"Racire Ulei"
![]() ![]() ![]() |
"Racire Ulei"
diaconuliviu |
![]()
Post
#211
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|||
brigada_diverse |
![]()
Post
#212
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
corect. in regim normal merg majoritatea daciotilor, dar cand motorul este fortat ar merge un sistem usor de racire al uleiului
orice tip de motor , uzat rau sau nu, nu ar trebui sa aiba probleme cu supraincalzirea la mersul in regim urban, airna la -20 de grade sau vara la 40 de grade pe autostrada la mers constanta cu 130km/h Bucuresti Constanta, dimineata, nu pe canicula, acul de temperatura nu s-a ridicat mai mult de jumateatea ceasului si presiunea la ulei a fost maxima, la relnati e la penultima linie de sus. in cazul acesta nu merita sa pui racirea uleiul. dar daca temperatura se ridica excesiv, motorul e uzat rau, sau e folosit in regim fortat mai merita. This post has been edited by cristitranca: 31 Aug 2007, 12:06 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#213
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu am folosit Aral 15/40 iarna si 20/50 vara,acum folosesc mobil m 20/50.Presiune am peste 2 la relanti si 6 in ture.Motorul meu are 40000 de km nu e foarte uzat,dar eu merg mai sportiv.
|
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
Siconi |
![]()
Post
#214
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Muttley are perfecta dreptate. Cam asta voiam sa scot in evidenta mai sus, dar exemplul cu geamurile nu a fost suficient de bine exprimat, deci si inteles la fel de putin.
Ma rog, ungerea unui motor e foarte importanta, asa ca imbunatatirea acestui aspect creste fiabilitatea si viata motorului. Cu cat uleiul se incinge mai tare, cu atat mai slaba e ungerea. O masina casnica, linistita nu va avea nevoie de radiator de ulei, dar una de la care se cer performante si care are un regim de lucru mai auster, sigur nu va face fata fara acest "gadget". Mai multe nu mai repet, ca ante-vorbitorul meu a spus destule. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#215
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu cred ca e un plus adus motorului si o sa pun sistemul asta pe masina.
Attached thumbnail(s) ulei.JPG ( Size: 170.95k ) Number of downloads: 1050 |
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#216
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
racirea uleiului nu e fita dar nu este nici ceva asa numai pt unii utilizatori.si mariuse:nu te mai lauda atata
![]() asa e eu cand aveam elf 10w40 nu aveam presiune la cald sub 3 bar.acuma cu 10w60 am 4-4,5;) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
madalinu |
![]()
Post
#217
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 25 July 07 ![]() |
bai baieti,de ce va chinuiti cu flanse cu alea alea?mai bine puneti voi un termoflot de raba,si mai puneti si un filtru centrifugal si la fiecare schimb de ulei mai bagati o caldare de ulei in plus (ca vorba aia las' sa fie)?????
![]() ![]() ![]() |
--------------------
dacia
berlina
1985
- SV XX XXX ce'si face omu cu mana lui se cheama lucru manual........
|
|
Siconi |
![]()
Post
#218
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Acid, nu gluma...
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#219
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Foarte tare!!
|
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
BH 59 FIF |
![]()
Post
#220
|
![]() Membru cu Break Group: Members Posts: 1.456 Joined: 13 July 06 From: Tara Crisului ![]() |
Am innebunit cautand o modina de-asta care sa se potrivesca pe dacie. Daca are cineva si il incurca prin casa, dati un PM.
|
--------------------
Dacia
1310 Break Alpineliebe
1986
- BH 59 FIF http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y
Cumpar priza aer capota R19 16v ph2. |
|
Furry-Rasputin |
![]()
Post
#221
|
![]() Membru clasic Group: Members Posts: 558 Joined: 22 January 09 From: Bucuresti,Militari-Politehnica ![]() |
Modina stiu ca se potrivesc de la Alfa Romeo (unele tipuri) si nu sunt sigur daca si cea de Wartburg.
P.S. - Sunt foarte rare |
--------------------
Fan
Dacia
1300
|
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#222
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Parca si R5GTT avea modina!
|
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
Siconi |
![]()
Post
#223
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Daca aveti ca si cunostinta vreun strungar bun, se poate face una destul de simplu. O masuratoare pe filtru, una pe blocul de dacie si restul e treaba strungarului. Daca ii spuneti ce trebuie sa faca piesa, stie el ce are de facut.
Altfel veti cauta pana vi se albesc mustatile. Dupa cum s-a mai spus: sunt foarte rare. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Hexer |
![]()
Post
#224
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 06 ![]() |
Problema este daca nu are termosatat ajungeti sa mearga motorul cu ulei prea rece, nu o sa incalzeasca peste 70 de grade cand ea face effectul la 90-100 si un pic peste.
Uleiuri noi/sintetice sunt stabile pana si peste 150 grade...daca nici o data nu sare peste 130 grade faci mai mult rau decat bun petnur motoru. |
--------------------
Dacia
1100
1969
- CJ-04-ZNH
|
|
Muttley |
![]()
Post
#225
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
![]() Eu am respectiva modina, insa nu am nicio intentie de racire ulei pana nu gasesc solutia de a termostata sistemul. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
payty |
![]()
Post
#226
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
stiti careva, renault 5 GTT are sau nu termostat pt ulei?
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#227
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Vezi poate afli informatia din fisierul al 2-lea din linkul asta.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#228
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Modina din postul 215 este cu termostat,dar mai sunt si alte solutii pentru racirea uleiului.La unele motoare de VW uleiul e racit de apa.
|
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
Hexer |
![]()
Post
#229
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 06 ![]() |
racirea prin apa e foarte buna, practic ca si cum ar avea termostat, numia sa ai radiator destul de mare pentru asta.
|
--------------------
Dacia
1100
1969
- CJ-04-ZNH
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#230
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
E cineva care (confectioneaza si) vinde un dispozitiv in genul:
6.jpg ( Size: 170.95k ) Number of downloads: 691 ? Sunt interesat in a cumpara asa ceva. This post has been edited by dacia_slk: 4 Mar 2010, 22:53 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
dacia_slk |
![]()
Post
#231
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
Cum s-ar putea raci uleuil folosind instalatia de racire (cu apa) a mototrului?
|
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
dacia_slk |
![]()
Post
#232
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
Salut baieti (...si fete
![]() Am cautat pe net ceva despre dispozitive de racit uleiul la motor, si ca concluzie, am gasit 2 variante: 1. racire ulei cu radiator (din ala mic) (sistem aer-lichid) (cum avea oltcit-ul, numai ca ce am gasit eu avea si termostat de ulei, iar oltcitul n-avea) 2. racire ulei cu un dispozitiv ca un hot-dog (vezi imaginea de mai jos) folosind lichidul instalatiei de racire a motorului (sistem lichid-lichid) care se pare ca e mult mai eficace decat sistemul de la pct. 1 oil_cooler3.jpg ( Size: 54.4k ) Number of downloads: 480 oil_cooler2.jpg ( Size: 65.45k ) Number of downloads: 480 Sistemul 2 are fata de varianta 1 cel putin 2 avantaje evidente: a. transferul de caldura intre 2 lichide (apa(+antigel) si ulei) este mult mai bun decat intre aer si lichid (ulei). b. daca instalatia de racire a motorului dispune de termostat, atunci, penstru instalatia de racire a uleiului nu mai este necesar alt termostat, uleiul fiind racit la o temperatura nu mai mica decat cea a lichidului de racire a motorului. Ma gandesc sa manufacturez un astfel de dispozitiv, dar nu prea am cunostinte ingineresti in domeniu (transfer si coeficienti termici, dimensiunea suprafetelor, natura materialelor etc.) A mai incercat cineva montarea unui astfel de dispozitiv? |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
Siconi |
![]()
Post
#233
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Daca te chinuie talentul asa tare (nu am zis ca nu sti sau altceva), poti incerca sa faci acest mic dispozitiv din 2 tevi de Cu, cu diametre diferite (de ex. 15mm la interior si 25 la exterior), le bagi una intr-alta si aia din interioa o lasi mai lunga cu vreo 5cm la ambele capete. Iei doua capace tot de Cu pentru teava de 25 si 2 T-uri de Cu. Gauresti capacele in asa fel incat sa intre peste teava de 15si cu ele acoperi capetele celei de 25. La cea de 25 intercalezi cele 2 T-uri. Totul se lipeste cu lampa cu gaz si cu cositor, exact ca la instalatiile de incalzire centrala pe cupru. De fapt, toate piesele enumerate sunt fix pentru asa ceva, iar capacele sunt pentru a astupa capetele terminale ale tevilor care nu au un traseu complet.
Daca vrei un flux mai mare de ulei, poti folosi in loc de teava de 25 o alta de 32, cu cele aferente ei (capace, T-uri). E cea mai simpla varianta de a-l construi. Instalatiile de Cu sunt concepute sa reziste si la 6 bari presiune ![]() |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
dacia_slk |
![]()
Post
#234
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
QUOTE(Siconi @ 28 Apr 2010, 21:14) Daca te chinuie talentul asa tare (nu am zis ca nu sti sau altceva), poti incerca sa faci acest mic dispozitiv din 2 tevi de Cu, cu diametre diferite (de ex. 15mm la interior si 25 la exterior), le bagi una intr-alta si aia din interioa o lasi mai lunga cu vreo 5cm la ambele capete. Iei doua capace tot de Cu pentru teava de 25 si 2 T-uri de Cu. Gauresti capacele in asa fel incat sa intre peste teava de 15si cu ele acoperi capetele celei de 25. La cea de 25 intercalezi cele 2 T-uri. Totul se lipeste cu lampa cu gaz si cu cositor, exact ca la instalatiile de incalzire centrala pe cupru. De fapt, toate piesele enumerate sunt fix pentru asa ceva, iar capacele sunt pentru a astupa capetele terminale ale tevilor care nu au un traseu complet. Daca vrei un flux mai mare de ulei, poti folosi in loc de teava de 25 o alta de 32, cu cele aferente ei (capace, T-uri). E cea mai simpla varianta de a-l construi. Instalatiile de Cu sunt concepute sa reziste si la 6 bari presiune ![]() Mda ![]() ![]() Exemplul tau este ingenios de simplu. Am o nelamurire: chestia asta nu se face calculand niste marimi fizice, coeficienti, suprafete, volume, sau o trosnesc asa, cu țeavă de 25?! ![]() Apropos, cum ar trebui sa functioneze? cu uleiul la exterior sau prin teava de 15? Si... cat de lunga sa fac dracovenia asta? Multumesc pentru efortul si bunavointa de a-mi impartasi inspiratia ta. ![]() ![]() This post has been edited by dacia_slk: 28 Apr 2010, 21:28 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
Siconi |
![]()
Post
#235
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Ai PM. Pentru generalitati, uleiul ar trebui sa fie la exterior, astfel cedand mai multa caldura (pe o parte apa, pe cealalta aerul.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
dacia_slk |
![]()
Post
#236
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
QUOTE(Siconi @ 30 Apr 2010, 12:37) Ai PM. Pentru generalitati, uleiul ar trebui sa fie la exterior, astfel cedand mai multa caldura (pe o parte apa, pe cealalta aerul. Deci in varianta expusa de tine, uleiul va avea doua suprafete de racire - una cu lichidul de racire a motorului si una cu aerul ambiant (de sub capota motorului). Teoretic, a doua suprafata, datorita nu stiu carui coeficent termodinamic al aerului care e mai altfel (mic?!, mare?!) decat al apei, racirea uleiului pe suprafata exterioara a dispozitivului nu va fi la fel de eficienta ca cea pe suprafata interioara. Schimbul de caldura intre un lichis si aer este mult (citisem pe undeva ca de 10 ori) mai mic decat intre doua lichide. Daca chiar mi se pune pata (nu cred, dar nu se stie niciodata... ![]() 1. cel mai de la inerior va fi cu apa, apoi, 2. urmatorul, cu ulei, iar 3. cel mai de la exterior - tot cu apa. Astfel uleiul va avea nu una, ci doua suprafete de racire care sunt in contact cu lichisul de racire a motorului (apa (+antigel)). In orice caz, observatia asta este doar in stadiu de idee la momentul de fata, inca ma mai documentez. ![]() |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
ment |
![]()
Post
#237
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Vezi ca trebuie sa realizezi si "flansa", sa-i zicem asa, dintre bloc motor si filtru ulei, prin care sa se duca uleiu'n "racitor". Sau se poate lua de la alte masini.
|
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
dacia_slk |
![]()
Post
#238
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
Stiu.
Inca studiez problema ca sa gasesc (cea mai) buna+ieftina solutie. Ma gandesc sa instalez filtrul nu pe motor ci in alta parte, pe alta "flansa". |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
ment |
![]()
Post
#239
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Nu stiu daca e bine cum zici.
Oricum solutia care s-a dovedit ok si a rezistat de-a lungul anilor e aia cu flansa pt. filtrul de ulei - se gaseste si in comert dar costa ceva. Mai se gaseste pe unele masini turbo din fabrica care au filtru' ca la Dashie - R5 Alpine Turbo cred :-?, Saab mai vechi Turbo iar cred ![]() ![]() Alta problema, care ar putea sa apara la o solutie ca cea gandita de tine si Siconi de mai sus cu water-coolerul ar fi de debit al uleiului, desi s-ar putea sa vorbesc prostii ca nu prea stiu nimic de fluide si hidraulica.. Deci sa-si mai dea cineva cu parerea daca afecteaza presiunea / debit intr-un mod negativ ![]() As zice ca trebuie mentinuta sectiunea transversala prin care o sa treaca uleiul cam la fel cu iesirea/intrarea flansei, deci realizat ceva de genul (am baut cateva beri deci se-ntelegeeee): oilcooler.JPG ( Size: 14.73k ) Number of downloads: 363 Si sunt destul de sigur ca asa e si ala postat de tine in interior. Si inca o chestie, chiar asa ii dai in gura la masina sa ai nevoie de oilcooler ![]() This post has been edited by ment: 1 May 2010, 00:05 |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
dacia_slk |
![]()
Post
#240
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
QUOTE As zice ca trebuie mentinuta sectiunea transversala prin care o sa treaca uleiul cam la fel cu iesirea/intrarea flansei [...] Cam asa ceva... QUOTE Si inca o chestie, chiar asa ii dai in gura la masina sa ai nevoie de oilcooler tongue.gif ? Zic asta pentru ca nu cred ca are rost pentru uz normal, mai bine de banii aia bag un ulei bun, sau fac motoru' sa traga de toti sase caii aia care nu prea ii are. Nu totdeauna, dar s-a mai intamplat (pe vremea aceea aveam avansul static MARE, atata doar cat sa nu detoneze si manca 12%) sa ma intrec pe vreo 5-6-10km cu freun "smecher" cu fiesta sau ceva asemanator ![]() ![]() ![]() ![]() Schema ta este aproape de realitate cu exceptia ca nu voi face o spirala pentru ulei, ci voi folosi o simpla teava. dispozitiv_racire_ulei.jpg ( Size: 13.93k ) Number of downloads: 82 Daca se va dovedi insuficienta, atunci voi folosi mai multe (2,3,5). |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 12:43 |