DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> directie proasta?

SwatKat
post 1 Aug 2004, 21:45
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.087
Joined: 22 June 04
From: eterna si fascinanta RO




Scuze, dar de maine dupamasa plec in concediu si n-am avut timp sa caut daca a mai fost postat asa ceva.
De vineri am tot batut in fiecare zi drumul Pl-Buc din ratiuni de bunici (au avut treaba...) si am observat ca pe portiunile unde se poate baga viteza pe la 140 masina tragea dreapta. E adevarat ca nu prea tare, dar trageaun pic . La viteza mica trage mai putin. Acum, si drumul stiu ca e inclinat spre experior ca sa se scurga apa, si eu eram pe banda 2, dar parca...

O sa incerc luni sa ma duc la echilibar roti, ca nu le-am facut de cand am luat masina (mai 2004, 3800km). Intrebarea e: poate sa fie de la echilibrat roti, sau altceva mai grav?

PS. Echilibrat la IPSO sau SAMA?

10x.


--------------------
Skoda O3 FL 1.4TSI DSG 2017
Ex -M2.2, 1.5/100
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 1 Aug 2004, 22:00
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




Primul lucru schimba rotile din fata intre ele si vezi daca mai trage. Daca trage in partea cealalta e din cauciucuri si trebuie sa le echilibrezi sau sa le schimbi. Daca trage in aceeasi directie e din geometria rotilor si trebuie sa te duci la service sa le reglezi, Oricum verifica presiunea in fata si spate.


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 1 Aug 2004, 22:22
Post #3


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Nu ai precizat in ce parte trage masina. Daca trage dreapta, si doar usor, e probabil de la inclinarea drumului; oricum incarcatura masinii mai mult intr-o parte decat in alta face ca masina sa traga in partea respectiva (daa drumul ar fi teoretic perfect plat, si doar cu soferul in masina, masina ar trebui sa traga usor stanga).
Oricum fa o geometrie (e indicat sa o faci la fiecare 20.000km), si eventual si echilibratrea rotilor. Oricum o roata dezechilibrata face ca masina sa vibreze/sa tremure volanul la viteza mare. Faptul ca masina trage dr/stg tine de geometrie.
Bafta !


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 2 Aug 2004, 00:39
Post #4


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Echilibrarea fa-o pe Fundeni. Cauzele sunt destul si s-au enumerat mai sus atat ele cat si solutiile. Insa ce ma surprinde e ca toata lumea se plange ca masinile trag dreapta. Ori e de la drum, ori e de la faptul ca de la rotile din dreapta sar cel mai repede bucatelele de plumb de pe roti din cauza ca in gropi se da cel mai adesea cu partea dreapta. Din acelasi motiv se "strica" mai repede geometria tot pe aceeasi parte.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 2 Aug 2004, 00:44
Post #5


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Eu cred ca e de la drum, pt ca si mei imi trage usor dreapta, dar cand fac o depasire si merg pe contrasens (deci drumu e inclinat spre stanga) atunci trage usor stanga.


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SwatKat
post 2 Aug 2004, 18:02
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.087
Joined: 22 June 04
From: eterna si fascinanta RO




Deocamdata sa vad cum se comporta saptamana asta, ca am dat tel la Sama Service si mi-au zis ca echilibrat 4 roti = ~600000. Si nu vreau sa dau banii degeaba din cauza ca trage din cauza inclinarii drumului. V-am mai zis, eram pe Pl-Buc pe banda a 2-a, deci unde teoretic e inclinarea mai mare...


--------------------
Skoda O3 FL 1.4TSI DSG 2017
Ex -M2.2, 1.5/100
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 2 Aug 2004, 19:19
Post #7


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




[quote]Deocamdata sa vad cum se comporta saptamana asta, ca am dat tel la Sama Service si mi-au zis ca echilibrat 4 roti = ~600000.[/quote]

Cat ?? :shock: Vrei sa spui ca numai pt dat jos de pe masina, echilibrat roti s montat la loc pe masina iti ia 600k ?? Enorm !! Sigur in banii astia nu iti face si geometria ? Ca asa mai merge, desi tot e cam mult.

Doar pt ecchilibratul rotilor du-te la o vulcanizare care face echilibrare de roti si te costa maxim 200k (functie si de cati plumbi sunt necesari).

Bafta !


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calin.c
post 2 Aug 2004, 19:26
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 310
Joined: 27 July 04
From: sighisoara




daca nu bate volanul nu trebe echilibrate rotile.verifica presiunea si schimba rotile din fata intre ele si daca tot asa se comporta dute sa-ti regleze directia


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 2 Aug 2004, 20:48
Post #9


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




La 600k o echilibrare ma astept sa-mi pun argint in loc de plumb la roti. Du-te la altii (eu recomand Fundeni-ul) sa-ti faca echilibrarea si nu te costa mai mult de 30-50k pentru o roata.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 8 Aug 2004, 23:09
Post #10


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




la CJ, dat jos roti, echilibrat si centrat, greutati dupa caz, umflat - 240 000 (la rezerva doar echilibrare si verificare presiune). Pt. umflat e 5 000, desi le poti umfla singur in benzinarii...


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
archimonde
post 8 Aug 2004, 23:44
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 8 August 04




In Capitala, demontat/montat rotzi, echilibrat costa cam 40000 pe bucata.
Asha ca pretzul de 600000 pe care tzi l-a spus ala, e pretz pt fraieri.

Meseriashii din ziua de azi incearca sa pacaleasca pt ca ishi dau seama ca cei tineri nu mai sunt multilaterali dezvoltatzi cum era pe timpuri.
Ideea e ca cei care nu cunosc tb sa se informeze. Site-ul asta e extraordinar. Acum o saptamana mi s-a rupt axul pinionului din caseta de directzie. In parcare la ai mei. Ai mei au chemat mecanicul de la Marcus, din Pantelimon, shi asta le-a spus ca tb schimbat tot. Adica, caseta, ax volan inferior, bielete directzie, plus transport ma costa in jur de 8.700.000
La serviciu i-am spus unui shofer pb, shi a vazut, a facut. Era numai caseta de directzie care m-a costat 2.700.000 plus manopera lui 1.000.000
Axul volan era nou, fusese schiimbat de fostul proprietar, iar bieletele erau bune.

Ashtia sunt mecanicii.
Nu avetzi incredere in mecanici.
Cu cat service-ul este mai mare, cu atat sunt mai hotzi mecanicii.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SwatKat
post 9 Aug 2004, 23:51
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.087
Joined: 22 June 04
From: eterna si fascinanta RO




am dat tel la Sama service, am cerut factura pe firma, nu stia aia ca-s tanar sau nu si dupa cum am spus eu cer mereu pentru firma, ca zic eu ca e mai sigur. Poate era aia de la tel blonda si ......, nu stiu. Oricum, am fost in weekend la drum lung si nu se simte ca trage dreapta decat daca dau drumul la volan, atunci o ia usor dreapta. Asa ca nu ma grabesc deocamdata...


--------------------
Skoda O3 FL 1.4TSI DSG 2017
Ex -M2.2, 1.5/100
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calin.c
post 10 Aug 2004, 12:38
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 310
Joined: 27 July 04
From: sighisoara




nu cred ca e bine pe firma ca eu am auzit mecanici care pun mai mult pe factura la firme ca zic ei oricum nu conteaza la o firma:).


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bursuck
post 10 Aug 2004, 13:02
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 16 May 03




Aceeasi buba: Incepuse sa traga dreapta. Nu va spun cati draci mi-am facut. Cat or fi sughitat aia de la Mioveni. Pana cand mi-a venit ideea sa verific presiunea la roti (n-o mai facusem cam de-un an). Rezultatul ? Pe dreapta fata aveam cam cu 0,2atm mai putin ca in stanga, iar pe spate cu 0,8 !!! (era dezumflata bine). Dupa ce am refacut presiunea (am bagat peste tot 2,2 - nu stiu totusi daca atat trebuie) totul a revenit la normal. Nu mai trage catusi de putin dreapta.


--------------------
Dacia Solenza (In)Confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 10 Aug 2004, 14:29
Post #15


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




In roti scrie ca se baga 2.0 la gol. acum depinde cum faci presiunea. Ca daca ai mers cu masina s-au incins rotile si trebuie sa ai presiune mai mare. Deci e complicat, ca niciodata nu stii cu cat creste presiunea. Poate sa ajunga si la 0.5-1 bar peste normal daca ai mers ma mult.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 10 Aug 2004, 15:41
Post #16


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Daca rotile sunt incinse ca ai mers cu viteza mare si te-ai oprit brusc sa bagi aer atunci trebuie sa pui in plus cam 0,2-0,3 bari, deci ajungi de obicei cam la 2.3 bari maxim. Asta parca scria si pe un site, nu mai stiu unde....


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 10 Aug 2004, 15:57
Post #17


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Eu am bagat Azot anul trecut. V-as recomanda acelasi lucru.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 10 Aug 2004, 15:58
Post #18


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Eu am facut un test acum ceva timp pe break. Cauciucurile erau de acceasi dimensiune cum am acm la SLZ, marca nu cred ca influenteaza cu ceva treaba asta. In mers presiunea varia intre 2.2 bari fata de 2.0 cat le umflasem reci fiind (asta e valabil pentru un drum scurt prin oras) si 2.7-2.8 bari, chiar 3 bari si ceva daca am mers foarte mult cu masina. Daca era si greutate pe spate, deja batea spre 3.5 bari.

Cum imi fac eu presiunea. Am un compresor care se alimenteaza la bricheta masinii (i-am schimbat intrerupatorul original de tot rahatul cu unul mai serios) si cobor seara la masina cand deja nu mai sta in soare de cateva ore. Rotile le umflu la 2 bari. Dar treaba asta nu o fac prea des. In general nainte sa plec la un drum mai lung sau o data la doua luni daca nu observ ca s-a lasat vreo roata. Pana acum diferenta cea mai mare a fost de -0.2 bar la o roata din spate. In rest le umflu de cate ori am ocazia la o benzinarie LUK de langa mine care are compersor automat. Setez hardughia la 2.1 bari (ca nu merg mult pana acolo, vreo 500 de metri printre blocuri) si o las sa-si faca treaba.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 11 Aug 2004, 09:41
Post #19


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




QUOTE
Eu am bagat Azot anul trecut. V-as recomanda acelasi lucru.

Poti sa ne spui si noua, te rog, unde ai facut operatiunea asta si cat a costat? Ai sesizat un comportament mai bun al masinii?


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 11 Aug 2004, 14:44
Post #20


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




La SAMA, nu mai retin cit m-a costat, cauta pe forum. N-am observat nici un fel de schimbare de comportament, doar ca stau eu UN PIC mai linistit in legatura cu explozia.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 11 Aug 2004, 14:59
Post #21


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Pai si daca bagi azot, normal ar trebui sa completezi tot cu azot nu? Ca atunci nu ar mai avea nici un farmec toata treaba.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SwatKat
post 12 Aug 2004, 01:33
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.087
Joined: 22 June 04
From: eterna si fascinanta RO




Da. Si cred ca si costa mai mult... :mrgreen:


--------------------
Skoda O3 FL 1.4TSI DSG 2017
Ex -M2.2, 1.5/100
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 23:14
Forum Renault