DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Referitor la repartiroul de frana!, Se poate elimina?

florinutzu
post 27 Mar 2007, 09:33
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 290
Joined: 6 July 05
From: Piatra Neamt




Am schimbat doua repartitoare noi. (Cel care regleaza frana pe spate in functie de incarcatura).
L-am dat jos pe cel de pe masina care curgea, si l-am inlocuit cu unul care nu era de uzina la 36.5 ron. Cand am facut inspectia s-a constatat ca nu era bun fiindca curgea si asta. Ce-i drept s-a cam apasat pe frana la test, ca de..., asa e testul, sa vada daca actioneaza sau nu franele.
L-am schimbat si pe asta cu unul de uzina 46.5RON. Acum curge si asta. Daca trag de cauciucul din partea de jos apar pcaturi de lichid de frana.
Pe langa repartitoare si manopera mai platesc si lichid de frana si timp pierdut prin service. Mi-a spus mecanicul ca ar putea sa il elimine si sa faca cumva sa prinda tot timpul pe spate. E bine, e rau?
Cum sa fac si ce sa mai fac ca sa nu mai am probleme!


--------------------
DACIA BERLINA 1310L - NT 05 XXX
Cel ce pune o intrebare e prost pana afla raspunsul.
Cel ce nu intreaba e prost pentru todeauna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Mar 2007, 09:37
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Pastreaza bonul de la magazin, si intoarce-te daca curge, si o sa primesti altul, tot asa pana nu mai curge, daca refuza ii ameninti cu OPC-ul. Pun pariu ca cele luate de tine de la magazin sunt duse inapoi de clientii precedenti, si sunt revandute pana pica un fraier.

Asa am patit eu cu un robinet de climatizare, noroc ca alea se pot proba la fata locului, cu gura, toate scapau, a sasea bucata incercata de mine era OK.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 27 Mar 2007, 09:39
Post #3


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Pai daca esti asa de bun pilot (nu sofer, pilot), cand pui o frana brusca sa poti controla masina cu rotile din spate blocate, poti sa-l scoti...
Oricum vei pierde mult din forta de franare, mai repede anulezi franarea pe spate, inchizi repartitorul de tot, decat sa ai distribuitie a franarii 50% - 50%


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 27 Mar 2007, 10:06
Post #4


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Imi permit un raspuns la obiect: REPARTITORUL NU TREBUIE ELIMINAT, deoarece:

1. vei avea probleme majore in conducere, in special la frinari (ceva) mai energice si/sau pe carosabil usor alunecos. Adica fix atunci cind nu vrei sa ai probleme.
2. vei avea probleme la ITP (modificari ale instalatiei de frinare). Avind in vedere cele spuse la 1., vei avea probleme pe buna dreptate.

Asadar recurge la solutia sugerata de argon mai sus.

O alta solutie à la "nea Laie" este blocarea repartitorului. De prisos sa spunem, nici aceasta asa-zisa solutie nu este de acceptat.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 27 Mar 2007, 10:25
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(florinutzu @ 27 Mar 2007, 10:33)
E bine, e rau?
Cum sa fac si ce sa mai fac ca sa nu mai am probleme!
*


E rau. Cauta un repartitor bun.


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 28 Mar 2007, 15:13
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Neaparat solutia lui Argon. Protectia consumatorului nu functioneaza daca consumatorul nu vrea sa fie protejat. Si asa mai departe pina la producator care trebuie sa inteleaga odata ca nu merge la nesfirsit sa-si bata joc de banii oamenilor.

Ba chiar poti sa ameninti ca ii dai aici pe site ca vind marfa de calitate dubioasa si o sa ii evite oamenii.

Despre frine, vezi mai sus. Lumea stie.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 28 Mar 2007, 15:19
Post #7


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Daca montajul nu este efectuat de un service autorizat, atunci garantia asta mult trambitata e vorba goala.
Si ma indoiesc ca diferenta intre un repartitor "de origine" si unul "de ne-origine" e de numai 46.5-36.5=10ron.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nambanidealtceva
post 28 Mar 2007, 21:02
Post #8


Pe volan din 96


Group: Members
Posts: 335
Joined: 31 October 05
From: B U C U R E S T I




diferenta este, intr-adevar, de 10-15 RON, dar calitatea celor mai ieftine este 0.. l-am lasat pe tata fara frane cu un limitator ieftin de abia schimbat.. cel "de uzina" cumparat ulterior merge bine, desi scade nivelul in compartimentul din fata al borcanului si trebuie sa completez sanatos o data la cateva luni.. din pacate, pentru garantie, trebuie montat in service..


--------------------
Citroen C4 1.6 16V, 2005, vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 28 Mar 2007, 21:56
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Intr-adevar nu e foarte mare diferenta ca pret. Anul trecut mi-a crapat si mie repartitorul (de fapt e limitator de franare da ii putem spune si repartitor in ideea ca repartizeaza forta de franare fata spate, adevaratul repartitor e ala de pe punte, sub forma de "T"). Am luat unul "de origine" l-am montat pe masina si a inceput sa "planga". L-am dat jos, l-am desfacut, am sters pe acolo si din diverse motive nu a mai curs si nu am avut probleme cu el. Adevarul e ca sunt foarte proste si trebuie sa ai noroc sa nimeresti unul bun, ca de verificat inainte de a-l monta pe masina nu prea ai cum...


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 29 Mar 2007, 10:29
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Am mai scris undeva: nu-i poti spune repartitor, pentru ca nu repartizeaza intreaga forta de frinare ci creaza acel "balans" al fortelor prin LIMITAREA uneia din ele, cea spate.

Cind voi avea vreme o sa incerc sa demontez unul, sa vad daca se poate asigura o etansare mai buna in acea zona.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 29 Mar 2007, 10:50
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(diaconuliviu @ 29 Mar 2007, 11:29)
Cind voi avea vreme o sa incerc sa demontez unul, sa vad daca se poate asigura o etansare mai buna in acea zona.
*


Pai nu stiu ce ai putea sa ii faci. E un simering acolo dar de unde ei unul mai bun? Iar in cazul in care si alezajul gaurilor e defectuos e numai bun de aruncat...

PS: acel "balans" nu e tot o repartizare a fortelor? (si eu am spus ca nu ii spune repartitor dar ca s-ar putea accepta termenul prin explicarea tehnica a ceea ce face)


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Mar 2007, 12:16
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Ii spune limitator, asa se numeste piesa. Repartitorul e piesa in forma de T.

El nu repartizeaza nimic, doar limiteaza presiunea din circuitul de franare spate in functie de sarcina, presiune deja repartizata de pompa de frana, inainte sa ajunga la el.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 29 Mar 2007, 12:29
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(OAP @ 28 Mar 2007, 22:56)
(de fapt e limitator de franare da ii putem spune si repartitor in ideea ca repartizeaza forta de franare fata spate, adevaratul repartitor e ala de pe punte, sub forma de "T").

Pai asta am spus si eu, numai ca incercam sa gasesc o cale sa intelega si cei care il stiu sub denumirea eronata de repartitor (si cred ca sunt destul de multi)

Exemplu: http://www.daciaclub.ro/problema-cu-repart...ana-t67806.html

This post has been edited by OAP: 29 Mar 2007, 12:48


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 29 Mar 2007, 12:49
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Pai acel balans nu e o repartitie stricto-senso, pentru ca forta fata ramine maxima, cea spate fiind limitata. Pentru o repartitie ar trebui ca toate fortele sa fie variabile functie de necesitati, eventual pe circuite independente pe fiecare roata si comandate.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 29 Mar 2007, 12:57
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Adica EBD (electronic brake distribution). Nu?


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florinutzu
post 29 Mar 2007, 13:57
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 290
Joined: 6 July 05
From: Piatra Neamt




Ce am observat astazi: Nu avea nici o picatura de nimic pe langa cauciucul acela. M-am bagat sub masina si am tras de el in stanga in dreapta... nimic. Se cunostea ca fusese ceva scurs ca era putin praf pe el lipit (semn ca a curs odata). Acum cred ca a prelins putin atnci cand s-a efectuat testul de frana pentru inspectia tehnica. Calcand fortat frana s-a creeat presiune, care a gasit o cale de iesire ( ceea ce nu e in regula in mod normal).
Consider ca in mers normal nu calci frana in modul in care o calca la test. Mai bine sa te fereasca Dumnezeu rugaciune.gif rugaciune.gif rugaciune.gif de situatii limita. popa.gif rugaciune.gif
Eu spun sa mai merg asa ceva timp sa ma mai bag pe sub masina de cateva ori, sa strang bani si sa iau un limitator (repartitor) de la un magazin care are si service ca sa baneficiez de garantie. Tre sa gasesc unul. Da nu-i spun dinainte ca nu imi mai da piesa. Intre timp sa observ nivelul de lichid in borcan desi nu scade da tre sa fiu cu ochii pe el.
Bafta tuturor!


--------------------
DACIA BERLINA 1310L - NT 05 XXX
Cel ce pune o intrebare e prost pana afla raspunsul.
Cel ce nu intreaba e prost pentru todeauna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 29 Mar 2007, 14:07
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(OAP @ 29 Mar 2007, 12:57)
Adica EBD (electronic brake distribution). Nu?
*


Da, [abia] atunci se poate vorbi de distributie/repartitie smile.gif

Ca paranteza, acel limitator Dacia este un ABS incipient sau rudimentar, prin frinare creindu-se "ridicarea" caroseriei fata de punte, deci "descarcarea puntii", scaderea presiunii de frinare, "slabirea" frinarii pe spate, etc.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KTC
post 29 Mar 2007, 14:38
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 341
Joined: 3 May 06
From: BUC -IF




Aceasi problema am avut-o si eu cu limitatorul ....
Rezolvare:

scoti cu cheia piulita din capat si are o saiba de alama sau cupru. O tii in flacara de la aragaz pana se inroseste, astepti sa se raceasca dupa care o montezi.
O strangi bine intr-o menghina dupa care o strangi bine cu cheia. Toate limitatoarele pe care le-am cumparat nu erau stranse bine si la o frana mai sanatoasa curgeau f putin.
Asta in cazul in care iti curge pe sus(piulita). Daca iti curge prin partea mobila(pistonasul invelit in cauciuc) atunci nu prea vad ce ai mai putea sa faci cu el.

Nu te-as sfatui sa-l scoti. Daca il desfiintezi si pui conductele pe direct la o frana mai brusca o sa te trezesti ca iti fuge spatele sau ca incepi sa te invarti cu masina pe sosea din cauza ca or sa-ti inghete rotile pe spate.
Limitatorul are un rol f simplu. Cu cat ai masina mai incarcata si lasata pe spate el se deschide si iti tine frana mai bine. Stiu ca se poate regla in functie de masina dar e cam greu.

Multa bafta.

This post has been edited by KTC: 29 Mar 2007, 14:46


--------------------
Dacia 1310 `85 (54cp) - IF 75 KTC
BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 29 Mar 2007, 14:46
Post #19


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




asa am patit si io cu repartitoru meu pe spate...am schimbat vreo 2-3 pana m-am enervat si acum...e anulat icon_mrgreen.gif merg de ceva timp asa cu ea...inainte imi lua aer pe acolo si imi scadea pedala la frana...de cand nu il mai am niste frane bune cel putin asa mi se pare mie...la franarile bruste fuge putin de spate da nu mult deci o mai tin asa ceva timp...pana gasesc foduri sa il pun in service sa iau garantia ca asa m-am saturat sa il cumpar si degeaba...oricum la franarila de peste 90-100 nu cred ca se blocheaza rotile la o dacie...


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 29 Mar 2007, 15:20
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(vyper @ 29 Mar 2007, 15:46)
...oricum la franarila de peste 90-100 nu cred ca se blocheaza rotile la o dacie...
*


Nu fi asa sigur...si fereste-te sa franezi brusc la viteza asta


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th July 2025 - 11:25
Forum Renault