DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> com pot sa reduc compresia pe la 7,5:1, vreau pareri, multumesc

cristibcd
post 27 Feb 2007, 12:32
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 9 April 05




ca sa reduc compresia ma gandeam sa iau din piston in forma hemisferica spre interior adica sa scobesc intre 5 mm si 10 mm in piston.
se mai poate oare sa mai scobesc si din chiulasa sa fac camera de ardere mai mare?
precizez ca vreau sa incerc asta la motorul de 1289 cmc (am pistoane de rezerva asa ca am ce sa stric).
se poate?
vreau sa ii pun turbo.
a mai facut cineva asa ceva?
daca se poate, puteti sa-mi dati detalii?


multumesc.


Attached thumbnail(s)
CH_Piston_dia80_R8G1440_dist_axe_calotte_21mm_prevu_pour_collerette_s.jpg ( Size: 23.01k ) Number of downloads: 236


--------------------
DACIA 1310 TLX 4TR 89 - TR 02 HVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 27 Feb 2007, 13:15
Post #2


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(cristibcd @ 27 Feb 2007, 12:32)
ma gandeam sa iau din piston in forma hemisferica
*



Forma Hemisferica adicatelea ca la motorul HEMI made in usa? radmasa.gif

Poti sa furi vreo idee de aici happy.gif

This post has been edited by Muttley: 27 Feb 2007, 13:17


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 27 Feb 2007, 13:43
Post #3


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Cred ca ai rezolva mult mai usor raportul de compresie punand chiulasa de 1.6 .
Calculeaza-ti raportul de compresie cu chiulasa de 1.6 wink.gif .


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 27 Feb 2007, 14:31
Post #4


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




te doare capul cu unii........

pune 2 garnituri de chiulasa si ai rezolvat problema.......


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 27 Feb 2007, 15:06
Post #5


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




ia din capul pistonului 0,5 mm/


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 28 Feb 2007, 07:36
Post #6


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(AAlpine1 @ 27 Feb 2007, 14:31)
pune 2 garnituri de chiulasa si ai rezolvat problema.......
*



Nerecomandat nici la un motor normal, daramite la unu' "suflat"... wink.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 28 Feb 2007, 08:49
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Hahahaha pune doua garnituri de chiulasa! Si dup-aia fa o poza si pune-o pe net sa vaza lumea minune!

Exista garnituri mai groase, exista pistoane pentru motoare de alpine (desi nu stiu daca la alezajul care iti trebuie tie). Fa un search pe internet pentru "mecaparts".

Noroc, tine-ne la curent, o sa fie distractiv. Doua garnituri de chiulasa!


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 28 Feb 2007, 08:54
Post #8


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(Muttley @ 28 Feb 2007, 07:36)
Nerecomandat nici la un motor normal, daramite la unu' "suflat"...  wink.gif
*



??

este nerecomandat de tine sau scrie undeva ? sau ai facut u cateva motoare si ai vazut care este cea mai buna solutie ?

QUOTE(Gheorghedracu @ 28 Feb 2007, 08:49)
Hahahaha pune doua garnituri de chiulasa! Si dup-aia fa o poza si pune-o pe net sa vaza lumea minune!

Exista garnituri mai groase, exista pistoane pentru motoare de alpine (desi nu stiu daca la alezajul care iti trebuie tie). Fa un search pe internet pentru "mecaparts".

Noroc, tine-ne la curent, o sa fie distractiv. Doua garnituri de chiulasa!
*



cumpara u niste pistoane de pe mecaparts ca eu imi cumpar 2 motoare de banii aia cu tot cu pistoane in ele........

This post has been edited by AAlpine1: 28 Feb 2007, 09:02


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yknot
post 28 Feb 2007, 10:06
Post #9


just turbo


Group: Members
Posts: 226
Joined: 29 September 04
From: Braila




poti pune garnitura mai groasa si freza din chiulasa pt a mai mari camera


--------------------
volvo 480 turbo 1990
ex. owner r5 GTT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 28 Feb 2007, 12:13
Post #10


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(AAlpine1 @ 28 Feb 2007, 08:54)
este nerecomandat de tine sau scrie undeva ? sau ai facut u cateva motoare si ai vazut care este cea mai buna solutie ?
*


In cazu' meu "scrie undeva".
Am citit despre cazuri in care dupa prea multe planari ale chiulasei raportul de comprimare a crescut prea mult cu consecintele de rigoare. Si scria ca solutia corecta-n aceasta situatie o reprezinta inlocuirea chiulasei cu una noua. Folosirea a 2 garnituri era nerecomandata.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 28 Feb 2007, 12:22
Post #11


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Solutia corecta nu-i intotdeauna cea mai ieftina!
Nu s-ar mai putea astfel modela biciul din excremente.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 28 Feb 2007, 12:44
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Am facut un calcul
1300 rap comp original 8,5
1400 rap comp original 9,5
1600 rap comp original 9,5
motor 1300 cu chiloasa de 1400 iese mai comprimat 8,8
motor 1300 cu chiloasa de 1600 iese rap de 7,9


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 28 Feb 2007, 13:32
Post #13


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(Muttley @ 28 Feb 2007, 12:13)
In cazu' meu "scrie undeva".
Am citit despre cazuri in care dupa prea multe planari ale chiulasei raportul de comprimare a crescut prea mult cu consecintele de rigoare. Si scria ca solutia corecta-n aceasta situatie o reprezinta inlocuirea chiulasei cu una noua. Folosirea a 2 garnituri era nerecomandata.
*



sa cumperi u o chiulasa noua de r5 alpine sau gtt etc......
iar 2 garnituri de dacie tin pana la 1 bar.......
daca ai pistoane forzate si le iei din cap se cam duce stratul de protectie.....
daca umbli la chiulasa sa maresti camera risti sa o subtiezi (pt ca nu sti cum arata pe dinauntru) si consecintele se stiu....
garnituri pe cota de reparatie la 1300 nu sunt ....... sau nu am gasit eu......ca si la 1400 sau 1600.......iar garnituri facute nu prea tin deobicei.......
la gtt parca se gaseste garnitura pe cota de reparatie......dar mai greu (victor reintz)
bineinteles cea mai usoara solutie (si fiabila) nu e buna pentru ca nu scrie in carte......ramaneti mah cu cartile si cu masinile pe bara.......scrie undeva intr-o carte sa iei putin din piston sau sa maresti camera de ardere ca sa decomprimi un motor ??
dar dupa voi mai bine cumpara o chiulasa de 1600 decat 2 garnituri ? nu ?
eu unu as pune si chiulasa de 1600 si 2 garnituri ca sa ii dau presiune...... radmasa.gif


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 28 Feb 2007, 13:33
Post #14


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(vis-a-vis @ 28 Feb 2007, 12:22)
Solutia corecta nu-i intotdeauna cea mai ieftina!
Nu s-ar mai putea astfel modela biciul din excremente.
*



nu ne mai da atatea solutii la probleme ca nu stim ce sa facem cu ele...... tongue.gif


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 28 Feb 2007, 14:08
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Nimeni nu poate garanta ca solutia ceam ai buna e si cea mai ieftina desi nu e exclus. desigur ca cu banii pe un set motor de la Mecaparts se pot face mult alte lucruri, dar apoi si cu un set de pistoane lasate in pace la fel!


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 28 Feb 2007, 14:16
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




pana la urma poti lasa chiloasa originala ai raport de 8,5 si reno 18 avea 8,5 raportul si presiune de turbo 0,7
deci.....(sa nu mai zic ca merge direct axa originala de 1300)


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 28 Feb 2007, 14:30
Post #17


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(AAlpine1 @ 28 Feb 2007, 13:33)
nu ne mai da atatea solutii la probleme ca nu stim ce sa facem cu ele...... tongue.gif
*



radmasa.gif Mi-ai adus aminte de-o faza!

Cand mi-am "macinat" io cuzinetii de biela la motocicleta, din cauza ca i-am dat prea tare-n goarna, a trebuit sa desfac tot p-acolo si garniturile de chiulasa (motor 2 in V si 8 valve) s-au bulit. Asa ca m-am dus la un atelier de copiat garnituri, pe straduta cum iesi din stadionul Dinamo, paralela cu linia lu' 5, si mi-au facut aia niste garnituri mai groase decat originalele... dar faza cea mai tare e ca au uitat sa-mi ia banii, asa ca le-am pupat, le-am bagat in traista si am plecat.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 28 Feb 2007, 22:40
Post #18


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(AAlpine1 @ 27 Feb 2007, 14:31)
te doare capul cu unii........

pune 2 garnituri de chiulasa si ai rezolvat problema.......
*



asta e cea mai buna solutie...asa faceau batranii.......daca umbli la chiulasa si subtiezi peretii ei prea mult e cam grav....si nici cu pistoanele nu te joci........

This post has been edited by sobolan: 28 Feb 2007, 22:43


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 1 Mar 2007, 04:16
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Eu am crezut ca e o gluma cu doua garnituri de chiulasa, dar se pare ca unii o iau in serios. Asta e pe scurt o prostie, nu se face asa ceva. Garnitura de chiulasa e facuta sa se deformeze si sa etanseze intre doua suprafete perfect plane, rigide. Ce poate garanta ca pe fata de contact intre cele doua garnituri se va face un contact etans? Tineti minte ca mai sunt si canalele de ulei si apa, nu numai inelele cilindrilor care trebuie sa etanseze perfect, si aduceti-va aminte ca chiulasa si blocul sunt rectificate la sutimea de milimetru. Cum poate cartonul respectiv sa obtina asa acuratete, ma rog frumos? Zau, incercati sa nu raspundeti ca merge si asa. O fi mergind, da merge prost.

Eu pot sa va spun din experienta personala ca am cumparat o masina la care cineva a avut originala idee de a pune doua simeringuri pe capacul distributiei crezind ca tine mai bine. le-a indesat inauntru si a strins fulia ca "sa tina". N-a tinut, si din doua ringuri bune, n-am reusit sa am nici macar unul prost. Daca ceva e facut sa aiba o singura garnitura, atunci singura trebuie sa ii pui. Desigur, nu sunt banii mei, dar asta nu inseamna ca ideea are vreun merit.

Si m-am uitat la Mecaparts. Un set motor e vreo 271 de euro cu camasi si pistoane, iar pistoanele cu segmenti fara camasi sunt 55euro. Cred ca e o afacere mult mai buna si din care se poate trage o concluzie oarecare, se poate invata ceva, decit sa pui doua garnituri de chiulasa si dup-aia sa te intrebi ce si de ce a plesnit.

This post has been edited by Gheorghedracu: 1 Mar 2007, 04:24


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 1 Mar 2007, 10:11
Post #20


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(Gheorghedracu @ 1 Mar 2007, 04:16)
Eu am crezut ca e o gluma cu doua garnituri de chiulasa, dar se pare ca unii o iau in serios. Asta e pe scurt o prostie, nu se face asa ceva. Garnitura de chiulasa e facuta sa se deformeze si sa etanseze intre doua suprafete perfect plane, rigide. Ce poate garanta ca pe fata de contact intre cele doua garnituri se va face un contact etans? Tineti minte ca mai sunt si canalele de ulei si apa, nu numai inelele cilindrilor care trebuie sa etanseze perfect, si aduceti-va aminte ca chiulasa si blocul sunt rectificate la sutimea de milimetru. Cum poate cartonul respectiv sa obtina asa acuratete, ma rog frumos? Zau, incercati sa nu raspundeti ca merge si asa. O fi mergind, da merge prost.

*



deci....
motor r5 alpine turbo - 2 garnituri de chiulasa mergea perfect motorul dar propietarului ii placeau senzatiile tari si ii dadea presiune peste 1.2 bar........(aveam pistoane forjate tongue.gif) deci mai lasane.........era un topic pe aici cu masina respectiva dar s-a hotarat sa ne ia jucaria..........

ps. din pistoane mai era luat ceva si din chiulasa era luat "dealul"........

deci era destul de, decomprimat......

problema era ca detona si se duceau garniturile de chiulasa care cand le dadeam jos ziceai ca e una singura.......toata gaurile cadeau pe toate gaurile nici o problema...

probleme din cauza presiunii prea mari :

- se duceau cuzinetii (linie luata impecabila de pe un motor de gtt a tinut cel mai mult)
- detona - 2 saptamani si garniturile de chiulasa
- consum mare de benzina radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
- c.v. - piese de schimb la revizie
- ambreiaj - piesa de schimb la revizie

dar solutii cum s-au rezolvat probleme nu se dau tongue.gif tongue.gif tongue.gif

ps. motor de calibra 2000cm3 16v adus din germania 2 ganituri de chiulasa si mergea perfect...si mai merge si in ziua de astazi.....

motor de bmw e28 3500 dar ajunsese undeva pe la 3800 - 2 garnituri de chiulasa


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 1 Mar 2007, 10:15
Post #21


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




esti constient ca daca s-ar gasi si la noi in tara garnituri de chiulasa pe diferite inaltimi pentru decomprimare s-ar cumpara dar aici nu are nimeni nici un interes sa faca asaceva si sti cum sunt romanii descurcareti..........merge si cu ziar dar parca e mai bine cu hartie.....numai ca aici e reversul......


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 1 Mar 2007, 12:25
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Sau ai putea sa suni la fabrica la Slatina unde se fac pistoanele si faci comanda de pistoane decomprimate (pt gazolina).


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 1 Mar 2007, 16:32
Post #23


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




de 1.3 ? nu cred ca mai fac sau au........


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 1 Mar 2007, 19:02
Post #24


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Terminati cu prostiile , am avut 2 garnituri de chiulasa la motor care a vazut 1.5 bar, si nu s-a intamplat nimic.

Lasat motorul sa ajunga la 90 grade, lasat 4 ore sa se raceasca, restranse garniturile, si da-i forja !


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aalinte
post 1 Mar 2007, 19:11
Post #25


membru pasionat de daciute vechi


Group: Members
Posts: 102
Joined: 2 January 07




mmm...de scobit in pistoane se poate. incearca p l mecanici mai batrani care mergeau p gazolina. se facea asa ceva (scobituri in capu pistoanelor) ca s nu mai faca motorul auto-aprindere.zik si io c am auzit de pe la batrani.mult noroc in ceea ce vrei sa faci.


--------------------
dacia,opel 1304,astra G 1998 izoterma,2004 1,7CDTI - il-03-tzt; il-03-mhr
papucar
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 1 Mar 2007, 20:09
Post #26


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




sau cel mai comod se cumpara/confectioneaza o garnitura mai groasa.acest "topic" e in revista autoturism din '87:) deci nimica nou:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 1 Mar 2007, 20:54
Post #27


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(ydaniel @ 1 Mar 2007, 20:09)
sau cel mai comod se cumpara/confectioneaza o garnitura mai groasa.acest "topic" e in revista autoturism din '87:) deci nimica nou:)
*



scaneaza pagina ,sa vedem si noi ce zice acolo.......


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 1 Mar 2007, 21:15
Post #28


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




n-am cu ce ba!treaba era ca se vroia sa alimenteze cu co 90 si se discuta solutia optima


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 1 Mar 2007, 21:48
Post #29


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




raspunsul ramane doua garnituri de chiulasa sau garnitura custom made......
ptr ydaniel : ia-ti un scaner bre ca sa ai cu ce ! radmasa.gif


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 1 Mar 2007, 22:07
Post #30


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




nu mai am bani bre!ca am facut ce scrie la tine in avatar;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 17:39
Forum Renault