DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Urmare spalare motor cu shell flushing oil

Pedro
post 19 Apr 2004, 09:51
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Am avut in motor valvoline 20W50 si am mers cu el vreo 600 km l-am schimbat dar nu inainte de a-l spala cu shell flushing (bagat in motor inainte de schimb si mers 5 min. la relanti) oil, am schimbat cu petrom 20W40, am schimbat si filtrul, vreo 600 km puteai sa faci cartofi prajiti in motorul meu, atat de curat era uleiul, acum s-a mai innegrit nitelusi dar nu asta ma deranjaza ci faptul ca parca dimineata la pornire motorul se aude cam metalic si descentrat, dar in 1 minut isi revine si te unge pe suflet asa misto se aude, ca sa nu mai zic ca in loc de 1 fractiune de secunda inainte de schimb acuma becurile de presiune se sting dupa de abia 2 secunde.
Ce credeti am sau nu o problema sau daca nu am probleme de ce diferentele de care spusasi?


--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD Berlina
O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calinp
post 19 Apr 2004, 10:23
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 2 March 04
From: Bucuresti




trecand de la ulei valvoline la ulei petrom, sigur nu ai cum sa observi imbunatatiri smile.gif. data viitoare pune un ulei mai bun si n-o sa mai ai probleme...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maf
post 19 Apr 2004, 12:08
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 10 January 03
From: Bucuresti




Eu, la vechea berlina, am avut intr-un timp ulei din ala de la Petrom (Ro3). Daca desfaceai capacul de la ulei si te uitai in motor era plin de "noroi". Acest "noroi" i-mi infunda canalele de ungere. Dupa ce am schimbat uleiul cu elf (15W40), care este cu doar 20klei mai scump decat Ro3 nu am mai avut nici o problema.
Sfatul meu este sa renunti la acel ulei, care este de toata jena, si i-ti recomand elf.


--------------------
Dacia Solenza Clima - B-00-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hawkeye
post 19 Apr 2004, 14:04
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 16 July 03




mai exista si alte moduri de a spala motorul cand se schimba uleiul? n-am facut operatiunea asta niciodata si nu cred ca ar strica...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 19 Apr 2004, 15:35
Post #5


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




hawkeye, exista vreo 3-4 moduri, cu motorina, cu benzina, cu Motor Flush de vreo 10 feluri, desfacut sau pe masina, in mers sau pe loc.
Eu folosesc Motor Flush, de ala in cutie rosu cu alb de la Metro (1L). Scrie pe cutie cum se foloseste.
Oricum, orice metoda ai folosi, dupa spalare trebuie schimbat filtrul de ulei. :wink:


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 19 Apr 2004, 21:58
Post #6


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




I'auzi ce downgrade a facut omul. Pai RO 3 ala nu a pupat aditiv in viatza lui. Cel putin lubrifinul e cu mult superior pt ca e exact ro 3 aditivat. Insa nu pricep de ce ai tzinut acel valvoline doar 600km . E chiar atat de prost de ai renuntzat la el?! Mie imi pare o marca veche cu ceva traditie, insa sunt chiar uimit ce ce am citit!


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pedro
post 20 Apr 2004, 06:51
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Cand am cumparat masina am schimbat imediat uleiul cu acel valvoline foarte bun zic eu dar am avut ceva ghinioane (capacul ala de tabla de la chiuloasa spart , mi-a dat 1 l de ulei afara pe acolo+ca s-a innegrit imediat cum l-am pus) si am fost nevoit sa-l schimb.


--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD Berlina
O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 20 Apr 2004, 07:41
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Multe uleiuri straine contin si detergenti de curatare a motorului, asa ca nu trebuie sa te mire ca uleiul isi schimba destul de repede culoarea spre negru. Proprietatile de ungere raman bune in continuare.


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pedro
post 20 Apr 2004, 09:41
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




:roll:


--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD Berlina
O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 20 Apr 2004, 09:53
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




Pedro, folosesc RO3 20W50 la care am adaugat un flacon de aditiv 2+2. Nu bate nimic la rece, dar becurile rosii se sting intr-adevar in 2 secunde (uleiul l-am pus acum 1000 de km). S-a innegrit si la mine, dar mi se pare normal. La schimbul urmator cred ca o sa incerc si eu produsul de curatare recomandat de Paul si o sa pun un ulei mai de Doamne-ajuta (Elf sau ceva de genul).


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
Maxon CM 10 - Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pedro
post 20 Apr 2004, 10:45
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Si la mine e in plan acelasi lucru dar momentan nu dispun de malai, asa ca am sa mai astept


--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD Berlina
O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 20 Apr 2004, 11:32
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




de vreo 2 luni imi batea si mie motorul la pornire vreo 2-3 secunde(pana se stingeau becurile, semn ca se facuse presiune); uleiul productie RO (nu mai stiu marca dar era 20W40) avea aproape 4000km; am dat vina ptr batai pe filtru de ulei asa ca le-am schimbat mai zilele trecute pe amandoua, folosind de data asta ulei havoline 20w50; bataia a ramas tot pret de 2 sec, ceea ce e semn rau...


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pedro
post 20 Apr 2004, 14:00
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




da si unde mai pui ca a inceput sa-mi bata un piston in fusta, asa de forma, nitelus la inceput 022.gif


--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD Berlina
O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 22 Apr 2004, 01:33
Post #14


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Shi la mine troncane un clindru/camasa de zici ca am diesel.


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 30 Aug 2004, 10:17
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




Am facut schimbul, am pus BP Visco 3000 15W50 semisintetic, si am schimbat si filtrul.

Inainte sa dau jos vechiul ulei (RO3 cu 2+2) am pus un litru de MotorFlush 2+2 si l-am lasat 5 minute la ralanti.

Se sting becurile rosii instantantaneu la pornire, la ralanti presiune putin peste 2, in mers 4 (la 80 de grade).


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stere
post 31 Aug 2004, 07:42
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 21 June 04
From: Targu Mures




pe mine ma bate gandul sa pun un 10W40, semisintetic, sau chiar sintetic. Pareri?


--------------------
Dacia Logan - provizoriu
Newton a murit...Einstein a murit...si nici eu nu ma simt prea bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 31 Aug 2004, 08:30
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Inafara de schimbul facut la 1000km (am pus uleiul Dacia primit la cumpararea masinii) am pus Esso 10W40 (semisintetic, stiu ca doar 5Wxx si 0Wxx sunt sintetice). S-a comportat excelent pana acum (doar 11.000km), am trecut iarna si vara asta f bine. Becul de la ulei se stinge in mai putin de 1s. Am schimbat de fiecare data si filtrul.


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi_21us
post 31 Aug 2004, 21:58
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 274
Joined: 5 March 04
From: Brasov




e vre-o problema daca am schimbat tipul de ulei fara sa spal motorul cu benzina, motorina, Shell Flush sau ce o mai fii.Am avut Mobil 1 20W50 si nu avea decat vre-o 5000 km dar am zis ca daca tot am posibilitatea sa il schimb m-am hotarat la un Aral 20W50.Oricum l-am lasat sa se scurga vre-o 45 min si era motorul cald.Am schimbat si flitru binenteles.Ce consecinte poate avea daca nu am spalat motorul?cu presiunea la ulei nu am probleme sta la 6 cu motorul cald la 1400 rpm si 4 la 900 rpm.asa era si inainte presiunea.


--------------------
Fiat Albea 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stere
post 1 Sep 2004, 07:03
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 21 June 04
From: Targu Mures




eu n-am spalat niciodata motorul, la nici una din masinile pe carele-am avut (parca ma incearca un sentiment de vinovatie acum smile.gif ) - si n-am avut nici un fel de probleme. Odata doar, dupa un schimb de ulei la renault 5 chiar in service fiind, dupa ce au turnat aia uleiul in motor si am pornit, n-a mai vrut sa se stinga becul. Au dat jos baia de ulei, au demontat pompa, au curatat-o, si de atunci am mers 30.000 pana am vandut-o.


--------------------
Dacia Logan - provizoriu
Newton a murit...Einstein a murit...si nici eu nu ma simt prea bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Sep 2004, 07:07
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Stiu ca sint putin off topic.. dar dupa segmentare la cit se skimba uleiul?


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 1 Sep 2004, 08:59
Post #21


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.512
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




de regula dupa ce strangi chiulasa, adica in jur de 800-1000 km


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragOn
post 1 Sep 2004, 09:23
Post #22


Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza)


Group: Members
Posts: 692
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Pedro, pune-i din nou 20W50 pentru că se va face mai bine ungerea și zgomotul ar putea dispărea!


--------------------
VOLKSWAGEN PASSAT TDi 131CP/2002 - B xx UEX
Never drive faster then your angel can fly !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 6 Sep 2004, 08:25
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




[quote]de regula dupa ce strangi chiulasa, adica in jur de 800-1000 km[/quote]
OK..mercic..
Am avut ulei RO..banui M20W40..cind l-am skimbat am gasit pe dopul magnetic cam o linguritza de "noroi" format din ulei si pilitura.Skimbasem segmentii, arborele cu came, arborele cotit si cuzinetzii.. e normal sa apara atita pilitura?
In plus..in ulei se vede suspensie de pilitura
Acum am inlocuit filtrul si uleiul..am pus 15W50 Castrol GTX3 PROTEC.. e bun? Din ce observ.. (abia acum dupa skimb am skimbat sonda de presiune) presiunea de ulei ajunge la 6 apoi..la 80 grade scade in relanti pe la 1,5 si in turatie pe la 3,5-4..
Sa skimb uleiul? culmea e ca dupa 2 zile de circulat e inca "curat"..


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 6 Sep 2004, 12:48
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




[quote]
Acum am inlocuit filtrul si uleiul..am pus 15W50 Castrol GTX3 PROTEC.. e bun? Din ce observ.. (abia acum dupa skimb am skimbat sonda de presiune) presiunea de ulei ajunge la 6 apoi..la 80 grade scade in relanti pe la 1,5 si in turatie pe la 3,5-4..
Sa skimb uleiul? culmea e ca dupa 2 zile de circulat e inca "curat"..
[/quote]

Uleiul se va innegri in 300 de kilometri, nu-ti face probleme smile.gif
Recomandarea pentru iarna este ulei 10W30, pentru vara 20w40.
Fiindca 15w50 este mai gros (vascos) decat 10w30, cred ca e un compromis bun iarna-vara.

Presiunile la ralanti/turatie cred ca sunt in limite normale la 80 de grade.


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
Maxon CM 10 - Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 6 Sep 2004, 13:42
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




OK..multumesc, northwood


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 11:14
Forum Renault