DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme cu carburatorul?, relanti instabil, pornire de pe loc innecacioasa

marusinho
post 29 Mar 2007, 17:25
Post #1


sofer de... Dacie


Group: Members
Posts: 48
Joined: 4 September 06
From: Cluj-Napoca




salut baieti,
am necazuri mari cu daciuta mea de vro 3 zile incoace. ma streseaza la culme. am alimentat acum vreo 2 saptamani de la lukoil si de atunci parca nu mai merge ca inainte. pe drum mi se oprea pur si simplu motorul daca nu era in viteza. am oprit, am curatat jiclorul lam pus inapoi si a mers. acum vreo 4 zile am facut din nou un drum mai lung, si cand sa ajung acasa a inceput iara: se zgaltaia din toate incheieturile, relanti instabil, si motorul murea pur si simplu daca nu eram in viteza. am curatat din nou jiclorul si iara a mers , asta pana dimineata cand am vrut sa pornesc masina si din nou probleme.
ce naiba sa aiba? acuma am mai bazait eu pe la carburator si am observat ca merge bine doar atunci cand las un pic jiclorul deschis, dar cu timpyl probabil ca se misca daca nu e strans, si din nou face da toate alea. presupun ca este ceva si din reglajul carburatorului, numai ca nu stiu esact cum sa le reglez cum trebuie, doar dupa "simt" . acuma din nou mi-am bagat mainile in ea: am curatat bujiile, am curatat jiclorul , am golit paharul decantor unde intradevar era ceva mizerie,si am incercat sa o reglez din surubelele alea de la carburator, dar cum am zis mai mult dupa cum se aude si cat de rotund suna.
mi frica sa nu fie de la altceva, poate pompa de benzina, poate din carburator, . as dori daca puteti careva sa ma ajutati sa imi spuneti ce as putea sa mai fac, dar cu deamanuntul daca se poate pt ca dupa cate probabil v-ati si dat seama nu prea le am io cu astea, insa nu mi-e frica sa pun mana!! smile.gif
multumesc anticipat!!


--------------------
Dacia Berlina 1997 L - numar de SJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
workarea
post 29 Mar 2007, 19:46
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 10 October 05
From: Drumul Taberei




In primul rind, nu mai baga benzina da la Lukoil. In al doilea rind baga un carburetor cleaner in rezervor (o sticluta la un plin), iar pina la plin ar fi bine sa completezi cu Effix. Chiar are efect. In al treilea rind, curata carburatorul, schimba filtrul de benzina si vezi filtrul de aer in ce stare e. Toate astea ti le-am zis pornind de la premisa ca problemele tale sint din cauza benzinei de la Lukoil, ca asa ai zis (intr-adevar, e o benzina proasta).

In ceea ce priveste jiclorul de ralenti, pot sa-ti spun ca la mine carburatorul merge perfect, dar cu un singur jiclor de ralenti: are in cap doua incizii oblice facute cu pila. Cu orice alt jicler, nou-nout, sta prost la ralenti. Sincer, nu stiu care e explicatia (nici nu m-a interesat), dar cred ca problema e aceeasi cu ce zici tu.


--------------------
Dacia Logan Ambition 1,6 MPI, 2007 - B-**-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibip
post 29 Mar 2007, 22:02
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 17 October 06
From: Cluj-Napoca




Workarea, poti te rog sa faci o poza cu jiglerul tau "pilit"? Din pacate si mie imi face probleme carburatorul, si daca desfac putin jiglerul de ralanti, merge brici... sad.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988 - numar simplu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marusinho
post 30 Mar 2007, 00:14
Post #4


sofer de... Dacie


Group: Members
Posts: 48
Joined: 4 September 06
From: Cluj-Napoca




in primul rand merci de raspunsul prompt.
in ceea ce priveste effix, te referi la benzina nu? da ca si chestie cam la cat ii litru?
oricum merci de propunere o sa incerc !!
cu curatarea carburatorului , tocmai am terminat un tub de spray ce tocmai asta spunea ca face: curata carburatorul si sincer sa fiu ca si aspect intr-adevar se observa o diferenta, acuma nu stiu cat de eficient este si dpdv mecanic.
o intrebare am desi suna cam jenant pt un posesor de masina de ceva ani: unde e filtru de benzina?sau la ce te referi la sita aia cilindrica ce este pe conducta de alimentare dinainte de carburator?
iar la filtru de aer ce ar trebui sa stiu daca il desfac? ce ar trebui sa urmaresc sa nu aibe, sau sa aibe?
merci inca odata!!

aaa.... era sa uit o intrebare pt tibip: tu cum ai incercat sa faci ca jiclorul sa nu isi schimbe pozitia odata desfacut ? io m-am gandit sa pun o saiba grover sau ceva de genu oricum ceva cat de cat elastic, sa opuna o rezistenta pt a impiedica autodesfacerea, un fel de mini arc ar fi ideal dar dimensiunea ar fi prea mica, nr de spire mai precis... in fine, tu ce solutie ai adoptat?


--------------------
Dacia Berlina 1997 L - numar de SJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
workarea
post 30 Mar 2007, 02:07
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 10 October 05
From: Drumul Taberei




@tibip: ma indoiesc ca pot face o poza ca lumea in zilele urmatoare. Incerc miine cu telefonul, nu stiu ce-o iesi. Mai bine ma apuc si ti-l desenez. Oricum, nu cred ca pilitura aia ar trebui sa aiba aceiasi parametri si la tine - poate mai mult, poate mai putin, mai ahi, mai aha...

@marusinho: Effix costa tot atit cit benzina cu care ai avut tu belele, daca nu chiar mai putin. Sprayul respectiv e foarte bun pentru o curatare sumara, de intretinere, dar pentru o treaba ca la carte ar cam trebui demontat carbul de tot.

Filtrul de benzina este cilindrul ala de plastic transparent cu sita de hirtie care, ATENTIE, trebuie pus inaintea pompei de benzina, ca sa o protejeze si pe dinsa.

N-ar strica sa verifici si pompa de benzina, ca tot veni vorba. O modalitate simpla e urmatoarea: daca ai nivelul in CNC reglat corect, scoti furtunul de alimentare care intra in carb, il bagi intr-o sticla si pornesti motorul. Pina se opreste (adica cu benzina din CNC) pompa ar trebui sa debiteze cam 750 ml (jumatate de sticla de 1,5 l. Daca da mult mai putin, nu e bine.

Filtrul de aer il scoti de-acolo si te uiti cit e de imbicsit. Daca tu intrebi chestia asta, inseamna ca nu l-ai schimbat niciodata. Fa-o acum, costa doar 10 lei.

This post has been edited by workarea: 30 Mar 2007, 02:10


--------------------
Dacia Logan Ambition 1,6 MPI, 2007 - B-**-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibip
post 30 Mar 2007, 09:23
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 17 October 06
From: Cluj-Napoca




@marusinho : eu circul cu jiglorul de ralanti bine infiletat, si cu capul plin de nervi. La cealalta dacie pe care l-am avut, am folosit o saiba plata extrem de subtire de la ciocul de la sprituitor. Este din cupru, si tine bine. Am incercat prima data sa pun sarma de cupru pe filet, dar nu a tinut manevta. Cu saiba de cupru, nu se desface. De unde procuri saiba? Din orice set de jigloare de dacia, din comert. In set sunt 2 saibe mici, din care folosesti numai unul.
@workarea : fa te rog o poza. vreau sa vad cum au fost facute piliturile alea, dupa care ma apuc de teste. E enervant cum se comporta masina, mai ales ca am si toba din spate gaurita si se aude "buf-buf-buf" la ralanti...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988 - numar simplu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marusinho
post 30 Mar 2007, 10:01
Post #7


sofer de... Dacie


Group: Members
Posts: 48
Joined: 4 September 06
From: Cluj-Napoca




ok, merci de indicatii,
am sa ma pun pe treaba sa incerc macar unele din chestiile pe care mi le-ati spus.
in special cu filtru de aer, pt ca intr-adevar de cand e pe mana mea masina(de vro 4 ani ) eu unul n-am schimbat filtru de aer , si cred ca nici taicameu nu a apucat.
o sa va ti la curent cu ce reusesc!!!
numai bine


--------------------
Dacia Berlina 1997 L - numar de SJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KTC
post 30 Mar 2007, 15:17
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 341
Joined: 3 May 06
From: BUC -IF




Desfaci jiglorul de la relantiu si pui o saiba mica de textolit, cupru sau orice altceva si iti merge mult mai rotund. Probabil cand l-ai curatat l-ai infiletat prea mult, vine benzina putina si motorul merge gatuit.
Incearca sa pornesti motorul si cu el mergand desfaci putin jiglorul de relantiu si pe urma te duci sa te uiti la acul de la turometru, ai sa observi ca e stabil, deci motor iti mege mult mai rotund.

6 luni de zile m-am chinuit ca nu-mi statea relantiul cum trebuie. Acul de la turometru tot batzaia si nu mergea rotund deloc ... pana a venit un prieten si mi-a aratat. Totul era de la amarata aia de saiba.

This post has been edited by KTC: 30 Mar 2007, 15:18


--------------------
Dacia 1310 `85 (54cp) - IF 75 KTC
BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marusinho
post 30 Mar 2007, 18:14
Post #9


sofer de... Dacie


Group: Members
Posts: 48
Joined: 4 September 06
From: Cluj-Napoca




am inlocuit filtrul, un vecin mi-a spus ca n-are rost ca merge si fara sa il inlocuiesc, dar tot lam schimbat. sa va spun sicer problema mea nu sa rezolvat nici asa, parca ar merge un pic mai bine dar asta doar la turatii mari, cand trec de 200-2500.
ii enervanta faza: cand vreau sa pornesc de pe loc atuni ii vin dracii, daca vreau sa pornesc normal, linistit se tot zgaltaie si motorul da sa moara miar daca nu ii dau acceleratie klumea moare. doar atunci cand pornesc mai "nervos" nu face figuri.
aaa... si inca ceva, workarea am incercat testul pe care l-ai zis tu: cu carbu: am luat conducta de alimentare si am lasato sa curga intr-o sticla: a curs aproape un litru si nu dadea semn sa se opreasca numai ca am oprito eu ca era sticla de doar 1 l. asa ca pp ca consuma "prea putina benzina" si ia prea mult aer. nu-i asa?
KTK as incerca solutia ta, si io mam gandit ca ar trebui sa pun o saiba numai ca nu mi sa potrivit aia care o aveam. am o intrebare: nu consuma mai mult asa? nu ia prea multa benzina? si inca o chestie de unde as putea face rost de o saiba exact cu diametrul filetului jiclorului? is cumva incluse in setul de jicloare, daca mi-as lua unul nou?
numai bine.


--------------------
Dacia Berlina 1997 L - numar de SJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian.bisty
post 30 Mar 2007, 21:01
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 382
Joined: 24 March 07
From: Braila




in zona ingrosata se face un sant fin cu o pila triunghiulara

Attached File(s)
Attached File  ji.bmp ( 576.05k ) Number of downloads: 79


--------------------
Renault Megane 3 2015 Kadjar 2017
zxcxzcz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
workarea
post 30 Mar 2007, 21:12
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 10 October 05
From: Drumul Taberei




QUOTE(marusinho @ 30 Mar 2007, 18:14)
a curs aproape un litru si nu dadea semn sa se opreasca numai ca am oprito eu ca era sticla de doar 1 l. asa ca pp ca consuma "prea  putina benzina" si ia prea mult aer. nu-i asa?
*


Nu presupui bine. In primul rind, as zice ca nivelul e prea mare in CNC. Plutitorul se regleaza la grosimea tigarii. In al doilea rind, jiclerul de ralenti, dupa cum ii zice si numele, dozeaza amestecul doar la ralenti, deci nu are legatura cu problema ta legata de pornire.

Acestea fiind zise, cauta pe forum cum se regleaza surubul de amestec (in doua cuvinte, il invirti pina obtii turatia maxima la ralenti, dar cauta simai citeste), apoi cauta chestii legate de reglarea avensului (gasesti pe forum tot ce-ti trebuie, explicat de nenumarate ori).

Filtrul de aer trebuia schimbat, nu te lua dupa vecin la faza asta.

@tibip: am facut poza cu telefonul, a iesit o laie. Mai incerc miine-poimiine o poza pe bune. iulian.bisty a zis exact despre ce-i vorba, numai ca la mine sint 2 santuri. Era acelasi lucru daca era un sant mai adinc sau trei mai fine. Ia-o din aproape in aproape pina la victoria finala!

This post has been edited by workarea: 30 Mar 2007, 21:13


--------------------
Dacia Logan Ambition 1,6 MPI, 2007 - B-**-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KTC
post 30 Mar 2007, 22:15
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 341
Joined: 3 May 06
From: BUC -IF




Eu am pus o saiba de textolit, mereu cumparam platina pt schimb si gaseam in cutia aceea.

Eu zic doar sa pornesti motorul, si cu el mergand desfaci un pic surubul de relantiu, si vezi sigur daca e de la surub sau nu.
Si nu, nu o sa-ti consume mai mult ... si daca tot stai sa te gandesti ... vrei sa-ti mearga motorul rotund sau te zgarcesti pt un dop de benzina si il tii mergand in suturi.


--------------------
Dacia 1310 `85 (54cp) - IF 75 KTC
BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 13:46
Forum Renault