DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Benzina Carrera 100

EUROPE_
post 15 Feb 2007, 11:59
Post #31


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




@AAlpine1, ai dreptate, dar eu am supapele terminate din toate puctele de vedere, asa ca nu prea imi fac griji, ca oricum trebuie sa le schimb/repar biggrin.gif .


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulik_21
post 15 Feb 2007, 12:00
Post #32


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 18 October 06




Pai io nu stau in Cta! Acolo vin la scoala si la munca! Io stau in Harsova si am doar un amarat de Petrom! La saptamana trebuie sa curat filtrele pt ca are numai mizerie in benzina! Dar tie iti recomand Carrera 95 FP sau Eco Premium 95 de la OMV! Macar incearco pe aia cu PB! Iti zic io ca merita tongue.gif


--------------------
Dacia;Daewoo 1300;Cielo 1.5 Sohc 1975;1997 - CT 05 ULK;CT 04 ZSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 15 Feb 2007, 12:04
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




AAlpine1:
QUOTE
a motorul de bmw m3 cu pretentii pe care il ai u pe masina ar trebuii sa iti comanzi benzina de la Formula 1........
ps il stiu pe unu care mergea cu benzina 95 cu plumb care avea turbu pe masina de ce mergea asa cititi forum/carti/etc.....
motaurul de dacie e facut sa mearga cu 95 cu plumb; ps plumbul protejeaza supapele de ce face asta iarasi cititi forum/carti/etc..... oricum daca spun de ce multi nu ar intelege ......


Nu conteaza ce motor am, eu vreau sa-i pun consumabile si benzina foarte bune in el. De aia i-am bagat ulei cu grafit in rodaj, l-am schimbat de 2 ori in 600km, de aia la urmatorul schimb ii bag 10w60.
Motor mai capabil am cautat in draci (si aici pe forum), un R5Turbo, n-am gasit. Acum caut 2 carb-uri Dellorto si sunt convins ca tot nu am sa gasesc. Asta e motorul, macar sa am grija de el.


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 15 Feb 2007, 12:05
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




QUOTE(Iulik_21 @ 15 Feb 2007, 12:00)
Pai io nu stau in Cta! Acolo vin la scoala si la munca! Io stau in Harsova si am doar un amarat de Petrom! La saptamana trebuie sa curat filtrele pt ca are numai mizerie in benzina! Dar tie iti recomand Carrera 95 FP sau Eco Premium 95 de la OMV! Macar incearco pe aia cu PB! Iti zic io ca merita tongue.gif
*



Pai care-i aia "cu plumb" ? Mai exista cu plumb? blink.gif Mi-a mai zis lumea ca au mai vazut asa ceva pe la benzinariile de la tara, dar parca nu-mi vine a crede.


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulik_21
post 15 Feb 2007, 12:10
Post #35


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 18 October 06




Normal ca exista la toate peco-urile! La Omv e eco premium 95, pistolul albastru! Efix-ul e pura reclama ( imbunatateste pe draq, o spun din auzite )! Si apropo, cred ca stiti regula de baza cand alimentati la un peco : nu trebuie sa alimentati cand are loc descarcare de combustibil ( bineinteles, daca se descarca motorina, posesorii de dacii pe benzina pot alimenta linistiti ) ! tongue.gif


--------------------
Dacia;Daewoo 1300;Cielo 1.5 Sohc 1975;1997 - CT 05 ULK;CT 04 ZSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 15 Feb 2007, 12:12
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




Iulika, aia nu cred ca e benzina cu plumb. Rafinariile nu mai au voie sa adauge tetraetil de plumb in benzine, e periculos pt sanatate, se depune in alveolele polmonare.

This post has been edited by Twister: 15 Feb 2007, 12:12


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulik_21
post 15 Feb 2007, 12:14
Post #37


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 18 October 06




Nu se mai pune tetraetil de plumb! Asta de la omv are nu stiu ce antidetonant, care i-a luat locul plumbului! Si e recomandata autoturismelor cu carburator! Din asta sa ii pui macar de incercare!


--------------------
Dacia;Daewoo 1300;Cielo 1.5 Sohc 1975;1997 - CT 05 ULK;CT 04 ZSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulik_21
post 15 Feb 2007, 12:16
Post #38


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 18 October 06




Mi-am adus aminte: eco premium de la omv e aditivata cu KSS, care ia locul plumbului!


--------------------
Dacia;Daewoo 1300;Cielo 1.5 Sohc 1975;1997 - CT 05 ULK;CT 04 ZSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 15 Feb 2007, 12:19
Post #39


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(Twister @ 15 Feb 2007, 12:04)
AAlpine1:
Nu conteaza ce motor am, eu vreau sa-i pun consumabile si benzina foarte bune in el. De aia i-am bagat ulei cu grafit in rodaj, l-am schimbat de 2 ori in 600km, de aia la urmatorul schimb ii bag 10w60.
Motor mai capabil am cautat in draci (si aici pe forum), un R5Turbo, n-am gasit. Acum caut 2 carb-uri Dellorto si sunt convins ca tot nu am sa gasesc. Asta e motorul, macar sa am grija de el.
*



la consumabile - foarte bine dar trebuie sa le pui dupa cote, tip motor etc nu dupa marca/ureche/si ce ai auzit
grafit - e bun, eu nu mai am, de unde ai luat ?
2 schimburi in 600km - ai exagerat pe bune
10w60 - pana la vara ii mai bagi un set (spor la treaba) si ca sa nu par enervant sa iti zic sa citesti pe forum : uleiul e subtire pt motorul de dacie care e cu tolerante mari......
carburi cat m-am chinuit eu sa vand carburi dellorto in perfecta stare....


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 15 Feb 2007, 12:20
Post #40


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




unii zic ca 10w60 e prea vascos ,altii ca e fluid;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 15 Feb 2007, 12:23
Post #41


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(ydaniel @ 15 Feb 2007, 12:20)
unii zic ca 10w60 e prea vascos ,altii ca e fluid;)
*



o fi vascos pt un motor care de fabrica e gandit sa mearga cu 5 sau 0 w50/60 smile.gif))


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 15 Feb 2007, 12:24
Post #42


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




smile.gif cred ca 20w60 e perfect pt dacia:) asa e;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 15 Feb 2007, 12:25
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




QUOTE(AAlpine1 @ 15 Feb 2007, 12:19)
la consumabile - foarte bine dar trebuie sa le pui dupa cote, tip motor etc nu dupa marca/ureche/si ce ai auzit
grafit - e bun, eu nu mai am, de unde ai luat ?
2 schimburi in 600km - ai exagerat pe bune
10w60 - pana la vara ii mai bagi un set (spor la treaba) si ca sa nu par enervant sa iti zic sa citesti pe forum : uleiul e subtire pt motorul de dacie care e cu tolerante mari......
carburi cat m-am chinuit eu sa vand carburi dellorto in perfecta stare....
*



Liqui Moly are un aditiv cu MOS2 (care e o denumire de marketing a grafitului), daca vrei iti trimit un flacon. In fapt, la rodaj am folosit un ulei tot de la LQ, dar care venea deja aditivat cu MOS2, ulei mineral, asa cum se recomanda pt rodaj.
10W60 este un ulei mai consistent la temperaturi mari, 60 e indicele de vascozitate la cald.


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 15 Feb 2007, 12:27
Post #44


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




mos2 nu e bisulfura de molibden?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yo9hrb
post 15 Feb 2007, 12:31
Post #45


Membru


Group: Members
Posts: 148
Joined: 12 December 06
From: Ploiesti




MoS2 nu este o denumire comerciala a grafitului, este chiar bisulfura de molibden.


--------------------
Dacia MCV/Sandero 2008 - PH-10-DBV, PH-10-PAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 15 Feb 2007, 12:33
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




Putea sa fie si sulfat de aur, e un placebo dupa parerea mea.


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 15 Feb 2007, 12:37
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




QUOTE(yo9hrb @ 15 Feb 2007, 12:31)
MoS2 nu este o denumire comerciala a grafitului, este chiar bisulfura de molibden.
*



treaba cu uleiurile multigrad sta asa, 10W reprezinta 10winter si este gradul de curgere (sa-i spunem vascozitate) al uleiului monograd SAE 10.
60 este calculat cu motorul cald si reprezinta gradul de vascozitate al uleiului monograd SAE 60.
Ca o sinteza, uleiul xW60 este mai vascos la cald decat xW40 de ex.


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 15 Feb 2007, 12:38
Post #48


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




asa ceva nou:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulik_21
post 15 Feb 2007, 12:44
Post #49


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 18 October 06




Masina mea, de 32 de ani, a vazut numai 20w40! Pe ea este al doilea set motor, care a fost pus in`94, si nici acum nu am probleme! E drept, uleiul il schimb la 1 500 km tongue.gif !


--------------------
Dacia;Daewoo 1300;Cielo 1.5 Sohc 1975;1997 - CT 05 ULK;CT 04 ZSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 15 Feb 2007, 13:02
Post #50


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




eu am crezut ca ai pus praf de bisulfura de molibdel de la batrani nu un aditiv de pe piata .........


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 15 Feb 2007, 13:02
Post #51


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




daca nu mergi cu mai mult de 80km/h:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 15 Feb 2007, 13:04
Post #52


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




eu ti-am dat un sfat.........
din partea mea poti sa iei si 0w60(parca) de la motul (care este cel mai tare ulei de pe piata la ora actuala)


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 15 Feb 2007, 13:08
Post #53


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




pelicula de ulei pe care o ofera un ulei de tipul 10w sau 0w este prea subtire pt motorul de dacie care e calculat cu o pelicula mai groasa de ulei.....

dar vezi u ce faci dar daca te prind cu un topic de genul nu mai am presiune de ulei peste cateva luni o sa iti dau topicul asta sa il citesti...


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 15 Feb 2007, 13:08
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




QUOTE(AAlpine1 @ 15 Feb 2007, 13:04)
eu ti-am dat un sfat.........
din partea mea poti sa iei si 0w60(parca) de la motul (care este cel mai tare ulei de pe piata la ora actuala)
*



E cel mai tare pt ca e unul dintre putinele necontrafacute... restul... you know... wink.gif


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 15 Feb 2007, 13:14
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




Wikipedia:
QUOTE
Multi-grade motor oil

The temperature range the oil is exposed to in most vehicles can be wide, ranging from cold ambient temperatures in the winter before the vehicle is started up to hot operating temperatures when the vehicle is fully warmed up in hot summer weather. The difference in viscosities for any single-grade oil is too large between the extremes of temperature. To bring the difference in viscosities closer together, special polymer additives called viscosity index improvers are added to the oil. These additives make the oil a multi-grade motor oil. The viscosity of a multi-grade oil still varies logarithmically with temperature, but the slope representing the change is lessened. This slope representing the change with temperature depends on the nature and amount of the additives to the base oil.

The API/SAE designation for multi-grade oils includes two grade numbers; for example, 10W-30 designates a common multi-grade oil. The first number associated with the W is not rated at any single temperature. The "10W" means that this oil can be pumped by your engine as cold as a single-grade 10 weight oil can be pumped. "5W" can be pumped at a lower temperature than "10W". "0W" can be pumped at a lower temperature than "5W", and thins less at temperatures above 99°C (210°F). The second number, 30, means that the viscosity of this multi-grade oil at 100°C (212°F) operating temperature corresponds to the viscosity of a single-grade 30 oil at same temperature. The governing SAE standard is called SAE J300. The motor oil grade and viscosity to be used in a given vehicle is specified by the manufacturer of the vehicle.

Many new vehicles are marked to use 5W20 oil (Honda, Ford and more recently Toyota). Some ultra fuel efficient and hybrid vehicles are marked to use 0W20 oil.


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 15 Feb 2007, 13:16
Post #56


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




am:) 4 bar la cald;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 15 Feb 2007, 13:25
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




Casa ne lamurim, iata ce inseamna 0W30 vs 10w60 in termeni de vascozitate masurata. Comparati vascozitatea la 40gr C si la 100gr C (la 100 se masoara indicele de dupa W).
Cand spun ca 10W60 is the one, nu bat campii. tabelul este luat din specificatiile uleiurilor Castrol, sunt valabile si pe site-ul lor.

This post has been edited by Twister: 15 Feb 2007, 13:30

Attached File(s)
Attached File  oil.txt ( 767bytes ) Number of downloads: 12


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 15 Feb 2007, 13:31
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




O luam de la capat?OK, la cafenea.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 15 Feb 2007, 14:14
Post #59


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(Twister @ 15 Feb 2007, 13:08)
E cel mai tare pt ca e unul dintre putinele necontrafacute... restul... you know... wink.gif
*



e de putin timp pe piata si nu au avut timp sa il copieze ........
si nu este un ulei pe care il foloseste multa lume.....


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 15 Feb 2007, 14:17
Post #60


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(Twister @ 15 Feb 2007, 13:25)
Casa ne lamurim, iata ce inseamna 0W30 vs 10w60 in termeni de vascozitate masurata. Comparati vascozitatea la 40gr C si la 100gr C (la 100 se masoara indicele de dupa W).
Cand spun ca 10W60 is the one, nu bat campii. tabelul este luat din specificatiile uleiurilor Castrol, sunt valabile si pe site-ul lor.
*



eu am stricat un motor cu 10w60 agip racing, ulei de la mama lui, cred ca sunt 4 benzinarii in bucuresti care au uleiul asta......... si in motor nu aveam cuzineti romanesti sau in cote de reparatii etc .....


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 09:21
Forum Renault