Geam electric cu 30 RON !
![]() ![]() ![]() |
Geam electric cu 30 RON !
paulca |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 16 March 07 From: medias ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310+GPL
- sb03kfs
1997
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
1)Cate montaje ai facut, inafara de masina ta?
2)Esti din Sibiu? 3)cu pinioanele si lantul prin usa, nu zdrangane? 4)Poti pune poze aici pe topic sa vada toata lumea. |
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
paulca |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 16 March 07 From: medias ![]() |
Am facut doar pt mine pe usile din fata
Motorasele sint SH -scuze de deruta Sint din Medias Nu zdranganr deloc nu se aude nimic , lantul trebuie sa fie intins Miine aduc pozele de acasa si incerc sa le pun si dau si explicarii pe poza |
--------------------
dacia
1310+GPL
- sb03kfs
1997
|
|
Muttley |
![]()
Post
#4
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Timpii de urcare si coborare???
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Supapa_jR |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 685 Joined: 18 October 05 From: Bucuresti ![]() |
of...nu crezi ca era mai simplu pe curea ??? si mai silentios? in ce usa ai bagat pinioanele??in usa de RABA?
|
--------------------
Cagiva
STX 350 / 30cp
Enduro xt 660x SOLD www.KawaMotors.ro
|
|
SiloS |
![]()
Post
#6
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.304 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Suna tentant ... niste poze se poate ?
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
paulca |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 16 March 07 From: medias ![]() |
Pt argon: cred ca s-a inteles gresit NU FAC EU CU PRETUL ASTA , eu numai va spun cum am facut, nu e o propunere de afaceri
Cu curea am incercat si eu dar nu perge Motorul incape in usa in fata ghidajului geamului si in final toata treaba va fi cu cca 2 cm in afara capitonajului si e acoperit cu un capac. Poze miine ca de acasa nu ma pot loga ( de ce oare?) |
--------------------
dacia
1310+GPL
- sb03kfs
1997
|
|
mesteru surubel |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 18 November 05 From: Brasov ![]() |
suna interesant , ma intereseaza si pe mine. Se pot adapta si pe spate ?
|
--------------------
Dacia
Berlina
1310 TLX Dacia 1310TLX a.f. 1987 - 1.6 5 viteze cu mici modificari
Dacia 1310TLX a.f. 1989 - originalul |
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
chiar foarte promitator...asteptam poze...
|
--------------------
Dacia
1310
- B 17 M..
'90 TLX cu Dacia in suflet...
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#10
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu am vazut ca la electro precizia se fac motoare de geamuri:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
paulca |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 16 March 07 From: medias ![]() |
Iata descrierea detaliata inclusiv poze si desene aproape tehnice:
Motorul: luat din tirg, frecat de rugina, dat cu ulei. Se desface motorul si se deconecteaza firul de masa din interior. Amindoua periile se conecteaza la fire si se scot firele pe gaura din capac. Nici un fir nu trebuie sa aiba contact cu masa ca motorul sa se invirta in ambele sensuri.Se face un sablon cu gaurile de fixare si gaura din mijloc ( din carton) si se pozitioneaza pe fata interioara a usii in fata ghidajului geamului a.i. sa fie axa pe orizontata cu axa macaralei. NICI O GRIJA, INCAPE! Se gaureste si se decupeaza dupa sablon ( operatia cea mai grea! ) Vezi si DCS00081. La montajul motorului trebuie avut grija ca sa fie inclinat un pic cu partea de jos inspre exteriorul masinii astfel ca pinioanele sa fie aproximativ coplanare. Asta se face prin adaugarea a citorva saibe la surubul din partea de jos. Axul motorului se gaureste si se pune un stift in gaura, pe care vine piesa din fig1.. Pinionul se prinde de aceasta piesa cu niste suruburi M4 aproximativ centrat. Bineinteles piesa asta poate sa difere, eu asta am gasit prin jurul casei si l-am folosit Macaraua: Aici atentie mare! Vezi fig3. Trebuie confectionat o saiba mare din aluminiu de diametru 25-30 mm si de grosime 8-10 mm. Asta e piesa principala! Se da o gaura de 10 mm in centru astfel incit sa intre ffff. greu pe axul macaralei, practic se impinge pe caneluri cu piulita de M6 pe filetul macaralei. Asta e tot secretul. Intrind asa greu isi face loc axul in aluminiu si se blocheaza atit de tare incit se poate lua jos numai cu extractorul de rulmenti cu gheare De piesa de aluminiu se va prinde celalalt pinion. Spun inca o data cota de 10mm diametru e orientativ, atit era la mine, dar trebuie masurat bine pe caneluri si facuta gaura cu 0,5 mm mai mic decit ce ati masurat. Nu exagerati nici cu asta ca se va rupe filetul! Intinzatorul: Vezi fig2. practic e un surub M6 prins de tabla usii peste care se va roti o bucatica de teava care va veni in contact cu lantul. Surubul se baga in gaura dinspre interiorul usii. Cred ca desenul e f clar. Pinioanele si lantul: Se iau din tirg ( chinezesti ) cele mai mici pinioane ce se gasesc cu lantul aferent. Se va avea grija ca lantul si pinioanele sa se potriveasca, se va incerca inainte de a cumpara. Nu toate se potrivesc! Lantul trebuie sa fie neaparat nou cu sistemul lui original de inchidere ca pe usa nu se poate nitui un lant vechi Montajul:Se monteaza pinioanele ca mai sus si se taie lantul aproximativ . Vezi DSC00081,83,84 se monteaza lantul , se inchide si se cauta o pozitie pentru intinzator a.i. sa nu fie nici prea intins , nici prea moale. Se insemneaza locul intinzatorului. Aici intinzator se numeste teava care se va roti!. Se demonteaza lantul se da o gaura in tabla usii si se monteaza intinzatorul bine uns . Se verifica sa se roteasca usor si sa nu aiba joc axial prea mare. Ultima operatie este montarea lantului. : NEAPARAT SE VA MONTA LANTUL DESCHIS SI DUPA MONTAREA INTINZATORULUI. Se pozitioneaza lantul si se inchide pe pozitie Asta e o operatie putin dificila dar daca va luati o bere mare…..De acum totul trebuie sa functioneze. Nu uitati sa ungeti mecanismul. Partea electrica: vezi fig5 si DSC00082. Se va face prin relee si push-butoane dupa figura 5a. sau 5b in functie de optiuni. 5a pentru cei ce nu au telecomanda: punctul “A “ se leaga direct la masa, iar 5b pentru cei care ai o alarma ( telecomanda ) care are optiunea de inchidere a geamului ( cca 30 sec temporizare ) In acest caz trebuie neaparat montat intrerupatorul de “ capat de cursa “ care intrerupe alimentarea atunci cind geamul a ajuns sus. Eu personal am folosit un intrerupator de capat de cursa cu lamela montat pe sectorul dintat al macaralei, actionat de cauciucul ala din capat, dar se pot gindi si alte pozitii. Releele sint de tip auto, dar pe la cealalta usa am pus relee Millionspot mult mai ieftine ( 2-3 RON/buc) Concluzii: Vezi DSC00054,85 totul va iesi in afara capitonajului cu cca 2 cm, ceea mai inalta piesa fiind intinzatorul deci aici atentie. In final am facut o rama de stejar invelit in piele care vine in jurul mecanismului ( a se vedea suruburile de prindere montate inainte! ) in care am montat si butoanele de actionare ( 2+2) si am inchis cu un carton tare invelit in piele. A fost o solutie provizorie dar a ramas asa. Cine face ceva mai frumos sa posteze aici!!!! Timp de cursa cca 10-12 sec folosind viteza mica a motorului. La acea vreme imi era frica sa nu se rupa ceva si asa a ramas. Sper ca se intelege tot ce am postat , dar raspund cu placere la intrebari cazuale, ca nici eu nu mi-am adus aminte de tot ce am facut atunci. Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 99.91k ) Number of downloads: 425 2.jpg ( Size: 115.8k ) Number of downloads: 357 3.jpg ( Size: 113.31k ) Number of downloads: 328 4.jpg ( Size: 94.73k ) Number of downloads: 326 5.jpg ( Size: 213.76k ) Number of downloads: 353 DSC00081.jpg ( Size: 126.27k ) Number of downloads: 605 DSC00082.jpg ( Size: 135.3k ) Number of downloads: 571 DSC00083.jpg ( Size: 95.33k ) Number of downloads: 465 DSC00084.jpg ( Size: 139.56k ) Number of downloads: 609 DSC00085.jpg ( Size: 152.58k ) Number of downloads: 637 |
--------------------
dacia
1310+GPL
- sb03kfs
1997
|
|
autom |
![]()
Post
#12
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Felicitari..........
Releele alea stau cam rau acolo..........nu intra apa la ele? Va salut. |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca ramanea fata de usa intacta, cu montajul la interior era perfect. Asa decupat cu masca aia nu imi place deloc.
Butoanele se mai pot pune si pe consola centrala, are locuri special destinate. Mi se pare mult mai elegant asa dar si costurile sunt mai mari: hpim0346ym3.th.jpg hpim0339tl7.th.jpg |
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Te felicit pentru munca.
Dar nu-mi place. E inestetic, ineficient (pinioane, lant??? ![]() Singura chestie aparent pozitiva e pretul. Dar crezi ca merita economia? E un nonsens sa faci economie la o imbunatatire de confort. Nu vreau sa te descurajez, dar personal prefer montajul asta |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
ionut17 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 18 August 05 From: Roman ![]() |
QUOTE(Muttley @ 27 Mar 2007, 09:53) Te felicit pentru munca. Dar nu-mi place. E inestetic, ineficient (pinioane, lant??? ![]() Singura chestie aparent pozitiva e pretul. Dar crezi ca merita economia? E un nonsens sa faci economie la o imbunatatire de confort. Nu vreau sa te descurajez, dar personal prefer montajul asta vrei sa ne spui cum ai facut tu? ce motorase ai folosit? in cat timp se deschid ale tale? ms. |
--------------------
Dacia
1310
VW Bora
|
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ionut17 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 18 August 05 From: Roman ![]() |
QUOTE(argon @ 27 Mar 2007, 13:45) merci This post has been edited by ionut17: 27 Mar 2007, 15:43 |
--------------------
Dacia
1310
VW Bora
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#18
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
frumos si interesant;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Muttley |
![]()
Post
#19
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Muttley @ 1 Oct 2005, 19:31) Am sa-ti spun cat m-a costat pe mine montarea geamurilor electrice pe fata: 2 motorase de Peugeot 305 de la dezmembrari (cred c-ar merge si de Citroen BX de vreme ce pinionul e compatibil cu sectorul dintat de pe macaraua de dacie, insa mie nu mi-au placut din cauza carcasei care era capsulata si din plastic) - 600 de mii. Cabluri duble, aprox 8m - aprox 200 de mii. Intrerupatoare - eu le-am luat de la un prieten, da' nu cred sa depaseasca 200 de mii... cred.. Maruntisuri: 6 suruburi de 6mm + 6piulite + vreo 30 de saibe (distantiere) + papuci pt cuplarea firelor - nu retin, vreo 50 de mii cred toate... Total - aprox 1 milion... De mentionat ca mi le-am pus singur pt ca montarea lor e destul de laborioasa si necesita multa atentie, mie personal mi-au trebuit 3 dupa-amieze ca sa termin, asa ca angajarea unui "meserias" mi se pare exclusa, ar iesi o panarama. Un aspect ce m-a incantat este acela ca in portiere nu trebuie taiat deloc, trebuiesc doar 3 gauri/usa pt suruburi, deci modificarea-i reversibila. Sa-ti raspund si daca merita... eu unul mi le-am montat pt ca ma incurcau manivelele si a trebuit sa le elimin ca sa pot baga in portiere o pereche de difuzoare mai maricele... Altfel nu m-as fi incurcat, nu este decat o alta instalatie ce se poate defecta (imagineaza-ti nervi daca-ti ramane un geam deschis...). Un alt neajuns este consumul mare de curent, alternatorul de Dacie e cam mic (al meu cel putin e cam depasit de situatie, mai am si alti consumatori suplimentari destul de mari). Apoi, din aceeasi cauza a consumului de curent, e de preferat sa se umble la ele doar cu motorul pornit - nepractic si neeconomic daca le inchizi dupa ce ai parcat masina si ai oprit motorul. O alta chestie nasoala este ca verificarea deschiderii / inchiderii complete a geamului trebuie facuta vizual ( mai ales in mers cand nu se aud motorasele ceea ce este periculos, ca distrage atentia de la condus) ca altfel, daca se actioneaza butoanele in timp ce motorasele nu se mai invart, se pot arde. Masinile dotate din fabrica presupun ca au si sisteme de protectie pt asa ceva, eu n-am. La sistemul mecanic, chestiile astea se simt la mana... Si ultimul dezavantaj ce-mi vine acum in minte este ca atunci cand te grabesti, geamul poate fi inchis mai repede manual decat electric. Cu motorul pornit, la mine o deplasare completa dureaza cam 5 sec / cursa, ceea ce e f bine zic eu, dar cu motorul oprit si contactul pus (ca eu le am pe contact) dureaza mai mult. Ca sa nu mai zic ca omoara si bateria. Ca sa enumar si cateva avantaje, ca sunt si dintr-astea, e mai comod sa apesi niste butoane decat sa dai la manivelele de Dacie, iar sa poti deschide geamul din dreapta doar apasand un buton si fara sa trebuiasca sa te-ntinzi prin masina, e o adevarata incantare, mai ales pt un posesor de dacie... Hmmm... ar mai fi reactiile pasagerilor din dreapta, dar asta n-au importanta practica ![]() Ca sa trag linie, mie cel putin nu-mi pare rau deloc ca am facut modificarea (in ciuda multelor "dezavantaje", probabil necesita obisnuire, abia mi le-am pus), decizia o ia fiecare in functie de propriile-i prioritati... Succes Da argon, asta e linkul. DAR... Ce am scris acolo am scris imediat dupa montare. De atunci, sistemul a suferit mici imbunatatiri. Si anume: 1) am inlocuit cablajele vechi de 1 mm cred cu cabluri de 2.5 mm in sectiune siliconate (din Metro) 2) am legat plusul direct de borna bateriei cu o siguranta pe fir. Rezultat - cursa s-a scurtat ca durata de la 5 secunde pe coborare si 6 sec pe urcare la 3 sec pe coborare si 4.5 pe urcare. Alternatorul nu mai face figuri, pt ca pe langa alimentarea geamurilor, am legat la baterie si mp3-ul si amplificatorul. Deh, asta se-ntampla cand esti tufa la electronica ![]() Deci abia acum geamurile merg asa cum trebuie... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
paulca |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 16 March 07 From: medias ![]() |
Sint de acord cu voi ca estetica lasa de dorit . A fost o solutie de moment care din lipsa timpului a ramas definitiva. Poate acum in urma criticilor voastre voi scoate lenea din organism.
Cind am conceput treaba asta am avut in cap doua criterii: 1 Sa fie butoanele de comanda neaparat pe usa ca eu n-am vazut sa fie in alta parte decit la SLZ ( parca ) chiar daca ar fi locuri " dedicate" pe bord 2 Sa poata fi reparat usor, dupa ce am avut o experienta socanta de 400 km cu geamul ramas blocat in februarie si asta la un AUDI care e masina cu pretentii. Acum la mine daca desfac lantul cu un obiect ascutit pot ridica geamul cu mina rotind de pinion. Voi care aveti cu cablu cum procedati daca nu se inchide in februarie sau nu se deschide in iulie? Se poate spune ca un lucru bun nu se strica....asa s-au gindit si cei de la Audi Am cronometrat pentru prima data timpul de urcare =8 sec, si cum am mai scris ( daca citeati cu atentie ) e pe viteza mica a motorului, la viteza mare sint convins ca nu ar face mai mult de 3-4 sec. Voi incerca! |
--------------------
dacia
1310+GPL
- sb03kfs
1997
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#21
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
mutley poa bagi in film cu geamurile in actiune;))
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Muttley |
![]()
Post
#22
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Da' stiu ca n-ai imaginatie...
![]() Ma rog, am sa fac si film, ca sa fii tu multumit ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#23
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#24
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
ce tiganie e cu tampenia aia pusa pe usa, mai bine cauti la dezmembrari macara de renault fuego, sau iei una de la selenium decat sa faci aia la usa
|
--------------------
Dacia
Logan
- EDH
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#25
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Omul a lucrat singur, a facut tutorial complet, ne-a impartasit si noua din experienta lui.
Chiar era necesar sa spui c-a iesit o tiganie? ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
SiloS |
![]()
Post
#26
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.304 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Aici e de apreciat munca si faptul ca omul a facut ceva dupa ideile lui ... sincer , nu-mi place cum arata . Imi place cum arata la Muttley .
![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#27
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
merita respecte nu am nimic impotriva chiar apreciez munca lui, dar tot mai bine ar merge motorasul in interior, am aruncat acum o privire la macara, daca scoti pinionul acela de la manivela poti monta motorasul cu pinionul direct in interior pe macara, parerea mea
|
--------------------
Dacia
Logan
- EDH
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#28
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Exact asta am facut eu, cu mentiunea ca motorasul era deja echipat cu pinionul potrivit pt macara.
La paulca nu mi se pare eleganta solutia... ...motoras cu pinion de bicicleta / lant / pinion de bicicleta / pinion de macara / macara. E lantul cinematic prea lung! In schimb, pt motorasele de stergator cred ca e cam greu de pus pinionul de pe manivela pe motoras. Nici nu stiu daca e posibil. In plus, motorasele de pejo pe care le-am folosit eu sut foarte plate. Doar acest aspect a permis montarea lor intre chesonul usii si geam. Din amintiri, parca motorul de stergator nu e foarte subtirel... ![]() This post has been edited by Muttley: 28 Mar 2007, 13:43 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#29
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
eu la geamurile din spate am macarale electrice in genul celor de la selenium, cand am cumparat mecanismul il luasem eventual pt fata dar am pus pe spate ca pe fata vreau sa imi pastrez macaralele vechi
|
--------------------
Dacia
Logan
- EDH
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th September 2025 - 02:55 |