Doua probleme: temperatura mare + consum mare
![]() ![]() ![]() |
Doua probleme: temperatura mare + consum mare
jamesblond |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
|
|||
FiveThreeFive |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
M-as bucura sa gresesc, dar daca totul e OK cu pompa de apa, aproape sigur ai probleme cu garnitura de chiulasa.
Probabil ca, atunci cand s-a schimbat setul, fie nu s-a verificat planeitatea chiulasei, fie nu s-a respectat procedura corecta de strangere a chiulasei. Fie - scenariu apocaliptic - nu au fost curatate cum trebuie gaurile in care se infileteaza prezoanele in bloc, cu consecintele de rigoare. Ce te sfatuiesc: 0. Esti convins ca radiatorul (desi poate e nou) nu este infundat? Daca e fierbinte pe toata suprafata, cand motorul a ajuns la regim termic normal, probabil ca e OK> 1. Verifica daca pompa de apa este OK (daca trage / impinge apa - poti simti in furtune fluxul de apa, in special cu motorul rece si ambalat succesiv, de cateva ori, de la relanti la 3000 - 4000 rpm) 2. Verifica daca nivelul uleiului este normal. Trebuie sa te ingrijorezi daca nivelul este mai mare decat normal, si daca exista apa in ulei (te prinzi daca gasesti din abundenta o spuma alb-galbuie pe joja si pe fata interioara a capacului de la culbutori). Daca e OK, atunci foarte probabil blocul e in regula. 3. In cazul in care 1) si 2) sunt OK, incearca sa restrangi chiulasa. In faza asta, nu ai nimic de pierdut. Cauta o cheie dinamometrica si strange prezoanele (cu motorul rece), in ordinea din manual, mai inati la un cuplu de 60 Nm, apoi asteapta 10 minute si strange din nou la un cuplu de 70 Nm. In 90% din cazuri, restrangerea chiulasei dupa atata timp nu da rezultate. Dar poate esti norocos. 4. Daca 3) esueaza, schimba garnitura de chiulasa. IMPORTANT: neaparat du chiulasa la planat, inainte de a monta garnitura noua. |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010 VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
|
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
Inca ceva. Daca, din nefericire, ajungi sa dai jos chiulasa, verifica asezarea corecta a cilindrilor in bloc.Daca nu s-au folosit garniturile de hartie de grosimea corecta, atunci va trebui sa scoti cilindrii afara si sa inlocuiesti si garniturile respective.
|
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010 VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
|
|
spyderman |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 18 May 04 From: Galati ![]() |
Eu cred ca radiatorul e infundat, asta in cazul in care nu l-ai luat nou?
|
-------------------- spydi
|
|
jamesblond |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc pentru sugestii.
Old, o sa incerc toate lucrurile de care pomenesti, in ordinea data de tine, si apoi o sa revin cu informatii. Spydi, radiatorul l-am luat nou-nout. Inca ceva: Am tot citit eu si m-am gindit si am ajuns la concluzia ca AR FI POSIBIL sa fie uleiul nasol, pentru ca: se apropie de kilometrii de schimb, o fi fost alterat de mersul pe gaz si mi se pare ca miroase a gaz?! Evident, e ceva subiectiv probabil, dar asta e impresia, ca ar fi cam acid si subtire. In caz ca nu bat cimpii rau de tot, e posibil ca motorul sa se incalzeasca excesiv daca e uleiul uzat/nasparliu? Daca da, as incerca un schimb de ulei, si dupa rationamentul meu as pune un ulei mai viscos (60). Gresesc? |
--------------------
Dacia
1300
|
|
viulian |
![]()
Post
#6
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu am mers cu uleiuri nasparlii si cu mult peste durata de viata (de obicei schimb la 6-7000 dar am tinut si pana la 12.000) dar n-am vazut nimic legat de temperatura apei - ci doar de cum se simte motorul (dimineata stateau becurile rosii simtitor mai mult aprinse si la mers nu mai tragea asa bine si se auzea mai tare).
|
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
jamesblond |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti ![]() |
OK, revin cu citeva informatii in plus.
Old1310, am incercat ce am putut eu personal din sugestiile tale: 0. Radiatorul este cald uniform, nu pare nimic in neregula cu el, mai ales ca acum cu termostatul scos, daca merg cu 40 la ora si intra aer peste el, in 100m se vede cu ochiul liber cum scade temperatura. Deci pare sa-si faca treaba bine. 1. Aici am avut dificultati. Nu am reusit sa simt nimic in furtune cind ambalam motorul. Am scos matzul si l-am pus in sticla de plastic sa vad mai bine, si la ambalare nu prea pare sa creasca nivelul (ar trebui?). Probabil ca un control mai bun ar fi sa ajung la pompa de apa direct. Cum s-ar face asta ca as vrea sa ma apuc simbata? Cum se demonteaza si mai ales cum iti dai seama ca e vreo problema cu ea? Ce se schimba la ea de obicei? Nu stiu nimic de pompa asta, nu am vazut-o niciodata. 2. Aici vine bomba. Uleiul este absolut lipsit de apa/spuma/benzina. Mai mult, era SUB nivelul normal cu aproape un litru! Acum 2 saptamini cind am verificat ultima oara era la nivel normal. Ce-am mai vazut era ca busonul de sus avea garnitura dusa si probabil iesea pe acolo niste ulei ca era cam murdar capacul de la culbutori. Dar nu atit cit sa se scurga pe jos (ma uit in fiecare zi sub masina). Pun si eu o intrebare: este posibil sa pierzi 1l ulei in 3-4 saptamini fara sa ai scurgeri pe nicaieri? Este posibil sa se arda/evaporeze in conditiile in care motorul a mers excesiv de cald in ultima luna? Reamintesc ca am facut setul in decembrie si nu am avut probleme cu uleiul pina acum o luna se pare. Ca sa merg mai departe, am completat ieri ulei si am lasat la relanti. A fost o diferenta, in sensul ca nu s-a incalzit asa repede, doar dupa vreo 10 minute a sarit de 95. Bine, in continuare problema ramine, sper sa fie de la pompa. 3. N-am ajuns aici, ca nu am reusit sa ma edific in privinta pompei de apa. Rugamintea mea este, in afara de sugestii privind incidentul cu uleiul, sa-mi spuneti cu ce sa ma pregatesc pentru pompa, ca eventual cumpar inainte sa ma apuc sa mesteresc. |
--------------------
Dacia
1300
|
|
dantes |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
Hmm...welcome to the club...am exact aceeasi configuratie, doar ca am facut setu' in octombrie anu' trecut, si mers tot in jur de 3000km.
Intrebarea este daca uleiul de acum, care era cu 1l mai putin, este cel de dupa rodaju' mic? Probabil ca da...Presupunand ca da, atunci este normal sa-ti consume ulei mai mult pana la 5-6000 km, pana se face uzura normala (spusa de mai multi mecanici intr-adevar meseriasi si preluata de mine). Acuma...nu stiu daca neaparat 1l...dar coincidenta...si eu am completat cu exact 1l la 3200km...iar uleiu' de rodaj l-am schimbat la 800... Apoi am avut o pb cu busonu' de la baia de ulei si ptr. ca m-am enervat, am schimbat si garniturile de la baie, dupa care am pus ulei nou....intre timp s-au facut aproximativ 5000km, deci aprox inca 2000, si am constatat ca am "pierdut" aprox. 300ml. De ce toata povestea?...pentru ca atunci cand aveam cu 1l mai putin (si fara sa-mi dau seama, ptr. ca presiunea era ok) aveam niste temperaturi la apa de ma apucau durerile de cap....Acum, am scos termostatul, si inca am radiator mic, si temperatura, in trafic, la cea mai calduroasa zi, am ajuns cu ea cam pe la 95 ( inca nu atingea nici macar prima bara alba de sus). Nu-ti dau sfaturi despre ulei, doar am povestit o intamplare de a mea, si poate te ajuta cu ceva.... |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#9
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Lasati termostatul la locul lui, eventual daca e defect schimbati-l cu unul nou si nu puneti apa chioara ci antigel. Chiar si vara. Ce am patit eu cu masina cand era noua. La nici doua luni dupa ce am luat-o mi-a fiert apa. Un "mecanic" m-a sfatuit sa scot termostatul. L-am scos dar degeaba. Am fost cu ea la garantie si mi-au schimbat radiatorul ca ala vechi era infundat. Dar apa tot a continuat sa fiarba. sa ca i-am pus la loc termostatul si in loc de apa i-am bagat antigel intr-o concentratie mult mai mare (3 parti antigel la 1 parte apa) desi era spre sfarsitul lui iulie si mai multi "binevoitori" mi-au spus ca nu are rost sa bag bani in antigel, ca merge si cu apa. De atunci nu s-a mai incalzit motorul si nici nu a mai dat lichidul de racire pe dinafara. Ideea e ca antigelul, spre deosebire de apa, are un punct de fierbere mult mai ridicat.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
[quote]am incercat ce am putut eu personal din sugestiile tale.[/quote]
Din ceea ce spui, trag urmatoarele concluzii: (DISCLAIMER: diagnosticarea "la distanta", fara a inspecta direct masina, poate fi eronata!) a) Scaderea nivelului de ulei nu m-ar ingrijora, mai ales in cazul unui set nou. Ai grija sa completezi mai des. Nu ai spus cati Km ai parcurs in cele 3-4 saptamani in care s-a consumat 1 l ulei. Oricum, consumul / pierderea de ulei este alta problema, independenta de problema cu supra-incalzirea. cool.gif Da, uleiul are si el un rol important in racirea motorului, dar impactul nu este chiar asa de spectaculos, in conditiile in care ai totusi cel putin 2 litri in circuitul de ungere, iar circuitul de racire este in conditii bune. c) Este greu de spus de la distanta daca intr-adevar pompa nu asigura debitul necesar, dar din ce spui, este foarte probabil ca pompa sa fie de vina. Trebuie sa consideri pompa de apa (mai exact, capacul de pompa de apa) ca fiind un consumabil ce trebuie inlocuit cel putin o data la max. 60.000 Km. Ca unele tin mai mult, asta nu schimba modul de abordare a problemei. Ca urmare, iti recomand sa cumperi o pompa de apa completa (corp + capac) si sa o schimbi. Teoretic, ai putea sa schimbi doar capacul de pompa de apa. Problema este insa ca, masina avand 20 de ani, se prea poate ca si corpul pompei sa fie puternic corodat. O distanta necorespunzatoare intre copr si capac (o garnitura prea groasa, corp corodat, capac si/sau turbina necorespunzatoare) afecteaza major debitul pompei. Cumpara o pompa de apa originala de Dacia (piese de origine). In cel mai rau caz, daca fierberea apei se produce din alte cauze, a schimba pompa de apa nu este o investitie aiurea (cum am spus mai sus, face parte din categoria consumabile). Pompa poti sa o schimbi singur, fara girja - vezi instructiuni in manualul Dacia. Iti recomand ca, dupa schimbare, sa pui doar apa distilata si sa rulezi asa 1-2 saptamani, pana tragi concluzia ca s-a remediat defectiunea, sau trebuie sa mergi cu diagnosticarea mai departe. Daca totul va fi OK in 2 saptamani, atunci o sa pui 40% antigel. Bafta. Tine-ne la curent. |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010 VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
|
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
Si inca un sfat: daca tot o sa schimbi pompa de apa, cumpara si o fulie cu diametru redus (model nou, pe Daciile dupa 199x). Fulia de la pompa de apa avea diametru mai mare la Daciile vechi, deci turatia pompei mai mica. Pompa tinea mai mult, dar avea un debit mai redus (la o turatie data).
Fulia cu diametru mai mic iti va asigura un debit mai bun (mai ales la relanti). Vezi ca s-ar putea sa iti trebuiasca si o curea de ventilator ceva mai scurta (exact ca la Daciile noi). Cureaua pentru fulie cu diametru mare este mai lunga si, daca o folosesti la fulia mica, s-ar putea sa nu o poti intinde corect. |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010 VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
|
|
jamesblond |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Scriu doar sa spun ca nu am rezolvat inca... A fost si vremea mai racoroasa si nici nu am avut timp.
O sa revin cu informatii cind ma ocup de ea. |
--------------------
Dacia
1300
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Stie cineva de ce se defommeaza chiulasa de trebuie planata ? Si eu am D1300 din 80 , am radiator mic si pana acum nu am avut probleme (e adevarat ca nu merg foarte mult in Bucuresti pe zi ) dar cam in 6 luni am completat in borcan cam 2-3 degete . Nu stiu daca e normal sau nu dar stiu ca am furtunul care intra in calorifer crapat si lipit cu banda .Presupun ca pe acolo e pierderea .
La tine sanse mari sunt sa fie de la pompa de apa dar tot nu inteleg unde se duce apa in cantitati asa de mari . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Al Cap0nE |
![]()
Post
#14
|
![]() Lex talionis Group: Members Posts: 407 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
daca ai scos termostatul nu mai e obligatorie aerisirea pt ca apa circula continuu. Pune niste pilitura in radiator pt orice eventualitate.
|
--------------------
Dacia
1310
84
- KPN
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
sunteti draguti ca vreti sa-l menajati pe jamesblond (cu exceptia lui old1310) dar daca are bule in vasul de expansiune e clar ca defectul e la garnitura de chiulasa.
in plus, daca are radiator mare nu mai este necesara inlocuirea fuliei si nici eliminarea termostatului; daca fabricantul a gandit instalatia de racire cu o anumita fulie si obligatoriu cu termostat, trebuie sa mearga foarte bine si asa; cat despre apa vs. antigel, apa raceste mai bine decat antiglul dar asta nu inseamna ca trebuie sa se mearga cu numai cu apa in instalatie. |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
mewtwo |
![]()
Post
#16
|
||
![]() LA LA LA TRA LA LA Group: Members Posts: 129 Joined: 21 April 04 From: Bucuresti ![]() |
...si eu zic la fel ! E garnitura de chiulasa . Eu am patit-o, si chiar am patit-o mai rau : mie imi disparea apa din vas mult mai repede... laugh.gif E drept ca eram la munte si urcam o rampa foarte abrupta (cu o Lada) si am vazut ca se aprinde becul...am oprit imediat si am completat cu apa...iar am pornit, si iar bec rosu dupa 500 m , etc... laugh.gif laugh.gif laugh.gif Ei bine, garnitura a fost !!! Bafta ! |
||
--------------------
DACIA
LOGAN Laureate ....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
|
|||
jamesblond |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Salut din nou
Nu am facut nimic pina acum (long story) Ba mai mult, problema s-a agravat. Vreau sa vin azi la intilnire. Vine cineva sa se uite si la batrina mea? Direct, cum spunea old1310.. Sa dea un diagnostic. Adica mai exact la partea de racire a motorului, aici am mari probleme. Please! Va rog spuneti azi pina in 17. |
--------------------
Dacia
1300
|
|
Marty |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Ori capacul pompei de apa e un mare bagabont, ori cine ti-a facut motorul ti-a lasat in semn de prietenie niste ceva care obstructioneaza drumul apei prin motor (asta am vazut si la o dacie noua da' era vorba de o piesa pe care uitasera s-o debavureze).
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
jamesblond |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti ![]() |
UPDATE
Am stat o simbata intreaga si am pus la punct instalatia de racire, impreuna cu un mecanic. Ce am facut: controlat si strins toate colierele, furtunele mai nasoale inlocuite, aerisit ca la carte, montat captator la radiator. Rezultat: nu mai fierbe dupa 5 minute de relanti, ci dupa 25. Din ce am mai testat/verificat: - nu exista apa in ulei - nu vin bule in vasul de expansiune - pompa de apa isi face treaba - becuri ulei aprinse tot timpul cit nu e turata macar 1200 rpm Concluziile mecanicului: - garnitura chiulasa buna - pompa de apa buna - frecare prea mare la motor, posibile cauze: -"linia facuta prost" asta iarna cind cu reparatia capitala/set motor - pompa ulei cu probleme. Dupa tot ce v-am povestit, va rog sa comentati in ce masura se abereaza sau nu mecanicul si in ce masura ati intilnit voi asa ceva. Ma intereseaza inainte sa umblu la motor/baie de ulei etc. sa stiu daca in mod concret poate sa se supraincalzeasca un motor de la cauzele de mai sus, daca cineva a avut in mod real problema asta. Multumesc anticipat. |
--------------------
Dacia
1300
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Ca sa vezi daca pompa de ulei are probleme, in sensul ca nu alimenteaza cu ulei restul instalatiei incearca sa pui un manometru bine calibrat in locul manocontactului si eventual al capsulei manometrice-asta in cazul in care aceasta este montata in capatul celalalt(de la cil. nr.1)....daca ai presiune normala de ulei..nu e pompa.
Ai spalat blocul pe interior?sa nu ai depuneri de "piatra".. Avansul e sigur bun?la un avans mic se incalzeste motorul... |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 23:11 |