Scartaie in curbe
Scartaie in curbe
Bogdanel |
1 Sep 2004, 11:58
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 29 March 04 From: Bucuresti |
|
||
-------------------- --
Ce faci acolo? Flotari? Da-le incoace!!! |
|||
bogdan_o |
1 Sep 2004, 12:11
Post
#2
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
Da. Eu patesc asa numai ca nu aud scartaitul doar in curbe ci cam tot timpul. La mine de vina este una dintre placutele de pe partea stanga care nu intodeauna se retrage complet de pe disc si se mai freaca de acesta, avad ca rezultat acel scartait. Solutia ar fi sa dau jos placutele si sa le mai sfafuiesc putin pe la colturi sa nu mai agate. Dar lenea e mare.
In general placutele de pe exterior au prostul obicei sa se blocheze, ca cele de pe interior sunt mai folosite, deci mai uzate si nu se prea blocheaza. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Bogdanel |
1 Sep 2004, 12:18
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 29 March 04 From: Bucuresti |
Hai ca la tine o-nteleg. Nu se retrage placuta -> fraca pe disc -> scartait. M-am gandit si eu la asta, dar nu pot sa fac nici o legatura intre placuta cu personalitate si viratul masinii tongue.gif
Ba chiar am incercat sa iau cateva curbe FARA SA FRANEZ inainte sa virez. Acelasi rezultat... |
-------------------- --
Ce faci acolo? Flotari? Da-le incoace!!! |
|
costi |
1 Sep 2004, 12:35
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti |
Bogdanel, asa fac placutele astea "ecologice" (fara azbest). Trebuie sa le dai jos sa cureti totul cu peria de sirma, dar zgomotul va reveni. Iar le scoti, le cureti...... si tot asa.
La mine s-a rezolvat definitiv prin schimbarea lor cu unele clasice (Bosch), dupa ce le-am tot curatat in garantie de vreo trei ori. La mine facea si-n linie dreapta FARA SA PUN FRINA, cind erau in culmea gloriei. |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Manuel |
1 Sep 2004, 13:05
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 4.116 Joined: 27 November 02 From: VASLUI |
Si la mine scartaia ceva pe stanga. La revizia de 10.000 am constatat ca aveam burduful de planetara spart. Nu stiu daca asta era cauza sau e doar o coincidenta, insa acum, dupa ce am inlocuit burduful, nu mai face. Tin sa precizez ca la placute nu s-a umblat.
|
--------------------
Opel
Astra J Sports Tourer Active
2013 / 2.0 CDTI / 165CP
- VS15CMA "Base e un bou betiv." (corbex)
|
|
Bogdanel |
1 Sep 2004, 13:23
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 29 March 04 From: Bucuresti |
Eu am aproape 14.000 cu masinica, si totul pare sa mearga ok. Placutele sunt cele cu care am cumparat-o si nu scartaie exagerat nici macar la frane.
Sa fie posibil ca planetarele sa faca un scartait din asta? Avand in vedere ca apare doar la curbe, m-am gandit si eu, dar mi-a trecut repede gandul, ca totusi planetarele troncane urat, nu scartaie... Sau gresesC? |
-------------------- --
Ce faci acolo? Flotari? Da-le incoace!!! |
|
JohnDoe |
1 Sep 2004, 15:30
Post
#7
|
Unregistered |
Bogdanel, si la mine scartie in curbe exact cum zici ca face la tine; ma refer la curbe destul de stranse si luate cu viteza mica, eventual cu ambreiajul apasat, sau scoasa din viteza; oricum am observat ca nu are nici o importanta daca motorul e cuplat sau nu, rotile fata tot scartie.
eu am 18000 de km si banuiesc ca tot placutele de frana sunt; placutele le-am schimbat la 10 mii. oricum banuiesc ca nu te ajuta cu nimic ca si a mea scartie, dar asta e.... |
-------------------- |
|
bogdan_o |
1 Sep 2004, 19:48
Post
#8
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
Bogdanele cine stie cum la lipeste forta centifuga pe disc si se apuca sa scartaie. E de juns ca un colt de placuta sa faca contact cu discul si incepe sa scartaie. Eu o sa le schimb cu unele "poluante" sa scap de scartait, ca uneori le apuca rau de tot si cand trec printre blocuri cu viteza mica se uita lmea la mine. Planetarele daca sunt duse incep sa bata, in nici un caz nu scartaie. Asta ti-o spun din experienta personala.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
JT |
4 Sep 2004, 03:13
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 4 September 04 |
Salutare, as vrea sa precizez ca si la mine se intampla aceeasi chestie la slz cand iau curbe mai stranse la viteze relativ 10-15km/h mici scartaie in partea din spate.
|
-------------------- |
|
xman2000 |
4 Sep 2004, 08:02
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 6 October 03 |
La mine scirtiiau si in linie dreapta indiferent de viteza. La service le-au curatat de rugina si alte depuneri si parca nu mai scritiie. Sunt de preferat niste placute care se uzeaza repede (<20k km) decit unele care iti nenorocesc discul dupa alte citeva zeci de mii de km. Mai mult ca sigur nu culiseaza cum trebuie si ramin usor agatate.
|
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
|
|
bogdan_o |
4 Sep 2004, 22:02
Post
#11
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
Si astea de SLZ se uzeaza repede, adica sub 20k km, dar tot paradesc discurile. Placutele sunt Textar, nemtesti, deci ar trebui sa fie cava de capul mlor. dar se pare ca nu prea.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
DAVIDK |
6 Sep 2004, 09:36
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti |
Am schimbat placutele la DSN pe la 18000km, si nu mi-a placut ce am vazut: Placulete exterioare erau uzate cam jumate, iar cele interioare erau la fier; de ce? ansamblu etrier care tine placutele (acea menghina) ar trebui sa culiseze in afara-inauntru odata cu franarile si cu uzura placutelor; din motive oarecare (praf+apa) nu mai culiseaza decat foarte greu; remediere: se dau jos rotile si se pune ceva lichid de frana pe locurile de unde culiseaza ansamblul; eu am facur acest lucru cand am schimbat placutele... si sunt curios cat o sa tina!
|
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
egtheb |
6 Sep 2004, 10:05
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 31 August 03 From: Bucuresti |
As incerca sa completez lista de cauze cu:
- montat incorect Placutele originale nu au scartiit nici o secunda (timp de 10.000 Km) iar cele puse la prima revizie (Cobalcescu), desi acelasi model au scartiit din prima zi si pina acum (19000 Km). Eu deduc din asta ca fie nu au fost montate cum trebuie fie de vina este etrieru' pentru ca nu le permite sa se desprinda complet de disc. Solutie: - la urmatoarea revizie imi incerc norocul la Pitesti |
-------------------- |
|
bogdan_o |
6 Sep 2004, 12:50
Post
#14
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
David, placutele interioare se uzeaza tot timpul mai repede, pentru ca ele sunt primele care fac contact cu discul cand se franeaza si tot ele suporta cea mai mare parte din forta de frecare pentru ca ele sunt apasate mai tare pe disc.
egtheb, de vina pentru scartait nu e etrierul. El se retrage dar placutele mai agata putin si nu se retrag complet, frecat discul. Trebuie date jos si slefuite putin pe la colturi. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
egtheb |
6 Sep 2004, 13:41
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 31 August 03 From: Bucuresti |
si cum iti explici ca cele puse din fabrica nu au scartiit deloc si erau tocite 1/2 ?
scartaitul a inceput EXACT dupa ce am plecat din service si am zis ca e ok la inceput, ca sunt placutele noi, dar nu s-a oprit nu spun ca e prezent 100% din timp ci mai ales la modificari ale directie; la drum lung, indiferent de viteza (si dupa km intregi fara sa pun frana !!?!!?) franele binevoiau sa scartie intr-o anumita pozitie a rotii (nu neaparat virata); intr-un timp scartaia cand mergeam drept si erau tacute daca viram f.f. putin de volan; si-atunci stau si ma gandesc, nu cumva sunt super de kko aceste placi (nu le mai zic placute, ca e diminutiv) pe care le da dacia ca piesa de schimb? cand spunea ca sunt ecologice, le-au pus cumva si nisip in ele? |
-------------------- |
|
bogdan_o |
6 Sep 2004, 13:52
Post
#16
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
Nu au fost montate corect placutele. Etrierii nu au nici o vina. Se intampla ca placutele sa mai aiba mici bavuri din fabricatie (chiar daca sunt nemtesti) si atunci trebuie un pic slefuite. Nu e mare scofala, dar daca le e ene celor din service cam asta e rezultatul. Macar a mea asa a venit din fabrica. Mai am vreo 3000 km si ma duc la revizie si cand le schimb o sa le spun sa le slefuiasaca putin sa scap de belea. Asta daca nu-mi fac timp sa fac singur operatiunea pana atunci.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Marty |
6 Sep 2004, 13:56
Post
#17
|
Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu |
Placutele de frina scartaie la orice masina, nu va mai dati de ceasu' mortii aiurea! Am auzit si Vectra B si E 320 si BMW 530. Nu e de la etrier, nu e de la placute! Este problema provenita din cauza amindoura: etrierul se retrage, placuta mai ramine oarecum pe loc (nu se retrage cit se retrage si pistonul etrierului).
Ideea e ca trebuie sa stii ce Dzeu sa le faci sa nu mai scartaie. Cei de la Di-Bas dau cu putina vopsea pe spatele placutei, astfel incit aceasta sa se lipeasca de pistonul etrierului. Sa vedeti liniste definitiva dupa aia! |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Cib |
20 Sep 2004, 15:48
Post
#18
|
fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi |
sau e etrierul care culiseaza mai greu. Se poate remedia prin demontarea placutelor si culisarea lui cu ajutorul a 2 surubelnite si cu pedala de frana prin actionare usoara. Din pacate placutele se uzeaza si praful de la ele se depune pe pistonasul care culiseaza si acesta merge mai greu. Si mai este 1 solutie: exista 1 curatitor de frane sub forma de tub sub presiune. Am vazut foarte multe italienesti cam 100.000 /buc(aprox), care se pulverizeaza ca sa curete acel praf. Atentie acest curatitor nu va deblocheaza etrierele in caz ca sunt blocate...
|
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
moustache |
15 Jul 2005, 17:30
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov |
Vad ca se discuta aici la nesfarsit cu acel scartait, dar nimeni nu l-a eliminat definitiv. Slefuitul placutelor e o treaba care aparent elimina scartaitul, dar el revine repede. Si de ce se intampla asta, mai ales imediat dupa schimbatul placutelor? Iata un raspuns de la meseriasi: Dupa cum observati, pe marginea discului e o zona cam de 1mm, circulara, care nu se uzeaza pt. ca nu e in contact cu placutele. Pe ea se depune rugina si un fel de zgura din cauza caldurii, ceea ce e normal. Asta atinge de extremitatea placutei si scartaie. Mie in service mi-a zis ca acest scartait se rezolva definitiv prin demontarea discului si polizarea acelei nervuri. Eu nu am vrut sa dau banul si m-am multumit cu faptul ca am solutia. Acasa am dat roata jos, am pornit motorul, introdus in a 2 si lasat discul sa se invarta. Pus mana pe un shmirghel mai abraziv si polizat nervura aia, nu de tot, e important sa se duca zgura aia care se depune. La fel si cealalta roata. Am multe mii de km de atunci si nici urma de scartait, nici in curba, nici in aliniament, nici in franare... Si placutele sunt textar, de care are toata lumea si se plange ca sunt ecologice si de aia scartaie. Faceti ca mine si mai vorbim.
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
Anto |
18 Jul 2005, 11:08
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 21 February 05 |
QUOTE(moustache @ 15 Jul 2005, 17:30) Iata un raspuns de la meseriasi: Dupa cum observati, pe marginea discului e o zona cam de 1mm, circulara, care nu se uzeaza pt. ca nu e in contact cu placutele. Pe ea se depune rugina si un fel de zgura din cauza caldurii, ceea ce e normal. Asta atinge de extremitatea placutei si scartaie. A-ha! Rugina aia ar putea fi o explicatie, pentru ca la mine scartie mai mult dupa ce ploua mai tare iar masina a stat. |
--------------------
Dacia
Logan
2009 Preference
|
|
valioglu |
18 Jul 2005, 21:46
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 |
Concluzia e ca masina e atat de silentioasa ca placutele alea scartaie de ne zgarie pe encefal iar pisicile tropaie ca o turma de elefanti speriati.
Eu am constatat ca daca sunt inversate sau curatate un pic nu mai fac, dar e enervant sa pierzi timpul pt atat. |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
moustache |
20 Jul 2005, 11:21
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov |
Intr-adevar e foarte silentioasa. Eu am rezolvat treaba cu placutele de frana, am schimbat tecile la arcuri pe spate si am scapat de orice fel de scartaitura. Dar acum imi bate ceva in spate, aparent pe dreapta si nu stiu ce. Am strans tot ce se poate strange dar degeaba. Daca o zgaltai nu se aude nimic, numai la un anumit tip de gropi/hopuri face. A mai ramas amortizorul. Concluzia: Cu cat mai multe scartzaieli, cu atat mai bine, daca vin din toate partile e ca si cum fac parte din zgomotul normal de fond
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
lar |
20 Jul 2005, 12:28
Post
#23
|
Agent Smith Group: Members Posts: 456 Joined: 27 September 04 From: Bucuresti |
Bai baieti reveniti-va ! Solenza e silentioasa ? Hmmm...
|
--------------------
Seat
Leon
1P 2009 Sport Pack
- B xx xxx Curiozitatea omoara pisica !
|
|
valioglu |
20 Jul 2005, 21:55
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 |
QUOTE(moustache @ 20 Jul 2005, 11:21) Intr-adevar e foarte silentioasa. Eu am rezolvat treaba cu placutele de frana, am schimbat tecile la arcuri pe spate si am scapat de orice fel de scartaitura. Dar acum imi bate ceva in spate, aparent pe dreapta si nu stiu ce. Am strans tot ce se poate strange dar degeaba. Daca o zgaltai nu se aude nimic, numai la un anumit tip de gropi/hopuri face. A mai ramas amortizorul. Concluzia: Cu cat mai multe scartzaieli, cu atat mai bine, daca vin din toate partile e ca si cum fac parte din zgomotul normal de fond Vezi ca si pe mine m-a adus in pragul sinuciderii zgomotul din dreapta spate si era usita de la rezervor. This post has been edited by valioglu: 20 Jul 2005, 21:56 |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
moustache |
21 Jul 2005, 16:29
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov |
Si eu am o banuiala. Am dat-o jos, am mai indreptat arcul ala care cu multa indulgenta poate fi numit arc, dar tot nu mi se pare ca o preseaza destul... Poate ca e si de acolo. O sa o dau jos si o sa merg fara ea. Mai am o banuiala si la mecanismul centurilor din spate, cred ca daca nu gasesc cauza il desfiintez si pe ala. Tu cum ai rezolvat cu usita? Stiu ca sunt topicuri pe tema asta, dar in afara de a indrepta pseudoarcul ala se mai poate face si altceva? Rog moderatorii sa ma scuze, daca discut ce nu trebuie pe acest topic.
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
costi |
21 Jul 2005, 16:34
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti |
la usita se da si cu WD 40 iar daca nu se remediaza, unii si-au pus un magnet (trebuie sa cauti pe forum, sint si poze)
"mustata" tu ce masina ai de fapt ? This post has been edited by costi: 21 Jul 2005, 16:35 |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
moustache |
22 Jul 2005, 12:40
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov |
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
tibi_thomas |
25 Jul 2005, 08:34
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 21 April 04 From: Cluj - Napoca |
am descoperit si eu din ce cauza aveam scartaitul respectiv in curbe (doar la viteza mica). pistonase blocate + disc si placute uzate. dar cauza principala se pare ca e blocajul pistonaselor. azi dau dau o tura pana in service. am sunat la VC, insa au fost foarte simpatici si nu mi'au dat nici un fel de informatie cu referire la garantia discurilor + restul subansamblelor. a ! si inca ceva. am renuntat la placutele de frana de "origine". mi'am luat Fermit. uzura pe discuri e de 1.5mm pe ambele parti, asa ca mai bine imi schimb placutele la 10.000 decat la 17.000 discurile. (acu' am 17.000 la bord ...)
|
--------------------
Dacia
Logan 1.5 dci
2007 Ambition
|
|
moustache |
26 Jul 2005, 09:50
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov |
Cum ai descoperit ca aveai pistonasele blocate? Asta nu se poate constata la etrier decat demontand etrierul de pe furca si comprimandu-le cu o presa.
Cum ai masurat uzura discului? 1.5mm pe fiecare parte inseamna 3mm in total. Nici dupa 100000 Km n-ar trebui sa ai atata uzura. Iar la 17000 Km eu zic ca e exclus. Nu ai masurat bine sau te-au aburit aia. Daca ai fi avut pistonasele blocate si frecarea era asa de mare ca sa se uzeze atat, pai se incalzea janta aia pana iti facea explozie cauciucul. Eu personal as zice ca e un pic exagerat ce spui tu, sigur nu te-au aburit aia din service? Oricum, sper sa iti rezolvi problema. |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
tibi_thomas |
27 Jul 2005, 07:10
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 21 April 04 From: Cluj - Napoca |
de obicei verific eu inainte sa merg la service tocmai pentru a evita anumite abureli. discurile le'am masurat eu cu manuta mea si un subler. asa ca eventual m'am aburit eu. nu te lansa in afirmatii de genul "e exclus" pana nu vezi. si eu am crezut la fel, insa se pare ca nimic nu e exclus. si da, jantele mi se incalzeau foarte tare - mi se incalzesc si acum, dupa ce am schimbat discuri + placute. eu unu am vazut ca's pistonasele blocate, insa cei de la service au sustinut contrariul (prost am fost ca i'am ascultat). bineinteles ca am facut reclamatie dupa ce am dat ieri niste ture prin oras si dupa o jumatate de ora nu puteam sa ating jantele.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.5 dci
2007 Ambition
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 08:12 |