DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ochelarii si Codul Muncii

Lucian BLK
post 3 Sep 2006, 14:39
Post #1


membru blue extreme


Group: Members
Posts: 621
Joined: 20 April 04
From: Pitesti - Bucuresti




Stie careva de o prevedere, in Codul Muncii sau in alta lege, care ar prevedea ca angajatorul ar trebui sa deconteze contravaloarea ochelarilor angajatului? Mi-am facut de curand ochelari noi si cineva mi-a zis ca ar fii asa ceva prevazut intr-o lege!

Numa' bine,
Lucian BLK


--------------------
Renault Megane Bicorp 1.6 16V 2007
Renault Megane Bicorp
Daewoo Matiz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexC
post 3 Sep 2006, 15:16
Post #2


Vrum Vruuum


Group: Members
Posts: 1.651
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti




Eu am auzit de asa ceva de la o colega si as fi tare interesat, ca sa pot sa decontez ochelari pentru toata echipa mea.

Ce ma tem insa este ca normele de aplicare vor cuprinde niste limite mult sub decenta birourilor din companii medii/mari, unde aproape nimeni nu mai lucreaza fara LCD, aer conditionat si birou propriu...


--------------------
Renault Laguna III Privilege 2.0dci CVA 150CP
Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 4 Sep 2006, 11:20
Post #3


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Compania este obligata sa asigure materialul de protectia muncii!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 Sep 2006, 11:29
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Ochelarii sunt material de protectia muncii? tongue.gif
As dori si eu un link spre o lege, ordonanta, hotarare, etc de unde sa reiese clar ca angajatorul este obligat sa deconteze ochelarii de vedere ai angajatilor(nu aia de sudura ,de protectie, de scafandru etc)


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
atehnic
post 4 Sep 2006, 11:35
Post #5


membru meserias


Group: Members
Posts: 77
Joined: 19 September 05




HOTARÂRE nr. 1028 din 9 august 2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate în munca referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicata,
Guvernul României adopta prezenta hotarâre.
CAPITOLUL I: Dispozitii generale
Art. 1
Prezenta hotarâre stabileste cerintele minime de securitate si sanatate în munca privind utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare definite la art. 4.
Art. 2
Prevederile Legii securitatii si sanatatii în munca nr. 319/2006 se aplica în întregime domeniului prevazut la art. 1, fara a aduce atingere prevederilor mai restrictive si/sau specifice cuprinse în prezenta hotarâre.
Art. 3
Prezenta hotarâre nu se aplica:
a)cabinei soferului sau cabinei de comanda în cazul vehiculelor si masinilor;
b)sistemelor informatice de la bordul mijloacelor de transport;
c)sistemelor informatice destinate în principal utilizarii publice;
d)sistemelor portabile care nu se utilizeaza în mod prelungit la postul de lucru;
e)masinilor de calculat, caselor de marcat si oricarui echipament prevazut cu un mic dispozitiv de afisare sau de masurare a datelor, necesar pentru utilizarea directa a acestui echipament;
f)masinilor de scris de conceptie clasica, de tipul "masini de scris cu fereastra".
Art. 4
În sensul prezentei hotarâri, termenii si expresiile de mai jos se definesc dupa cum urmeaza:
a)echipament cu ecran de vizualizare - ecran de vizualizare grafic sau alfanumeric, indiferent de procedeul de afisare folosit;
b)post de lucru - ansamblu care cuprinde un echipament cu ecran de vizualizare, prevazut cu tastatura, sau un dispozitiv de introducere a datelor si/sau un program care stabileste interfata operator/masina, accesorii optionale, periferice, inclusiv unitate de discheta si/sau unitate optica, telefon, modem, imprimanta, suport pentru documente, scaun, masa sau suprafata de lucru, precum si mediul de munca înconjurator;
c)lucrator - orice persoana angajata, definita conform prevederilor art. 5 lit. a) din Legea nr. 319/2006, care foloseste în mod obisnuit un echipament cu ecran de vizualizare pe o durata semnificativa a timpului normal de lucru.
CAPITOLUL II: Obligatiile angajatorilor
Art. 5
Angajatorii au obligatia de a face o analiza a posturilor de lucru pentru a evalua conditiile de securitate si sanatate oferite lucratorilor, în special în ceea ce priveste eventualele riscuri pentru vedere, probleme fizice si solicitare mentala.
Art. 6
Angajatorii trebuie sa ia masuri corespunzatoare pentru a remedia riscurile constatate pe baza analizei care face obiectul art. 5, tinând seama de efectele suplimentare si/sau combinate ale riscurilor identificate.
Art. 7
Angajatorii trebuie sa ia masurile corespunzatoare pentru ca posturile de lucru sa îndeplineasca cerintele minime prevazute în anexa care face parte integranta din prezenta hotarâre.
Art. 8
Angajatorul trebuie sa planifice sarcinile lucratorului astfel încât folosirea zilnica a ecranului de vizualizare sa fie întrerupta periodic prin pauze sau schimbari de activitate, care sa reduca suprasolicitarea în fata ecranului de vizualizare.
CAPITOLUL III: Informarea, instruirea, consultarea si participarea lucratorilor
Art. 9
(1)Cu respectarea dispozitiilor art. 16 si 17 din Legea nr. 319/2006, lucratorii trebuie sa fie informati asupra tuturor aspectelor legate de securitatea si sanatatea la postul de lucru, în special asupra masurilor aplicabile posturilor de lucru, masuri implementate conform art. 5, 6, 8 si 12-16.
(2)Lucratorii sau reprezentantii lor trebuie sa fie informati cu privire la toate masurile de securitate si sanatate luate potrivit prezentei hotarâri.
Art. 10
Fara a aduce atingere prevederilor art. 20 si 21 din Legea nr. 319/2006, fiecare lucrator trebuie sa fie instruit cu privire la modalitatile de utilizare a postului de lucru înainte de a începe acest tip de activitate si ori de câte ori organizarea postului de lucru se modifica semnificativ.
Art. 11
Consultarea si participarea lucratorilor si/sau a reprezentantilor acestora privind problemele la care se face referire în prezenta hotarâre se desfasoara în conformitate cu prevederile art. 18 si 19 din Legea nr. 319/2006.
CAPITOLUL IV: Protectia ochilor si a vederii
Art. 12
Lucratorii trebuie sa beneficieze de un examen corespunzator al ochilor si al vederii, efectuat de o persoana care are competenta necesara:
a)înainte de începerea activitatii la ecranul de vizualizare, prin examenul medical la angajare;
b)ulterior, la intervale regulate;
c)ori de câte ori apar tulburari de vedere care pot fi cauzate de activitatea la ecranul de vizualizare.
Art. 13
Lucratorii beneficiaza de un examen oftalmologie, daca rezultatele examenului prevazut la art. 12 arata ca acesta este necesar.
Art. 14
Daca rezultatele examenului prevazut la art. 12 sau ale examenului la care face referire art. 13 arata ca este necesar si daca nu se pot utiliza dispozitive normale de corectie, lucratorilor trebuie sa li se furnizeze dispozitive de corectie speciale, care sa corespunda activitatii respective.
Art. 15
Masurile luate potrivit art. 12-14 nu trebuie sa implice în nici un caz costuri financiare pentru lucratori.
Art. 16
Protectia ochilor si a vederii lucratorilor poate fi asigurata din punctul de vedere al costurilor în cadrul sistemului national de sanatate, în conformitate cu legislatia în vigoare.
CAPITOLUL V: Sanctiuni
Art. 17
Încalcarea prevederilor prezentei hotarâri atrage raspunderea contraventionala, civila sau penala, dupa caz.
CAPITOLUL VI: Dispozitii finale
Art. 18
Prezenta hotarâre intra în vigoare la data de 1 octombrie 2006.
Prezenta hotarâre transpune Directiva 1990/270/CEE privind cerintele minime de securitate si sanatate în munca referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare, publicata în Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene (JOCE) nr. L 156/1990.
-****-
ANEXA: CERINTE MINIME
OBSERVATIE PRELIMINARA
Obligatiile prevazute în prezenta anexa se aplica în vederea realizarii obiectivelor prezentei hotarâri si în masura în care, pe de o parte, elementele avute în vedere sunt prezente la postul de lucru si, pe de alta parte, cerintele sau caracteristicile intrinseci ale sarcinii de munca nu împiedica acest lucru.
1.Echipament
a)Comentarii generale
Utilizarea acestui echipament nu trebuie sa prezinte riscuri pentru lucratori.
b)Ecran de vizualizare
Caracterele de pe ecran trebuie sa fie bine definite si distincte, de dimensiuni corespunzatoare si cu spatiu suficient între caractere si între rânduri.
Imaginea de pe ecran trebuie sa fie stabila, fara fenomene de scânteiere sau alte forme de instabilitate.
Stralucirea si/sau contrastul dintre caractere si fondul ecranului trebuie sa poata fi usor de reglat de catre operator si usor de adaptat conditiilor ambiante.
Pentru a se adapta nevoilor operatorului, ecranul trebuie sa poata fi orientat si înclinat cu usurinta.
Trebuie sa fie posibila utilizarea unui postament separat sau a unei mese reglabile pentru ecran.
Ecranul nu trebuie sa prezinte straluciri suparatoare sau reflexii care ar putea deranja utilizatorul.
c)Tastatura
Tastatura trebuie sa fie înclinabila si separata de ecran, astfel încât sa permita lucratorului gasirea unei pozitii de lucru confortabile, care sa evite oboseala bratelor si mâinilor.
Spatiul din fata tastaturii trebuie sa fie suficient pentru a permite sprijinirea mâinilor si bratelor operatorului.
Pentru a evita reflexiile, suprafata tastaturii trebuie sa fie mata.
Pozitia tastaturii si caracteristicile tastelor trebuie sa faciliteze utilizarea tastaturii.
Simbolurile tastelor trebuie sa prezinte contrast suficient si sa fie lizibile din pozitia normala de lucru.
d)Masa sau suprafata de lucru
Masa sau suprafata de lucru trebuie sa aiba o suprafata putin reflectanta, sa aiba dimensiuni suficiente si sa permita o amplasare flexibila a ecranului, tastaturii, documentelor si echipamentului auxiliar.
Suportul pentru documente trebuie sa fie stabil si usor de reglat si trebuie pozitionat astfel încât sa diminueze miscarile incomode ale capului si ochilor.
Trebuie sa existe spatiu suficient pentru a permite lucratorilor o pozitie confortabila.
e)Scaun de lucru
Scaunul de lucru trebuie sa fie stabil si sa asigure operatorului libertate de miscare si o pozitie confortabila.
Scaunul trebuie sa poata fi reglat pe verticala.
Spatarul scaunului trebuie sa poata fi înclinat si reglat pe verticala.
Un reazem pentru picioare trebuie pus la dispozitie celor care îl doresc.
2.Mediu de munca
a)Spatiu
Prin dimensiunile si amenajarea sa, postul de lucru trebuie sa asigure utilizatorului un spatiu suficient, care sa îi permita sa îsi schimbe pozitia si sa varieze miscarile.
b)Iluminat
Iluminatul general si iluminatul local (lampi de lucru) trebuie sa asigure conditii de iluminat satisfacatoare si un contrast corespunzator între ecran si mediul înconjurator, tinând seama de tipul de activitate si de necesitatile vizuale ale utilizatorului.
Stralucirile si reflexiile suparatoare pe ecran sau pe orice alte echipamente trebuie evitate prin amenajarea locului de munca si a postului de lucru în functie de amplasarea si caracteristicile tehnice ale surselor de lumina artificiala.
c)Reflexii si straluciri
Posturile de lucru trebuie sa fie amenajate astfel încât sursele de lumina, cum ar fi ferestrele si alte deschideri, peretii transparenti sau translucizi, precum si echipamentele si peretii de culori deschise, sa nu provoace straluciri orbitoare directe si sa antreneze cât mai putin posibil reflexii pe ecran.
Ferestrele trebuie prevazute cu un sistem adecvat de acoperire, cu posibilitati de reglare pentru a atenua lumina naturala la postul de lucru.
d)Zgomot
La amenajarea postului/posturilor de lucru trebuie sa se tina seama de zgomotul emis de echipamentul care apartine postului/posturilor de lucru, în special pentru a se evita distragerea atentiei sau perturbarea comunicarii verbale.
e)Caldura
Echipamentele care apartin postului/posturilor de lucru nu trebuie sa creeze disconfort lucratorilor prin producerea de caldura în exces.
f)Radiatii
Toate radiatiile, cu exceptia partii vizibile a spectrului electromagnetic, trebuie reduse la niveluri neglijabile în ceea ce priveste protectia sanatatii si securitatea lucratorilor.
g)Umiditate
Trebuie sa fie atins si mentinut un nivel de umiditate corespunzator.
3.Interfata operator/computer
La elaborarea, alegerea, achizitionarea si modificarea programelor, precum si pentru definirea sarcinilor care implica utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare, angajatorul trebuie sa tina seama de urmatoarele principii:
a)programul trebuie adaptat sarcinii de munca;
b)programul trebuie sa fie usor de folosit si, daca este cazul, sa poata fi adaptat nivelului de cunostinte sau experientei operatorului; niciun dispozitiv de verificare calitativa sau cantitativa nu poate fi folosit fara stirea lucratorilor;
c)sistemele trebuie sa furnizeze lucratorilor indicatii cu privire la derularea operatiunilor;
d)sistemele trebuie sa afiseze informatiile într-un format si într-un ritm adaptate operatorilor;
e)trebuie aplicate principii de ergonomie informatica, în special în cazul operatiilor de prelucrare a datelor de catre operator.
Publicat în Monitorul Oficial cu numarul 710 din data de 18 august 2006


--------------------
Logan Preferance + Kia cee'd * 2005 // 2008 - CT 36 // 09
"Eu sunt un om pe niste scari..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smiley
post 4 Sep 2006, 12:40
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.138
Joined: 12 August 04
From: Bucuresti




partea interesanta ar fi asta

Art. 14
Daca rezultatele examenului prevazut la art. 12 sau ale examenului la care face referire art. 13 arata ca este necesar si daca nu se pot utiliza dispozitive normale de corectie, lucratorilor trebuie sa li se furnizeze dispozitive de corectie speciale, care sa corespunda activitatii respective


ochelarii de vedere intra la "dispozitive normale de corectie" sau la "dispozitive de corectie speciale" ?




--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 4 Sep 2006, 13:29
Post #7


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE(Smiley @ 4 Sep 2006, 13:40)
partea interesanta ar fi asta

Art. 14
Daca rezultatele examenului prevazut la art. 12 sau ale examenului la care face referire art. 13 arata ca este necesar si daca nu se pot utiliza dispozitive normale de corectie, lucratorilor trebuie sa li se furnizeze dispozitive de corectie speciale, care sa corespunda activitatii respective


ochelarii de vedere intra la "dispozitive normale de corectie" sau la "dispozitive de corectie speciale" ?
*



Eu zic sa n-arati asta angajatorului ca cine stie cu ce device-uri de corectie fizica si tortura apare!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexC
post 4 Sep 2006, 14:08
Post #8


Vrum Vruuum


Group: Members
Posts: 1.651
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti




Multumim pentru copy-paste :-)

Din ce scrie acolo, eu inteleg ca angajatorii care ofera un birou decent (de ex. 1,6x16m), cu ecran LCD de 15" sau 17", tastatura si mouse normale, scaun ergonomic cu sustinere lombara nu au de ce sa isi faca probleme ca ar trebui sa plateasca ochelari.

Daca voi intelegeti diferit, va rog sa spuneti.


--------------------
Renault Laguna III Privilege 2.0dci CVA 150CP
Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dil
post 15 Dec 2006, 16:05
Post #9


Membru verde


Group: Moderatori
Posts: 1.372
Joined: 7 December 04
From: Corbeanca, Ilfov




Daca se ofera conditii bune angajatului, ca cele descrise in postul anterior, sansa de a aparea probleme de vedere este mai mica. Asta nu inseamna ca daca apar probleme angajatorul este scutit de plata tratamentului si/sau a dispozitivelor de corectie.


--------------------
- - - - -
Renault Captur 0.9 TCe XMOD (2015)
ex Daewoo Matiz 2004 (2012-2015)
ex Renault Clio Symbol 1.5dci 80CP 2006 Fidji (2006-2011)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 15 Dec 2006, 16:29
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




o pereche de ochelari de vedere de calitate, sare si de 700 euro.
Succes. biggrin.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 15 Dec 2006, 16:48
Post #11


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.114
Joined: 11 February 04




Din pacate nu se pot deconta cei de vedere, doar cei de protectie.
Daca seful este de acord iar furnizorul scrie "de protectie" pe factura atunci se poate.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 15 Dec 2006, 17:39
Post #12


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.620
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Pai daca ochelarii mei de vedere au tratament antireflex, nu ofera o protectie? In definitiv, ma ajuta sa lucrez mai bine si mai mult, nu?
Sau se deconteaza numai tratamentul de antireflex?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 18 Dec 2006, 11:48
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




QUOTE(AlexC @ 3 Sep 2006, 15:16)
Ce ma tem insa este ca normele de aplicare vor cuprinde niste limite mult sub decenta birourilor din companii medii/mari, unde aproape nimeni nu mai lucreaza fara LCD, aer conditionat si birou propriu...
*



Serioooos...??? Ce au vazut ochii mei..... LCD-uri de cateva luni au inceput sa apara, scaune...bine ca au 4 picioare... ca alea ergonomice mai au putin si iti intra in beeeeep.... A/C-ul daca adie ceva pe timp de vara e bine...restul ar fi ok...
Insa am vazut si niste conditii de lucru de te doare neuronu'... iar daca e sa comentezi te "transfera" la o unitate uitata de lume cu acelasi salariu...

Iar ochelarii de vedere nu se deconteaza... echipamentul de protectie da.

PS: Si e vorba de o companie mare....

This post has been edited by dantes: 18 Dec 2006, 11:48


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali79m
post 4 Apr 2007, 21:18
Post #14


No. 620


Group: Members
Posts: 509
Joined: 5 April 05
From: Titan-Salajan




Si am mai intels ca daca nu e stipulat in contractul colectiv de munca pe care il semnezi ca daca este necesa sa iti dea ochelari...nu iti va deconta.
In contractul meu nu scrie.
PS: Nu e nimeni in masura sa ne spuna cum este lal pana la urma???

This post has been edited by vali79m: 4 Apr 2007, 21:18


--------------------
Clio Symbol 2005 dci-80 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 11 Apr 2007, 12:03
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Art. 12,13,14,15 spun ca poti beneficia de un examen al ochilor/oftalmologic de specialitate/periodice/dispozitive SPECIALE gratuit. Nu si ochelari de vedere care-s dispozitive obisnuite, dupa parerea mea.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 06:03
Forum Renault