Probleme pornire dimineata
![]() ![]() ![]() |
Probleme pornire dimineata
Marty |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
|
||
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|||
EvilOne |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Acelasi lucru aici, cred ca e motorasul ala de relanti.
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Acelasi lucru era aici - era uleiul prost....
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#4
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Marty, vezi sa cureti motorasul pas-cu-pas. Ala e de vina in proportie de 99%.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
klaus |
![]()
Post
#5
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
cred ca e si ,9, adica 99,9% probabilitate sa fie motorasul de relanti
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Marty |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Intrebare de bun simt: si daca-i motorasul respectiv, de ce face numai dimineata si nu si in timpul zilei?? Sau dimineata face "urdori" si dupa aia nu mai face ? :roll:
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
klaus |
![]()
Post
#7
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
O fi de la condens, avand in vedere ca diminetile au inceput sa fie cam friguroase, iar ziua este suficient de cald
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Conny |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 180 Joined: 21 February 03 ![]() |
si eu am aceeasi problema dimineata ca si Marty.
azi dimineata chiar mi s-a parut ca face mai urat decat in altele. ati spus unii ca e de la motorasul de la relanti. a fost cineva in service cu chestia asta? nu de alta, dar eu nu prea am cum sa ma apuc de verificat :roll: |
--------------------
Solenza Scala Conny
|
|
HED |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 17 August 04 ![]() |
asta am observat si eu in dimineata asta
care naiba este motorasul ala ????? :roll: |
-------------------- |
|
driverx |
![]()
Post
#10
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Daca ii motorasul, e normal, i se intepenesc lagarele (condens + mizerie), mai ales acuma zilele astea ca e mai frig, plus condens etc
E probabil in alea 3-4 secs se chinuie sa potriveasca relatiul (banui ca merge aproape la cursa maxima fiind rece motoru) si merge mai greu, dar...totusi ajunge la destinatie laugh.gif laugh.gif |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Liviu |
![]()
Post
#11
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Motorasul pas cu pas ... celebrul motoras pas cu pas, nu este decat o electrovalva ordinara comandata cu un motoras pas cu pas pentru o precizie foarte buna a deschiderii/inchiderii.
"Aproape de cursa maxima" nu prea exista caci in acel punct motorul (daciei, nu ala pas cu pas) ar avea cca 3-4000 rot/min biggrin.gif ... Ideea este ca SOCUL automat de la DSN/SLZ este "compus" din mai multe elemente. Unul din acele elemente este intr-adevar "motorasul pas cu pas". Cum functioneaza: Dimineata motorul este rece si computerul "stie" treaba asta (are senzor). I se da cheie , deci se doreste pornirea motorului in conditii reci. In aceste conditii computerul alege o tabela de parametri conforma cu PORNIREA motorului. Aceasta tabela ii prezinta un anume amestec aer/carburant pentru relanti si un anume avans (la aprindere). Sa nu uitam ca totusi "motorasul pas cu pas" a ramas "intepenit" pe pozitia corespunzatoare relantiului din seara precedenta (motor cald). Cand se porneste motorul, computerul baga saracul carburant cat ii trebuie .. dar "motorasul" nu are timpul de reactie asa de rapid .. asa ca motorul va functiona primele cateva secunde cu prea putin aer => scaderea turatiei. In acest moment computerul de bord (vazand ca turatia scade) regleaza noi parametri pentru ardere ceea ce trece motorul intr-un regim de accelerare. Dupa ce motorul s-a accelerat, computerul iar incearca sa regleze relantiul dar acum are conditii propice pentru asta (adica o pozitie a motorasului pas cu pas pe admisie de aer mai mare decat in cazul precedent) asa ca tot ce ii ramane de facut este sa se joace cu debitul de benzina pana aduce motorul in parametrii optimi pentru relanti in conditii de motor rece. Cam astea ar fi fenomenele ce au loc la pornirea motorului dimineata. Acesta "dardaiala" urmata de accelerare si apoi de revenire la 750-800 rot/min se va vedea foarte accentuat pe timpul iernii. Cele scrise mai sus nu trebuiesc luat ca atare .. se poate ca fenomenele sa fie putin altfel, dar in mare asa se intampla. Bafta. P.S.: am uitat concluzia: Nu va alarmati .. este normal sa faca asa (pana la un punct) . Totusi o curatire a "motorasului pas cu pas" poate ajuta in annumite situatii. Ma ofer voluntar sa va curat "motorasele" joi la intalnire smile.gif. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#12
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Liviule, o fi si cum spui tu, dar eu am citit altceva. Adica respectivul motoras se reseteaza automat la 8 secunde dupa ce opresti motorul chiar daca e sau nu cheia in contact. Adica nu prea are cum sa ramana intepenit in pozitia de relanti din ziua precedenta ci ajunge la 0.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Liviu |
![]()
Post
#13
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Poate ajunge la 0 la unii smile.gif ... poate de aceea are efect curatarea lui ...
Ideea e ca computerul NU STIE in ce pozitie se afla motorasul ala ... Asa ca probabil se dsa comanda de revenire in pozitia neutra dar daca acolo e mizerie si mecanismul nu mai functioneaza asa cum trebuie probabil ca ramane intepenit pe undeva ... |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#14
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai tocmai asta e si ideea. Computerul nu stie initial pozitia lui si de-aia cred ca se si da comanda de resetare la oprirea motorului, tocmai pentru ca la pornire sa plece de jos nu din mai stiu eu ce pozitie. Si atunci e logic ce spui tu. Ca daca nu pleaca din pozitia lui neutra atunci se balbaie putin motorul pana se prinde comp-ul cam pe unde e respectivul motoras si apoi pana ii da comanda sa se duca in anumita pozitie.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
La mine nici nu ma mira ca face asa, filtrul de aer s-a schimbat de 3 ori in 90k km. O sa il curat inainte de venirea frigului.
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
klaus |
![]()
Post
#16
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
pentru mai multe lamuriri (in engleza):
http://minimopar.knizefamily.net/idleproblems.html |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Marty |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Azi a facut si mai nasol: a inceput cu dirdaiala tipica primii chei, a urcat la 1200, a revenit la 800 si am plecat. Din locul unde era parcata masina si pina la coltul strazii sunt 20 de metri. Ma opresc sa acord prioritate si ma trezesc din nou cu acelasi dardait.
Din pacate diseara n-o sa ajung la intilnire, o sa ma duc sa-mi string volanul si sa-mi schimb bucsile de bara stabilizatoare. O sa incerc sa curat si pramatia aia de motoras. Tx Liviu si Klaus! |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
clr |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Marty vezi ca am postat intr - un tutorial similar si la DSN. La mine facea la fel (sau la fel plus simptome suplimentare): pornire greoaie, tremurat la relanti (sau cum se scrie), dadea in nas cat era motorul rece. Curatarea motorasului nu a rezolvat mai nimic (desi am gasit mizerie acolo din belsug :vmad: - si n - am decat 22000 km). Ieri am curatat injectoarele si dimineata mergea motorul de mai mare dragul: pornit usor, mers rotund, vlaga in el ca atunci cand era masina noua.
Off topic: mecanicul m - a intrebat cat am cu masina. Mi - a zis ca fisele de la bujii duc cca 90.000 km si atunci cand "se duc" dau simptome de injectoare infundate. |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
geo.meg |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 17 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu am vrut sa mai creez un nou topic . Traba e simpla . Ma duc la OMV joi innaite sa vin la intalnire , de obicei bag benzina de la MOL , acum am bagat de la OMV deaia de 100 (cica ar fi buna ) , si cind sa plec , mentionez ca nu am facut plinul ca nu-mi luasem salariul , bag cheia ,se stinge beculetul rosu , si surpriza se invartea electromotrul meu de zor si nimic ,scot cheia din contact , o bag iar si a luato- din loc .A seara a facut si mai rau , am dat intruna la demaror .
Si surpriza e ca atunci cand perneste dupa ce face figuri face la fel ca la MARTY numai ca la mine nu are scanteie sau benzina . Ce naiba are ?? sad.gif |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
-Expression
|
|
daciaclub-cj666 |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 20 May 03 From: Cluj ![]() |
Am patit si eu ieri dimineata o chestie foarte ciudata. Am bagat cheia, am asteptat sa se stinga beculetul rosu si am incercat sa pornesc motorul. A parut ca o ia, dar s-a oprit. Apoi am dat la cheie intr-o veselie de vreo 5-6 ori, de invirtit motorul se invirtea la demaror, dar nu a pornit. Apoi. a saptea oara a pornit la sfert, ca de obicei si de atunci porneste normal. Ce naiba poate avea, e prima data cind face asa. Ca idee, a plouat mult toata noaptea, dar masina sta in garaj, nu ar trebui sa fie nimic legat de umezeala.
|
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
By-GEO, daca nu scanteieste si nici nu benzineste, inseamna ca e de la senzotrul de turatie (nu semnalizeaza rotatie catre computer si normal ca ala nu da drumu' la benzina sin scinteie)!
cj666, la tine poate fi de la motorasul pas cu pas. |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
geo.meg |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 17 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Mersi domn Marty ,l-am banuit si eu de mult pe senzorul de turatie , dar am tot zis ca nu e el de vina deoarece face foarte aleator . Prima oara am zis ca ar fi de la baterie ,dar dupa ce am schimba-o , tot continua sa faca figuri . Am sa-l desfac ,sa-l curat si pe el si mufa si dupa aia sa vad cum mai face :shock: .
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
-Expression
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
cj666, whatch out! Lasa senzorul si ocupa-te de UCE decodor. Eu zic ca sunt 90% sanse sa fie de acolo. La mine facea IDENTIC (adica se stingea led-ul, nu clipea) si a fost decodorul... L-am dus la reparat la un electronist, i-a refacut lipiturile de la mufa si a mers perfect dupa (si mai merge si acum).
Bafta! |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
Cib |
![]()
Post
#24
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
senzorul de turatie poate fi murdar si se curata cu un curatitor. Si eu aveam probleme asemanatoare, adica dimineata nu pornea de regula la prima cheie si uneori nici turatia de pornire atunci cand era motorul cald. Am fost la service si l-a scos si l-a gasit plin de praf de disc de ambreiaj. Masina are 17.000 aprox. L-a curatat si acum porneste fara prob.
Vis a vis de filtrul de aer sfatul meu este sa-l schimbati la 10.000 km pentru ca se imbiba foarte mult cu praf si mizerie si nu isi mai face treAba, chiar rezulta un consum de benzina marit. Atentie filtrul de aer nu se sufla, nu se spala sau stiu eu altceva. Prin orice interventie asupra elementului filtrant in afara de cea care este proiectat duce la marirea porilor si nu mai filtreaza aerul bine, ceea ce duce la intrarea prafului in motor si a altor impuritati, care duc in final la o uzura prematura a motorului |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
EvilOne |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Inca o chestie din cauza motorasului nenorocit: daca stai la relanti si bagi AC, motorul cadea violent in turatie (<600rp) oscila si cred ca se decupla automat compresorul. :vmad:
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Am curatat in weekend motorasul zgubilitic. Masina are 100k km, si era mai mult decit jegos era acoperit peste tot cu un strat de chestie d-aia uleioasa cam 1mm. Am facut si poze prea de aproape si au iesit sterse rau.
Treaba e super usoar, se simte acum, nu mai sta o ora sa stabilizeze ralentiul. Pe linga asta, cind bag AC in functiune, nici nu clipeste turometrul. Mi-a placut la nebunie galeria de admisie din termoplastic, rupere, as fi vrut asa si pe bolovanul ala de diesel (Ford). |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
JohnDoe |
![]()
Post
#27
|
Unregistered ![]() |
Si eu am cateodata probleme la pornire; adica in sensul ca de multe ori pur si simplu nu vrea sa porneasca; am fost in service cu ea, a pus-o pe calculator si mi-a zis ca nu are nimic; bineinteles ca la service nu a vrut sa mai faca nimic;
totusi i-am rugat sa-mi curete senzorul de turatie, mototrasul pas cu pas, bineinteles pe bani si nu au vrut; pur si simplu m-au expediat acasa. cam cat ar costa sa-mi fac operatiunea asta si in ce service? intr-adevar masina e in garantie, dar banuiesc ca daca ma ofer din prima sa le platesc poate totusi o si rezolva; sau poate e o chestie prea complicata pt ei si de aia nu vor sa se oboseasca; adica poate ca au un tarif mult prea mic pt operatiunea asta si prea mult deranj..... |
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Se poate rezolva in service-ul de la mine din fata blocului, cu 0 cost. Ti-as spune sa vi la Academia Militara da' o sa fie intuneric si cs-ar putea sa-ti montez ala in cu totul si cu totul alta parte.
![]() |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Tudor B |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.639 Joined: 7 August 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
Service-ul are obligatia sa-ti remedieze problema in garantie asta incluzand si curatarea senzorilor, etc, daca mecanicul, electricianul nu vrea sa o repare te duci la seful lor, daca nici asa suna la VC ca asa ceva nu e admisibil, eventual inainte du-te la un service mai cu bun simt fata de client
|
--------------------
DACIA
GOLAN
Laureate 1.4 MPI
- CJ 00 TUD "Wellcome to the desert of the real"
|
|
JohnDoe |
![]()
Post
#30
|
Unregistered ![]() |
Multumesc mult Marty.
Dar problema e ca am vorbit si cu seful de service si mi-a zis ca daca deja pusa pe calculator masina nu prezinta nici un fel de simptome, atunci el nu are de ce sa intervina; oricat am incercat eu sa le explic ca nu e un defect permanent ca altfel nu as fi avut cum sa vin cu ea in service. Ala de a pus-o pe calculator mi-a zis ca daca simptomul de care zic eu s-ar fi manifestat vreodata, atunci testerul lui ar fi stiut asta, deoarece calculatorul masinii are un fiser de log in care isi memoreaza in permanenta toate problemele; acum sincer sa fiu ma pricep si eu la pc-uri, si nu stiu daca calculatorul masinii are vre-un eprom ceva care sa memoreze starile respective; dar oricum ala nu a vrut si pace sa imi faca ceva. Marty care e service-ul ala de care zici din fata blocului tau? PS; ca sa nu mai zic ca in momentul cand a verificat si instalatia de aer conditionat ca i-am zis ca si aia nu raceste bine mi-a zis ca am instalatie 3 bar si ca ar fi trebuit sa am 7, dar mi-a zis ca acum fiind prea frig afara nu poate sa-mi puna agentul refrigerant si ca sa vin la vara; numai ca problema mea e ca in aprilie iese din garantie si banuiesc ca la vara trebe sa ii schimb agentul pe bani. |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:19 |