DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> mecanic sau filozof?

OAP
post 26 Mar 2007, 19:05
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 26 Mar 2007, 19:50)
Este topic unde se discuta numai despre uleiuri, aici e vorba de altceva.
*


Scuze pentru of topic. Vroiam sa il ajut pe cel care a postat sa nu se mai chinuie sa schimbe uleiurile la modul asta in ideea ca ajuta la ceva.

On topic: condensul se formeaza indiferent de uleiul folosit, deci cam asa "face toate"...


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 26 Mar 2007, 20:05
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Pana la urma e mai mult o chestie de bani: fie bagi mai mult intr-un ulei superior, in ideea ca are o durabilitate mai mare, fie te zgarcesti la un ulei mai ieftin, dar care trebuie schimbat mai des.
Din pacate, alegerea asta trebuie facuta cu motorul nou (sau reparat - de preferinta bine, nu carpit!), altfel, daca motorul e uzat, "mananca" orice ulei i-ai pune. Tot din pacate, Daciile au fost fabricate intr-o covarsitoare majoritate cu piese executate la tolerante prea mari si din materiale prea slabe (cum pot explica altfel ca un motor din 1971-72, rulat cu uleiurile alea, de pe vremea lui bunicu' (dar schimbate la 2000-2500km) e inca in functiune si are o uzura moderata pe la vreo 300.000 km, in timp ce un motor fabricat prin 1983 s-a terminat dupa vreo 70000 de km, si s-a tras de el ca pe ultimii 5000 de km halea mai mult de 1 litru de ulei la mia de km? Fara fals patriotism, unul era fabricat de Reno, iar celalalt.... Cei mai maturi poate isi mai amintesc perioda anilor '80, cand, desi benzina era pe cartela, adica nu prea faceai kilometri, nu te tinea de la o ITP la alta (care era in fiecare an) un set de bucse, pivoti, rulmenti...
Pai Nova mea din 98' e parfum: nu am schimbat inca nici o bucsa! (e drept ca am inlocuit un pivot si trebuie sa-l operez si pe celalalt, iar pe la roti am schimbat cate un rulment (unu in fata si unu in spate) dar masina a intrat in al 9-lea an, ce dracu, si e totusi Dacie! Asa ajung sa uit meseria de mecanic in care m-a perfectionat minunata mea berlina Dacia 1300!!!
Revenind la topic, pe motorul bun (nou sau reparat) se poate pune un ulei superior, bun si scump. Dar unii dintre noi se cam indoiesc ca merita. Mai ales ca nu suntem toti aspiranti de piloti de curse, obsedati de atingerea a 200km/h, printre biciclisti beti, carute "pilotate" de pitoresti personaje turmentate, prin gropile cu specific folcloric autohton, sau, mai rau in orasele noastre sufocate de aglomeratie, unde semafoarele se numara nu in secunde ci in cate "ture" de verde iti trebuie sa ajungi sa treci prin intersectie...
Iacata c-am luat-o pe filozofie...Cerand scuze pentru lungime, va doresc numai bine!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 07:25
Forum Renault