factura la firme ca zic ei oricum nu conteaza la o firma:).
|
-------------------- |
|
bursuck |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 16 May 03 ![]() |
Aceeasi buba: Incepuse sa traga dreapta. Nu va spun cati draci mi-am facut. Cat or fi sughitat aia de la Mioveni. Pana cand mi-a venit ideea sa verific presiunea la roti (n-o mai facusem cam de-un an). Rezultatul ? Pe dreapta fata aveam cam cu 0,2atm mai putin ca in stanga, iar pe spate cu 0,8 !!! (era dezumflata bine). Dupa ce am refacut presiunea (am bagat peste tot 2,2 - nu stiu totusi daca atat trebuie) totul a revenit la normal. Nu mai trage catusi de putin dreapta.
|
--------------------
Dacia
Solenza (In)Confort
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#15
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
In roti scrie ca se baga 2.0 la gol. acum depinde cum faci presiunea. Ca daca ai mers cu masina s-au incins rotile si trebuie sa ai presiune mai mare. Deci e complicat, ca niciodata nu stii cu cat creste presiunea. Poate sa ajunga si la 0.5-1 bar peste normal daca ai mers ma mult.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
i96nds |
![]()
Post
#16
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca rotile sunt incinse ca ai mers cu viteza mare si te-ai oprit brusc sa bagi aer atunci trebuie sa pui in plus cam 0,2-0,3 bari, deci ajungi de obicei cam la 2.3 bari maxim. Asta parca scria si pe un site, nu mai stiu unde....
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Marty |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Eu am bagat Azot anul trecut. V-as recomanda acelasi lucru.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#18
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu am facut un test acum ceva timp pe break. Cauciucurile erau de acceasi dimensiune cum am acm la SLZ, marca nu cred ca influenteaza cu ceva treaba asta. In mers presiunea varia intre 2.2 bari fata de 2.0 cat le umflasem reci fiind (asta e valabil pentru un drum scurt prin oras) si 2.7-2.8 bari, chiar 3 bari si ceva daca am mers foarte mult cu masina. Daca era si greutate pe spate, deja batea spre 3.5 bari.
Cum imi fac eu presiunea. Am un compresor care se alimenteaza la bricheta masinii (i-am schimbat intrerupatorul original de tot rahatul cu unul mai serios) si cobor seara la masina cand deja nu mai sta in soare de cateva ore. Rotile le umflu la 2 bari. Dar treaba asta nu o fac prea des. In general nainte sa plec la un drum mai lung sau o data la doua luni daca nu observ ca s-a lasat vreo roata. Pana acum diferenta cea mai mare a fost de -0.2 bar la o roata din spate. In rest le umflu de cate ori am ocazia la o benzinarie LUK de langa mine care are compersor automat. Setez hardughia la 2.1 bari (ca nu merg mult pana acolo, vreo 500 de metri printre blocuri) si o las sa-si faca treaba. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
i96nds |
![]()
Post
#19
|
||
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Poti sa ne spui si noua, te rog, unde ai facut operatiunea asta si cat a costat? Ai sesizat un comportament mai bun al masinii? |
||
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|||
Marty |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
La SAMA, nu mai retin cit m-a costat, cauta pe forum. N-am observat nici un fel de schimbare de comportament, doar ca stau eu UN PIC mai linistit in legatura cu explozia.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#21
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai si daca bagi azot, normal ar trebui sa completezi tot cu azot nu? Ca atunci nu ar mai avea nici un farmec toata treaba.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
SwatKat |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.087 Joined: 22 June 04 From: eterna si fascinanta RO ![]() |
Da. Si cred ca si costa mai mult... :mrgreen:
|
--------------------
Skoda
O3 FL 1.4TSI DSG
2017 Ex -M2.2, 1.5/100
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:14 |