Releu alimentare bobina inductie, pentru o pornire mai usoara
![]() ![]() ![]() |
Releu alimentare bobina inductie, pentru o pornire mai usoara
Paulorossi |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|||
Minel |
![]()
Post
#2
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Da , eu mi-am pus , de cateva luni si chiar nu am avut vreo problema de atunci si chiar nu este placebo , ceva sa zic asa se simte ..
Dai o cautare cu posturile mele si o sa vezi si schema postata de mine ! Bafta ! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Am studiat-o deja,vroiam sa stiu daca are vreun efect.
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Creste energia scanteii la porniore cu circa 30%.Energia scanteii la pornire e proportiopnala cu tensiunea la patrat.Pana la bobina e o pierdere medie de 1,4V.Daca sunt 10V pe baterie, pe bobina ajung 8,6.Deci 10 la patrat impartit la 8,6 la patrat =1.35,deci un plus de 35% cu releu.Daca ai Gottonic mai baga si el in jur de1,1V cadere de tensiune.Atunci castigi 40%.Poti vedea ceva si in postul 6591,pag200 parca,de la "Aprindere electronica".Si daca tot vorbim de Gotronic,cu platine la 0,25...0,3 mm in loc de senzor, energia pe care o baga in bobina e cu 35...40% mai mare la 3000 de ture si peste 60% la 5000 de ture,daca ai bobina 3121. Toate astea sa nu se simta?
INCA CEVA :releul sa cupleze sigur la 7...7,5V ! |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#5
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Nu am masurat pierderea de tensiune pe circuitul de alimentare a bobinei de inductie,lucrul acesta se poate elimina.Ma gandeam ca prin releu se asigura o mai buna pornire la rece in ipoteza in care cand pornesti masina si cupeaza bobina de pornire a electromotorului pierderea de tensiune va fi consistenta,alternatorul stabilizeaza tensiunea si in consecinta creste valoare tensiunii de alimentare a bobinei de inductie fata de situatia clasica.
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
vizitatorul |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
QUOTE(Paulorossi @ 20 Mar 2010, 17:22) Nu am masurat pierderea de tensiune pe circuitul de alimentare a bobinei de inductie,lucrul acesta se poate elimina. deci vax.... pui releu in cazul in care ai rez ad ...o suntezi la pornire...deci in paralel cu "bendixul" |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#7
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Nu intelegi despre ce vorbesc.Apare o cadere de tensiune pe baterie cand cupleaza electromotorul.In momentul acelea tensiunea debitata de alternator este probabil mai mare decat cea de pe baterie,nu am masurat acest lucru,posibil sa ma insel, asta ar fi motivul pt care as fi pus releu sa castigam ceva mV sau poate V la alimentarea bobinei de inductie.
Am masurat caderea de tensiune intre + baterie si + bobina inductie,aprox 0,2 V,deci nu am pierderi pe contact. 20 Mar 2010, 20:02: QUOTE(Tudor Badescu @ 20 Mar 2010, 15:56) Energia scanteii la pornire e proportiopnala cu tensiunea la patrat.Pana la bobina e o pierdere medie de 1,4V.Daca sunt 10V pe baterie, pe bobina ajung 8,6.Deci 10 la patrat impartit la 8,6 la patrat =1.35,deci un plus de 35% cu releu. Am masurat caderea de tensiune intre baterie si bobina,aprox 0,2 V.Valoarea de 1,4 V cadere de tensiune se datoreaza in principal rezistentei de contac,in consecinta daca s-ar curata papucii electrici,si bornele de prindere,eventual schimbat contactul te asigur ca nu ai mai avea pierderi de tensiune.Oricum daca ai pierderi si nu incerci sa le micsorezi solutia este releul desigur. This post has been edited by Paulorossi: 20 Mar 2010, 20:02 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
bygy007 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
dupa mine schema aia nu e cine stie ce , daca se vrea intr-adevar o imbunatatire se poate pune un releu care sa taie alimentarea excitatiei alternatorului , care ia si ala la pornire 2-3A , se exclud cele care au releu incorporat
This post has been edited by bygy007: 20 Mar 2010, 20:34 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Paulorossi,spune-mi,te rog cum ai masurat cei 0,2 V? Pe contact ,de acord sunt cateva sutimi de volt. 1,4V e valoarea medie la tot ce am masurat pana acum de ani de zile.La modelele mai noi e ceva mai mica.
Intre plusul bateriei si al alternatorului apar max 0,1V chiar cu consumatori mari deci pe firul gros,albastru e totul in regula,acolo nu e nimic de modificat. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#10
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Intre (+) baterie si (+) alimentare bobina inductie,caderea de tensiune e de 0,2 V la mine.
Daca pui una din bornele testerului pe (+) baterie si cealalta pe(+) alimentare bobina de inductie in timp ce ai contactul pus, testerul masoara exact diferenta de potential ,adica caderea de tensiune. Spun asta fiindca poate tu ai masurat tensiunea pe baterie si apoi tensiunea pe bobina de inductie si apoi ai facut difernta. E doar o presupunere,nu insinuiez nimic,sunt convins ca ai masurat precis. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Minel |
![]()
Post
#11
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 20 Mar 2010, 20:33) dupa mine schema aia nu e cine stie ce , daca se vrea intr-adevar o imbunatatire se poate pune un releu care sa taie alimentarea excitatiei alternatorului , care ia si ala la pornire 2-3A , se exclud cele care au releu incorporat Am avut si d-ala montat l-am dat jos saptamana trecuta ,lucreaza ca un efect placebo releul acela .... ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Chiar sunt interesat de cazul masinii tale,paulorossi.Asa e,intre plusul bateriei si al bobinei.Sa fie o instalatie cu imbunatatiri?Repet,n-am mai intalnit cazul.Era curent prin bobina?Platina era inchisa?
La pornire cum ai masurat?In timp ce invarte demarorul trebuie pus minusul bobinei la masa permanent printr-un fir pentru ca intereseaza doar situatia de conductie. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#13
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Efectiv am pornit masina si am masurat intre + bobina si + baterie.Aceeasi situatie doar cu contactul pus.
Tu cum ai masurat? Vezi ca daca masori independent ,adica tens. pe baterie si tens. pe bobina se foloseste potential zero borna de nul a bateriei deoarece calea de curent este prin carcasa masinii si apar caderile de tensiune suplimentare datorate rezistentei de contact de pe nul.E ca si cum ai avea dupa rezistenta bobinei de inductie o alta rezistenta in serie,lucru care ar face ca tensiunea la bornele bobinei de inductie sa fie mai mica,pastrandu-se o "parte" de tensiune si pentru rezistenta de contact de pe retur(nul) This post has been edited by Paulorossi: 21 Mar 2010, 01:38 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
degeaba alimentati bobina de inductie de pe alternator in faza de pornire ca acesta n-are cum sa dea ceva curent la turatia data de electromotor, din cauza asta moare bateria, oricum ce produce alternatorul tot in baterie se intoarce si de acolo la bobina de inductie, sa fiti mutumiti daca alternatorul incarca ceva la relanti,
cea mai buna idee si adevarata din punct de vedere electric e ca releul sa taie excitatia alternatorului astfel se face economie de curent si nu risipa, nu degeaba s-a introdus aceasta metoda ulterior la releele incorporate pe alternator |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#15
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
era o idee sa eliminam pierderile de tensiune,dar nu cred ca se justifica.
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
vizitatorul |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
QUOTE(danciusergiu84 @ 21 Mar 2010, 02:30) cea mai buna idee si adevarata din punct de vedere electric e ca releul sa taie excitatia alternatorului astfel se face economie de curent si nu risipa, nu degeaba s-a introdus aceasta metoda ulterior la releele incorporate pe alternator incerc si eu.....so....deja la pornire alternatorul s-ar comp ca o frana electro-magnetica...ca de altfel pe tot parcursul incarc....so...deja cred ca rel de incarcare ar trebui sa aiba un timp de reactie(analiza-comanda) cat-de-cat intarziat.... pe de alta parte...se pare ca sunt de ajuns si 6v la pornire pe bornele bob...turatia fiind insignif bobinba are timp sa se incarce... legat de ideea topicului...se poa incerca un ridicator,stabilizator...???? This post has been edited by vizitatorul: 21 Mar 2010, 09:14 |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#17
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
poate actioneaza ca o frana alternatorul dar de ce nu si masoari ce curent baga in instalatie eletrica si ai sa vezi ca e egal cu 0 la 100 de ture cu cat invarte eletromotorul motorul.
Cel mai bine sa sa ai o bobina de tico cu rezistenta aditionala si un releu care sunteaza rezistenta ... scanteia e maxima si porneste motorul la fractiune de cheie ... nici cele peinjectie nu o ia asa de repede ![]() Odata am realizar un releu cu ridicator de tensiune si stabilizator in asa fel sa atace cum trebuie bobina de excitatie iar tensiunea sa ramana la valoarea de 14,4V stabil. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Sa o iau pe rand:
* Paulorossi,ma intereseaza cazul masinii tale pentru ca zici ca ai curatat tot ce inseamna contacte si ar putea fi o referinta pentru"banca de date".Iata la ce ma refeream: - cand se pune contactul,apare o pierdere de tensiune de la + baterie la + bobina.Cu platina deschisa am gasit la Dacia mea 1991 cu 4 faruri 0,2V(depinde putin si de tensiunea bateriei).In medie ,la Daciile mai vechi e circa o,6V,iar la "zambetul lui Iliescu" 0,2.E vorba de media unor masurari facute de-alungul anilor pe masini fara curatari amanuntite ale diverselor legaturi. - Daca se inchide platina,cu motorul oprit,pierderea a devenit0,7V.Media e 1,4V la Daciile mai vechi si 0,6 la "zambet".Cu motorul in mers nu e concludent pentru ca se obtine o medie intre perioadele de conductie si cele fara curent prin bobina iar alimentarea care intereseaza e cea din conductie si nici atunci curentul nu e constant,variaza exponential.Din cazul cu motorul oprit se poate gasi rezistenta introdusa in serie cu bobina de circuitul de alimentare si ea conteaza in calcule. - La pornire e interesanta caderea de tensiune tot pe perioada de conductie a bobinei.De aceea leg minusul bobinei la masa si masor caderea de tensiune de la +baterie la +bobina in timp ce se actioneaza demarorul.La masina mea e 0.9V la o tensiune de 10,5V pe baterie.La Daciile vechi media e 1,4V,iar la "zambet"o,8 cu10...11V pe baterie. Caderea asta de la pornire e cea mai deranjanta pentru ca reduce dintr-o tensiune si asa micsorata,mai ales cand bateria e slabita.Mai ales in acest caz se simte efectul alimentarii practic fara pierderi de la plusul alternatorului.Iar o varianta simpla,generala,e releul.Daca e montata o aprindere tranzistorizata am propus si varianta din postul 6591,pag.220 din topicul"aprindere electronica". - Am spus si lucruri pe care sigur le stii,dar am vrut sa fiu coerent.Am rugamintea,cand ai timp,sa faci masurarile acestea pe masina ta si sa ni le comunici. Am facut azi tot felul de curatari pe circuitele de faruri,dar despre asta pe topicul respectiv. * Danciusergiu84,alimentarea de la alternator nu e propusa pentru ca el ar incarca ceva la pornire,ci pentru ca acolo e practic tensiunea bateriei fara pierderi. * djasu82,chiar m-am gandit la ideea cu bobina de Tico pe care o tot propui de mult.Am si masurat inductanta ueia la magazin,dar nu foarte precis.M-a iesit 6..7mH,dar am gasit pe un alt forum ca ar fi 4,65mH.Poblema e ca are 0,9 ohm si trebuie o rezistenta aditionala.Aici e problema:care e valoarea ei optima?Zic ca ar fi valoarea care ar incalzi-o la fel ca pe Tico,eventual ceva mai mult la ralanti.Ma gandesc la un bec pe post de variator.Folosesc becuri in acest fel ca balast in stabilizatoare si sunt excelente. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#19
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
O sa fac cateva masuratori,sunt curios de rezultate.M-am gandit si eu la bobina de tico,dar trebuie compensata cu o rezistenta aditionala pana la 3 ohm rezistenta totala,avand gotrnic,caz in care se pierde o gramada de energie cu rez aditionala si nu stiu unde ar mai fi randamentul.
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Paulorossi |
![]()
Post
#20
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Revin cu masuratori:
-contactul pus,platina deschisa,pierderea de tensiune intre + baterie si + bobina inductie=196 mV -contact pus,platina inchisa,pierderea de tensiune intre + baterie si + bobina inductie=650 mV - electromotor pornit, nul bobina inductie legat direct la masa masinii,pierderea de tensiune intre + baterie si +bobina inductie =720 mV Tensiunea pe baterie=12,7 V PS:am uitat sa masor pierderea de tensiune dintre + alternator si + bobina inductie cand actioneaza electromotorul cu nulul bobinei de inductie legat direct la masa masinii. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 14:42 |