DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme pina se incalzeste motorul, face figuri citeva minute...dar am adaptat...

D2ani
post 6 Mar 2007, 11:49
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 21 February 05




salut. am fost si am reglat carburatorul in pantelimon acum citeva zile, am schimbat bujii, fise, capac delcou, condensator, platina, reglat culbutori.merge excelent cind este motorul cald, dar am aceeasi problema ca o ia razna citeva minute dimineata,oricit reglez socul sa o tin la 1000rpm, dupa citeva minute incepe sa scada turatia si da sa se opreasca,ca si cum nu s-ar alimenta corespunzator.( pompa benzine nou nouta). trebuie sa trag socul foarte tare ca sa o tin la 1000, dar incepe sa se innece.dupa un timp isi revine brusc si se simte imediat, pentru ca imi creste turatia care pina atunci de abia o tineam la 1000 la 1500 si chiar mai mult. in acel moment daca imping socul de tot sta la 1000rpm, merge foarte bine si nu mai face probleme. pentru ca am eliminat aproape toate cauzele externe imi ramine sa cred ca este o supapa de vina, la cilindrul trei, unde am observat de-a lungul vremii ca bujia este intotdeauna mai afumata. avind in vedere ca nu imi permit sa ma duc in service sa verific supapele, am faut urmatoarea modificare,bazata pe observatia ca daca imping socul si o tin din acceleratie la 1000rpm (atunci cind face figuri) merge ok motorul.. am adaptat dispozitivul de reglaj al inaltimii farurilor astfel incit din interiorul masinii , cind rotesc de dispozitivul de reglaj pt faruri sa imi actioneze cablul ( unul l-am scos), direct asupra clapetei de accleratie. astfel o pornesc dimineata cu socul normal, iar dupa 1-2 minute imping socul si reglez ralantiul la 1000-1200rpm( merge maxim pina la 2000rpm) din interiorul masinii. ideea este ca nu mai face figuri si pe masura ce se incalzeste motorul scad ralantiul pina cind motorul ajunge in parametrii normali si dispozitivul de reglaj " la zero".


--------------------
dacia nova gt 1998 - b16rgw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 6 Mar 2007, 12:03
Post #2


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




La fel patesc si eu (este un topic pe undeva dar nu mai stiu unde) faza este ca la mine pe gpl nu face asa ... adica nu mai trebuie sa folosesc socul deloc ... ba chiar daca trag socul se gatuie imediat si moare ... dar dupa ce se incalzeste ... merge super ok ... pe benzina nu pot sa bag socul pana nu se incalzeste bine ???? daca porneste si bag socul sta la 500 rpm si moare ...

carburatorul merge super bine dupa reglaze dar trebuie sa ajustez putin socul si ecentual sa ii mai scad relantiul ... cala cald sta la 1300 si pe GPL si pe Benzina ... fara consumatori ... cu consumatori sta la 1100 poate si putin mai jos ... sad.gif



uite ca am gasit topicul biggrin.gif


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=67135&hl=

This post has been edited by mihai0070: 6 Mar 2007, 12:05


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D2ani
post 6 Mar 2007, 12:17
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 21 February 05




sal.ideea este ca la mine face in fiecare dimineata. pe la exteriorul motorului nu mai am la ce sa ma uit.este ok si servo, garnituri ok, filtre, tot. am mai observat in schimb ceva: seara cind plec de la munca(socul tras sa stea la 1000), avind in vedere ca am drum mai liber si fara semafoare, adica mers fara bara in bara, in momentul in care ma uit la temperatura apei si vad ca indicatorul este in plaja de temp normala pentru motor si imping socul la maxim, merge ok, adica sta la 900-1000rpm fara sa faca probleme( cind ajung la primul semafor). drumul asta " mai liber" are cam 4 km si masina nu face figuri. figurile cu datul sa se opreasca le are numai cind plec dimineata si merg bara la bara vreo 2 km...citeodata isi revine turatia si mersul motorului chiar si dupa 20 minute. alteori dupa 2-3 minute,adica atunci cind vrea ea. constant este ca face in fiecare dimineata...


--------------------
dacia nova gt 1998 - b16rgw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 6 Mar 2007, 12:20
Post #4


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Pai atunci eu cred ca tu ai aer in instalatie de racire ... daca se manifesta asa la rece si la cald merge bine ... la mine este problema de soc ... pentru ca nu de multe ori il trage singura inapoi ... blink.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D2ani
post 6 Mar 2007, 12:35
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 21 February 05




nu, nu este de aer, pentru ca daca te gindesti, in 20 minute (timpul maxim in care mi-a mers prost) motorul se incalzeste ok, pina si uleiul ajunge la temperatura de lucru normala. in motor nu se aude nimic suspect, nu papa ulei, nu scoate fum, nu miroase a benzina nearsa, nu am apa in ulei si nici ulei sau benzina in apa...totul incepe cu simptome ca si cum nu s-ar mai alimenta cu benzina, sau zic eu, un cilindru nu mai lucreaza ca lumea. chestia care ma nedumereste este de ce daca apas pe acceleratie imediat se tureaza si nu se poticneste. iar dispozitivul pe care l-am adaptat ma ajuta, dar : masina merge normal in schimb dupa un timp motorul " isi revine la normal" si imi sare turatia cu 200-500rpm, iar atunci stiu ca pot sa dau "la zero" mecanismul pentru ca va merge bine si nu mai fac figuri. ca si cum m-ar avertiza" vezi ca de acum merg bine si fara ajutor".... sad.gif


--------------------
dacia nova gt 1998 - b16rgw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
codrin_ando
post 7 Mar 2007, 01:41
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 108
Joined: 6 March 07
From: Sv




Salut, aceiasi problema am avut-o si eu la Nova. Dimineata, sau in general la pornirile de dupa o perioada indelungata de stat, constatam ca oscila relantiul (dar pentru carburatoarele de Nova e ceva normal pana se incalzeste), DAR si ca mototrul lucreaza "in trei timpi" si la fel pistonul 3 era "lenes", bujia se afuma, cand scoteam fisa nu se simtea nici o diferenta.Si cand se incalzea motorul mergea perfect.Asa ca am luat frumos trusa de scule si inca o "pereche de maini" si am dat jos motorul (mentionez ca ma lasase si ambreiajul-disc uzat complet-avand un motiv in plus sa-l dau jos).Desfacand motorul-pentru o noua segmentare-am constatat ca la pistonul 3 toti segmetii erau in linie, plus uzura corespunzatoare,de aici cred ca si mersul neregulat al acestuia,de fapt mai mult ca sigur.
Acum sunt la pasul de remontare(nu prea am avut timp)...si astept cu nerabdare sa vad rezultatele!!!
...revin cu detalii!


--------------------
DACIA NOVA 1999 GT, 1,6l - SV 04 PMU
<<CODRIN_A>>
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 8 Mar 2007, 11:10
Post #7


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Si cat iti consuma ...cand mergea asa prost si pana se inclzea ???


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D2ani
post 10 Mar 2007, 14:34
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 21 February 05




da, azi am observat ca intr-adevar daca scot fisa de la cilindrul 3 nu este mare diferenta in comportamentul motorului (mai ales in perioada cit merge prost).exclud fisa,delcoul si bujia, sint noi toate. dupa cum m-am asteptat bujia nr 3 este afumata complet. consumul cred ca merge spre 16l/100km. acum nu stiu daca este problema legata de piston-segmenti sau de supape. apropo, exista vreo solutie de pus in benzina pentru curatat supape? sau benzina E-FIX de la rompetrol chiar are vreo sansa sa curate supapele? stie cineva? momentan nu-mi permit sa o duc in service si ma gindeam daca as putea sa imi dau seama de la ce este fara sa desfac motorul....


--------------------
dacia nova gt 1998 - b16rgw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 10 Mar 2007, 17:50
Post #9


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Vezi tachetii ... poate reusesti sa scapi mai ieftin ... si inca ceva ... pune alta bujie ... si eventual foloseste aditiv de curatare carburator si bujii ... reduce calamina ... desi eu cred ca bujia aia este neagra de la carburant ... dozaj necorespunzator ... prea mult ... masina scoate fum ??? daca da ce culoare are fumul ... un carbotest nu ti-ar strica ...

pentru supape fa testul cu foaia ...(este undeva pe forum )

This post has been edited by mihai0070: 10 Mar 2007, 19:16


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D2ani
post 11 Mar 2007, 10:16
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 21 February 05




salut. exclud carburatorul si bujiile.saptamina trecuta am fost la carbotest si mi-am reglat carburatorul iar bujiile le-am schimbat tot saptamina trecuta. celelalte bujii au culoare normala, portocaliu-cafenii. nu trage aer fals pe nicaieri, culbutorii sint reglati.avind in vedere ca am exclus tot ce se afla pe exterior ( face la fel si cu carb de 1.4, cu alt delcou, alte fise si alte bujii) mi-a ramas doar varianta cilindru-segmenti-supape. si pina cind isi da drumul motorul,repet, daca scot fisa de la cilindrul 3 nu se simte mare diferenta in mersul motorului, in timp ce daca scot alta fisa, motorul incepe sa zguduie mai violent si este o diferenta clara intre a scoate fisa de la cil 3 si alte fise de la ceilalti cilindri. iar atunci cind isi da drumul motorul si merge normal, daca scot fisa de la trei, motorul reactioneaza " normal", se comporta la fel ca si cum as scoate fisa de la oricare alt cilindru, vibratiile si zguduirile au aceeasi intensitate oricare fisa as scoate-o.


--------------------
dacia nova gt 1998 - b16rgw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 11 Mar 2007, 11:47
Post #11


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Ca sa elimini problema segmentilor de pe acel piston dute si verifica compresia ... daca esti sigur ca restul functioneaza normal ...scanteia ce culoare are la fisa ... bujia (si desfacut si tu acel mic capacel auriu sin capat unde intra fisa ai pus putin ulei acolo) bujia ai reglat-o la 0.7...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th May 2025 - 22:59
Forum Renault