DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme incarcare baterie!

diaconuliviu
post 1 Mar 2007, 14:55
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Faptul ca sta acul pe jumatate sau pe rosu nu e relevant. La mine sta pe rosu spre hasura si tensiunea e 14,3 V in orice regim.
Sa-ti verifice puntea. Condensatorul ala daca e intrerupt, nu face rau dar nici bine, e ca patrunjelul in zeama, daca insa e partial strapuns, consuma.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
randomm
post 1 Mar 2007, 16:38
Post #32


Ex Dacia owner


Group: Members
Posts: 216
Joined: 27 June 06
From: Iasi




Am iesit acum 2 ore in parcare si am vazut ca aveam 2 fire de la puntea de diode dezlipite. Am plecat la mecanic, le-a lipit, am dat contact si s-a topit instant fludorul. Am desfacut puntea de diode. Mirosul ala de plastic de sambata venea de la o pastila care s-a ars (sau naiba stie ce a facut ea), ideea este ca a topit ebonita din jur si s-a lipit de suport. Cu greu am scos ce era pe acolo si am inlocuit pastila respectiva. Restul le-am verificat si sunt OK. Verificarea a fost cam neortodoxa, da merge (luate pe rand pastilele puse pe borna minus de la baterie, pus un bec deasupra si un fir de la bec la borna plus. Intr-un sens se aprindea becul, in celalalt nu => pastile OK). Acum la relanti imi sta acul intre zona rosie si zona hasurata, la 2000 rpm imi urca la nivelul normal de incarcare. Mecanicul a spus ca e normal deoarece am bateria descarcata. Eu nu stiu ce sa spun smile.gif.
@liviu eu ma iau dupa indicator pt ca pana acum arata destul de bine. La mine cand acul sta la capatul zonei hasurate inseamna ca incarca. Daca e mai jos imi fac griji. M-am uitat cand am ajuns inapoi la munca si toate firele sunt la locul lor, in schimb s-a incalzit alternatorul ca naiba. Si asta intr-un drum de 6 km. E normal?!?!?!
Problemele care mi le ridic eu acum sunt: De ce s-a ars dioda respectiva si daca e posibil sa mai am si alte probleme pe partea de incarcare. Stiu ca sunt stresant, dar daca ma duc ca innecatul la mecanic, ma arde ala de imi merg fulgii. (Mistocarii nu va ganditi la prostii, ma refeream la partea financiara).


--------------------
Opel Astra G 2000 - BT-03-TBF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 1 Mar 2007, 23:06
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




puntea care o ai sint cu diode mici are la mijloc un suport de plastic in care intra diodele iar apoi vin radiatoarele acea punte nu este foarte grozava se defecteaza mai des si nu are putere prea mare sfatul meu este daca se mai strica sa o schimbi cu o punte cu diode RA 220 diodele sint mai mari si mai fabile

verificarea puntii a facut-o foarte bine ca este posibil ca unele diode sa aiba rezistenta directa mare sau sa fie strapunse

se pot strapunge din cauza solicitarii si a vechimii in cazul tau cred ca s-a intimplat in felul urmator din cauza vechimii si a solicitarii in timp dioda fiind mai mica se incalzeste in timpul funcionarii mai tare la un moment dat cedeaza si se ard , in functe de consumatori prin ele trec curent chiar si de 30-40A

This post has been edited by bygy007: 1 Mar 2007, 23:15


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
n3m0
post 1 Mar 2007, 23:12
Post #34


Membru sadic


Group: Members
Posts: 297
Joined: 3 February 07
From: Campina




Uite caici ceva date:

Attached thumbnail(s)
Tensiune_Baterie_Alternator.jpg ( Size: 36.72k ) Number of downloads: 66
Tensiuni_releu_regulator.jpg ( Size: 24.61k ) Number of downloads: 69


--------------------
Dacia,Toyota Avensis L 1998/2007 - PH-04-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 2 Mar 2007, 07:23
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(randomm @ 1 Mar 2007, 16:38)
[...] s-a incalzit alternatorul ca naiba. Si asta intr-un drum de 6 km. E normal?!?!?!
[...]

As zice ca nu e tocmai normal. Unii vor spune ca e bateria descarcata si de aia; as zice ca in numai 6 km nu e chiar normal. Mecanicul ala ti-a MASURAT tensiunea de incarcare? Eventual si curentul rezidual?
99% as spune ca nu. Ori mai ai o dioda strapunsa ori un scurt prin rotor sau prin instalatie.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 2 Mar 2007, 08:52
Post #36


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Si daca acul sta in zona hasurata (la nova) si pe baterie am 12.8 si la 3000 rpm am 13 ... daca aprind toti consumatorii ... am acul in zona rosie minus ... si pe baterie am undeva 11 volti sad.gif alternator verificat schimbat rulemnti (desfacut complet) relet incarcare nou electronic ... masina porneste la prima cheie ... punte diode verificate ... de la ce sa mai fie ... alternatorul a primit verdictul OK ... este bun ...
daca merg noaptea in bucuresti ... si la semafor cu faruri muzica si aeroterma pe pozitia 3 deja scade turatia cu vre-o 300 ture ... daca pun frana si mai mult daca mai aprind proiectoare risc sa moara motorul ... sad.gif masa este verificata ... si refacuta ok sad.gif nu ii mai dau de cap ... pe moment am gasit solutia ... un relanti la cald de 1300 rpm si cu tot cu consumatori noaptea la relanti scade la 900 blush.gif alt ceva nu stiu sa ii fac ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
n3m0
post 2 Mar 2007, 10:17
Post #37


Membru sadic


Group: Members
Posts: 297
Joined: 3 February 07
From: Campina




Totul este ok, mai putin alternatorul care nu este defect dar nu poate asigura amperajul necesar pentru consumatori. Solutie: altul mai puternic !


--------------------
Dacia,Toyota Avensis L 1998/2007 - PH-04-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 2 Mar 2007, 10:21
Post #38


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Nu cred .... este alternator de 50 A original Dacia Nova .... bateria este Rombat calciu de 66 Ah ... si instalatia electria ca a suferit modificari de genul neoane sau alte chestii ... proiectoarele sunt in fabrica ... deci nu am adaugat nimic in plus la consum ... casetofonul este unul de tip 4 x 45 cu CD dar boxe nu am decat pe spate si sunt de 20w ori cum nu il dau tare abia la 25 % volum ... deci ????
ce sa fie bateria ... care are 66 Ah si alternatorul de 50 A ... sa incerc una de 55 Ah sa vad cum o incarca ??? sau nu are nici o traba un cu alta ...
Beteria de 66 Ah este trecuta in cartea tefhinca ca fiind cea mai puternica care se poate pune ... dar nu scrie nimic de modul de incarcare .. ca tot 12 v are si asta

This post has been edited by mihai0070: 2 Mar 2007, 10:22


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
n3m0
post 2 Mar 2007, 10:35
Post #39


Membru sadic


Group: Members
Posts: 297
Joined: 3 February 07
From: Campina




Cu cat bateria este mai "mare", cu atat se mareste si timpul de incarcare deoarece alternatorul furnizeaza (prin releul regulator) o tensiune-curent teoretic constante. O baterie cu un amperaj mare se va incarca intr-un timp mai lung dacat una mai mica, la aceiasi parametrii de incarcare, apoi mai intervin consumatorii (mai ales aeroterma) care lungesc acest timp.

PS: masurarea performantelor alternatorului se face cu motorul cald.


--------------------
Dacia,Toyota Avensis L 1998/2007 - PH-04-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 2 Mar 2007, 11:02
Post #40


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




n3m0, sunt de acord cu ce spui tu, însă la Mihai e o problemă, întrucât și pe mașina mea am avut baterii de 62Ah iar acum am de 60Ah, și se încarcă fără nici o problemă, iar tensiunea la bornele bateriei la ralanti este de 14,3 volți, cu faza scurtă și aeroterma ajungând la 14,1 volți...
Cred că alternatorul de 50A ar face față cu brio, însa la el este o problemă undeva...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
n3m0
post 2 Mar 2007, 11:21
Post #41


Membru sadic


Group: Members
Posts: 297
Joined: 3 February 07
From: Campina




Si la postul #34 de mai sus ce este in poza din dreapta?


--------------------
Dacia,Toyota Avensis L 1998/2007 - PH-04-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 2 Mar 2007, 11:42
Post #42


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Știu ce este în poză biggrin.gif
Voiam să arăt faptul că alternatorul meu asigură o tensiune suficientă și la ralanti...
Cu alte cuvinte, cu o instalație electrică fără probleme, nici alternatorul de 50A nu e prea mic, nici bateria de 66Ah prea mare cool.gif

This post has been edited by Catalin Marinarul: 2 Mar 2007, 11:43


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 2 Mar 2007, 12:50
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Mihai, poate bateria ta e prea descarcata si nu mergi suficient cat sa o incarci. Pune-o pe un redresor o noapte sau fa un drum de vre-o 100-200 km si apoi masoara din nou.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 2 Mar 2007, 13:25
Post #44


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Am refacut masuratorile acum 5 min ...
Cu masina ne pornita ...12.8 v
Cu ea pornita la relanti de 600 - 700 rpm (era rece motorul) 13.8
cu ea turata fata consumatori ... 14.4 (turata la 2500)
cu ea turata cu consumatori ... 13.8---14 v
la relanti cu consumatori 13v
dar la relanti cu tot ce inseaman comsum testat acum ... faruri faza de intilnire aeroterma vit 3 proiectoare si cass ... scade turatia cam cu vre-o 300 ~ 400 ture ...

rezulta ca sistemul de incarcare este mai mult decat BUN ... dar separe ca acul din bord la o tensiune de 14.4 nu urca mai mult de inceputul zonei hasurata ... deci ori este bulit ori asa indica ... si acum trebuie sa verific unde am caderea de curent in bord de imi fura atat de mult curent consumatorii de imi scade turatia, la rece daca pornesc consumatorii ... nu am sanse sa plec de pe loc ca moare motorul ...are cineva idee unde sa ma uit ... sa fie un scurt undeva dupa contact ... sau fie o masa imperfecta undeva ... in motor am verificat tot ce tinea de masa ...
consum cu masina oprita ... ~ 55 mA ... stand by cass si alarma ... deci ok ...

This post has been edited by mihai0070: 2 Mar 2007, 13:28


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
randomm
post 2 Mar 2007, 14:04
Post #45


Ex Dacia owner


Group: Members
Posts: 216
Joined: 27 June 06
From: Iasi




QUOTE(diaconuliviu @ 2 Mar 2007, 07:23)
As zice ca nu e tocmai normal. Unii vor spune ca e bateria descarcata si de aia; as zice ca in numai 6 km nu e chiar normal. Mecanicul ala ti-a MASURAT tensiunea de incarcare? Eventual si curentul rezidual?
99% as spune ca nu. Ori mai ai o dioda strapunsa ori un scurt prin rotor sau prin instalatie.
*


Liviu ai avut dreptate. Ce am invatat azi? Un mecanic care iti poate desface masina, sa o puna la loc si sa o faca sa toarca ca o pisica, nu e obligatoriu sa stie care e treaba cu circuitul electric al masinii. Am ajuns azi dimineata la electrician, toate diodele erau OK, numai ca aia care am schimbat-o cu mecanicul, era pusa invers, de unde rezulta incalzirea extrema si lipsa incarcarii. Acum cu problema rezolvata: tensiune in baterie cu motorul oprit 12.8, tensiune la pornire fara consumatori 14.4, cu consumatori 14,1 - 14,2, tensiune cu consumatori motor turat la 2500 RPM 14,4. Eu zic ca e bine, inafara de baterie care ar mai avea nevoie de ceva curent, dar o sa-l primeasca zilele astea. E mult mai bine acum, pot merge cu muzica pornita, un sunet mult mai placut decat al traficului inconjurator


--------------------
Opel Astra G 2000 - BT-03-TBF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 3 Mar 2007, 00:01
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(randomm @ 2 Mar 2007, 15:04)
Liviu ai avut dreptate. Ce am invatat azi? Un mecanic care iti poate desface masina, sa o puna la loc si sa o faca sa toarca ca o pisica, nu e obligatoriu sa stie care e treaba cu circuitul electric al masinii. Am ajuns azi dimineata la electrician, toate diodele erau OK, numai ca aia care am schimbat-o cu mecanicul, era pusa invers, de unde rezulta incalzirea extrema si lipsa incarcarii. Acum cu problema rezolvata: tensiune in baterie cu motorul oprit 12.8, tensiune la pornire fara consumatori 14.4, cu consumatori 14,1 - 14,2, tensiune cu consumatori motor turat la 2500 RPM 14,4. Eu zic ca e bine, inafara de baterie care ar mai avea nevoie de ceva curent, dar o sa-l primeasca zilele astea. E mult mai bine acum, pot merge cu muzica pornita, un sunet mult mai placut decat al traficului inconjurator
*


ce pacat ca nu ai citit lincurile date de mine ca ti-l reparai singur daca urmareai pasii


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
randomm
post 3 Mar 2007, 11:02
Post #47


Ex Dacia owner


Group: Members
Posts: 216
Joined: 27 June 06
From: Iasi




QUOTE(bygy007 @ 3 Mar 2007, 00:01)
ce pacat ca nu ai citit lincurile date de mine ca ti-l reparai singur daca urmareai pasii
*


Crede-ma ca am citit link-urile date de tine dar..... sa spunem ca nu am un skill prea bun la surubareala. Si oricum, eu am schimbat dioda aia, mecanicul mi-a dat alternatorul jos si imi mai dadea cate o indicatie. Si a iesit ce a iesit smile.gif. Oricum eu sunt de parere ca fiecare trebuie sa traiasca, si cand o situatie ma depaseste prefer sa las pe cineva care este in domeniu sa rezolve problema. Am intalnit prea multe sisteme busite de useri care habar nu aveau ce faceau, dar totusi se bagau si stiu ce inseamna sa repari dupa altul care da din umeri cand il intrebi ce anume a facut el. Forumul Dacia este oaza mea de relaxare si locul in care aflu lucruri noi si utile despre masina mea. Din toate indicatiile pe care le-am cerut si primit aici, prea putine am si pus in aplicare, deoarece ma simteam depasit de situatie. Oricum e mult mai bine cand te duci la mecanic sa ai idee ce face si cam cat o sa te coste, decat sa stai langa el si sa te uiti dejeaba.


--------------------
Opel Astra G 2000 - BT-03-TBF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 3 Mar 2007, 23:48
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




crede-ma ca stiu ce zici eu nu ma bag la ce ma depaseste la masina mai ales la ce tine de demontare mator bucse si frine mecanica fata , eu de meserie sint electrician dar nu auto am cautat sa explic cit mai pe intelesele tuturor si pas cu pas ce trebuie sa se faca este cum ai da next la instalarea tnui program cu ochiul.gif


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 20:06
Forum Renault