MiniCar - un proiect 100% ROmanesc
![]() ![]() ![]() |
MiniCar - un proiect 100% ROmanesc
johnybe2003 |
![]()
Post
#1
|
||
Group: Members Posts: 0 Joined: 13 July 06 ![]() |
|
||
--------------------
opel
kadett
1990
- b-84-nxi
|
|||
StefanT |
![]()
Post
#2
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Esti fondatorul proiectului?
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
johnybe2003 |
![]()
Post
#3
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 13 July 06 ![]() |
Da, si incerc sa aflu cat mai multe informatii inainte sa ma apuc de munca....
|
--------------------
opel
kadett
1990
- b-84-nxi
|
|
johnybe2003 |
![]()
Post
#4
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 13 July 06 ![]() |
Am si eu nevoie de un sfat...credeti ca un motoras de 50 cmc ar reusi sa roteasca 2 roti de tico ?
|
--------------------
opel
kadett
1990
- b-84-nxi
|
|
dragOn |
![]()
Post
#5
|
![]() Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza) Group: Members Posts: 692 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
poate 500 cmc ?!?
|
--------------------
VOLKSWAGEN
PASSAT
TDi 131CP/2002
- B xx UEX Never drive faster then your angel can fly !!!
|
|
StefanT |
![]()
Post
#6
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
50, ca asa apare si pe site. Nu va fi un motor fiabil datorita solicitarii. Mai gandeste-te
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
johnybe2003 |
![]()
Post
#7
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 13 July 06 ![]() |
Pai eu ma gandeam ca fiind pe lant sa fie 2 roati dintate intermediare, care sa mareasca puterea si sa scada viteza maxima atinsa cu acel motor.
...eu ma gandeam la principiul bicicletei...ai dat foaie mica si la roata din spate foaie mare merge usor pleaca fara probleme...si ma gandeam sa merg pe ideea asta pana gasesc o combinatie care sa plece usor si totusi sa atinga si o vit maxima de 45-50km/h |
--------------------
opel
kadett
1990
- b-84-nxi
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
La 50cmc nu va atinge niciodata 40-45 km/h iar motorasul va fi extrem de solicitat... viteza maxima pe care o va putea atinge e de ordinul a 10-20km/h.
Ar trebui un motor de cca 10-15cp pentru a atinge 40 km/k la greutatea de 300kg... |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
StefanT |
![]()
Post
#9
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai o cutie de viteze merge pe acelasi princiupiu, nu?
![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#10
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Uita-te un pic la mopeduri. Alea au 50 de centimetri cubi si cam 120 de kile cu tot cu pilot, si abea merg cu 40 - 50 de kilometri la ora. Tie iti trebuie minim un motor de 125 de centimetri, cu vreo 12 cai.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
johnybe2003 |
![]()
Post
#11
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 13 July 06 ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 13 Jul 2006, 15:35) intr-adevar acelasi principiu. doar ca motorul are deja o cutie de viteza conica(asa am inteles ca au majoritatea scuterelor) Motorul respectiv ajunge la 100 km/h cu un scuter si ma gandesc ca la cat s-ar pierde prin modul de a usura plecarea s-ar castiga prin faptul ca viteza maxima la care ajunge motorul respectiv este dubla fata de cat am eu nevoie. |
--------------------
opel
kadett
1990
- b-84-nxi
|
|
DragosP |
![]()
Post
#12
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
QUOTE(johnybe2003 @ 13 Jul 2006, 15:17) Pai eu ma gandeam ca fiind pe lant sa fie 2 roati dintate intermediare, care sa mareasca puterea si sa scada viteza maxima atinsa cu acel motor. Ce să mărească? ![]() |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
johnybe2003 |
![]()
Post
#13
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 13 July 06 ![]() |
scuze nu mareste puterea...puterea ramane aceeasi ma gandeam la puterea de plecare parca cuplu ii zice...
nu am foarte multe notiuni de fizica si de mecanica (teoretica) |
--------------------
opel
kadett
1990
- b-84-nxi
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu unul nu prea am vazut un scuter de 50cmc care sa mearga cu 100km/h nici macar la vale... poate cu mai multi cmc... da
|
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
Slider |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
eu nu am reusit sa deschid link-ul ....vrei sa iasa un fel de kart?
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
driverx |
![]()
Post
#16
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(johnybe2003 @ 13 Jul 2006, 15:41) Din pacate se vede. Si daca tu crezi ca fara astea vei face o masina care sa aiba si ceva sanse sa mearga sa fie cat de cat fiabila sa aiba sanse de omologare, ce sa mai zic de productie in serie limitata....esti naiv RAU.... ....dar cine sunt eu sa te descurajez.....eu iti urez success. P.S. Nu ma pot opri din a fi rau. Tu 300kg nu scoti decat cu materiale compozite care sa fie foarte usoare, si nu stiu cat iti sunt de accesibile. Cu fier si aluminiu nici nu visa, deoarece ma tem ca vei depasi limita. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
johnybe2003 |
![]()
Post
#17
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 13 July 06 ![]() |
Am inceput acest proiect stiindu-mi lipsurile destul de mari, acum de curiozitate...eu chiar nu stiu ...ce greutate are un atv
![]() structura nu va fi ca cea a unui auto, ci asemanatoare cu cea a unui atv, la care se mai adauga cateva puncte de sustinere pentru fibra...aripi capota...samd eu nu am reusit sa deschid link-ul ....vrei sa iasa un fel de kart? o caracteristica mai exacta ar fi un atv cu roti de sosea si cu caroserie. Sunt destule scutere care ajung la 100 km/h printre cele mai cunoscute sunt cele piagio, nu stiu daca am scris numele bine...motorul pe care il voi folosi este unul de pe un scuter yamaha...imi pare rau ca nu am apucat sa cer codul exact al motorului pentru a vedea specificatiile tehnice. Eu am un scuter honda mititel da' fuge de rupe pamantu...ce e drept are niste roti mici ca diametru si ca latime...si merge mai tare decat cele care sunt la noi pe piata acum...( am facut comparatia cu 2 dintre ele ![]() This post has been edited by cmandrei: 13 Jul 2006, 15:26 |
--------------------
opel
kadett
1990
- b-84-nxi
|
|
driverx |
![]()
Post
#18
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Bun
Da' pozitionarea soferului cum vrei sa fie? Ca la un ATV sau ca la o masina. Designul tau de carosrie nu prea seamana cu un ATV carosat, ci cu o mini masina Si totusi...un ATV are mai mult de 150kg, si nu cred ca au motoare de 50cmc si sa mearga cu vitezele date de tine cu asemenea motoras. Acuma depinde si de forma caroseriei si aerodinamicitatea ei s-ar putea sa ai de invins forte mai mari decat la un ATV. Dar nus specialist in aerodinamica sa iti zic ca va fi mai mare sau mai mica, sau in ce conditii e mai mica. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Ov |
![]()
Post
#19
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.526 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
plus ca ai zis ca vrei sa reziste la un impact de 50km/h
cred ca nu realizezi ce inseamna asta !?!? testele actuale se realizeaza la viteza asta si masinile ies destul de sifonate |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
johnybe2003 |
![]()
Post
#20
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 13 July 06 ![]() |
@driverx
Intr-adevar nu prea seamana cu un atv...insa soferul va fi pozitionat la centru asemeni unui atv, si nu va sta deasupra motorului ci in fata lui. Atv-urile au motoare mai mari ...ba chiar am auzit k ar fi si de 1000cmc ...dar la ce roti au ele...late si mari ca diametru, si ele sunt facute pentru offroad ...sau chiar as putea sa zic allroad ...dar eu vreau sa fie special pentru sosea. Initial vroiam sa fie pentru o singura persoana...gen kart ...sau buggy, dar cred k pana la urma sa fac proiectul pentru 2 persoane...chiar daca apar anumite probleme. Incerc sa pastrez standardul de 50 cmc pentru a fi un consum mic...realizez ca un motor mic fortat consuma la fel de mult ca un motor mare....exemplu chiar donorul de roti TICO, care are consum destul de mare pentru capacitatea cilindrica pe care o are. Totodata daca reusesc in vre-un fel sa adun toate piesele astea la un loc si sa o fac sa mearga...chiar si cu 20 km/h o viteza la care mai bine mergi pe jos ![]() Nu este acesta target-ul meu. Aerodinamica sincer sa fiu nu cred k mai conteaza la viteze atat de mici, forta de frecare cu aerul va fi oricum redusa prin forma pe care o are masina, si cred eu ( daca gresesc va rog sa ma corectati) ca la 45 km/h viteza maxima...cu sofer in ea ![]() |
--------------------
opel
kadett
1990
- b-84-nxi
|
|
driverx |
![]()
Post
#21
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
@Ov
Ehhh Uita-te la Smart ca se poate. Dar nu o sa poata el cu cunostintele lui. Dar asta nu inseamna ca e imposibil. Oricum. Imi place ca viseaza, sentimentul e frumos, chiar frumos, partea naspa va fi pentru el cand va da cu capul in pragul de sus. Asta e singura chestie naspa, si si mai naspa e ca e si sigura treaba asta. Dar toti avem voie sa visam. This post has been edited by cmandrei: 13 Jul 2006, 15:35 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
johnybe2003 |
![]()
Post
#22
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 13 July 06 ![]() |
@Ov
Trebuie sa modific postul...sa reziste...ma refeream ca soferul sa scape nevatamat...masina nu ma mai intereseaza in momentul ala....si cum ma uitam la niste teste la japonezi, care aveau o masinuta gen microcar, am observat ca au fost note mai mari la masinutele care au motorul pozitionat in spate deoarece spatiul gol din fata masinii absorbea foarte mult din socul frontal, iar motorul fiind in spate nu mai avea ce sa intre in cabina soferului. (sper ca m-am exprimat cum trebuie pentru a fi inteles filmuletul) Asta intentionez si eu sa fac, adica fata masinii sa ramana cat mai goala pentru ca, in momentul impactului sa se storceasca si sa ajunga pana la cabina pilotului, dar nu mai departe. |
--------------------
opel
kadett
1990
- b-84-nxi
|
|
thunder |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 22 April 04 From: Pitesti ![]() |
Tocmai am dat un search pe net dupa scutere si intamplator am vazut un ATV cu motor de 180cc. Nu stiu ce sanse ai sa misti masinuta pe care vrei sa o faci cu un motor de 50cc. Tot asa ca exemplu, niste date luate de la Peugeot (scutere):
125cc Putere maxima : 12,2 CP/8750 rpm Moment maxim : 10,2Nm/7500rpm 50cc Putere maxima :6,5 CP/8000 rpm Moment maxim :5,9 Nm/7250 rpm si pt ca tot exista un topic despre Lastun: 499 cm3; si masina de aprox. 500kg putere nominala 22,5 CP la 5500 rot/min cuplu max. 3,45 daN/m Poate pt. un kart sunt suficienti 50cc dar totusi pt. ce vrei tu nu cred ca ajung. Oricum eu iti urez succes in continuare |
--------------------
Opel
Astra H
2006
- B-50-WSE Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. Despre univers nu sunt inca sigur. Albert Einstein
|
|
johnybe2003 |
![]()
Post
#24
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 13 July 06 ![]() |
QUOTE(driverx @ 13 Jul 2006, 16:33) @Ov Ehhh Uita-te la Smart ca se poate. Dar nu o sa poata el cu cunostintele lui. Dar asta nu inseamna ca e imposibil. Oricum. Imi place ca viseaza, sentimentul e frumos, chiar frumos, partea naspa va fi pentru el cand va da cu capul in pragul de sus. Asta e singura chestie naspa, si si mai naspa e ca e si sigura treaba asta. Dar toti avem voie sa visam. QUOTE(driverx @ 13 Jul 2006, 16:33) @Ov Ehhh Uita-te la Smart ca se poate. Dar nu o sa poata el cu cunostintele lui. Dar asta nu inseamna ca e imposibil. Oricum. Imi place ca viseaza, sentimentul e frumos, chiar frumos, partea naspa va fi pentru el cand va da cu capul in pragul de sus. Asta e singura chestie naspa, si si mai naspa e ca e si sigura treaba asta. Dar toti avem voie sa visam. Pai nu vreau sa lucrez singur, adica am niste prieteni care sunt la upb la inginerie mecanica, nu sunt nici ei prea straluciti(sunt constient si de asta). In momentul in care o sa ma lovesc cu capul ...o sa dau iama pe forumuri sa intreb si paote reuseste cineva sa ma ajute, in caz ca se poate. Sincer ma bazez mai multe pe programele de inginerie gen autocad sau solidworks, sau catia, pentru ca am inteles ca poti sa faci toata structura masinii si sa o supui la teste...teoretice inainte sa te apuci de treaba, si eu asta intentionez sa fac. Acum astept sa termine de downloadat catia, si o sa ma apuc de treaba...la proiectare. |
--------------------
opel
kadett
1990
- b-84-nxi
|
|
johnybe2003 |
![]()
Post
#25
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 13 July 06 ![]() |
QUOTE(thunder @ 13 Jul 2006, 16:37) Tocmai am dat un search pe net dupa scutere si intamplator am vazut un ATV cu motor de 180cc. Nu stiu ce sanse ai sa misti masinuta pe care vrei sa o faci cu un motor de 50cc. Tot asa ca exemplu, niste date luate de la Peugeot (scutere): 125cc Putere maxima : 12,2 CP/8750 rpm Moment maxim : 10,2Nm/7500rpm 50cc Putere maxima :6,5 CP/8000 rpm Moment maxim :5,9 Nm/7250 rpm si pt ca tot exista un topic despre Lastun: 499 cm3; si masina de aprox. 500kg putere nominala 22,5 CP la 5500 rot/min cuplu max. 3,45 daN/m Poate pt. un kart sunt suficienti 50cc dar totusi pt. ce vrei tu nu cred ca ajung. Oricum eu iti urez succes in continuare Stii...ca tot veni vorba de lastun...imi sugerase cineva sa iau un lastun si sa-l refac p-ala...cu caroserie de care vreau eu ...cu sasiul refacut samd....credeti ca am mai multe sanse ![]() |
--------------------
opel
kadett
1990
- b-84-nxi
|
|
dizzy |
![]()
Post
#26
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.114 Joined: 11 February 04 ![]() |
Pt ce vrei tu iti trebuie un motor cam de 350 cmc minim, ma gandesc la cele pe care le facea Iustin Capra.
Greutatea de 300 kg e realizabila dar nu in conditiile de securitate dorite de tine, adica se va cam duce naibii la 50km/h. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Ciumonk |
![]()
Post
#27
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
Vei avea mari probleme cu omologarea.Am incercat eu sa omologhez alte utilaje si am ajuns la niste preturi absurde,fata de Occident.
CU cele 300 de kg nu ai absolut nici o problema.Buggy-ul meu are 243 kg cu roll cage cu tot...dar nu are panouri care sa il acopere.Motor de 600 cm3.Daca gasesti un maestru in sudura TIG/WIG si ai destui bani,poti sa faci o structura tubulara din aluminiu si otel de toata frumusetea,care va rezista fara probleme. This post has been edited by Ciumonk: 13 Jul 2006, 15:55 |
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
DFA |
![]()
Post
#28
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.561 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Pentru că mașina ta să nu-și omoare pasagerii trebuie să aibă o structură foarte rezistentă (neavând loc, sau foarte puțin, de distrugere controlată a caroseriei) iar efortul de protecție trebuie preluat de centurile de siguranță (eventual de airbag...), dar asta va însemna că sarcinile asupra pasagerilor vor fi mult mai mari decât la o mașină cu caroserie deformabilă, clasică.
Ca să reduci sarcina trebuie să folosești centuri cu pretensionare și limitare a sarcinii. Siguranța te va costa foarte mult dacă vrei ca mașina să fie omologată și să o poți vinde în serie. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
johnybe2003 |
![]()
Post
#29
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 13 July 06 ![]() |
QUOTE(DFA @ 13 Jul 2006, 16:53) Pentru că mașina ta să nu-și omoare pasagerii trebuie să aibă o structură foarte rezistentă (neavând loc, sau foarte puțin, de distrugere controlată a caroseriei) iar efortul de protecție trebuie preluat de centurile de siguranță (eventual de airbag...), dar asta va însemna că sarcinile asupra pasagerilor vor fi mult mai mari decât la o mașină cu caroserie deformabilă, clasică. Ca să reduci sarcina trebuie să folosești centuri cu pretensionare și limitare a sarcinii. Siguranța te va costa foarte mult dacă vrei ca mașina să fie omologată și să o poți vinde în serie. Nu intentionez sa o vand in serie, ci sa reusesc sa creez un model pe care si-l poate face oricine, deoarece am de gand sa pun pe site toate planurile poate chiar si schitele care au stat la baza proiectului, in asa fel incat daca vreodata o sa ajung la performantele care mi le doresc eu, si sa zicem ca masina va fi omologata de RAR, sa aiba oricine libertatea asta...de a-si face singur masina... Poate multi ar spune k am innebunit ca m-am uitat pe discovery...da' sincer am vazut poza la masinuta asta si de-atunci mi-am dorit sa o construiesc ( ideea a pornit acum 4 zile..ideea mea...ca altele au mai fost si sigur or sa mai fie) |
--------------------
opel
kadett
1990
- b-84-nxi
|
|
johnybe2003 |
![]()
Post
#30
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 13 July 06 ![]() |
QUOTE(Ciumonk @ 13 Jul 2006, 16:52) Vei avea mari probleme cu omologarea.Am incercat eu sa omologhez alte utilaje si am ajuns la niste preturi absurde,fata de Occident. CU cele 300 de kg nu ai absolut nici o problema.Buggy-ul meu are 243 kg cu roll cage cu tot...dar nu are panouri care sa il acopere.Motor de 600 cm3.Daca gasesti un maestru in sudura TIG/WIG si ai destui bani,poti sa faci o structura tubulara din aluminiu si otel de toata frumusetea,care va rezista fara probleme. Cu buggy ai voie sa circuli pe sosea ? adica ...este omologata RAR ? Pt ce vrei tu iti trebuie un motor cam de 350 cmc minim, ma gandesc la cele pe care le facea Iustin Capra. Greutatea de 300 kg e realizabila dar nu in conditiile de securitate dorite de tine, adica se va cam duce naibii la 50km/h. Intr-adevar ar trebui un motor cu o capacitate cilindrica mai mare pentru a avea cuplul indeajuns cat sa poata puna in miscare cele 300 kg. Intentia mea este sa o pastrez si cat mai ieftina...sincer nu am luat in calcul un motor mai mare...o sa ma interesez sa vad ce pret are un motor de 350 cmc...asta daca gasesc pe la noi pe la dezmembrari. This post has been edited by johnybe2003: 13 Jul 2006, 16:03 |
--------------------
opel
kadett
1990
- b-84-nxi
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th July 2025 - 02:29 |