DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Rulment de presiune, o problema misterioasa

EUROPE_
post 2 Mar 2007, 16:50
Post #1


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Problema a început in octombrie anu' trecut, când am facut un schimb de ulei, după rodaj, atunci am pus 10 w 40, am pornit motorul si după vreo câteva minute a inceput sa se auda o bataie ritmica, infundată.
M-am speriat, atunci pe moment am crezut că poate e vreun bolț sau vreun lagăr, așa că am scos pe rând fișele de la bujii, însă fără niciun rezultat. Bătaia se auzea dinspre ambreiaj, eu crezând că cilindrul nr. 1 e cu problema.
Am apăsat ambreiajul și nu se mai auzea nicio bătaie, niciun sunet ( înafară de cel de culbutori ). Țin să precizez că doar la cald se auzea această bătaie.
Așa am mers până acum 2 săptămâni când am făcut schimbul de ulei cu 20 w 40. Ei bine acum acel sunet nu se mai aude blink.gif .

Sunt total confuz, ce treabă are rulmentul de presiune cu uleiul din baie? Sau am altă problemă?


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 3 Mar 2007, 16:18
Post #2


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




probabil si-a revenit ea, teoretic nu are nici o treaba!


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi1
post 3 Mar 2007, 22:17
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 19 April 06
From: NEAMT




Atunci cand calci ambreiajul,rulmentul de presiune exercita o forta asupra placii de presiune deci si asupra arborelui cotit.De aici ar putea fi legatura(vezi in documentatia despre motorul de dacie-joc axial).


--------------------
1310 / Nova GT '99 / FORD Focus2 2005 1.6TDCI ... - nt-yy-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 5 Mar 2007, 12:04
Post #4


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Am schimbat cuzinetii axiali, deci este exclus jocul axial ar arborelui.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 6 Mar 2007, 16:56
Post #5


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




daca ai schimbat cuzinetii si nu ai rectificat vibrochenu ai facut operatiunea degeaba........ulei mai gros in motor nu mai exista jocul ulei mai subtire toleranta mai mare.....


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 6 Mar 2007, 20:08
Post #6


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Deci, set motor nou, arbore rectificat la r1, cuzineti r1, cuzineti axiali, lant distributie nou, pinion delcou nou, pompa de ulei noua, deci am eliminat posibilele "cauze".
Asta ma macina pe mine acum, nu-mi explic, ce treaba are rulmentul cu uleiul din baie blink.gif .
A, trebuie sa spun, ca tot la cald, la turatii mici se aude un zornait pana la o anumita turatie dupa care dispare, asta se intampla la fiecare treapta de viteza, mai putin in tr. 4. La rece nu se aude nimic.
Ambreiajul prinde putin mai jos mijloc, dar are cursa cam lunga, insa important e ca nu patineaza, oricum discul era nou cand m-am uitat la el, dar placa de presiune avea un mic șanț pe ea de la uzura fostului disc probabil.
Oricum aceste sunete pe care le aud, imi spun un singur lucru, rulmentul de presiune trebuie schimbat, si nu ar fi vorba de cat costa, ci mai mult de inlocuit, am la alegere ori motorul ori cutia, si sunt derutat, spuneti-mi cum sa fac?

This post has been edited by EUROPE_: 6 Mar 2007, 20:11


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 8 Mar 2007, 11:42
Post #7


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




mare problema omule!!! eu am dat jos cutia weekend-ul asta ca sa schimb ca tot omul ambreiajul... cu bere, cu pauza de tigara, cu bancurile proaste... 7 ore, in curte. daca faci rost de groapa, poate iesi mai ieftin. oricum, de schimbat, mai degraba dai jos cutia ca motorul... e mult prea dificil.

hai sa-ti spun cum se face:
- intai si intai mergi la magazin si cumperi 3 bucati stifturi de planetare si doua bucati stifturi pt bucsa de la schimbator. asta ca in caz de nevoie sa le ai si un rulment de presiune, toate sunt cam 25 RON
- apoi, verifici cat ulei de cutie ai ca daca o intorci intr-o aprte si scapa pe la simering-uri sa poti completa
- iti trebuie un ciocan, baros macar de 2 kg, patent mic si eventual mare, chei (chei drepte sa fie, poate chiar 2 din fiecare) de 10, 11, 13, 17, 19, inelara cotita de 13 si 17 neaparat, o cheie pt roti, o ranga lunga (aici ar fi o idee sa ai una de cam 1.8 m... eu am confectionat-o dintr-o teava), cric, butuci, vreo 10 cuie de alea lungi de 10 cm si groase de vreo 2.5 mm si vreo 5 cuie de 20 cm lungime si 3 mm grosime, daca fumezi: un pachet de tigari, un radio (nu cel din masina) si rabdare. optional un spray de rugina (daca nu pt suruburi, macar pt curatat mainile dupa, face minuni)
- butucii verifici sa fie cam la 40-50 cm inaltime (undeva acolo e idealul)

Procedura:

- se desfac bornele de la baterie, eventual poti sa le infasori intr-o carpa pe fiecare ca sa nu faca ceva scurt pe acolo. intai se scoate borna negativa si apoi cea pozitiva, adica intai cea dinspre partea pasagerului si apoi cea dinspre partea soferului.
- se desurubeaza piulita de pe cablul de ambreiaj pana se poate scoate cablu de sub furca (eventual iti trebuie o cheie de 11 si patent mic)
- se desface suportul ambreiajului (are 2 suruburi, te descurci usor cu doua chei de 11)
- se scoate filtrul de aer (adica carcasa cu totul, nu filtrul in sine)
- se scoate tabla de protectie dintre galerie si electromotor (2 suruburi, cheie de 13)
- se desface electromotorul (2 suruburi, 2 chei de 13), se scoate afara ridicand putin in sus si tragand inspre radiator, apoi, se roteste putin spre blocul motor pana varful dinspre volanta poate cobori in jos, aproape la 30 de grade astfel incat partea dinspre radiator sa ajunga intre suportul de motor si galerie. daca tot nu reusesti poti sa-l lasi acolo ca se va desprinde cand scoti cutia, dar nu vei reusi sa-l pui inapoi. eventual chemi un prieten care stie sa-l scoata
- slabesti piulitele de la roti, tragi frana de mana, o scoti "pe liber" si pui macar cate o piatra la rotile din spate, in caz ca (virgula) cedeaza frana de mana sa nu plece
- dupa astea toate te apuci si ridici masina, cel mai simplu e sa pozitionezi butucii sub praguri, dar asa risti sa le indoi tabla (nu mult dar vizibil, oricum e cel mai simplu, cel mai accesibil si cel mai indicat, si eu asa procedez), alternativa ar fi sa ii pozitionezi sub semi-lonjeroane (!) adica partea de lonjeron care incepe la planseul pedalier si se continua spre motor. daca le pozitionezi mai in spate, risti sa se rupa (testat), din cauza greutatii, de la imbinare
- dai jos rotile
- desfaci piulitele de la bieletele de directie (cheie de 17) si se depreseaza adica bati cu barosul in bratul din fuzeta care se conecteaza la rotula bieletei
- desfaci piulitele de la bratele superioare (cheie de 19)
- se desfac cele 3 suruburi de la cutie din partea superioara (cheie de 17)
(acum te bagi sub masina)
- desfaci piulita inferioara de la tamponul dintre traversa cutiei si teava de esapament (cheie de 17)
- desfaci inelul dintre segmentele de toba, cel intermediar si galerie (cheie de 13)
- mergi in spatele masinii, desfaci piulita de la surubul opus, tot la toba (cheie de 17)
- desfaci inelele de cauciuc de sustinere a tobei (alea din spate) si o tragi spre inapoi ca sa iasa
- inapoi in fata, desfaci inelul dintre segmentele de toba, cel intermediar si galerie (cheie de 13)
- cu un cui incerci sa bati afara stiftul de la bieleta schimbatorului de viteze, de la cutie. daca nu iese, desfa surubul de la bieleta (cheie de 17)
- scoti cablul de kilometraj, dar intai slabesti surubul de blocaj (cheie de 10)
- scoti cele trei suruburi de la traversa, vei ca cele laterale (parca) sunt destul de lungi, vreo 15 cm, probabil vei avea nevoie de un patent ca filetul e doar 5 cm
- scoti piulitele de la tampoanele de la traversa (inelara cotita de 13)
- te chinui si scoti cele doua piulite de pe suruburile de ghidaj ale cutiei, sunt lateral (ideal e o cheie de 17 scurta)
- s-ar putea sa ai si o tabla intre motor si cutie, in jumatatea de jos cum ar veni, doua suruburi cu piulite (chei de 10)
- scoti stifturile de la planetare, ar trebui sa iasa usor, daca nu se lasa, intorci planetara 180 de grade si incerci asa
- acum vine partea dificila si ai nevoie de inca un om: ranga se baga pe sub bratul superior si deasupra lonjeronului, chiar la imbinare
- ridici de ranga si bati in... nu stiu cum ii zice la partea din fuzeta care intra in rotula bratului superior, ca s-o depresezi nu bati direct in brat, ci pui ciocanul pe el (brat) si bati cu barosul, trebuie sa depui efort ca nu iese usor, fara frica ca nu se rupe inainte de a se depresa
- acum, ar trebui sa basculeze din bratul inferior si sa iasa planetarele din cutie
- scoti traversa cutiei (se trage spre inapoi)
- cutia iese tragand spre inapoi de ea. eu in prima faza o pun pe burta (stau pe spate) si apoi o rostogolesc jos de pe mine, vezi ca are vreo 15-20 kg
- cu o surubelnita scoti arcul de la rulmentul de presiune si il scoti afara.

de pus la loc, la fel se face, secretul e cand pui cutia inapoi, sa o pui intai pe suruburile laterale de ghidaj. nu uita sa reglezi ambreiajul(joc 1-2.5mm) si cand pui si scoti ranga de acolo sa nu prinzi cumva si furtunele flexibile de la frane!

This post has been edited by tgg2k: 8 Mar 2007, 11:47


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 8 Mar 2007, 21:29
Post #8


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Multumesc pentru sfaturi, am sa tin cont de ele.
Insa eu ma gandeam sa dau motorul jos, parca ma tavalesc mai putin pe sub ea.
Daca dau motorul jos ( operatie pe care am mai facut-o singur ), nu trebuie decat sa fac urmatoarele lucruri:
- filtrul de aer, alternatorul, electromotorul sa le dau jos de pe motor;
- desfac galeria de admisie/evacuare, eventual daca ma incurca dau si carburatorul jos.
- golesc uleiul si apa, la instalatia de racire dau jos furtunele si radiatorul.
Nu-mi ramane decat:
- sa desfac suruburile de prindere ale cutiei in blocul motor
- sa desfac suruburile de la suporturile motorului.
- mai am nevoie de un amic ( mai puternic biggrin.gif ) si gata, ridicam motorul din compartimentul motor, si am rezolvat.

Nu stiu ce sa spun, dar din cate spui tu, daca e sa dau cutia jos pare mai complicat, mai ales ca eu nu am nici "groapa". Parca e mai usor sa dau motorul jos poate cu ocazia asta desfac si baia de ulei si imi inlocuiesc pompa.
In orice caz, am sa tin cont de indrumarea ta smile.gif .


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 8 Mar 2007, 21:43
Post #9


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.230
Joined: 10 March 06
From: GL




ptr. ambreiaj da jos motoru...e mai bine asa....ca sa nu fii nevoit sa te tavalesti pe sub masina....eu asa fac wink.gif


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 8 Mar 2007, 22:28
Post #10


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Da, dar trebuie sa umblu si prin cutie ca in trapta a 4, se aude un sunet de toata frumusetea la cutie ( huruit ), zici ca-i BMW M6 , numai ca sunetul asta nu e de calitate, ceea ce stiti si voi ca lipseste la dacia blush.gif .

This post has been edited by EUROPE_: 8 Mar 2007, 22:34


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 9 Mar 2007, 09:27
Post #11


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




eu am dat cat de multe detalii si daca ai un amic si stiti procedura, in 40 min e jos cutia laugh.gif mai ales ca nu ma deranjeaza sa stau pe sub masina vreo 15-20 min cat am nevoie sa desfac suruburile si piulitele.
oricum asta e una din metode pe care eu o aplic si in plus, nu am un prieten mai voinic sa ma ajute la scos motorul biggrin.gif

LE: si daca ai mai dat jos motorul, poate ti-e mai familiara metoda

This post has been edited by tgg2k: 9 Mar 2007, 09:28


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
morpheus_hackerul
post 9 Mar 2007, 09:59
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 8 January 07




daca zici ca huruie in treapta 4 uitete intai sa vezi cat ulei mai ai in cutie
mie i-mi pierde pe la planetare si cand ramane putin asa face
dupa ce completez cu ulei dispare acel zgomot


--------------------
dacia 1300 1977 - GL 51 DIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 9 Mar 2007, 10:18
Post #13


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.230
Joined: 10 March 06
From: GL




bucasa aia de intra in volant(nu stiu cum se numeste)...aia de cupru sau bronz ,ai schimbat-o ? aia care intra in ea capatul prizei !


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 9 Mar 2007, 14:29
Post #14


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Bineinteles ca am schimbat-o.
@tgg2k, daca spui ca in 40 de minute e gata, cred ca o sa dau cutia jos, dar problema e ca nu am rampa/groapa sad.gif .
@morpheus_hackerul ulei am in cutie, dar posibil sa mai am 1L, pentru ca imi curge pe la imbinarile cutiei, si oricum astavara cand am schimbat uleiul din cutie, tot asa facea, deci e uzura mare si trebuie sa ma uit si prin ea, insa nu acum, in mai cel mai probabil.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 9 Mar 2007, 16:28
Post #15


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




EUROPE_ depinde mult de ce esti invatat sa dai jos...io e exemplu am schimbat discu de ambreiaj si placa de presiune in vara...si mi-a fost mult mai usor sa dau motorul jos...2 oameni am dat motoru jos la ora 10 dimineata am iesit afara iar la ora 4 eram in casa la masa cu tot ce tine de facut ulterior aerisire tot tot tot....si io zic ca a fost un lucru bun avand in vedere ca inainte nu imi lua demaraj... tongue.gif la cutie e mai multa tavaleala pe sub ea...si daca nu ai mai dato jos o sa iti para mai greu io unu nu desfacusem cutie niciodata wink.gif


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 9 Mar 2007, 16:30
Post #16


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




vyper zici ca 2 oameni ridica motorul ??? si crezi ca 3 reusesc sa il ridice pe cel de nova cu tot cu cutie ... ca poate scap de service cand schimb discul biggrin.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 9 Mar 2007, 17:00
Post #17


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




mihai0070, nu cred ca ar greu ca 3 oameni sa ridice motorul si cutia de viteze de pe nova gt, insa mult mai greu ar fi pozitia si/sau spatiul necesar pentru a putea da jos si cutia+motorul.

off topic: vyper cand o sa facem liniuta aia cu start lansat de la 20 km/h la + 80km/h sper sa nu mi se termine ceva prin trasnmisie blush.gif . De abia astept confruntarea, de fapt revansa 243.gif .


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2024 - 07:53
Forum Renault