fara apa in borcan..deci nici in radiator.., consecinte...
![]() ![]() ![]() |
fara apa in borcan..deci nici in radiator.., consecinte...
slaiciprian |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|||
tavykbt |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 22 February 06 ![]() |
Am aerisit-o iar, dar la relanti nu mi se incalzeste, sta temperatura la normal. O sa vad daca am rezolvat ceva cand plec cu ea. Ma gandesc ca daca tot imi da apa in borcan, e din cauza ca imi intra aer pe undeva prin instalatie, nu?
In vara am bagat ceva praf in radiator ca imi curgea. Se poate sa-mi fi infundat ala ceva si sa fie asta cauza? Azi am vaz ca imi picura radiatorul interior ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2000
- TM - 777777
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
simtome de termostat care nu functioneaza:
1. creste temp peste 80 de grade. la relanti trebuie sa stai mult si bine sa atingi viteza asta. 2. cand temp trece de 90 de grade, iese apa in borcan, poate da si pe dinafara. cand opresti, de obicei, in maxim un minut intra singura inapoi in instalatie. p.s. daca e ceva in neregula, iese apa, nu intra aer si atat. a zis-o arhimede. This post has been edited by slaiciprian: 11 Dec 2007, 21:03 |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
tavykbt |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 22 February 06 ![]() |
Salut! Am mai facut o data aerisirea, pana am scos ultimu strop de aer. Am plecat cu masina, dupa ce s-a incalzit a ajuns pana la limita acul, sub portiunea rosie, dupa care a coborat vreo 3-4 mm, banuiesc ca in momentul asta s-a deschis termostatul. E nou, poate sa nu fie bun? E normal sa-mi faca asa? Nu ar trebui cand se deschide acul sa ramana unde era?
|
--------------------
Dacia
Berlina Li
2000
- TM - 777777
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
o secunda. aerisirea cand se face, se tureaza motorul pana urca temp la peste 80 de grade. si mai ai de aerisit.
1. pe la cele doua suruburi, incepe sa mai iasa aer, lasi sa iasa pana incepe sa fie numai apa. 2. strangi furtunul mare de la radiator la termostat cu mana, in leica sau ce folosesti la aerisire ies ule de aer. repeti pana urca si coboara nivelul la lichid si nu mai apare aer. 3. strangi bine furtunul, eventual il tii strans cu patentul, si il bagi in borcanul in care este lichid pana la nivelul marcat maxim. urmaresti 2-3 zile nivelul din borcan, va mai scadea. completezi. tu probabil ai aer in instalatie care se aduna in fata termostatului si temperatura apei se transfera mai greu la acesta. p.s. eu deja am aruncat un termostat anul acesta, a functionat doua saptamani, si brusc, nu a mai deschis. p.p.s. sunt niste termostate romanesti care in dreptul bulbului care se pune in jos are niste tije. acestea trebuie sa nu fie indreptate spre gaurile de apa, caci declanseaza greu. This post has been edited by slaiciprian: 12 Dec 2007, 18:11 |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
tavykbt |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 22 February 06 ![]() |
Asa am facut aerisirea. Dar nu inteleg de ce mi se creeaza presiune in borcan dupa ce merg ceva cu masina! Daca deschid borcanu imi vine lichid in el.
Si in continuare mi se aude apa in radiatorul interior dupa ce pornesc motorul ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2000
- TM - 777777
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
capacul de la borcan in pozitie normala nu e ermetic!
in timpul mersului nivelul de apa in borcan nu e constant. la mine cu motorul cald, nivelul e cu 1 cm mai sus. cand se raceste, intra la loc. pare logic, apa se dilata si trebuie sa se duca undeva. This post has been edited by slaiciprian: 12 Dec 2007, 21:06 |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
tavykbt |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 22 February 06 ![]() |
Si ce inseamna in pozitie normala? Eu il strang si gata. Dupa ce il deschid se aude cum iese aerul(cand e motorul cald) si creste nivelul de lichid din el.
|
--------------------
Dacia
Berlina Li
2000
- TM - 777777
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
adica cu gura in sus! capacul ala are o fanta care e de fapt supapa. cand e cu gura in sus intra-iese aer, cand e cu gura in jos ar trebui sa se inchida, tocmai ca sa nu mai folosesti leica. nu trebuie sa fie ermetic! pune capacul de forma, fara sa-l insurubezi si mergi asa. vezi ce se intampla.
|
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
tavykbt |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 22 February 06 ![]() |
Na am mers cu capacul destrans=> nu mai se face presiune in borcan, dar tot circuitul se goleste, vine apa in borcan, furtunele goale, motorul supraincalzit, nu am caldura deloc in masina. Banuiesc ca imi intra aer in circuit pe undeva.
Ce sa-i mai fac??? ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2000
- TM - 777777
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
scoate o zi termostatul. al meu nu mai deschidea deloc, iesea apa in borcan si urcam la 95. opream, apa intra singura la loc. zgomot mare precum cel pe care il face apa in tevi la calorifer. poate al tau deschide partial, sau cu intermitente. nu are cum sa intre aer fara sa iasa apa. si vei vedea ud acolo unde curge. sau aburi tasnind cand e motorul fierbinte.
p.s. daca pompa de apa lucreaza bine, trebuie sa simti presiune puternica in furtunul acela mare de la radiatorla motor. This post has been edited by slaiciprian: 13 Dec 2007, 20:47 |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
tavykbt |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 22 February 06 ![]() |
Pai se simte presiune dupa ce aerisesc si e apa in el, dar daca merg se goleste.
Termostatul numa ce l-am luat. Daca nu merge tot ar trebui sa am caldura in masina si sa nu se auda apa in calorifer. Pe unde poate sa-mi intre aer in circuit? Am inteles ca daca e dusa garnitura de chiuloasa intra aer in circuit. Asa e? 13 Dec 2007, 21:34: Nu mai are nimeni nici o parere? Sunt cam agitat ![]() This post has been edited by tavykbt: 13 Dec 2007, 21:34 |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2000
- TM - 777777
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
si eu numai ce l-am luat si s-a stricat. daca nu merge, nu mai ai timp sa simti caldura. ca fierbi motorul. chiulasa ciupita: bule in borcan, ulei albicios cu spume, apa din borcan murdara de la ulei.
|
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
tavykbt |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 22 February 06 ![]() |
Pai imi face bule cand aerisesc uneori, cand accelerez, dar nu continuu. uleiul e cafeniu spre negru, si daca scot capacul la ulei sunt spume, dar banuiesc ca de la condens(in fiecare iarna face asa). n-ar trebui? apa din borcan e rosie, de culoarea ruginii. Deci?
|
--------------------
Dacia
Berlina Li
2000
- TM - 777777
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
uleiul pe joja e alb cu spume.
pana la urma tot lka termostat ajungi. doar nu o sa incepi cu garnitura de chiulasa. |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
tavykbt |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 22 February 06 ![]() |
Deci ce sa fac? Sa mai incerc la termostate? Ala vechi l-am scos l-am curatat si l-am pus la fiert, se deschidea, da am zis ca daca tot am scos sa iau unu nou ca poate nu mai deschidea la temperatura care trebuie. Pe asta nou nu l-am mai probat, l-am pus direct. E tot de 86 ca si ala vechi facut la vaslui. Asta nou e Speedo sau ceva de genu. Am vrut sa iau original dacia dar nu aveau de 86, doar de 87-89...
|
--------------------
Dacia
Berlina Li
2000
- TM - 777777
|
|
mad_biker |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 6 December 07 From: Bacau ![]() |
Nu e neaparat sa fie ciupita garnitura de chiuloasa. Am vazut ca in service-urile dacia cand se schimba o garnitura de chiuloasa nu se duce chiuloasa la verificat. Asa am patit si eu imi manca apa multa si uleiul era curat. Dar m-a invatat cineva sa ma uit dimineata inainte sa pornesc masina la busonul de jos pe unde se scoate uleiul, sa desurubez un pic si sa vad daca prima picatura e lichid de racire sau ulei. Asa ca la mine buba era la garniturile de la camasi, alea de cupru (la modelele mai vechi sunt din carton). Asa ca am desfacut tot motorul si surpriza, garnitura de chiuloasa era intacta in schimb a trebuit sa rectific chiuloasa, pentru ca atunci cand am pus linealul pe ea se vedea rasaritul prin mijloc, iar nea gigel de la service a zis ca e in regula ca merge asa. De atunci am mai facut 20.000 km, asta in mai putin de un an si masina merge perfect, temperatura sta la nivel normal nu urca mai mult de jumatate.
De schimbat o garnitura de chiuloasa nu dureaza mult si nu e nici foarte greu, singura chestie e sa ai dinamometrica si un garaj ca e cam frig afara; iar daca dai jos chiuloasa mergi cu ea sa vezi daca trebuie rectificata ca e pacat. |
--------------------
renault
clio symbol
2002 1.4 8v
|
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#48
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Mai intai verifica sa nu fie caloriferul spart,dar dupa cum zici tu e clar garnitura ciupita.Sfatul meu e sa schimbi garnitura de chiulasa.Daca nu risti sa strici motorul si e pacat.Schimbarea garniturii implica si planarea chiulasei.
|
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
am avut si eu probleme de genul asta http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=951809 daca ai rebdare sa citesti
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
eu am preferat sa merg o zi fara termostat, sa-mi dau seama de unde vine problema. si al meu acela de fect in oala deschidea. c'est la vie.
|
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
tavykbt |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 22 February 06 ![]() |
Am citit topicul tau bygy, dar la mine problema e mult mai grava. Nu stiu la care linie indica termometrul 95 grade, dar la mine urca pe rosu acul, uneori si trece de zona rosie in sus, becul de la el nu se aprinde.
S-ar putea sa fie praful ala ce l-am bagat sa fi infundat ceva, dar tot nu-mi explic de ce se goleste atunci circuitul si vine apa in vas. O sa schimb garnitura de chiuloasa(nu stiu daca pot singur) ca ma gandesc ca doar de la ea imi intra aer in circuit de mi-l goleste, se aud bulbuci de apa in calorifer, n-am incalzire etc. Mersi baieti! |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2000
- TM - 777777
|
|
Paca |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
Am si eu o problema.Mi se ridica nivelul la apa in bord pe rosu...si coboara inapoi singur la jumatate..unde ii e locul.Motorul nu fierbe,in vasul de expansiune apa nu fierbe deci nu face bule de aer,motorul merge bine ca inainte,imi baga caldura in interior,lichidul din vasul de expansiune e curat,nu are pelicule de ulei.Care ar putea fi problema ? Eu cred ca nu e de la garnitura de chiulasa...aveti ceva pareri ?multumesc
|
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
Minel |
![]()
Post
#53
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Incearca sa schimbi sonda sau o noua aerisire a instalatiei ,ideea ar fi sa nu ti se faca un fel de ""dop"" de aer la sonda si clar ca apa in stare gazoasa si sub o anumita presiune are o temperatura mai mare decat apa in stare lichida !!!
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(tavykbt @ 14 Dec 2007, 13:41) Am citit topicul tau bygy, dar la mine problema e mult mai grava. Nu stiu la care linie indica termometrul 95 grade, dar la mine urca pe rosu acul, uneori si trece de zona rosie in sus, becul de la el nu se aprinde. S-ar putea sa fie praful ala ce l-am bagat sa fi infundat ceva, dar tot nu-mi explic de ce se goleste atunci circuitul si vine apa in vas. O sa schimb garnitura de chiuloasa(nu stiu daca pot singur) ca ma gandesc ca doar de la ea imi intra aer in circuit de mi-l goleste, se aud bulbuci de apa in calorifer, n-am incalzire etc. Mersi baieti! mai inainte am avut urmatoarea problema avind garnitura ciupita toata apa iesea pe evacuare avind instalatie gpl vaporizatorul trebuia incalzit , apa se ducea asa repede ca dupa un drum de 6-9 km ramineam fara apa si ingheta vaporizatorul , am schimbat garnitura fara sa planez chiulasa apoi dupa un an a aparut problema descrisa de mine in topic asta vara cind am plecat la mare pe autostrada daca nu deschideam caldura nu merrgeam mai mult de 5-10 km si asta la o viteza moderata de 90 km/h dupa ce am deschis caldura nu am mai avut problemesi asa m-am dus asa m-am intors la 40grade cu caldura pornita ![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
yo9hrb |
![]()
Post
#55
|
Membru Group: Members Posts: 148 Joined: 12 December 06 From: Ploiesti ![]() |
Aerul mai poate intra in instalatie pe la presetupa pompei de apa. Pompa, fiind centrifuga, in functionare, in zona axului ai depresiune. Deci daca nu ai presetupa buna va trage aer si-ti va umple vasul de expansiune.
|
--------------------
Dacia
MCV/Sandero
2008
- PH-10-DBV, PH-10-PAR
|
|
Paca |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
QUOTE(Minel @ 14 Dec 2007, 13:11) Incearca sa schimbi sonda sau o noua aerisire a instalatiei ,ideea ar fi sa nu ti se faca un fel de ""dop"" de aer la sonda si clar ca apa in stare gazoasa si sub o anumita presiune are o temperatura mai mare decat apa in stare lichida !!! As schimba sonda daca as sti unde e...nu ma pricep extrem de bine la masini....tot ce stiu...stiu pentru ca am putut citi aici pe forum...sau m-am confruntat cu unele probleme la dacia mea....spune-mi te rog cum se poate monta o noua sonda si unde...o sa fac asta numai decat,multumesc |
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#57
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Paca @ 15 Dec 2007, 10:58) As schimba sonda daca as sti unde e...nu ma pricep extrem de bine la masini....tot ce stiu...stiu pentru ca am putut citi aici pe forum...sau m-am confruntat cu unele probleme la dacia mea....spune-mi te rog cum se poate monta o noua sonda si unde...o sa fac asta numai decat,multumesc pe chiuloasa sonda de apa |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
Minel |
![]()
Post
#58
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Sonda care iti indica temperatura apei se afla pe chiuloasa in fata bateriei ,de fapt sunt 2, o sonda si un manocontact acela care iti aprinde becul rosu la apa cand pui contactul ,nu mai stiu sigur cum sunt dar cred ca este cu marginea rosie manocontactul si cu verde marginea sondei indicator temperatura
bafta mare !!! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#59
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
cam la ce pret sunt sondele? ca as pune si eu unele noi
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Minel @ 15 Dec 2007, 18:41) Sonda care iti indica temperatura apei se afla pe chiuloasa in fata bateriei ,de fapt sunt 2, o sonda si un manocontact acela care iti aprinde becul rosu la apa cand pui contactul ,nu mai stiu sigur cum sunt dar cred ca este cu marginea rosie manocontactul si cu verde marginea sondei indicator temperatura bafta mare !!! inainte de pornirea motorului becul la apa este aprins de sonda de ulei(manocontact) pentru a verifica funcionarea becului This post has been edited by bygy007: 16 Dec 2007, 00:15 Attached thumbnail(s) fxhv.JPG ( Size: 39.55k ) Number of downloads: 115 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 15:06 |