DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Schimb Lichid De Racire, Help!!

gabonne
post 13 Oct 2004, 11:52
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 13 October 04




De curand am achizitionat o Nova GTI (Nova nu SuperNova) intr-o stare destul de buna. Fostul proprietar a intretinut-o destul de bine. Oricum, cat mai repede trebuie sa fac schimbul lichidului de racire. Masina are vreo 35.000 km si i s-a facut schimbul de antigel o singura data.
Am intrebat in stanga si-n dreapta, am aflat pana la urma ce si cat sa cumpar si cand sa ma apuc de treaba...pauza. Am dibuit pe unde se scurge lichidul, un surub la baza radiatorului, un surub pe bloc pe langa filtrul de ulei, dar........pe unde se toarna antigelul nou???? Pe radiator nu am gasit nici un buson asa cum era la vechea 1300 pe care am avut-o.
Ma poate ajuta cineva??


--------------------
Dacia Nova GTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 13 Oct 2004, 12:06
Post #2


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




cum stai cu fata la masina, in dreapta jos la radiator e un surub, pe acolo se face scurgerea, insa cu multa grija, daca opune rezistenta il poti rupe; in partea stanga, e un furtun gros - desfa colierul si fa scurgerea pe acolo.
Da un search pe forum, vei gasi pasii exacti ai schimbului corect de antigel. Succes.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 13 Oct 2004, 12:09
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Antigelul nou il poti turna linistit in vasul de expansiune, in "borcan". Bagi cat intra acolo, dai drumul la motor, lasi sa se deschida termostatul si tot completezi si aerisesti instalatia (nu stiu cum e la nova exact, insa trebuie sa ai un surubel de aerisire undeva pe un furtun, in zona cea mai inalta ca acolo se strange aerul). La un moment dat nu o sa mai ai aer in instalatie si nivelul in borcan ramane constant. Cam asta e!


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabonne
post 13 Oct 2004, 12:16
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 13 October 04




Aveti idee, surubul de care spuneam initial, cel de pe bloc de langa filtrul de ulei, are rolul de a goli apa?


--------------------
Dacia Nova GTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 13 Oct 2004, 14:33
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(sstanescu @ 13 Oct 2004, 14:09)
Antigelul nou il poti turna linistit in vasul de expansiune, in "borcan". Bagi cat intra acolo, dai drumul la motor, lasi sa se deschida termostatul si tot completezi si aerisesti instalatia (nu stiu cum e la nova exact, insa trebuie sa ai un surubel de aerisire undeva pe un furtun, in zona cea mai inalta ca acolo se strange aerul). La un moment dat nu o sa mai ai aer in instalatie si nivelul in borcan ramane constant. Cam asta e!
*




Metoda asta se aplica si la berline?


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
Maxon CM 10 - Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 13 Oct 2004, 17:30
Post #6


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




cautati pe forum ca sunt adevarate tutoriale despre schimbarea lichidului.
Atentie - eu am schimbat ieri antigelul si azi dimineata - balta sub masina - nu ea bine strans colierul:) am rezolvat, apoi am reaerisit putin.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabonne
post 15 Oct 2004, 15:10
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 13 October 04




Mai simplu nici ca se putea. Golesti apa din radiator, cum stai cu fata la masina in dreapta radiatorului jos un surub, un al doilea surub exact langa capacul transmisiei pentru apa din bloc. Dupa ce se scurge toata apa se monteaza cele doua suruburi la loc.
Mai departe se desface surubelul de langa termostat care este pentru aerisire. Se toarna antigelul in vasul de expansiune si cand incepe sa curga prin orificiul de aerisire se pune surubelul la loc. Pornesti motorul si il lasi cateva minute sa functioneze. Pui in vas restul de antigel, daca a mai ramas. Am folosit 3l de antigel concentrat si 3l de apa distilata.
Toata treaba m-a costat 100k. Asa cum spunea cineva de pe forum, mai bine te duci prima data la cineva care se pricepe si bagi la cap. Chiar n-a fost dificil.
In cazul in care n-am fost singurul care nu stia sa schimbe antigelul la o Nova, sper sa va foloseasca.
Bafta!!!


--------------------
Dacia Nova GTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 15 Oct 2004, 18:02
Post #8


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




am impresia ca o metoda simpla e sa pui antigel/apa distilata ochiometric si sa masori cu densimetrul....


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 22:36
Forum Renault