Care este cel mai bun ulei pentru 1.5dCi?
![]() ![]() ![]() |
Care este cel mai bun ulei pentru 1.5dCi?
ianmatei |
![]()
Post
#211
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 22 February 10 From: Cluj ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition / dCi
|
|||
Tudor Badescu |
![]()
Post
#212
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Nu inteleg cum "se obisnuieste"motorul cu un ulei mai gros sau mai subtire?! Ce,jocurile din motor se redimensioneaza singure cum se schimba uleiul? Arcul pompei isi modifica elasticitatea dupa ulei? Ca sa nu mai spun ca 5W sau 10W arata doar temperatura minima la care vascozitatea ramane acceptabil de mica(-30 grade Celsius la 5W si -25 grade la 10W).Daca a doua cifra e la ambele 40 atunci trebuie sa tina practic aceeasi presiune la cald.Si la cald apar eventuale probleme cu presiunea,nu la rece.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#213
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
ianmatei - Astea sunt mituri.. Asa ceva nu se intampla. Daca faci comparatia intre doua motoare de acelasi tip care functioneaza unul cu 10w40 celalalt cu 20w40 vei observa o diferenta de presiune la rece.. Datorata faptului ca uleiul 20w40 este mai vascos la rece decat 10w40, vei avea o presiune mai mare. Deloc benefic pentru ca 10w40 fiind mai fluid este mult mai usor pus in miscare(si cu efort mult mai mic pe pompa de ulei..) decat marmelada 20w40 si ajunge mult mai repede in tot motorul, protejandu-l. Nu confunda presiunea cu o ungere de calitate. La cald este situatia explicata foarte clar de Tudor Badescu.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
ianmatei |
![]()
Post
#214
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 22 February 10 From: Cluj ![]() |
Nu sunt mecanic si nu ma contrazic cu cineva. Avand in vedere cele relatate de colegul pe care l-am citat , am crezut ca asa este situatia.
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition / dCi
|
|
gigel2007 |
![]()
Post
#215
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 28 July 10 ![]() |
salut
am un 1.5dci 2007 69cp 49.000km, folosit 80% in buc iar restul vara si iarna la mare si munte. in carnetul de intretinere se specifica ulei 5W40 ACEA A3/B4 intentionez inlocuirea uleiului tot la 10.000km si dupa iesirea din garantie nu stiu ce ulei s-a folosit pina acum dar cred ca s-a respectat macar tipul 5W40 nu caut performanta extrema, dar nici nu exclud ideea. in principiu as dori un ulei care sa minimizeze uzura motorului la pornirile iarna la munte (-15...-20 ...-25C) si la regim de autostrada vara (2..3 ore la 3500 rpm in 35...40C). nu ma intereseaza zgomot si pret - asta ar fi cazul ideal sa faca mai silentios motorul si sa coste putin de citeva nopti stau si citesc si trimit mailuri si invat cuvinte noi: castrol edge turbo diesel, motul 8100 xcess, motul 8100 x-clean, q8 formula excel sae, eneos Premium Hyper, mobil 1 nu-stiu-cum, amsoil nu-stiu-de-care tbn, densitate, viscozitate, ccs, samd (http://hondafan.ro/forum/archive/index.php/t-2972-p-3.html, posturile lui vali_lj) deja ma doare capul si as vrea sa ajung la o concluzie ca deja s-ar putea ca timpul f*t*t noptile sa coste mai mult decit 5L din cel mai scump ulei... recomandari? pe baza experientei de preferat... thanks. This post has been edited by gigel2007: 28 Jul 2010, 03:19 |
--------------------
dacia
logan 1.5dci
2007
|
|
DMP |
![]()
Post
#216
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu pana acum, aproape 50.000 km, am mers pe:
- 5.000 km cu Dacia Oil-ul 10w40 din fabrica - 25.000 km cu Castrol GTD Magnatec 5w40 (3 schimburi de ulei: 5, 10, 20k km) - 15.000 km cu Castrol Magnatec Diesel 5w40 (2 schimburi; inlocuitorul in gama Castrol al lui GTD). La 50.000 km o sa pun Castrol Edge Turbo Diesel 5w40 pentru ca l-am gasit la un pret bun si pentru ca are si norma Renault RN0710. Nu stiu daca a fost mai bine sau mai rau cu Castrol decat cu Elf insa dupa ce am pus Castrol inlocuind Dacia Oil impresia mea a fost ca motorul a devenit ceva mai putin galagios. Dupa care am ramas pe Castrol. |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
dl_dr25 |
![]()
Post
#217
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 571 Joined: 4 August 07 From: Bucuresti ![]() |
eu 48.000km am pe:
1. elf la 7500km 2. elf la 12500km 3. castrol 5w40 edge de la 20.000km pana acum ca impresi: castrolul devine mai zgomotos dupa 8.000km si cam tot atunci becul la ulei se stinge ceva mai greu ( asta comapa dar nu prea este corect fiindca daca observi elful nu a stat in motor mai mult de 7500km) |
--------------------
dacia
logan
2007 dci
- B
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#218
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Asta am observat si eu ca de pe la 7500km incep sa se duca pe apa sambetei.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#219
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Mobil 1 0W-40, 13.000 km in Logan, merge ca uns
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
gigel2007 |
![]()
Post
#220
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 28 July 10 ![]() |
QUOTE(dl_dr25 @ 28 Jul 2010, 14:36) ca impresi: castrolul devine mai zgomotos dupa 8.000km si cam tot atunci becul la ulei se stinge ceva mai greu ( asta comapa dar nu prea este corect fiindca daca observi elful nu a stat in motor mai mult de 7500km) QUOTE(IRONICK @ 28 Jul 2010, 14:37) asadar, corelind ce am citit pina acum (http://hondafan.ro/forum/archive/index.php/t-2972-p-3.html si derulati pina la "revin cu grafice complete") cu specificatiile pentru acel ulei (http://www.uleiauto.ro/phpeuri/oiluri/castrol/PBA-Edge%20Turbo%20Diesel%205W-40.pdf), ceea ce vi s-a intimplat voua e din cauza ca are TBN-ul sub 9. pentru schimb la 10.000km trebuie sa avem ulei cu tbn mai mare, 9..10 28 Jul 2010, 20:42: Buun, am ajuns la shortlist: * Q8 Formula Excel 5w40 - 138 lei Kuweit. Am aflat de el de la resellerul de Eneos din Romania, pe care mi-l recomanda cu caldura in locul altor nume mai populare si/sau mai scumpe. L-am rugat sa afle care este TBN-ul. * ENEOS Premium Hyper 5W40 - 143 lei. Japonezi. Tipul de pe forumul cu honda din ale carui mesaje m-am inspirat si l-a ales pe asta in locul lui Motul. L-am contactat si astept sa-mi spuna pe ce criterii l-a ales. Nu gasesc TBN-ul, l-am rugat pe resellerul din Romania sa intrebe mai departe. * Motul 8100 X-cess 5W40 - 210 lei Francezi. Cica Motul Romania ar avea un concurs in urma caruia se cistiga fugareala cu masini frumoase si scumpe pe nu's ce traseu prin Constanta. Din cele enumerate mai sus doar Motul specifica TBN-ul (10.3) si se intimpla sa aiba o valoare tocmai buna pentru schimbul la intervale de 10.000km. Mai era un Motul si mai performant cu schimb mai des si era si mai scump (x-clean), dar si-asa cred ca am ales un ulei mult peste cit considera majoritatea ca ar "merita" motorul de logan. Am facut alegerea (ultimul) in ideea de calitate, viata lunga si respectarea indicatiilor tehnice din carnetul de intretinere. Sa vedem ce-o iesi!... Dar inca mai sint curios daca cineva a mers asa de mult in pinzele albe cu uleiul si ce ati mai pus prin motoare... This post has been edited by gigel2007: 28 Jul 2010, 20:42 |
--------------------
dacia
logan 1.5dci
2007
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#221
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#222
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(gigel2007 @ 28 Jul 2010, 21:08) * Q8 Formula Excel 5w40 - 138 lei Pe mine tot incerca cineva sa ma convinga sa bag asa ceva in motor. Bine, cu mult sub pretul ala, ca cica este oferta. Ca nu zdrangane motorul, ca presiune buna cu el, ca este scos la 10.000km si nu este la fel de negru (moda cu detergentii care face cat mai multe victime, ...), bla, blaKuweit. Am aflat de el de la resellerul de Eneos din Romania, pe care mi-l recomanda cu caldura in locul altor nume mai populare si/sau mai scumpe. L-am rugat sa afle care este TBN-ul |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
ianmatei |
![]()
Post
#223
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 22 February 10 From: Cluj ![]() |
A folosit cineva MOTUL 4100 TURBOLIGHT 10W40 ? Pareri pozitive , negative ?
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition / dCi
|
|
gigel2007 |
![]()
Post
#224
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 28 July 10 ![]() |
QUOTE(gigel2007 @ 28 Jul 2010, 20:08) * Q8 Formula Excel 5w40 - 138 lei L-am rugat sa afle care este TBN-ul. * ENEOS Premium Hyper 5W40 - 143 lei. Nu gasesc TBN-ul, l-am rugat pe resellerul din Romania sa intrebe mai departe. QUOTE(IRONICK @ 28 Jul 2010, 22:13) Pe mine tot incerca cineva sa ma convinga sa bag asa ceva in motor. Bine, cu mult sub pretul ala, ca cica este oferta. Ca nu zdrangane motorul, ca presiune buna cu el, ca este scos la 10.000km si nu este la fel de negru (moda cu detergentii care face cat mai multe victime, ...), bla, bla Am primit raspuns de la reseller: "Ambele marci au valoarea TBN intre 10,8 si 11,2 mgKOH/g." ...ceea ce m-ar cam pune pe ginduri. Oricum, orice as alege din astea 3 e ok! IRONICK, la citi bani e "oferta" ? |
--------------------
dacia
logan 1.5dci
2007
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#225
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Sub 100RON, dar nu asta era important in privinta uleiului.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
gigel2007 |
![]()
Post
#226
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 28 July 10 ![]() |
|
--------------------
dacia
logan 1.5dci
2007
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#227
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Nu sunt nici pro si nici contra, nici macar nu am vazut cum arata lichidul ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
SorinXp |
![]()
Post
#228
|
Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 30 June 05 ![]() |
TBN-ul este in stransa legatura cu sulful din combustibil. Sulf - la benzina : Euro 4 are mai putin decat euro 3 si din acest motiv s-au marit intervalele de la 15.000 la 20.000km si la diesel de la 10.000 la 15.000km.
Acum la pompa se gaseste euro 5, un combustibil cu mai putin sulf decat euro 4, daca bagati benzina gen 98, +99, 100, 101 continutul de sulf e si mai mic comparativ cu 95. Cautati pe net sa vedeti ca aceste uleiuri pe care le folosim noi in unele tari cu apa calda sunt tinute 30.000km. Conteaza foarte mult cat mergi pe timp de iarna si cate porniri la rece ai -> pana ajunge motorul la temperatura optima in motor exista condens care impreuna cu sulful din benzina (in urma arderiii ...) ar rezulta acizi -> TBN ii neutralizeaza. Asta e un aspect al uleiului printre multe altele... Pana una alta eu folosesc ELF 5w40 SXR, viteza medie pe 54xxkm este de 30.6km/h si il schimb pe la 12.000km ( in carte scrie ca daca mergi bara la bara, mult praf, ... sa-l schimbi la jumatatea 20.000 /2 = 10.000 km - eu pun un ulei recomandat de constructor dar de calitate superioara lui DACIA OIL, deci ~12.000km mi se pare super ok. Acum nici sa-l schimbi mai devreme, ca daca ma tine 300k km in felul asta sun super multumit, sa ma tina caroseria atat. Apropo in carte scrie Durata medie de utilizare 8 ani pentru masina Obs : Sunt loganuri de firma care schimba la 20.000 km cu dacia oil 10w40 si au peste 100k km si motorul nu mananca ulei si merge foarte bine. Informatii pe care le-am gasit pe net pentru motorina (informatii de prin 2004, dar ca idee): La Rompetrol zice : Euro Diesel - 0.05%(m/m) sulf; Euro 3 Diesel - 0.035%(m/m) sulf; Euro 4 Diesel - 0.005%(m/m) sulf. This post has been edited by SorinXp: 29 Jul 2010, 13:37 |
--------------------
DACIA
LOGAN
Prestige 1.6 16v Dec2008
- B97GCT
|
|
cris06 |
![]()
Post
#229
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
QUOTE(gigel2007 @ 28 Jul 2010, 02:29) salut am un 1.5dci 2007 69cp 49.000km, folosit 80% in buc iar restul vara si iarna la mare si munte. in carnetul de intretinere se specifica ulei 5W40 ACEA A3/B4 intentionez inlocuirea uleiului tot la 10.000km si dupa iesirea din garantie nu stiu ce ulei s-a folosit pina acum dar cred ca s-a respectat macar tipul 5W40 (...) nu caut performanta extrema, dar nici nu exclud ideea. in principiu as dori un ulei care sa minimizeze uzura motorului la pornirile iarna la munte (-15...-20 ...-25C) si la regim de autostrada vara (2..3 ore la 3500 rpm in 35...40C). nu ma intereseaza zgomot si pret - asta ar fi cazul ideal sa faca mai silentios motorul si sa coste putin recomandari? pe baza experientei de preferat... thanks. La km pe care-i ai cu masina poti folosi un 0W40 iarna si 5W40 vara. Fara reclama, incearca un Liqui Moly. Vezi siteul lor (www.liqui-moly.de sau www.limorom.ro). Ungere maxima! This post has been edited by cris06: 29 Jul 2010, 16:56 |
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
PaulT |
![]()
Post
#230
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
De ce ar alterna 0w cu 5w in functie de anotimpuri? Intrebare valabila in general, nu neaparat in cazul de fata.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#231
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
QUOTE Uleiurile circula in motor imediat de la pornirea acestuia. La temperaturi joase uleiul are tendinta sa se solidifice, ceea ce duce la o inrautatire a curgerii prin conducte, pompa de ulei si alte componente, la pornirea motorului existand riscul ruperii peliculei de ulei existenta in piesele motorului. Lipsa peliculei de ulei la pornirea motorului este principala cauza a uzurii motorului. Punctul de picurare este un indicator al capacitatii uleiului de a curge la temperaturi joase, respectiv cea mai scazuta temperatura la care uleiul curge. Tehnicile moderne de rafinare indeparteaza parafina din titei, ramanand alte omponente asemanatoare care sunt solubile la temperaturi peste 0, dar cristalizeaza la temperaturi joase si inrautatesc circulatia uleiului. Pentru a inlatura acest inconvenient se adauga aditivi anticongelanti. Acesti aditivi pastreaza cristalele de parafina in parti microscopice si impiedica unificarea acestora in structura uleiului, permitand uleiurilor sa opereze la temperaturi cat mai joase (pe timp de iarna). Spre deosebire de uleiurile minerale care necesita acesti aditivi, uleiurile sintetice, necontinand cristale de parafina nu necesita aditivi antidepresanti. link uleiurile 0w40 sint mai fluide pe timp rece sau foarte rece. un exemplu aici putind fi utilizate pina la in jur de -60 grade celsius. uleiurile 5w40 sint utilizate pina la in jur de -40 grade celsius iar uleiurile 10w40 pina la in jur de -30 grade celsius chevron This post has been edited by george_scala_2004: 29 Jul 2010, 22:36 |
--------------------
...
...
...
|
|
PaulT |
![]()
Post
#232
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc... Eu eram curios ce raspunde cineva care da sfaturi de genul asta. Ca stiu despre ce e vorba..
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
SorinXp |
![]()
Post
#233
|
Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 30 June 05 ![]() |
Am atasat o poza cu tipurile de ulei si temperaturile minime (Pentru a clarifica 0w40 5w40 10w40).Aceasta poza este generala, acum fiecare marca are valori in jurul acestora.
Temperaturile minime din poze sunt pentru cazul cand uleiul nu devine marmelada - adica inca il pompeaza pompa in conditii relativ ok Attached thumbnail(s) Ulei_API_SAE.jpg ( Size: 111.56k ) Number of downloads: 1008 |
--------------------
DACIA
LOGAN
Prestige 1.6 16v Dec2008
- B97GCT
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#234
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Nu trebuie confundat punctul(temperatura) de picurare cu temperatura minima de utilizare.Uleiul poate inca sa picure la o anumita temperatura foarte joasa,dar sa fie deja atat de vascos incat electromotorul sa invarta greu motorul.Asta e o problema in primul rand la pornirile motoarelor Diesel.Iar o vascozitate mare mareste timpul in care uleiul ajunge in lagare la o pornire.Depresantul impiedica uleiul sa se faca"marmelada"dar ramane totusi foarte vascos marind totusi marja de utilizare.De exemplu un ulei 20W garanteaza pornirea pana la -9 grade,dar ramane fluid si pe la -15 sau chiar mai jos,insa e asa de vascos ca abia se mai invarte motorul.Asta era problema tipica la Dacii pe vremuri iarna.
Si inca ceva: 10W merge totusi bine si la -25 de grade daca ne uitam in tabelul cu vascozitati,iar 15W la -18.Tabelul din postul anterior e cam restrictiv in aceste cazuri. 5W "duce" la -30 grade ,iar 0W la -35 daca nu exista alte precizari speciale in acest sens pe bidon. This post has been edited by Tudor Badescu: 30 Jul 2010, 00:28 |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
gigel2007 |
![]()
Post
#235
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 28 July 10 ![]() |
|
--------------------
dacia
logan 1.5dci
2007
|
|
dl_dr25 |
![]()
Post
#236
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 571 Joined: 4 August 07 From: Bucuresti ![]() |
hai ca tot ce am citit pe aici ma facut sa schimb uleiul( si asa nu eram prea multumit de el CASTROL 5W40 EDGE si in trecut l am recomandat cu caldura
![]() This post has been edited by dl_dr25: 2 Aug 2010, 16:05 |
--------------------
dacia
logan
2007 dci
- B
|
|
gigel2007 |
![]()
Post
#237
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 28 July 10 ![]() |
QUOTE(dl_dr25 @ 2 Aug 2010, 16:04) hai ca tot ce am citit pe aici ma facut sa schimb uleiul( si asa nu eram prea multumit de el CASTROL 5W40 EDGE si in trecut l am recomandat cu caldura ![]() eu am cumparat motul (210 lei) ca au un concurs; daca nu era sa fie concursul, urma sa decid intre q8 si eneos (138/143 lei). la modul general vorbind, probabil ca cel mai important totusi e respectarea tipului de ulei si a intervalului de schimbare prevazut in carnetul de intretinere, motorina de buna calitate, controalele regulate odata iesita masina din garantie, nesolicitarea in mod nejustificat, samd. revenind la dubiile tale, nu-ti fa griji daca nu scrie "for diesel". uita-te cum am spus, la citi km ai fugit cu acelasi ulei vs ce scrie in carte + tipul recomandat (la mine scrie ACEA A3/B4 si 5W40). daca vrei sa te doara capul, cauta ce am zis de tipul cu honda si cauta-i mesajele si tabelele. sa vezi atunci dubii... LE: si nu uita sa-l schimbi la 1 an, chiar daca tu faci doar 2.000 km pe an. This post has been edited by gigel2007: 2 Aug 2010, 17:01 |
--------------------
dacia
logan 1.5dci
2007
|
|
dl_dr25 |
![]()
Post
#238
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 571 Joined: 4 August 07 From: Bucuresti ![]() |
dupa cum vad la tine tot dci 1.5 am si eu. pana la 20mii km am pus elf 10w40, dupa 5w40 castrol edge schimbat la 10mii km. fac cam 15mii km pe an asa ca nu sta el un an, treaba este ca am inceput sa ma dau la ea si in oras si vreau ceva bun asa ca.... uite acum pe langa MOTUL - ENEOS - am mai adugat si Q8. Sincer conteaza si pretul dar daca sunt diferente mari intre ele nu ma mai uit la bani
![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by dl_dr25: 2 Aug 2010, 18:04 |
--------------------
dacia
logan
2007 dci
- B
|
|
gigel2007 |
![]()
Post
#239
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 28 July 10 ![]() |
QUOTE(dl_dr25 @ 2 Aug 2010, 18:04) [...] uite acum pe langa MOTUL - ENEOS - am mai adugat si Q8. Sincer conteaza si pretul dar daca sunt diferente mari intre ele nu ma mai uit la bani ![]() ![]() ![]() ![]() pai... pune si tu q8 sau eneos si pina ajung eu la 60.000 cu motul tu o sa faci deja cite un schimb din fiecare (ca inteleg ca mergi mai mult decit mine) si-o sa impartasim impresiile ![]() ![]() LE: nu stiu daca am voie cu nume/linkuri de firme, asa ca pentru a nu scrie direct numele celor cu care am discutat pe mail (distribuie si q8 si eneos) ii gasesti la primul rezultat dupa cautare pe google "distribuitor eneos romania" This post has been edited by gigel2007: 2 Aug 2010, 18:52 |
--------------------
dacia
logan 1.5dci
2007
|
|
dl_dr25 |
![]()
Post
#240
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 571 Joined: 4 August 07 From: Bucuresti ![]() |
ma uit la postul tau si in minete in vine urmatorul lucru, eu zic ca pot sa bag q8 sau eneos ca tot este mai bun ( sau cel putin am garantia ca nu este facut pe vapor fiindca sunt niste marci necunoscute pt 90% din romani) decit castrol. asa ca ma mai gindesc
![]() ![]() This post has been edited by dl_dr25: 2 Aug 2010, 19:03 |
--------------------
dacia
logan
2007 dci
- B
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th May 2025 - 05:07 |