DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme frana berlina, Frana moale desi am schimbat tot

aalex_i
post 17 Mar 2007, 20:13
Post #1


Alex Ionescu


Group: Members
Posts: 64
Joined: 2 January 07




Salutare, am citit cam tot ce tine de frana pe forumul asta si nu am gasit raspunsul pentru problema mea...
Sa va povestesc, am o berlina din 2001 am schimbat la sistemul de franare urmatoarele
etrieri (noi... facuti de uzina), placute, racoarde etrieri, pompa de frana (cu patru circuite si cu ICP), limitatorul de franare (si asta reglat ok), cilindri pe spate, sabotii sunt reglati de mecanic si banuiesc ca sunt ok
Problema e ca pedala are cursa destul de mare (tine cam la acelasi nivel cu pedala acceleratiei chiar putin mai jos) si rotile din fata nu vor sa se blocheze de nici o culoare (acum o sa astept cateva zile sa merg cu ea sa se toceasca uniform placutele pe discuri)
dupa ce am schimbat aproape tot ce tine de frane M-A DISPERAT tot nu am frane care sa tina cum tineau acum cateva luni (adica sus doar piscam putin frana si ingheta)
Chiar nu mai stiu ce sa-i mai fac, aer nu am deloc in instalatie am aerisit-o juma de zi... lichid nu pierd, poate ma ajutati cu un sfat...
Mersi


--------------------
Dacia Sandero 2017 1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axy89
post 17 Mar 2007, 20:19
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 15 April 05




Cauta topicul in care se descrie aerisirea pompa de frana (cu patru circuite si cu ICP).Prin cadere libera nu prin pedalare.Succes!


--------------------
dacia1310 model 1994 - cs89axy
Cine intreaba este prost pentru cinci minute, dar cine nu intreaba ramine prost o viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 17 Mar 2007, 20:31
Post #3


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




aerisire ai facut ? ca si eu am frane noi si aveam pedala moale pana am facut aerisire la frane


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aalex_i
post 17 Mar 2007, 20:36
Post #4


Alex Ionescu


Group: Members
Posts: 64
Joined: 2 January 07




am facut aerisire si prin carede si la pedala si rezultatul a fost exact la fel

This post has been edited by aalex_i: 17 Mar 2007, 20:36


--------------------
Dacia Sandero 2017 1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 17 Mar 2007, 20:38
Post #5


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




este moala toata cursa pedalei pana jos si apoi trebuie sa apesc mai tare ??


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault12gordini
post 17 Mar 2007, 20:45
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 4 October 05




aceasi problema o am si eu, pun frana dar are efect doar atunci cand aproape e la podea, tine, dar nu sa fii sigur, mentionez ca e modelul din 86.


--------------------
Dacia 1310 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aalex_i
post 17 Mar 2007, 20:54
Post #7


Alex Ionescu


Group: Members
Posts: 64
Joined: 2 January 07




adrianno, pedala este moale pana in dreptul pedalei de acceleratie, acolo imi opune rezistenta si franeaza...


--------------------
Dacia Sandero 2017 1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aalex_i
post 17 Mar 2007, 21:27
Post #8


Alex Ionescu


Group: Members
Posts: 64
Joined: 2 January 07




franele pe fata au fost facute de mine astazi, alea pe spate au fost facute la mecanic dar am renuntat la mecanici pentru ca dau bani degeaba si nu fac treaba calumea
am fost sapt trecuta la service-ul din titulescu sa imi rezolve problemele si m-am ales fara frane la 15 min de la plecare din service asa ca nu o sa mai dau banii aiurea pentru ceva ce pot face eu mai bine ca ei


--------------------
Dacia Sandero 2017 1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 17 Mar 2007, 21:37
Post #9


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Am Nova pompa frana cu 4 conducte ... si ICP... pedala este moale ... daca apas usor frana .... se duce pana joc si undeva sub jumate incepe sa prinda bine ... daca apas frana ca urgenta brusc ... undeva la jumate inghiata ... instantaneu ... banuiesc ca asta face ICP ... legat de presiune ... aerisirea este facut cu pedala si ulterior prin cadere ... si scoatrea pompei din avarie ... biggrin.gif frana isi face treaba bine ... repartitor ne umblat de vre-o 2 ani


Asa ca ..daca tine bine la test ..pe sosea ... lasa oasa ca este buna ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 18 Mar 2007, 11:50
Post #10


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




daca esti din bucuresti iti zic eu un mecanic bun si un electrician, amandoi ieftini smile.gif


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aalex_i
post 18 Mar 2007, 20:19
Post #11


Alex Ionescu


Group: Members
Posts: 64
Joined: 2 January 07




sunt din bucuresti poti sa-mi zici daca stii ca sunt buni in ceea ce fac, nu mai vreau sa ma duc la "specialisti" si pe urma sa raman fara frana


--------------------
Dacia Sandero 2017 1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibip
post 18 Mar 2007, 22:23
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 17 October 06
From: Cluj-Napoca




verifica daca tragi un pic frana de mana se micsoreaza cursa pedalei de frana. Daca da, sabotii de frana de pe spate nu au fost reglati bine. La Dacia mea asta a fost problema, si tot dadeam vina pe aerisire, etc. Deci, verifica jocul sabotilor pe spate.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988 - numar simplu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aalex_i
post 18 Mar 2007, 22:31
Post #13


Alex Ionescu


Group: Members
Posts: 64
Joined: 2 January 07




daca trag frana de mana se mai intareste putin pedala, la franele pe spate nu prea am experienta am am desfacut o singura data la o dacie mai veche care nu avea saboti cu autoreglaj astia nu prea stiu cum se regleaza


--------------------
Dacia Sandero 2017 1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nambanidealtceva
post 18 Mar 2007, 23:26
Post #14


Pe volan din 96


Group: Members
Posts: 335
Joined: 31 October 05
From: B U C U R E S T I




la asta trebuie sa functioneze sistemul de autoreglaj.. vezi sa nu fie ruginit pe acolo si sa functioneze arculetul si ansamblul ala zimtat.. eu nu va sfatuiesc sa faceti la fel, dar eu pana nu am blocat circuitul de bypass, nu am avut frana decat oarecum, cu pedala la podea... pe berlina din 2000... probabil ca nu aeriseam bine sleep.gif
Pentru cei care cred ca a patra conducta foloseste la franarea de urgenta - nu foloseste la nimic in mod normal, ea baga presiune din circuitul spate al pompei direct dupa limitator (deci il sunteaza) in momentul in care ramai fara presiune in circuitul fata al pompei (adica frana fata nu mai functioneaza..).. e ca si cum ai trage frana de mana la maxim cand ramai fara frane fata... mult zgomot pentru nimic.


--------------------
Citroen C4 1.6 16V, 2005, vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 19 Mar 2007, 08:31
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Atentie, acea conducta de bypass nu baga lichid "in nestire"; e montata la iesirea limitatorului, dar in pompa exista pe iesirea acelei conducte un orificiu CALIBRAT, 0,7 mm parca; asta face un fel de "jiclaj", permitind iesirea cvasicontrolata a lichidului, tocmai in scopul existentei frinei dar fara blocare spate.
Acel ICP+bypass anunta "caderea" circuitului fata si comanda o mai buna frinare spate dar nu inlocuieste circuitul "principal"-fata; mai mult anunta ca ai o problema pe circuit, un fel de "circula cu atentie". E ca un fel de "roata de rezerva" la masinile externe, mai subtire, te ajuta sa circuli dar nu inlocuieste roata originala.

This post has been edited by diaconuliviu: 19 Mar 2007, 08:37


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibip
post 19 Mar 2007, 23:23
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 17 October 06
From: Cluj-Napoca




Sabotii cu "autoreglare" din pacate nu se autoregleaza cum am vrea noi. Am observat ca din pacate are limitari majore autoreglarea. Adica, e mai bine sa dai jos tamburii de pe spate (lucru de 5 minute), si sa reglezi cu o surubelnita zimtii aceia de la autoreglare, pana simti la tamburul respectiv o foarte fina frecare intre tambur si sabotii de frana. Altfel, vei da la pedala de te vei plictisi. Crede-ma, si eu asa am patit, dupa vreo 4 zile de aerisiri si 2 litri de lichid de frana purjate prin instalatie, am ajuns la concluzia asta despre care am scris mai sus.
Si o alta chestie: atata timp cat foloseam lichid de frana lifrom, mi se mancau garniturile de frana in 2-3 saptamani. De cand am pus lichid de frana 2+2, DOT4, franele imi tin deja de 6 luni fara probleme. Nu am facut reclama, dar din fericire asta e adevarul.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988 - numar simplu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 20 Mar 2007, 08:36
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Are "limitare", cum zici, din cauza uzurilor in articulatii si/sau a slabirii arcurilor de rapel si mai ales a celui dintre sabot si bieleta/antrezoata.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th July 2025 - 13:02
Forum Renault