martorii de bord
![]() ![]() ![]() |
martorii de bord
stelian81 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 4 February 06 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1400
- B 16 PZM
|
|||
papamuntz991 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
alea sunt prinse cam ca dracu...si eu am dat azi bordul jos si nu-mi mai merge cel de la ulei...si nici ala de la benzina(asta sper sa-l fac)...si eu as fi curios de raspunsurile pe care le dau baietii aici...
asa ca cei care cunosc..lamuriti-ne...comentati... |
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
firul de la sonda de ulei intrerupt sau scos sonda de bec defecta (cea mica nu cea mai mare care este de ceas) mufa de bord defecta sau becurile arse ,daca sta tot timpul aprinsa si dupa pornirea motorului ori este sonda defecta ori nu este presiune de ulei caz care recomadd verificarea presiunii la service sau inlocuire cau o sonda care se stie ca functioneaza
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#4
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Cel mai probabil firul de la sonda ..care este intrerupt ... sau sonda ... atinge firul la masa ...si daca este sonda atunci se aprinde becul ... daca nu se aprinde .. verifica virul sa fie bun si pe urma becul ... Bafta ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
LUXOR |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 25 December 06 ![]() |
La tema asta nu pot sta deoparte.
Mie nu mi se aprinde martorul de temperatură apă când pun contactul. Nu mi s-a aprins niciodată. Se poate să lipsească becul sau circuitul electric la modelul din 2000? Cum pot verifica asta? Și dacă tot sunt aici: ce ziceți de faptul că oricât ar fi de caldă apa din motor indicatorul de temperatură nu depășește o poziție aflată puțin sub prima linie a scalei (nu cea de zero)? Cam locul în care stă când nu este pus contactul. Vă mulțumesc. |
--------------------
DACIA
1310 Li
2000 Berlina Minds are like parachutes - they only function when open.
(Thomas Dewar ) |
|
bygy007 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(LUXOR @ 19 Feb 2007, 20:46) La tema asta nu pot sta deoparte. Mie nu mi se aprinde martorul de temperatură apă când pun contactul. Nu mi s-a aprins niciodată. Se poate să lipsească becul sau circuitul electric la modelul din 2000? Cum pot verifica asta? Și dacă tot sunt aici: ce ziceți de faptul că oricât ar fi de caldă apa din motor indicatorul de temperatură nu depășește o poziție aflată puțin sub prima linie a scalei (nu cea de zero)? Cam locul în care stă când nu este pus contactul. Vă mulțumesc. in primul rind verifica daca becul este bun apoi daca ai sonda si este buna rapid si sigur se verifica astfel : se pune contactul si se porneste motorul (in stationare este aprins becul de ulei becul de apa si becul de atentie toate acestea sint aprinse de sonda de ulei dar nu cea de ceas daca ai) se scoate firul de la sonda de apa care este udeva pe chiulasa fata in fata cu bateria si pune-l la masa becul de apa se aprinde impreuna cu cel de atentie daca se aprinde instalatia este ok ramine termocontactul sonda pentru indicatorul de temperatura (ceas) se verifica punind contactul si punind firele pe rind la masa de la sonde trebuie sa se aprinda becul si indicatorul trebuie sa stea pe temperatura maxima sonda de temperatura de bec este un contact desfacut care la o anumita temperatura se face sonda de temperatura de ceas este o rezistenta variabila cu temperatura cu cit creste temperatura cu atit scade rezistenta electrica |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#7
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(LUXOR @ 19 Feb 2007, 20:46) Și dacă tot sunt aici: ce ziceți de faptul că oricât ar fi de caldă apa din motor indicatorul de temperatură nu depășește o poziție aflată puțin sub prima linie a scalei (nu cea de zero)? Cam locul în care stă când nu este pus contactul. Vă mulțumesc. Aici nu prea inteleg .. acul nu se misca mai deloc adica sta la inceputul scalei ... api atunci este stricata sonda de ceas sau indicatorul ... daca te referi la ultima liniuta ...pai este super bine ...ce vrei sa iti fierbi motorul ... |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
LUXOR |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 25 December 06 ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 20 Feb 2007, 00:44) Am trei sonde: - temperatură apă pentru calculator -- asta este altfel, am identificat-o ușor după formă și după pachetul de fire care duc la CPM = ok - temperatură pentru indicator (ceas) -- asta bănuiesc că este cea al cărei fir scos și pus la masă face ca indicatorul să stea pe temperatura maximă = ok. Aici nu s-a aprins becul = ok? - temperatură pentru bec -- cu firul pus la masă nu se întâmplă nimic. Nici bec aprins, nici vreo mișcare la acul indicatorului = ? Nu știu precis dacă există bec pentru temperatură, chiar ars. Asta cum pot afla? Pentru că nu stiu pe unde pot să-mi strecor mâna pentru a pipăi. La ulei nu am ceas, doar o pată mare roșie. Foarte fugitiv (datorită programului de lucru nu am prea mult timp deocamdată) am făcut și testul cu motorul pornit. La punerea contactului s-au aprins, pe lângă martorul injecției, becul de ulei (pata roșie) și becul de atenție, dar becul de apă (dacă o fi existând) nu s-a aprins. După pornirea motorului și stingerea tuturor becurilor am scos pe rând firele de la cele două sonde și le-am pus la masă, dar nu s-a întâmplat nimic la bord. Aici am o suspiciune: poate că nu a fost destul de ferm contactul la masă (s-o fi mișcat la vibrațiile datorate funcționării motorului, n-am avut un ajutor, nici "crocodili"). Voi repeta testul. După toate poveștile astea, care crezi că o fi problema? Mulțumesc mult. QUOTE(mihai0070 @ 20 Feb 2007, 09:11) Aici nu prea inteleg .. acul nu se misca mai deloc adica sta la inceputul scalei ... api atunci este stricata sonda de ceas sau indicatorul ... daca te referi la ultima liniuta ...pai este super bine ...ce vrei sa iti fierbi motorul ... La Dacia asta indicatorul de temperatura apă arată..., cum să spun..., ca trei căsuțe suprapuse, cea de sus fiind roșie. Fără contact pus, acul indicatorului stă undeva în partea superioară a primei căsuțe (căsuța de jos). La punerea contactului acul coboară la baza acestei casuțe (cum ar fi "zero", sau rece = cea mai mică temperatură). După ce motorul se încălzește acul urcă, dar niciodată nu depășește poziția de la "fără contact pus", adică partea superioară a căsuței de jos. Nu că aș vrea să îmi fierb motorul, dar ceva totuși mă face să cred că nu se poate ca temperatura apei să fie atât de constantă, în orice condiții..., pentru că odată ajuns acul în acea poziție nu se mai mișcă de acolo decât dacă iau contactul! Nu mai știu ce să te întreb, dar îți mulțumesc oricum. PS Parcă îmi amintesc că pe când mașina era înca în garanție mi-a fost schimbat termostatul în Service și mecanicul mi-a arătat mulțumit că temperatura indicată la bord nu mai este atât de mare ca înainte. Să aibă și asta vreo legătură cu indicația actuală? This post has been edited by LUXOR: 20 Feb 2007, 17:54 |
--------------------
DACIA
1310 Li
2000 Berlina Minds are like parachutes - they only function when open.
(Thomas Dewar ) |
|
mihai0070 |
![]()
Post
#9
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred ... acul ala trebuia sa ajunga macar la jumatate ... eu cred ca nu indica bine si ca s-a dus bobina din acel ac indicator ...si nu ii mai creste si nici scade rezistenta ... ori s-a dus sonda de apa care nu mai indica bine ...
Ps nu am inteles bine dar tu ai masina cu injectie ... |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
LUXOR |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 25 December 06 ![]() |
QUOTE(mihai0070 @ 20 Feb 2007, 19:57) Nu cred ... acul ala trebuia sa ajunga macar la jumatate ... Ps nu am inteles bine dar tu ai masina cu injectie ... Ei..., nu crezi! Am verificat de mai multe ori înainte de a scrie. Este așa cum am spus. Da, mașina este cu injecție. Ar putea fi altfel în cazul acesta? Ceea ce vreau să știu este cum să fac să văd mai întâi dacă este bec martor de temperatură, iar dacă este... de ce nu se aprinde la punerea contactului? (bec ars...,sondă defectă...,etc.) |
--------------------
DACIA
1310 Li
2000 Berlina Minds are like parachutes - they only function when open.
(Thomas Dewar ) |
|
sobolan |
![]()
Post
#11
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(stelian81 @ 17 Feb 2007, 22:32) am si eu o problema la masina...cand pun contactul nu mi se aprinde martorul ulei si martorul apa.becurile sunt bune,care ar putea fi problema bordu are trei mufe.....verific-o pe aia de la mijloc ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#12
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Daca ai injectie ... senzorul de temperatura este pozitionat altfel si daca nu ma insel eu trece prin calculator ... eu nu am injectie asa ca nu prea pot sa te ajut cu pozitionarea lui ... dar sigur trebuie sa fie bec acolo ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 17:29 |