ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina
![]() ![]() ![]() |
ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina
noo_yd |
![]()
Post
#2251
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 14 May 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
logan laureate
2007
- OT-23-XXX Cu cat cauti sa placi la toata lumea, cu atat esti in primejdie sa nu fii respectat de nimeni
|
|||
Johnnyan |
![]()
Post
#2252
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 16 August 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
Urmeaza sa fac schimbul de ulei (Logan 1.6 MPI) si as vrea niste pareri legate de Liqui Moly 5w-40. Uleiul de acum este Elf Evolution SXR 5W30, cred. As mai vrea sa stiu daca trebuie facuta acea curatare a motorului avand in vedere ca schimb tipul de ulei si daca trebuie folosit si un aditiv. Multumesc.
|
--------------------
Dacia
Logan
2004/Ambition
|
|
PaulT |
![]()
Post
#2253
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Cu doua posturi in urma am dat un raspuns legat de flush... Nu, nu e necesar la nici o schimbare de marca sau tip de ulei. LM are lubrifianti buni. Poti sa ii folosesti cu incredere. Si, nu pune nici un aditiv. Uleiul contine tot ce trebuie...
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
cris06 |
![]()
Post
#2254
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Scurge bine elful din motor, schimba filtrul de ulei si pune-i cu incredere High Tech-ul. _W40 pentru caldurile astea este cel mai nimerit.
|
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
bossake |
![]()
Post
#2255
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 521 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
E un ulei foarte bun acela, doar pretul sa nu fie vreo problema, e undeva la 50-60 ron litrul, sau daca ai gasit pe undeva mai ieftin anunta-ne si pe noi, ca si pe mine ma tenteaza respectivul ulei
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 Prestige 1.6 16v
- B 21 xxx
|
|
noo_yd |
![]()
Post
#2256
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 14 May 08 ![]() |
am vazut ca acum uleiul castrol maganatec...are alt ambalaj , bidonul nu mai e cum era inainte cu "smecherie" din aia de apasai pe ea si il desfaceai, acum are doar un dop fara o eticheta din aia pe dop , oare ala sa fie contrafacut ? sau au schimbat ambalajul ?
|
--------------------
dacia
logan laureate
2007
- OT-23-XXX Cu cat cauti sa placi la toata lumea, cu atat esti in primejdie sa nu fii respectat de nimeni
|
|
Nitescu |
![]()
Post
#2257
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 2 August 11 ![]() |
Momentan am in masina Mobil 1 5w30 ESP Formula, dar la urmatorul schimb cred ca o sa trec la 0w40 New Life si o sa raman pe acesta.Nu voi face schimbarea pentru ca m-ar fi dezamagit 5w30-ul, ci datorita proprietatilor generale mai bune a lui 0w40 si in special protectiei sporite oferite la temperaturi ridicate.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007, ABS Plus, 1.6 MPI
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#2258
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
nu cumva invers ?
|
--------------------
...
...
...
|
|
Nitescu |
![]()
Post
#2259
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 2 August 11 ![]() |
QUOTE(george_scala_2004 @ 2 Aug 2011, 23:06) w40-ul lui New Life ofera o protectie superioara la cald fata de w30.Vascozitatea cinematica la 100 grade e in cazul lui ESP-12,1 iar NewLife are 14. Un plus mai constituie si indicele de vascozitate crescut al lui New Life in comparatie cu toate celelalte produse din gama. This post has been edited by Nitescu: 2 Aug 2011, 23:16 |
--------------------
Dacia
Logan
2007, ABS Plus, 1.6 MPI
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#2260
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
aha...insemna ca asta nu se incadreaza in clasificatia general acceptata...bine de retinut.
multumesc, |
--------------------
...
...
...
|
|
YRX |
![]()
Post
#2261
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
George, se incadreaza perfect in clasificare. Logic ca la cald w30 este mai fluid decat w40.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
roland |
![]()
Post
#2262
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Viscosity:
0W40: la 100 grade: 14.3 la 40 grade: 80 5W30: la 100 grade: 12.1 la 40 grade: 72.8 In traducere, la temperaturi inalte 0W40 e mai ok, deoarece isi pastreaza din vascozitate, iar la temperaturi joase 5W30 e mai ok deoarece e mai putin vascos (pornire mai usoara). George_scala_2004, se greseste undeva? |
--------------------
.
.
.
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#2263
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
nu cred...de fapt stiam ca TOATE uleiurile cu indicele 40 au la cald aceleasi proprietati...
acu' daca au aparut modificari nu pot decit sa fie in beneficiul utilizatorilor... |
--------------------
...
...
...
|
|
Nitescu |
![]()
Post
#2264
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 2 August 11 ![]() |
QUOTE(roland @ 3 Aug 2011, 08:13) Viscosity: 0W40: la 100 grade: 14.3 la 40 grade: 80 5W30: la 100 grade: 12.1 la 40 grade: 72.8 In traducere, la temperaturi inalte 0W40 e mai ok, deoarece isi pastreaza din vascozitate, iar la temperaturi joase 5W30 e mai ok deoarece e mai putin vascos (pornire mai usoara). George_scala_2004, se greseste undeva? La temperaturi joase eu zic ca tot NewLife se comporta mai bine din cauza cifrei 0 din fata w, mai exact are punctul de curgere la -54 grade, fata de 5w care are doar pana la -45. Concluzia e ca NewLife e mai bun in ambele situatii, atat la rece cat si la cald. |
--------------------
Dacia
Logan
2007, ABS Plus, 1.6 MPI
|
|
YRX |
![]()
Post
#2265
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(george_scala_2004 @ 3 Aug 2011, 10:08) Nu chiar, uleiurile clasificate w40 au o plaja de vascozitati acceptata. Vascozitatea la 100 de grade difera de la ulei la ulei, nu cu mult dar difera. Trebuie sa citesti fisa uleiului pe care vrei sa-l folosesti. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#2266
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Pentru zona noastra cel mai bun ulei este 5W40.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
annem |
![]()
Post
#2267
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(roland @ 3 Aug 2011, 09:13) Viscosity: 0W40: la 100 grade: 14.3 la 40 grade: 80 5W30: la 100 grade: 12.1 la 40 grade: 72.8 In traducere, la temperaturi inalte 0W40 e mai ok, deoarece isi pastreaza din vascozitate, iar la temperaturi joase 5W30 e mai ok deoarece e mai putin vascos (pornire mai usoara). George_scala_2004, se greseste undeva? 0w40 0w-viscozitatea la rece 40 - viscozitatea la cald 0w este mai putin viscos decit 5w sub -25 sau chiar -30 de grade. Peste -15 grade diferentele 0w, 5w nu sint relevante. La 40 de grade viscozitatile uleiului multigrad sint cam aceleasi cu cele ale unui ulei SAE 30 sau 40. QUOTE(george_scala_2004 @ 3 Aug 2011, 10:08) nu cred...de fapt stiam ca TOATE uleiurile cu indicele 40 au la cald aceleasi proprietati... acu' daca au aparut modificari nu pot decit sa fie in beneficiul utilizatorilor... In general, uleiurile cu aceeasi viscozitate la cald SAE 40 ar trebui sa aiba aceeasi viscozitate la cald in anumite limite. Dar, pentru uleiurile 5W40 si 0W40 s-a coborit acum citiva ani limita inferioara a viscozitatii la cald. Sint uleiuri cu 5W40 sau 0W40 cu 12 sau chiar mai putin la cald. Pentru aceste uleiuri proprietatile uleiului la cald sint relevante pentru clasificare. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
YRX |
![]()
Post
#2268
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Nitescu |
![]()
Post
#2269
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 2 August 11 ![]() |
Ma uit astazi intamplator pe spatele bidonului de ulei(Mobil 1 5w30 ESP) si apar doar normele din imagine, adica: ACEA C2,C3, JASO-DL1 si API CF.
Pe site-ul Mobil la acest ulei apar:API SM/SL/SJ și CF, precum și ACEA A3/A5/B3/B4/B5/C2/C3. Mai sus, scrie pe bidon ca este recomandat si motoarelor pe motorina cat si benzina.Dar totusi, unde sunt normele de benzina(A)?Iar ce scrie pe bidon nu este in concordanta cu normele recomandate de Dacia pentru benzinarul meu, adica :API SM/SL/SJ sau ACEA A1,A2,A3,A5. Pana la urma e bun acest ulei pentru masina mea si de ce aceasta diferenta de norme intre site si eticheta? Multumesc mult! Attached thumbnail(s) P070811_20.530002.JPG ( Size: 99.17k ) Number of downloads: 1070 |
--------------------
Dacia
Logan
2007, ABS Plus, 1.6 MPI
|
|
dumiDude |
![]()
Post
#2270
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 12 May 07 ![]() |
Salut,
De Repsol Multivalvulas 10w40 ati auzit? A folosit cineva uleiuri repsol. Sunt bune? Made in spain vs Made in Turkey castrol magnatec? Multumesc |
--------------------
renault
clio symbol 1.5 dci
2003
|
|
vic24 |
![]()
Post
#2271
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 14 April 08 ![]() |
eu nu inteleg ceva, si asta probabil pentru ca nu le am cu motoarele/masinile. poate imi explicati urmatoarea situatie: se pune problema ca un w40 e mai indicat vara ca e mai vascos si pentru sezonul rece e ok si un w30. pai si termostatul ce face? eu credeam ca motorul merge la cat merge (85 - 90 grade, nu stiu exact) si vara si iarna. ce, daca e cald rau afara, motorul merge la temperatura mai mare? ideea nu e sa mearga la optim ? de unde diferenta de optiune pt ulei in functie de caldura de afara ?
|
--------------------
Dacia
Sandero
1.4
|
|
BZN |
![]()
Post
#2272
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Si daca se strica termostatul?
![]() La pornire si pana cand motorul atinge temperatura de regim, nu conteaza vascozitatea? |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
vic24 |
![]()
Post
#2273
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 14 April 08 ![]() |
ba da, eu nu afirm nimic, doar intreb. ma gandesc totusi ca la cele mai multe motoare regimul optim de lucru este predominant ca durata (nu vb de masini gen pizza delivery, stop&go etc). si atunci de ce ne intereseaza aspectul ca la 40 de grade afara e bine sa ai un ulei mai vascos in motor, daca motorul oricum merge la peste 85 ?
This post has been edited by vic24: 21 Aug 2011, 09:35 |
--------------------
Dacia
Sandero
1.4
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#2274
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Nu toate componentele unui motor sunt racite de circuitul de racire. Eliminarea caldurii din zonele de frictiune (lagarele de palier, biela, etc) cade in seama uleiului. Baia de ulei este racita de fluxul de aer de sub aceasta si aici temperatura mediului ambiant poate sa conteze.
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
vic24 |
![]()
Post
#2275
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 14 April 08 ![]() |
aha. mda.
|
--------------------
Dacia
Sandero
1.4
|
|
misumisul |
![]()
Post
#2276
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 28 March 10 ![]() |
Valvoline 10w40 si urmeaza Ef 5w30. Valvoline s-a comportat foarte bine dar am zis sa incerc si altceva.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005
- CT79CDC
|
|
cosmin_h1982 |
![]()
Post
#2277
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 1 July 09 From: Arad ![]() |
Castrol Edge 0W30. Foarte multumit de el. Are 1 an si aprox 6000 km. Urmatorul va fi Mobil 1 (sau Castrol) de 0w40
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS+
- arad
|
|
klax |
![]()
Post
#2278
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 1 April 08 From: Bucuresti ![]() |
Dupa cum am precizat anterior am trecut la Motul 300v 5w40 de la mobil esp 5w30. Diferente majore nu am constatat dar nici nu am facut decat 4000 km. Mai vedem inspre 10000 km. Am trecut la w40 din cauza temeraturilo ridicate din Capitala noasta draga. sa vedem cu e si iarna.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 / 1.6 16v
- BC-85-BSL www.depanarecalculatoare.ro
|
|
MariusWsW |
![]()
Post
#2279
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 9 May 04 ![]() |
Salutare! am avut o DSN in care am bagat dupa iesirea din garantie castrol RS 10w60 cam 80k KM, apoi, sincer, de lene si fiindca nu mi-a mai pasat, am bagat Magnatec 10w40- s-a dus povestea cu motorul...a inceput sa manance din prima mie de km ulei cu galeata. Pana la 123k km nu am mai facut niciun schimb, aprox 20k. Am completat mereu cu litrul. Concluzia mea e ca uleiul a fost de vina, de fapt trecerea...forja nu o mai punem la socoteala, a fost mereu aceiasi.
BUN Azi am un sandero diesel de 85 cai si pana acum, in cei 90k am pus doar castrol TD edge 5w40 si a mers bine. Nu a consumat niciodata si schimbul il fac fix de fiecare data la 7500 km. Ma intereseaza daca este cineva care a trecut la Mobil 1 turbo diesel 0W40, si daca are ceva pareri! |
-------------------- Omului ii trebuie 1 an sa invete sa vorbeasca si o viata sa invete sa taca...
|
|
Cyrusmddd |
![]()
Post
#2280
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 21 March 07 From: Sibiu ![]() |
Trebuie sa fac schimbul de ulei si ma gandeam sa pun Liqui Moly - am gasit un magazin cu acest ulei imbuteliat in Germania.
Ce parere aveti de acest ulei ? Ce stiti despre el ? |
--------------------
Dacia
Logan
2005 1.4 MPI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 13:52 |