Cum se urca dealu' cu Loganu'?, A III-a sau a IV-a?
![]() ![]() ![]() |
Cum se urca dealu' cu Loganu'?, A III-a sau a IV-a?
Kunt |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru lenes Group: Members Posts: 484 Joined: 9 December 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
Preference 1.4 MPI, 2005
- 50 VDU "Oamenii sunt persoane umane" - ...
|
|||
nh1980ro |
![]()
Post
#32
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Rampa se urca cu viteza pe care o simti ca o cere masina. Adica daca urci cu a IV-a si nu moare motorul(adica sa scada viteza si turatia) e ok. Daca scade turatia ii dai a III-a, a II-a etc. Aici mai e si o chestie de demaraj, adica viteza cu care incepi sa urci rampa respectiva. Daca urci un deal cu motorul turat in jurul cuplului maxim (3500rpm) ai sansa sa urci cu viteza in care erai (aIV-a, a V-a etc.), dar daca incepi sa urci cu 2000rpm ai sa ai nevoie la un moment dat sa bagi intr-o treapta inferioara.
Pentru un consum normal, turatia e bine sa fie intre 2500-3500 rpm la deal(cuplul maxim e pe la 3500 parca). Depinde si daca vrei sa depasesti, etc. Dupa mai multe mii de km cu masina o sa te prinzi dupa sunetul motorului ce viteza vrea. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
R@du |
![]()
Post
#33
|
Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 06 From: Piatra Neamt ![]() |
QUOTE Voi ziceti sa urc intr-a III-a la 4000 rpm. Sinteti siguri? Ca de la 3000 rpm incepe sa cam urle motorul. Daca insonorizezi loganul n-o sa mai urle. ![]() |
--------------------
Renault
Renault Megane Scenic
'98
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
|
--------------------
x
y
2009
|
|
argon |
![]()
Post
#35
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(R@du @ 12 Mar 2007, 14:32) auzi..cand am luat eu Dacia acu 11 ani cum am ajuns acasa a fost intoarsa pe o dunga, si facuta ca la carte pe dedesubt, prin aripi, in usi, etc. S-a pastrat traditia si la Logan? Pai de ce naiba iti iei masina noua in 2007, sa completezi la ea ce trebuia sa se faca din fabrica? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
R@du |
![]()
Post
#36
|
Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 06 From: Piatra Neamt ![]() |
N-are legatura faptul ca e NOUA, cu faptul ca mai trebuie completat ceva pe la ea ( si aici ma refer la partea de insonorizare).
La faza cu traditia, se pare ca din pacate s-a pastrat, cu toate ca e "by Renault". This post has been edited by R@du: 12 Mar 2007, 15:04 |
--------------------
Renault
Renault Megane Scenic
'98
|
|
IsNa |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
OK, departe de mine sa sustin subturarea motorului, dar sa afirmi ca la 3000 e subturata e ridicol! Acolo are cuplul maxim, deci acolo "se simte" cel mai bine. Chiar nu are sens sa urci cu cu a 3-a la 4000 rpm.
Eu conduc acelasi motor in alta coaja (DSN) de 100.000 Km, si motorul merge (mai bine) ca in prima zi. Eu o consider subturata doar sub 2000, acolo nu merg, dar chiar si in a 4-a sau a 5-a, tot ce-i peste 2500 e OK pt ea. Pacat de confortul acustic sa mergi cu 4000, plus ca de acolo nu mai poti accelera prea mult, si iar trebuie sa schimbi. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
minny |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru porcos Group: Members Posts: 1.217 Joined: 18 April 06 ![]() |
Asa cum se zicea trebuie sa inveti sa simti masina. Eu consider sun 2200 de rotatii mi se pare ca motorul se chinuie asa ca retrogradez. Iar cu turatia urc frecvent pana la 4000 mai ales in depasiri.
Ce ma mir e ca postul asta nu a degenerat, desi cam seamana cu topicurile care intrebau cum se porneste loganul si treburi asemanatoare ![]() |
--------------------
------
------
------
|
|
Kojak |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
eu am urcat feleacu' (dus-intors) cu lgn din semnatura cu tr. III si IV cu 4000-4500rpm motorul si masina s-au comportat o.k.
![]() ...si apropos, chiar nu "urla" motorul, mai degraba cere... ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
bloodem |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
eu urc dealurile cu viteza a 3a in 2000 rpm (am diesel) si este excelent, se simte ca motorul nu e chinuit, deci daca tu ai benzinara (care parca avea cuplul maxim la 3000-3500) ar trebui sa urci tot cu a 3-a (mai ales daca e un deal mai abrupt) la turatia de cuplu maxim.
This post has been edited by bloodem: 12 Mar 2007, 19:59 |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
josefumi |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 9 September 03 From: Cluj ![]() |
Dealul Feleacului poate fii urcat cu un Logan de 1.4, doar cu soferul in masina, in viteza a IV-a pe la 3000 de ture fara nici o problema, si dinspre Turda si dinspre Cluj. Dai a III-a, daca scade turatia sub 2500.
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate Plus
2006
- cj-xx-joe
|
|
mihail75 |
![]()
Post
#42
|
![]() mihail Group: Members Posts: 466 Joined: 12 October 03 From: Iasi ![]() |
chiar doream sa intreb si eu ceva asemanator. de cind loganul meu a trecut de 5000 km nu l-am mai menajat (nici nu am exagerat). urc turat dealurile din iasi si se duce bine de tot. problema multora e ca se tem pentru ca aud zgomotul scos de motor. unora le place, pe altii ii ingrijoreaza, se gindesc ca mersul turat afecteaza motorul. acum m-am linistit si eu, citind aici, nu il afecteaza.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.4 MPI
- Is-YY-XXX mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
|
|
rhunder |
![]() ![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 15 August 06 From: Bucuresti ![]() |
imi cer scuze ca intervin, stiu ca experianta nu am ca sa pot sa dau un sfat insa spunea cineva mai sus
QUOTE Rampa se urca cu viteza pe care o simti ca o cere masina. Adica daca urci cu a IV-a si nu moare motorul(adica sa scada viteza si turatia) e o .Din ce stiu motoarel pe benzina la logan sunt ca si la SN mpi. Iar, din ce am inteles citind, motorul nu o sa moara in treapta superioara la urcatul de dealuri daca accelerezi constant. Fac si eu destul de frecvent bucuresti-maneciu-cheia si sunt ceva pante. O singura data am urcat o panta intr-o viteza superioara celei pe care o cerea motorul sa vad cum se comporta. Atat timp cat tii acceleratia apasata, calculatorul am observat ca se chinuie sa compenseze acest lucru umbland la amestecul de carburant (cel putin asa mi s-a parut mie). Acum nu pot sa spun mai mult pentru ca in mod normal imi place sa fi motorul putin supraturat decat subturat. Mie mi se pare ca am mai mult control al masinii. In cazul in care vrei sa maresti, din varii motive, viteza brusc apesi putin acceleratia si se simte, in cazul in care trebuie sa franezi brusc te ajuta mai mult motorul. Si mai ales ca poti sa treci rapid pe langa loganurile care urca subturat pantele ![]() This post has been edited by rhunder: 14 Mar 2007, 00:42 |
--------------------
Dacia SuperNova
Clima
2001
- b25wzj Clio II 2005 1.5 DCI 65
Megane Prima 1.6 16V - temporar! :) VW Golf V 1.9 tdi |
|
GALAGIE |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru incepator Group: Banned Posts: 82 Joined: 10 April 06 ![]() |
...
This post has been edited by GALAGIE: 14 Mar 2007, 01:05 |
--------------------
DACIA
SUPERNOVA rapsodie/2001 BV-84-RAD
bmw 320i 2005
- BV 09 POJ
|
|
hash |
![]()
Post
#45
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Regula de 2 lei: daca scade turatia sub 1500 rpm, retrogradezi. Daca creste peste 4000 rpm, schimbi intr-o treapta superioara. Simplu, nu ?
|
--------------------
-
-
-
|
|
driverx |
![]()
Post
#46
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
1500 e putin treptele superioare...mai ales cand trebuie accelerat. Aici motorul nu are cuplu. Cel putin asta de 1.6 e mort la aceasta turatie (si nu in viteza 1-a).
Daca vrei performanta (a se citi "performanta" adica mers normal dar cat mai eficient) dar si cu consum cat mai redus, tine masina intre 2500-3000. Asta asa...o regula simplista. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
bolovan_ro |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 ![]() |
Mers in panta intre 2500 rpm si 3500 rpm (peste nu are sens...decit daca vrei sa mergi mai sportiv). Pe dealul feleacului si cu DSN si cu Logan 1.6 la fel urc, 2500-3500 rpm, daca scade sub 2500 rpm..retrogradez...daca creste peste 3500 rpm...urc treapta... In principiu nu are nimic motorul la 4000 rpm...dar totusi...ii un motor ieftin...
|
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th July 2025 - 23:19 |