DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cum se urca dealu' cu Loganu'?, A III-a sau a IV-a?

Kunt
post 12 Mar 2007, 14:17
Post #31


Membru lenes


Group: Members
Posts: 484
Joined: 9 December 05




QUOTE(maddriver @ 12 Mar 2007, 14:01)
Adicatelea sa urc Feleacu' cu a III-a la 4000 rpm. si sa nu-i dau a IV-a la deal ca nu-i bine. Corect?


Nu aplica totul mecanic, incearca si tu sa simti masina si drumul...






--------------------
Dacia Logan Preference 1.4 MPI, 2005 - 50 VDU
"Oamenii sunt persoane umane" - ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 12 Mar 2007, 14:28
Post #32


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Rampa se urca cu viteza pe care o simti ca o cere masina. Adica daca urci cu a IV-a si nu moare motorul(adica sa scada viteza si turatia) e ok. Daca scade turatia ii dai a III-a, a II-a etc. Aici mai e si o chestie de demaraj, adica viteza cu care incepi sa urci rampa respectiva. Daca urci un deal cu motorul turat in jurul cuplului maxim (3500rpm) ai sansa sa urci cu viteza in care erai (aIV-a, a V-a etc.), dar daca incepi sa urci cu 2000rpm ai sa ai nevoie la un moment dat sa bagi intr-o treapta inferioara.
Pentru un consum normal, turatia e bine sa fie intre 2500-3500 rpm la deal(cuplul maxim e pe la 3500 parca). Depinde si daca vrei sa depasesti, etc. Dupa mai multe mii de km cu masina o sa te prinzi dupa sunetul motorului ce viteza vrea.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R@du
post 12 Mar 2007, 14:32
Post #33


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 28 October 06
From: Piatra Neamt




QUOTE
Voi ziceti sa urc intr-a III-a la 4000 rpm. Sinteti siguri? Ca de la 3000 rpm incepe sa cam urle motorul.


Daca insonorizezi loganul n-o sa mai urle. biggrin.gif


--------------------
Renault Renault Megane Scenic '98
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 12 Mar 2007, 14:37
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




QUOTE(argon @ 12 Mar 2007, 14:14)
Si daca obisnuiesti sa cobori cu a cincea ? blink.gif
*



pai nu e bine,ca frana de motor intra 5-a e foarte slaba,si trebuie sa folosesti frana de picior indelungat

coboara o panta in treapta a 3-a, in frana de motor si baga a 5-a sa vezi ce se intampla( sau a 4-a..)


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Mar 2007, 14:38
Post #35


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(R@du @ 12 Mar 2007, 14:32)
Daca insonorizezi loganul n-o sa mai urle. biggrin.gif
*





auzi..cand am luat eu Dacia acu 11 ani cum am ajuns acasa a fost intoarsa pe o dunga, si facuta ca la carte pe dedesubt, prin aripi, in usi, etc. S-a pastrat traditia si la Logan? Pai de ce naiba iti iei masina noua in 2007, sa completezi la ea ce trebuia sa se faca din fabrica?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R@du
post 12 Mar 2007, 14:40
Post #36


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 28 October 06
From: Piatra Neamt




N-are legatura faptul ca e NOUA, cu faptul ca mai trebuie completat ceva pe la ea ( si aici ma refer la partea de insonorizare).
La faza cu traditia, se pare ca din pacate s-a pastrat, cu toate ca e "by Renault".

This post has been edited by R@du: 12 Mar 2007, 15:04


--------------------
Renault Renault Megane Scenic '98
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 12 Mar 2007, 16:21
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




OK, departe de mine sa sustin subturarea motorului, dar sa afirmi ca la 3000 e subturata e ridicol! Acolo are cuplul maxim, deci acolo "se simte" cel mai bine. Chiar nu are sens sa urci cu cu a 3-a la 4000 rpm.

Eu conduc acelasi motor in alta coaja (DSN) de 100.000 Km, si motorul merge (mai bine) ca in prima zi. Eu o consider subturata doar sub 2000, acolo nu merg, dar chiar si in a 4-a sau a 5-a, tot ce-i peste 2500 e OK pt ea.

Pacat de confortul acustic sa mergi cu 4000, plus ca de acolo nu mai poti accelera prea mult, si iar trebuie sa schimbi.


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
minny
post 12 Mar 2007, 17:22
Post #38


Membru porcos


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 18 April 06




Asa cum se zicea trebuie sa inveti sa simti masina. Eu consider sun 2200 de rotatii mi se pare ca motorul se chinuie asa ca retrogradez. Iar cu turatia urc frecvent pana la 4000 mai ales in depasiri.
Ce ma mir e ca postul asta nu a degenerat, desi cam seamana cu topicurile care intrebau cum se porneste loganul si treburi asemanatoare smile.gif


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kojak
post 12 Mar 2007, 19:54
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.786
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




eu am urcat feleacu' (dus-intors) cu lgn din semnatura cu tr. III si IV cu 4000-4500rpm motorul si masina s-au comportat o.k. cool.gif
...si apropos, chiar nu "urla" motorul, mai degraba cere... wink.gif


--------------------
Dacia Logan 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bloodem
post 12 Mar 2007, 19:57
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 699
Joined: 29 December 06
From: Brasov, Romania




eu urc dealurile cu viteza a 3a in 2000 rpm (am diesel) si este excelent, se simte ca motorul nu e chinuit, deci daca tu ai benzinara (care parca avea cuplul maxim la 3000-3500) ar trebui sa urci tot cu a 3-a (mai ales daca e un deal mai abrupt) la turatia de cuplu maxim.

This post has been edited by bloodem: 12 Mar 2007, 19:59


--------------------
Renault Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6 Iulie 2018

Crickets! Crickets! They're everywhere!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
josefumi
post 13 Mar 2007, 23:37
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 9 September 03
From: Cluj




Dealul Feleacului poate fii urcat cu un Logan de 1.4, doar cu soferul in masina, in viteza a IV-a pe la 3000 de ture fara nici o problema, si dinspre Turda si dinspre Cluj. Dai a III-a, daca scade turatia sub 2500.


--------------------
Dacia Logan Laureate Plus 2006 - cj-xx-joe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihail75
post 13 Mar 2007, 23:54
Post #42


mihail


Group: Members
Posts: 466
Joined: 12 October 03
From: Iasi




chiar doream sa intreb si eu ceva asemanator. de cind loganul meu a trecut de 5000 km nu l-am mai menajat (nici nu am exagerat). urc turat dealurile din iasi si se duce bine de tot. problema multora e ca se tem pentru ca aud zgomotul scos de motor. unora le place, pe altii ii ingrijoreaza, se gindesc ca mersul turat afecteaza motorul. acum m-am linistit si eu, citind aici, nu il afecteaza.


--------------------
Dacia Logan Laureat 1.4 MPI - Is-YY-XXX
mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rhunder
post 14 Mar 2007, 00:41
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 15 August 06
From: Bucuresti




imi cer scuze ca intervin, stiu ca experianta nu am ca sa pot sa dau un sfat insa spunea cineva mai sus
QUOTE
Rampa se urca cu viteza pe care o simti ca o cere masina. Adica daca urci cu a IV-a si nu moare motorul(adica sa scada viteza si turatia) e o
.
Din ce stiu motoarel pe benzina la logan sunt ca si la SN mpi. Iar, din ce am inteles citind, motorul nu o sa moara in treapta superioara la urcatul de dealuri daca accelerezi constant.
Fac si eu destul de frecvent bucuresti-maneciu-cheia si sunt ceva pante. O singura data am urcat o panta intr-o viteza superioara celei pe care o cerea motorul sa vad cum se comporta. Atat timp cat tii acceleratia apasata, calculatorul am observat ca se chinuie sa compenseze acest lucru umbland la amestecul de carburant (cel putin asa mi s-a parut mie).
Acum nu pot sa spun mai mult pentru ca in mod normal imi place sa fi motorul putin supraturat decat subturat. Mie mi se pare ca am mai mult control al masinii. In cazul in care vrei sa maresti, din varii motive, viteza brusc apesi putin acceleratia si se simte, in cazul in care trebuie sa franezi brusc te ajuta mai mult motorul.
Si mai ales ca poti sa treci rapid pe langa loganurile care urca subturat pantele smile.gif

This post has been edited by rhunder: 14 Mar 2007, 00:42


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2001 - b25wzj
Clio II 2005 1.5 DCI 65
Megane Prima 1.6 16V - temporar! :)
VW Golf V 1.9 tdi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GALAGIE
post 14 Mar 2007, 01:01
Post #44


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 82
Joined: 10 April 06




...

This post has been edited by GALAGIE: 14 Mar 2007, 01:05


--------------------
DACIA SUPERNOVA rapsodie/2001 BV-84-RAD bmw 320i 2005 - BV 09 POJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 14 Mar 2007, 02:02
Post #45


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




Regula de 2 lei: daca scade turatia sub 1500 rpm, retrogradezi. Daca creste peste 4000 rpm, schimbi intr-o treapta superioara. Simplu, nu ?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 14 Mar 2007, 08:21
Post #46


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




1500 e putin treptele superioare...mai ales cand trebuie accelerat. Aici motorul nu are cuplu. Cel putin asta de 1.6 e mort la aceasta turatie (si nu in viteza 1-a).

Daca vrei performanta (a se citi "performanta" adica mers normal dar cat mai eficient) dar si cu consum cat mai redus, tine masina intre 2500-3000. Asta asa...o regula simplista.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bolovan_ro
post 16 Mar 2007, 13:19
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 449
Joined: 25 November 04




Mers in panta intre 2500 rpm si 3500 rpm (peste nu are sens...decit daca vrei sa mergi mai sportiv). Pe dealul feleacului si cu DSN si cu Logan 1.6 la fel urc, 2500-3500 rpm, daca scade sub 2500 rpm..retrogradez...daca creste peste 3500 rpm...urc treapta... In principiu nu are nimic motorul la 4000 rpm...dar totusi...ii un motor ieftin...


--------------------
Dacia Logan II 2016/Laureate 0.9TCe
Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th July 2025 - 23:19
Forum Renault