DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Gpl pe Dacia NOVA, O problema legata de SOC...

mihai0070
post 1 Mar 2007, 08:25
Post #1


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Neatza ,


Am constatat ca dupa ce am facut carbotest si inlocuit piesele necesare din carburator ... adica difuzorul principal care era busit si un jiclor de relanti ... masina merge pe GPL bine (desi mi-a imblat la acel stut infipt in carbutator ... ) dar surpriza ... inainte trebuia sa trag putin socul la pornire ... acum nu mai este nevoie dau cheie porneste mai repede ca inainte de carbotest si sta la 700 relantiul la rece ... blink.gif la cald sta la 1100 fara consumatori ... problema este ca daca trag socul fie la cald fie la rece ... scade turatia ... daca trag socul complet ... moare motorul ... si asta si in mers blink.gif la 80 in a 4 a daca trag socul ... se opreste motorul ... inainte cand faceam asta ... se accelera ... acum ????

O inspectie vizuala arata ca totul este la locul lui ... si pe benzina daca trag socul masina se tureaza ok ... dar revine singur (socul) asta datorita unui arc prea tensionat ... o sa cumpar un cablu de soc nou sa vad poate nu mai este bun asta ... da totusi a mai patit cineva asa ???????????

masina este cea din semnatura ... instalatie BRC ...

This post has been edited by mihai0070: 1 Mar 2007, 08:26


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 1 Mar 2007, 21:20
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Se poate sa-ti fi umblat la reglajul de GPL si sa-ti fi dat mai mult gaz. Cand tragi socul se ineaca.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 1 Mar 2007, 22:18
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Amestec bogat. Regleaza prima data masina pe benzina si dupa aia, fara sa mai umbli la carb o reglezi pe GPL.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 1 Mar 2007, 22:46
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




mihai, asa face si a mea.am postat treba asta.

dimineata imi porneste cu socul tras dar trebuie sa-l imping imediat la loc ca altfel moare.

mihai, patesti asa si pe benzina?cred ca da.
daca trag socul 3mm se tureaza dar nu sta mult si apoi a inceput sa se subtureze so nu statea stabil la relanti.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 2 Mar 2007, 08:14
Post #5


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Pe benzina merge ok carburator curat ... lustruit ... 70% nou .... a ramasa de pe el decat carcasa ....restul totul este nou ... pe benzina merge socul ok ... pe gpl nu vrea deloc ... i-am mai redus debitul dar la fel face ... si al instalatia de GPL nu s-a imblat ... deloc ...decat scos carburator curatat schimbat tot ce de putea schimba ... si pus la loc ... pe benzina fara soc nu porneste ??? pe GPL porneste la sfert fara soc biggrin.gif .

aaa masina merge pe gpl de rupe ... dar sa nu ating socul ... si pe benzina la fel dar dupa ce se incalzeste mai bine ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 2 Mar 2007, 08:51
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Strange surubul de debit situat pe furtunul de gpl pana, atunci cand accelerezi, da in nas. Apoi mai slabesti juma de tura.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 2 Mar 2007, 09:20
Post #7


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Am facut deja asta ... l-am strans full pana a murit motorul si l-am desfacut cu jumate si iar jumate pe distanta de 1 km ... sa vad cum alearga pana am gasit pozitia buna ... dar cu socul tot nu vrea ... ... sa fie stutul ala infiletat prea putin in carb sau prea mult ... ????


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 2 Mar 2007, 20:28
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Sa inteleg ca strangi surubul pana aproape moare motorul, dar daca tragi socul in acel moment nu se tureaza?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 3 Mar 2007, 12:07
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Tu ai robinet de debit pentru fiecare corp in parte? Sau un singur robinet pt amandoua corpurile?


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 5 Mar 2007, 08:07
Post #10


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Am carburator de 1.4 ... deci o camera ... o singura alimentare pe GPL ... cu un singur surub debit ...daca strand surub debit la maxim morotul moare ... daca il mai desfac ... pana merge bine ... si nu da in nas la acceleratie ... merge perfect masina ... dar sa nu tragi socul ... cand trag solcul nu mai merge ... incepe sa trepideze in loc sa se tureze... si daca il mai tin asa moare ... rezulta 2 cauze (verificate amandoua):
1. amestec sarac... socul taie aerul (partial/total) si rezulta mers neregulat ...
2. amestec bogat... socul taie aerul (partial/tatal) si rezulta motor inecat ...

ok pana aici stiu ...

problema este ca la instalatia GPL ... nu s-a umblat (la reglaze sau alte chestii) decat am curatat carburatorul ... jiclere si garnituri ... care nu au treaba cu GPL ... (fiind alimentat prin stut infiletat undeva la niveleul difuzorului de benzina ...deasupra clapetei de acceleratie )...

deci ce se putea intimpla

This post has been edited by mihai0070: 5 Mar 2007, 08:09


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 6 Mar 2007, 22:04
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Eu zic ca daca ai alimentarea sub soc si reglezi bine gasul, in momentul in care tragi socul amestecul devine prea bogat si se inneaca motorul. De aia intrebam daca reglezi amestecul sarac incat sa moara motorul si atunci tragi socul nu se tureaza?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 7 Mar 2007, 11:03
Post #12


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Am incercat si metoda asta si tot nu vrea ... am saracit amestecul pana la minim cand trag socul nu mai vrea da sa moara si daca mai trag se accelereaza putin dar merge in 3 ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 8 Mar 2007, 22:30
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Daca merge in 3 e de altundeva problema.
Incearca sa reglezi gazul asa:
1.Prima data reglezi pe benzina si vefici sa mearga bine.
2.Treci pe GPL si turezi motorul de 2000-2500 de ture si incepi sa invarti de surubul de debit pana obtii turatia maxima.
3.Cand ai obtinut turatia maxima strangi surubul de debit usor pana vezi ca scade turatia.
4.Cand incepe sa scada turatia il mai desfaci jumate de tura. Dai drumul la acceleratie , dar nu lasi motorul sa moara.
5.Treci pe vaporizator si invarti de surubul de acolo pana obtii din nou turatia maxima. Acum ar trebui sa ai relantiul stabil.
6.O turezi de vo 2-3 ori pana prin 5000 de ture si vezi daca revine la turatia de 900 sau se mai balbaie.
7.Daca se mai balbaie mai te joci un pic cu surubul de vaporizator si repeti pct 6. pana merge cum trebuie.
8.Treci la avans si il faci mai mare.

S-ar putea ca dupa toate operatiunile astea sa ai relantiul un pic mai mare daca instalatia e un pic mai veche si atunci reglezi din carb. Eu asa am procedat de fiecare data si a mers perfect. Si acum tot asa imi reglez GPL pe masina si merge perfect, numai ca la 2 corpuri e mai complicat un pic.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 9 Mar 2007, 08:38
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Nus ma Mihai ce sa mai zic. Oare teava care aduce gaz in carburator e fixata bine? Nu trage aer fals?
E o teava simpla sau are un cot in carburator? Am vazut la cineva o chestie in forma de pipa care se baga in carburator. Trebuia indreptata in jos pt ca altfel nu tragea gaz.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 9 Mar 2007, 08:58
Post #15


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




La relanti sta stabil (mai putin cand am consumatori multi ) daca o turez la si merg cu ea in sarcina alearga de rupe ...deci are debit ...buna dar si consum pe masura mad.gif
in carburator are un stut pus deasupra clapetei de acceleratie ... si din vaporizator vine un furtun de gaz care are la jumate un robinet ...
Trebuie sa mai verific maine aerul fals ca poate asta o fi ...
Am carburator de 1400 deci cu o camera ... reglat tot fara belele ... jicloare noi ...
dimineata porneste la prina cheie pe GPL (dar apas putin pedala de acceleratie sa intre gazul in cilindri) ne avand soc o tin turata la 1500 dar dupa un min deja sta la relanti de 750 ... cand se incalzeste urca relantiul pana la 1200 ~ 1300 unde incepe sa scada pana la 1000 in functie de consumatorii care il am ... daca nu am consum sta la relanti la 1300 ... sad.gif cam mare stiu ... dar fara el la daca am consum sta prea joc si dardaie rau (dar nu moare)

This post has been edited by mihai0070: 9 Mar 2007, 08:58


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th May 2025 - 22:55
Forum Renault