DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Profit de peste 100 milioane de euro pentru Dacia, In 2006

klaus
post 21 Mar 2007, 17:34
Post #1


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE
Automobile Dacia a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri 1,54 miliarde de euro, cu 29% mai mult fata de nivelul de 1,19 miliarde de euro realizat in 2005, iar profitul net dupa impozitare a atins valoarea de 100,6 milioane de euro, se arata intr-un comunicat al producatorului auto. Anul 2006 a fost al doilea an in care Dacia a inregistrat profit, dupa o perioada de 5 ani de pierderi.
Vanzarile companiei s-au ridicat anul trecut la 187.215 unitati, din care 107.777 in Romania si 79.438 la export. Fata de 2005, vanzarile marcii Dacia au crescut cu 9,3%.
In ceea ce priveste productia, aceasta a atins nivelul de 188.410 vehicule, din care 177.230 unitati au fost Logan.
Activitatea centrului de export CKD Logan, gestionata de catre Renault Industrie Roumanie (RIR) a generat in 2006 o cifra de afaceri de 335 milioane de euro.
Cifra de afaceri cumulata a Dacia si a RIR a atins 1,884 miliarde de euro, din care 45,7% reprezinta exportul (861 milioane de euro).
In 2006, la Dacia au fost realizate investitii in valoare de 142 milioane de Euro, iar alte 16 milioane de euro au fost investite pentru constructia viitoarei uzine de cutii de viteze, a carei inaugurare este prevazuta pentru anul 2008.
Totalul investitiilor realizate la Dacia dupa preluarea, in 1999 de catre Grupul Renault, se ridica la 772 milioane de Euro.
Pentru acest an, Grupul Renault va investi in Automobile Dacia aproximativ 200 milioane de euro in anul 2007, suma la care se adauga alte 66 milioane de euro pentru viitoarea uzina de cutii de viteze.


Sursa: HotNews.ro

As observa ca la o vanzare de 187.215 bucati de masini (din care nu toate au fost loganuri, au fost si papuci) si un profit 100,6 milioane profit, asta inseamna un profit/masina de 537 euro, profit net, net, dupa impozitare.
Si asta in conditiile transferului mare de fonduri intre "filialele" grupului (adicalea cumpara piese mai scumpe de la alta firma a grupului si ii transfera astfel respectivei firme eficienta economica si profit, cand ar putea lua acea piesa de la un tert mai ieftin).

Si in opinia mea, acei 537 de euro sunt limita maxima de scadere a pretului la logan. Dincolo de acea scadere nu mai exista profit (ma rog, din calcule probabil ar iesi undeva pe la 545 - 550 euro)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 21 Mar 2007, 17:40
Post #2


-


Group: Members
Posts: 22.546
Joined: 19 April 05
From: Romania




http://www.zf.ro/articol_116906/dacia_a_fa...ul_renault.html

QUOTE
Dacia a facut 10% din profitul Renault
Ziarul Financiar


Vanzarile Automobile Dacia au urcat anul trecut cu 30%, pana la 1,55 miliarde de euro, pe fondul cresterii exportului.

Automobile Dacia a realizat anul trecut un profit net de peste 100 de milioane de euro, in crestere cu peste 76% fata de anul precedent, pe fondul cresterii puternice a exporturilor de Logan.

"Cresterea capacitatii de productie si implicit a productiei ne-a permis o performanta industriala mai buna, ceea ce s-a tradus in reducerea costurilor", explica Francois Fourmont, director general Dacia.

In aceste conditii, evolutia profitului a fost net superioara ritmului de crestere al vanzarilor, care au ajuns anul trecut la aproape 1,55 miliarde de euro, cu aproape 30% mai mult fata de anul precedent.

"Am profitat de un mix de produs mai avantajos.Nu am mai produs Solenza (peste 5.700 de masini in 2005, potrivit statisticilor APIA - n. red.), dar am inceput productia Logan MCV (aproape 8.500 de unitati in 2006 - n. red.). In plus, am avut in oferta mai multe motorizari pentru Logan", adauga Fourmont.

2006 devine astfel al doilea an de profit pentru Dacia de la venirea ca actionar a Renault, dupa pierderi cumulate in cinci ani de peste 360 de milioane de euro.

Cresterea profitului Dacia se datoreaza aproape in totalitate modelului Logan, care reprezenta la nivelul anului trecut aproximativ 95% din productie.

"Am crescut numarul de schimburi si programul de lucru pentru a face fata cererii foarte mari pentru Logan de pe pietele externe. Oricum pana la inceputul anului viitor vom ajunge la o capacitate de productie de 350.000 de unitati", completeaza Fourmont.

Gradul ridicat de utilizare a capacitatii de productie a permis Dacia sa realizeze anul trecut o marja operationala de 107 milioane de euro (sau 6,9% din cifra de afaceri), adica o zecime din valoarea inregistrata de intreg grupul Renault.

Cu 6,9% marja operationala, Dacia sta mai bine decat media grupului Renault - 2,6% anul trecut, si chiar decat obiectivul Renault pentru anul 2009 - 6%, la baza acestor rezultate aflandu-se gama Logan.

"Avem o cerere foarte mare pentru modelul Logan break la export, cerere care ne-a depasit cu mult asteptarile. Pot spune ca vorbim deja de luni de asteptare pentru un Logan break in Europa de Vest. Chiar daca am vrea sa producem mai mult, suntem limitati de capacitatea furnizorilor nostri. Altfel spus, acestia nu ne pot livra componentele in ritmul in care am avea noi nevoie."

In prezent gradul de integrare al productiei Logan este de 64%, valoarea crescand de la aproape 60% in urma cu un an.

"Aceasta este una dintre modalitatile prin care ne crestem profitabilitatea. Permanent incercam sa ridicam gradul de integrare locala in tari precum Romania, obiectivul nostru fiind ca aproximativ 80% din achizitii sa fie integrate in tari low-cost", sustine oficialul Dacia.

El estimeaza pentru acest an o piata auto romaneasca stabila si implicit un nivel comparabil al vanzarilor cu cel din 2006. Cresterea productiei se va baza insa pe exporturi.

"Pentru piata locala anticipam vanzari de 100.000-110.000 de unitati, in timp ce peste 100.000 de masini vor fi destinate pietelor externe", spune Fourmont.

Dacia a produs anul trecut peste 177.000 de autoturisme Logan (potrivit statisticilor APIA), dintre care aproape 80.000 de unitati au fost destinate exportului.

Cele mai importante piete externe nu sunt doar tarile emergente, asa cum anticipau oficialii Renault in urma cu patru-cinci ani, ci si pietele dezvoltate din Europa de Vest.

Practic, la nivelul anului trecut Franta, Spania si Germania erau intre primele cinci piete externe ale Logan, Franta detasandu-se cu aproape 19.000 de masini vandute.

De la la lansarea sa in toamna anului 2004 si pana la sfarsitul anului trecut modelul Logan inregistrase vanzari cumulate de 205.000 de unitati in Romania si 138.000 la export, valoarea urmand sa creasca exponential odata cu intrarea sa in productie in tari precum Rusia, Iran sau India.

Dacia detinea anul trecut o cota de aproximativ 36% din piata romaneasca de autovehicule noi, in conditiile in care importurile au depasit pentru prima data ca pondere vanzarile de masini din productia nationala.


This post has been edited by IRONICK: 21 Mar 2007, 17:41


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Solenza
post 21 Mar 2007, 17:41
Post #3


Solenza... prima iubire!


Group: Members
Posts: 912
Joined: 4 July 04
From: Buc (Ap. Patriei)




Din profitul asta s-au scazut si salariile angajatilor?

Daca da, inseamna ca Renault arata inca o data cum poti face bani cu mana de lucru ieftina! Astia 100 mil erau MULT mai putini, daca Reno platea oamenii la salarii decente!

Tatal meu lucreaza la o firma care livreaza, vinde si intretine aparatura de sudura... Din spusele lui, un angajat la 'banda' primeste 690 lei, adica nici 200 de euro!

Principala nemultumire a oamenilor de acolo este ca, avand in vedere ca productia a crescut foarte mult, ei construind mult mai multe masini ca in trecut, salariile au ramas la fel... Mi se pare foarte nasol sa muncesti de 3-4 ori mai mult, sa aduci firmei un profit de 100 mil euro si sa ai salariul la fel de mic ca acum 1-2 ani!




--------------------
Citroen C3 1.4Hdi 2011 - Inca numere rosii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiusoft
post 21 Mar 2007, 19:14
Post #4


Membru de sub patura


Group: Members
Posts: 999
Joined: 3 June 05
From: Bucuresti




Pai n-au facut (sau au amenintat cu) greva si le-au marit salariile?


--------------------
Dacia Logan Ambitios 1.6MPI-8V promotia 2005
aici ar veni semnatura, nu?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 22 Mar 2007, 08:20
Post #5


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




QUOTE(klaus @ 21 Mar 2007, 17:34)
...asta inseamna un profit/masina de 537 euro, profit net, net, dupa impozitare.
*



Ia fii atent Klaus ce zicea Adrienne prin 3 feb 2007:
"cod fiscal

...
(9) Societatea Comerciala Automobile Dacia S.A. beneficiaza de scutire de la plata impozitului pe profit pana la data de 31 decembrie 2006."
Deci:
1. Ori Dacia S.A. minte
2. Ori hotnews minte sau nu stie ce vorbeste
3. Daca este 537 EUR in conditiile scutirii de impozit pe profit inseamna ca aceste costuri de productie sunt mult prea mari. De aici ma duc cu gândul la furnizori preferentiali, preturi preferentiale, e.t.c. Ce crezi ca la privatiazrea Dacia S.A. nu s-au facut si intelegeri de genul: ....Pt n ani toate articolele 1, 2, 3, ...,n le cumperi de la firma XY, toate articolele n, n+1, ....., 2n le cumperi de la firma ZT s.a.m.d.?


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 22 Mar 2007, 08:22
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




La profitul asta din 2006, un comision pun pariu s-a dus in 2007 unde trebuie sa nu se scoata taxa de prima inmatriculare..zic si eu...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 04:43
Forum Renault