Referitor la repartiroul de frana!, Se poate elimina?
![]() ![]() ![]() |
Referitor la repartiroul de frana!, Se poate elimina?
florinutzu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 290 Joined: 6 July 05 From: Piatra Neamt ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
BERLINA 1310L
- NT 05 XXX Cel ce pune o intrebare e prost pana afla raspunsul.
Cel ce nu intreaba e prost pentru todeauna! |
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Pastreaza bonul de la magazin, si intoarce-te daca curge, si o sa primesti altul, tot asa pana nu mai curge, daca refuza ii ameninti cu OPC-ul. Pun pariu ca cele luate de tine de la magazin sunt duse inapoi de clientii precedenti, si sunt revandute pana pica un fraier.
Asa am patit eu cu un robinet de climatizare, noroc ca alea se pot proba la fata locului, cu gura, toate scapau, a sasea bucata incercata de mine era OK. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#3
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai daca esti asa de bun pilot (nu sofer, pilot), cand pui o frana brusca sa poti controla masina cu rotile din spate blocate, poti sa-l scoti...
Oricum vei pierde mult din forta de franare, mai repede anulezi franarea pe spate, inchizi repartitorul de tot, decat sa ai distribuitie a franarii 50% - 50% |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
os |
![]()
Post
#4
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Imi permit un raspuns la obiect: REPARTITORUL NU TREBUIE ELIMINAT, deoarece:
1. vei avea probleme majore in conducere, in special la frinari (ceva) mai energice si/sau pe carosabil usor alunecos. Adica fix atunci cind nu vrei sa ai probleme. 2. vei avea probleme la ITP (modificari ale instalatiei de frinare). Avind in vedere cele spuse la 1., vei avea probleme pe buna dreptate. Asadar recurge la solutia sugerata de argon mai sus. O alta solutie à la "nea Laie" este blocarea repartitorului. De prisos sa spunem, nici aceasta asa-zisa solutie nu este de acceptat. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
OAP |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Neaparat solutia lui Argon. Protectia consumatorului nu functioneaza daca consumatorul nu vrea sa fie protejat. Si asa mai departe pina la producator care trebuie sa inteleaga odata ca nu merge la nesfirsit sa-si bata joc de banii oamenilor.
Ba chiar poti sa ameninti ca ii dai aici pe site ca vind marfa de calitate dubioasa si o sa ii evite oamenii. Despre frine, vezi mai sus. Lumea stie. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
vijelie |
![]()
Post
#7
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca montajul nu este efectuat de un service autorizat, atunci garantia asta mult trambitata e vorba goala.
Si ma indoiesc ca diferenta intre un repartitor "de origine" si unul "de ne-origine" e de numai 46.5-36.5=10ron. |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#8
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
diferenta este, intr-adevar, de 10-15 RON, dar calitatea celor mai ieftine este 0.. l-am lasat pe tata fara frane cu un limitator ieftin de abia schimbat.. cel "de uzina" cumparat ulterior merge bine, desi scade nivelul in compartimentul din fata al borcanului si trebuie sa completez sanatos o data la cateva luni.. din pacate, pentru garantie, trebuie montat in service..
|
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
OAP |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Intr-adevar nu e foarte mare diferenta ca pret. Anul trecut mi-a crapat si mie repartitorul (de fapt e limitator de franare da ii putem spune si repartitor in ideea ca repartizeaza forta de franare fata spate, adevaratul repartitor e ala de pe punte, sub forma de "T"). Am luat unul "de origine" l-am montat pe masina si a inceput sa "planga". L-am dat jos, l-am desfacut, am sters pe acolo si din diverse motive nu a mai curs si nu am avut probleme cu el. Adevarul e ca sunt foarte proste si trebuie sa ai noroc sa nimeresti unul bun, ca de verificat inainte de a-l monta pe masina nu prea ai cum...
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Am mai scris undeva: nu-i poti spune repartitor, pentru ca nu repartizeaza intreaga forta de frinare ci creaza acel "balans" al fortelor prin LIMITAREA uneia din ele, cea spate.
Cind voi avea vreme o sa incerc sa demontez unul, sa vad daca se poate asigura o etansare mai buna in acea zona. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
OAP |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 29 Mar 2007, 11:29) Cind voi avea vreme o sa incerc sa demontez unul, sa vad daca se poate asigura o etansare mai buna in acea zona. Pai nu stiu ce ai putea sa ii faci. E un simering acolo dar de unde ei unul mai bun? Iar in cazul in care si alezajul gaurilor e defectuos e numai bun de aruncat... PS: acel "balans" nu e tot o repartizare a fortelor? (si eu am spus ca nu ii spune repartitor dar ca s-ar putea accepta termenul prin explicarea tehnica a ceea ce face) |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ii spune limitator, asa se numeste piesa. Repartitorul e piesa in forma de T.
El nu repartizeaza nimic, doar limiteaza presiunea din circuitul de franare spate in functie de sarcina, presiune deja repartizata de pompa de frana, inainte sa ajunga la el. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
OAP |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(OAP @ 28 Mar 2007, 22:56) (de fapt e limitator de franare da ii putem spune si repartitor in ideea ca repartizeaza forta de franare fata spate, adevaratul repartitor e ala de pe punte, sub forma de "T"). Pai asta am spus si eu, numai ca incercam sa gasesc o cale sa intelega si cei care il stiu sub denumirea eronata de repartitor (si cred ca sunt destul de multi) Exemplu: http://www.daciaclub.ro/problema-cu-repart...ana-t67806.html This post has been edited by OAP: 29 Mar 2007, 12:48 |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Pai acel balans nu e o repartitie stricto-senso, pentru ca forta fata ramine maxima, cea spate fiind limitata. Pentru o repartitie ar trebui ca toate fortele sa fie variabile functie de necesitati, eventual pe circuite independente pe fiecare roata si comandate.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
OAP |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Adica EBD (electronic brake distribution). Nu?
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
florinutzu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 290 Joined: 6 July 05 From: Piatra Neamt ![]() |
Ce am observat astazi: Nu avea nici o picatura de nimic pe langa cauciucul acela. M-am bagat sub masina si am tras de el in stanga in dreapta... nimic. Se cunostea ca fusese ceva scurs ca era putin praf pe el lipit (semn ca a curs odata). Acum cred ca a prelins putin atnci cand s-a efectuat testul de frana pentru inspectia tehnica. Calcand fortat frana s-a creeat presiune, care a gasit o cale de iesire ( ceea ce nu e in regula in mod normal).
Consider ca in mers normal nu calci frana in modul in care o calca la test. Mai bine sa te fereasca Dumnezeu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eu spun sa mai merg asa ceva timp sa ma mai bag pe sub masina de cateva ori, sa strang bani si sa iau un limitator (repartitor) de la un magazin care are si service ca sa baneficiez de garantie. Tre sa gasesc unul. Da nu-i spun dinainte ca nu imi mai da piesa. Intre timp sa observ nivelul de lichid in borcan desi nu scade da tre sa fiu cu ochii pe el. Bafta tuturor! |
--------------------
DACIA
BERLINA 1310L
- NT 05 XXX Cel ce pune o intrebare e prost pana afla raspunsul.
Cel ce nu intreaba e prost pentru todeauna! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(OAP @ 29 Mar 2007, 12:57) Da, [abia] atunci se poate vorbi de distributie/repartitie ![]() Ca paranteza, acel limitator Dacia este un ABS incipient sau rudimentar, prin frinare creindu-se "ridicarea" caroseriei fata de punte, deci "descarcarea puntii", scaderea presiunii de frinare, "slabirea" frinarii pe spate, etc. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
KTC |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 3 May 06 From: BUC -IF ![]() |
Aceasi problema am avut-o si eu cu limitatorul ....
Rezolvare: scoti cu cheia piulita din capat si are o saiba de alama sau cupru. O tii in flacara de la aragaz pana se inroseste, astepti sa se raceasca dupa care o montezi. O strangi bine intr-o menghina dupa care o strangi bine cu cheia. Toate limitatoarele pe care le-am cumparat nu erau stranse bine si la o frana mai sanatoasa curgeau f putin. Asta in cazul in care iti curge pe sus(piulita). Daca iti curge prin partea mobila(pistonasul invelit in cauciuc) atunci nu prea vad ce ai mai putea sa faci cu el. Nu te-as sfatui sa-l scoti. Daca il desfiintezi si pui conductele pe direct la o frana mai brusca o sa te trezesti ca iti fuge spatele sau ca incepi sa te invarti cu masina pe sosea din cauza ca or sa-ti inghete rotile pe spate. Limitatorul are un rol f simplu. Cu cat ai masina mai incarcata si lasata pe spate el se deschide si iti tine frana mai bine. Stiu ca se poate regla in functie de masina dar e cam greu. Multa bafta. This post has been edited by KTC: 29 Mar 2007, 14:46 |
--------------------
Dacia
1310
`85 (54cp)
- IF 75 KTC BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
|
|
vyper |
![]()
Post
#19
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
asa am patit si io cu repartitoru meu pe spate...am schimbat vreo 2-3 pana m-am enervat si acum...e anulat
![]() |
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
OAP |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th July 2025 - 11:25 |