Curatirea chiulasei si a blocului de resturile garniturii
![]() ![]() ![]() |
Curatirea chiulasei si a blocului de resturile garniturii
Mirch |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 4 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
NOVA GTT (R5 Turbo)
- B-72-MRC
|
|||
FiveThreeFive |
![]()
Post
#2
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
Pentru blocul motor: Cumpara 1-2 tuburi de spray ce curata carburatorul, sau, daca nu gasesti, te poti multumi si cu WD-40. Inmoaie cu spray resturile de garnitura de pe suprafata blocului, pe care apoi le razuiesti cu o bucata de lemn de brad. Asta e faza de inlaturare a resturilor "grosiere". Vei observa ca, totusi, vor ramane locuri in care garnitura de chiulasa nu s-a razuit complet. Acolo poti folosi o surubelnita lata, mai "boanta", preferabil de fier cat mai moale, cu care sa razuiesti resturile manevrand surubelnita cat mai paralel posibil cu suprafata blocului. Inmoi cu spray, apoi razuiesti. Si insisti astfel pana cand suprafata blocului este perfecta. Curata cu o carpa si apoi sufla cu aer resturile de garnitura de chiulasa, in special cele care au cazut in cilindri (daca acestia nu sunt scosi). Pentru chiulasa: Singura metoda care asigura curatirea perfecta fara a distruge suprafata de asezare a chiulasei este frezarea superficiala a acesteia, la un atelier specializat in rectificari. Se asigura doua lucruri foarte importante, pe care nu le poti realiza manual: planeitatea si curatirea suprafetei de oxizi. In plus, cu ocaiza asta te poti decide daca frezezi mai mult din chiulasa, pentru a obtine un raport de compresie mai bun. Curatirea manuala a chiulasei poate avea rezultate bune, dar totodata poate ascunde defecte (de planeitate, sau de oxidare) care eventual vor putea scurta viata garniturii de chiulasa sau a chiulasei in sine. In nici un caz nu folosesti scule de metal la curatarea manuala a chiulasei. Obligatoriu schimbi uleiul imediat dupa ce strangi motorul la loc, inainte de a-l porni prima oara. |
||
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010 VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
|
|||
danzce |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
de ce trebuie sa schimbi uleiul ?
|
-------------------- |
|
Ov |
![]()
Post
#4
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
hai mai, bagi atatia bani sa repari motorul si n-ai 200.000 sa iei un ulei romanesc care sa-l tii 6-700km? ca dupa aia oricum il schimbi
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Mirch |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 4 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Mersi pt. raspuns, Old1310.
Profesional ca intotdeauna smile.gif Dar totusi, de ce ar trebui schimbat uleiul ? Exista riscul sa fi intrat apa in el din cauza ca garnitura de chiulasa era gaurita ? Ideea e ca am schimbat uleiul cu RO3 chiar acum 700 km si e aproape nou. Acum am fost nevoit sa dau chiulasa jos pt. ca mi-a scapat unul dintre suruburile care prind clapeta de acceleratie de la carburator in galeria de admisie si de acolo a intrat intr-un cilindru cand motorul era in mers. Cand am desfacut chiulasa constatat ca garnitura era varza si trebuia schimbata oricum. |
--------------------
DACIA
NOVA GTT (R5 Turbo)
- B-72-MRC
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#6
|
||
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Tulai nene, dar cu motorul in mers ai lucrat?!? Nu ca ar avea vreo importanta, ca surubul tot acolo se ducea... Dar taaaaaaaaaare ar fi vrut sa aud ce era la gura ta cand ti s-a intamplat! :mrgreen: Oricum, cum ti-ai dat seama ca 'garnitura era varza' cand ai desfacut-o? Ca o garnitura de chiulasa, dupa ce o strangi si o desfaci, oricum se face 'varza', nu stiu daca mai poti sa o diagnostichezi. Subscriu la ce a zis colegul 535: daca tot ai chiulasa jos - du-o la verificat (planeitate, supape, ghiduri si garnituri de supapa, etc). Pentru putini bani poti face o economie de viitori nervi... |
||
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021
|
|||
raig |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 25 July 04 ![]() |
eu am doua garnituri de chiulasa puse una peste alta si sunt f multumit
e mult mai lenesa da consuma mult mai putin, credeti ca dacia mea consuma 6,4? |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.5 dci 48 kW
nov 2003 RaiG
|
|
AC |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
raig, sigur ca te credem, e un consum normal pt acest tip de masina.
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
raig |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 25 July 04 ![]() |
pai mi se parea normal si 8%, si cred ca la multi li se pare asa :mrgreen:
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.5 dci 48 kW
nov 2003 RaiG
|
|
dragOn |
![]()
Post
#10
|
![]() Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza) Group: Members Posts: 692 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Domnilor, vă rog, reveniți la subiect! :?
|
--------------------
VOLKSWAGEN
PASSAT
TDi 131CP/2002
- B xx UEX Never drive faster then your angel can fly !!!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 17:22 |