DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

7 Pages « < 4 5 6 7 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Tips & Tricks pentru consum mic !, sa minimazam consumul

crystygye
post 18 Jan 2008, 18:07
Post #151


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 14 August 06
From: Bucuresti




QUOTE(router @ 5 Apr 2007, 17:20)
Atunci cand vedeti stopul si se pune rosu scoateti ndin viteza chit ca abia ajungeti la el si sunteti la o distanta destul de mare 500 de metri chiar.

Asa faceam si eu deobicei.Dar taicamiu mi-a spus ca daca fac lucru asta, frana e mai proasta cu 40% aprox decat frana de motor sau lasatu in viteza si franatul.Cica e bine sa fie scoasa din viteza doar cand da sa moara motoru de la viteza mica.In momentu ala apesi ambreajul si o scoti.Acuma na, poate greseste dar eu nu cred.


--------------------
Ford Fiesta 2007 facelift 1.3 benzina, 51kw, jh1
https://portalultautv.net
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 18 Jan 2008, 19:51
Post #152


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Pe langa faptul ca frana de motor ajuta la franare, e si mai economic sa franezi cu frana de motor, deoarece in frana de motor consumul e zero(daca turatia e epste 1500rpm)..


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 19 Jan 2008, 20:12
Post #153


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




la alea cu computer de bord....la astea cu carburator trage...(daca nu ai EEBIO)
apropo....EEBIO poate fi aplicat si pt gpl?


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 19 Jan 2008, 20:34
Post #154


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Da


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gabi_loko88
post 19 Jan 2008, 20:51
Post #155


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 17 January 08
From: Craiova




Ba fratilor citii cateva commenturi si apropo d consum mie imi consuma nova mea 1.6 pe carburatie 7.5 in oras si 6 afara asa k eu nu ma plang de consum biggrin.gif


--------------------
Dacia Nova 1998 GT - DJ 53 CKX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceribros
post 21 Jan 2008, 11:47
Post #156


Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par


Group: Members
Posts: 285
Joined: 8 January 08




Am vazut si eu o chestie asemanatoare la o emisune, nu mai stiu la care, dar se facea un test de consum atunci cand nu mai ai benzina si cum ar fi bine sa conduci daca becul iti indica ca trebuie sa te inderpti spre pompa:
- Prima varianta si cea mai fun este sa accelerezi cat mai repede spre benzinarie
- Varianta a 2-a este cea cu scosul din viteza, accelerat si pe urma scos din viteza si lasata masina sa mearga singura
- Iar varianta a 3- a si cea mai plictisitoare este cea in care te indrepti incet spre benzinarie precum testoasele, fara accelerat brusc schimbat vitelele sportiv
Concluzia a fost ca varianta 3 este cea mai economica, recunosc eu pariasem pe 2 dar oamenii au dovedit ca nu e asa. Sper ca am fost de folos smile.giftongue.gif

This post has been edited by ceribros: 21 Jan 2008, 11:49


--------------------
Am avut Dacie Berlina 1997
In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 21 Jan 2008, 13:15
Post #157


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




Aia erau minunatii de la brainiac, asa ca nu prea e bine sa te bazezi pe ei. De data asta au dreptate, totusi.


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danimar
post 15 Apr 2010, 23:41
Post #158


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 25 February 10




Consumul scazut se obtine din modul de conducere: accelerarea progresiva, schimbarea vitezelor la timp, mentinerea vitezei, evitarea sub-turarii, pastrarea distantei cu cel din fatza, evitarea pe cat posibil a franarii( adica folosirea la maxim a inertiei masinii), ne-umplerea pana in buza a rezervorului, pt. a nu cara cu tine, mai ales prin oras, 30 de Kg in plus, coborârea pantelor cu frana de motor, presiunea adecvata in pneuri, nedepasirea pragului de 2300-2400 de ture, mersul fara aer conditionat...Asta-i mersul fluid-nici batranesc, nici sportiv! In plus, cu cat ai motorul mai bine pus la punct, cu atat consuma mai aproape de calculele fabricantului.
Cu MCV-ul pe motorina 85 cai al tatalui meu am scos in MEDIE 4,4% tragand la minim de ea, si 4,8% mergand cum am scris mai sus, fluid. Bineinteles, eram doar eu in masina.


--------------------
Dacia SuperNova 2001/Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 16 Apr 2010, 11:51
Post #159


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Ba varianta cu scosul din viteza face economie,dar daca se opreste motorul cand e scoasa din viteza.Doar ca cei care au facut testele de care vorbeste ceribros mai sus aveau masini la care oprirea motorului scoate din functie tot felul de sisteme,deci nu e fezabila.
Eu am facut teste riguroase cu Dacia,motor1300,4 trepte.La 40..50 km/h,viteza constanta,vara,drum orizontal parcurs in ambele sensuri,masurare cu bidon gradat,consumul obtinut a fost cel indicat de uzina:5,5 l/100km.Apoi am procedat in felul urmator:accelerare usoara de la 40 km/h la 65...70 km/h(nu mai mult) apoi scos din viteza,oprit motorul si mers liber pana la 40...45 km/h,repornire prin introducerea in viteza a lV-a punand din nou contactul si ciclul se reia.Consumul obtinut asa este 4,5 l/100 km.In masina,doar soferul.
Evident ca in realitate e sacaitor sa mergi asa si maresti uzuri la ambreiaj,cutie.Dar cand ai ramas pe ultimul litru maresti la maximum sansa de a ajunge in prima localitate.Singura chestie pe care am considerat-o practica a fost montarea la volan a unui buton din care sa tai doar alimentarea bobinei de inductie la coborarea pantelor mai lungi,nu prea abrupte,cu motorul oprit.
Altceva:cu anvelopele avand 0.5 atm mai putin decat indica fabricantul,consumul a crescut cu 7%.Umflate cu 0,5 atm mai mult,consumul a scazut cu 4%.E de asteptat ca variatiile de presiune sa aiba mai mult efect la rotile motoare pentru ca le modifica si diametrul.
Si un ulei de cutie prea vascos mareste consumul;se consuma mai multa energie pentru a-l framanta intre pinioane.La ger abia de mai intra in viteza! Asa ca se poate folosi la orice masina ulei multigrad,mai ales ca are ungere superioara fata de uleiurile din vremea cand au fost fabricate masinile mai vechi.Macar 80W90 care se poate gasi pana in10 ron litrul de Lubrifin,Petrom,Prista si la cel mai inalt nivel de calitate,A.P.I.:GL5.Cine isi permite mai scump ia chiar 75W90 care nu se ingroasa prea mult nici la -25 de grade.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 16 Apr 2010, 13:26
Post #160


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Butonul care opreste alimentarea cu ce ajuta? Nu are nici cea mai mica legatura cu consumul de carburant in frana de motor.... in afara de cazul in care se merge pe gpl si intr-adevar daca nu citeste nimic pe fisa centrala taie alimentarea. Dar la mersul pe benzina... e inutil. Daca ai injectie in frana de motor se taie alimentarea cu combustibil. Daca ai carburator stock, nu ai cum sa anulezi consumul in timpul franei de motor. Trebuie montat un dipozitiv suplimentar(EEBIO) care sa taie alimentarea in frana de motor.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 16 Apr 2010, 13:49
Post #161


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Vina e a mea ca s-a inteles ca tai curentul de la bobina cu motorul in frana de motor pe benzina.Chiar ar fi o manevra rea caci benzina nearsa ar spala uleiul de pe cilindri.Era vorba de a opri motorul cand cobor cu masina scoasa din viteza fara sa tot actionez cheia de contact pana il zapacesc,eventual cu riscul de a se bloca volanul daca trag din greseala cheia un pic afara.Butonul permite functionarea aparatelor din bord si a becurilor indicatoare fara sa mai fie curent prin bobina.
Pede alta parte,Daciile au avut la un moment dat un economizor mecanic,o supapa cu arc actionata de depresiunea din galeria de admisie crescuta de frana de motor.Era pe teul suplimentar care lega furtunul cu duza de "laba de urs"dintre filtrul de aer si carburator.In conditii de trafic urban identice,testele de uzina au aratat scaderea consumului de la 9,7 l/100 km la 8,7 l/100km.Dar cam toata lumea a eliminat supapa si a obturat lateralul teului,neintelegand la ce foloseste.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 16 Apr 2010, 22:34
Post #162


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Pacat ca s-a renuntat,asa se intampla daca faci ceva in bataie de joc.Oricum interesant ar fi daca am reusi sa-l manufacturam cu precizie.
Am vorbit cu cativa reprezentanti pe pneumatica despre o supapa de depresiune reglabila,ar fi fost o solutie buna,pacat ca nu produc.

This post has been edited by Paulorossi: 16 Apr 2010, 22:37


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 16 May 2010, 16:11
Post #163


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(Tudor Badescu @ 16 Apr 2010, 14:49)
Vina e a mea ca s-a inteles ca tai curentul de la bobina cu motorul in frana de motor pe benzina.Chiar ar fi o manevra rea caci benzina nearsa ar spala uleiul de pe cilindri.Era vorba de a opri motorul cand cobor cu masina scoasa din viteza fara sa tot actionez cheia de contact pana il zapacesc,eventual cu riscul de a se bloca volanul daca trag din greseala cheia un pic afara.Butonul permite functionarea aparatelor din bord si a becurilor indicatoare fara sa mai fie curent prin bobina.
Pede alta parte,Daciile au avut la un moment dat un economizor mecanic,o supapa cu arc actionata de depresiunea din galeria de admisie crescuta de frana de motor.Era pe teul suplimentar care lega furtunul cu duza de "laba de urs"dintre filtrul de aer si carburator.In conditii de trafic urban identice,testele de uzina au aratat scaderea consumului de la 9,7 l/100 km la 8,7 l/100km.Dar cam toata lumea a eliminat supapa si a obturat lateralul teului,neintelegand la ce foloseste.
*


Era depresiunea prea mica , trebuia facut un alt tub cu un diametru mai mare iar in frana de motor taia practic admisia de aer prin carburator si trecea aerul prin tubul respectiv. Si totusi mai trebuia talpa aceea speciala cara bloca relantiul cand se lua piciorul de pe acceleratie si citea si turatia pana la 1000 de ture .
Asa ceva vreau eu sa aplic la sn care sa faca sa intre in functiune injectoarele sub 1000 de ture cand am luat piciorul de pe acceleratie . Momentan se taie injectia cand se ia piciorul de pe acceleratie pana la 1300 de ture in care dupa acesta turatie reintra in functiune injectia si pompa de benzina cea ce am consumul maricel.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MCV_2010
post 12 Jul 2010, 11:29
Post #164


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 12 July 10




Chestia cu frana de motor e o mare pacaleala teoretica!

Am avut nenumarate discutii cu mai multe persoane pe tema frana de motor vs mers pe liber si am demonstrat practic de N ori: consumul mediu iese intotdeauna mai mic cand scoti din viteza!
Iata de ce: sa presupunem ca mergi pe autostrada cu 130Km/h si vezi la un kilometru in fata ta banda de decelerare si iesirea unde trebuie sa faci dreapta. Ai urmatoarele 2 variante:

1) Daca scoti din viteza, vei merge distanta x cu consumul de relanti (adica neglijabil - cam 1 litru pe ora).
2) Daca vrei sa aplici schema cu frana de motor, va trebui sa mergi cu piciorul pe acceleratie (consum de cel putin 7 ori mai mare decat cel de relanti) pana cand mai ai vreo 500 de metri sau mai putin si apoi sa bagi frana de motor (masina se opreste mult mai repede cand e bagata in viteza cu piciorul luat de pe acceleratie decat daca e lasata pe liber). Mai ai varianta sa intri in frana de motor mai devreme, iar cand simti ca incepe sa se opreasca sa-i mai dai cate un mic impuls din acceleratie pentru a o mentine cat de cat "pe linia de plutire" (aceasta varianta e inca si mai costisitoare la consum).

In concluzie, in prima varianta vei merge distanta x cu consumul y (cel de relanti), iar in a doua varianta vei merge o distanta mai mare sau egala cu x/2 la un consum de 7*y plus o distanta mai mica sau egala cu x/2 la consum zero.

Va las sa meditati la aceste lucruri si sa testati practic pe toti cei care aparati varianta franei de motor. Oare cum de nu vede nimeni un lucru atat de evident..?! Indiferent de modelul de masina cu care am testat, masina mi-a parcurs cam de 3-4 ori mai putin drum in frana de motor decat ar fi parcurs pe liber.

Despre cat de mult afecteaza sau nu motorul, asta nu stiu. Din experienta mea (10 ani de condus pe diverse masini de clasa mica si mijlocie) nu am constatat nici o defectiune aparuta din acest motiv. Pot spune chiar ca un Logan de 1.4 cu care am mers foarte mult in acest stil (la turatii joase si cu mers mult pe liber) a implinit 6 ani si nu i s-au schimbat decat uleiul si filtrele pana acum, nici o alta problema semnalata la vreo revizie. (Chiar si rodajul i-l facusem in acest stil).

Parerea mea despre mersul subturat
(eu il practic in mod curent de 10 ani)
Nu stiu ce se intelege oficial prin "mers subturat", insa eu merg in general pe la 1000-1500 de turatii. Acceleratia o tin doar atinsa, iar motorul nu se balbaie si nu da semne de oboseala niciodata. Vitezele le schimb foarte in lung, iar cand schimb, acul turometrului aproape ca nu se misca la trecerea dintr-o viteza in alta. Sincer sa va spun, la majoritatea motoarelor toate angrenajele sunt mai protejate cand nu bruschezi masina. La mine masina pleaca de pe loc lent ca trenul. Si cred ca daca faci un test cu o dacia 1310 si poti merge constant la turatii de 1000-1500 si sa schimbi vitezele pastrand turatia in aceasta marja fara sa ti se balbaie motorul, atunci poti conduce similar orice masina, iar motorul nu are de suferit. Comparati asta cu infigerea piciorului in acceleratie direct pana la sfert sau la jumatate (asa cum fac cei mai multi) - asta forteaza de fapt motorul, pentru ca ii opune brusc o forta. Problemele apar tocmai cand apesi mai viguros pe acceleratie si vrei sa schimbi vitezele mai des. Aici apare si consumul mai mare. Si e logic de ce: masina are o tona si ceva; ca sa invingi inertia la o asemenea masa ai nevoie de o energie foarte mare - si cu cat o manipulezi mai brusc, cu cat vrei sa invingi inertia mai brusc, cu atat energia necesara este si mai mare. De aici le ies celor mai multi consumuri astronomice in Bucuresti si consumuri extraurbane mai mari decat cele trecute in cartea masinii. In fine, ca o paranteza, pe cei care circula des prin Bucuresti ii inteleg, pentru ca timpul de cele mai multe ori e mai pretios decat cei cativa litri in plus pe care ii poti economisi; dar discutia noastra la acest topic e despre economie.

Revin din nou la ideea turatiilor joase: oare de ce in cartea tehnica a masinii se precizeaza la capitolul "Rodaj" un numar maxim de turatii care nu trebuie depasit si nu se specifica si un numar minim?? V-ati pus intrebarea? Va spun eu: pentru ca motorul e mai protejat la turatii mici decat la turatii mai mari. Limita maxima de turatii admisa in rodaj este mai mica chiar si decat nivelul la care motorul ofera cuplul maxim (cel putin in cazul meu). Deci e evident ca pentru motor pericolul subturarii este foarte mic. Singurul pericol real al mersului la turatie mica este ca daca nu folosesti acceleratia adecvat ti se va balbai/ineca/opri motorul in plina strada.

This post has been edited by MCV_2010: 13 Jul 2010, 11:01


--------------------
Dacia Logan MCV 2010 Laureat 1.6 16V - 1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 15 Jul 2010, 00:42
Post #165


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Economie utilizand frana de motor se face totusi,dar numai cand se coboara pante suficient de abrupte incat masina sa nu incetineasca si oricum trebuia franata.In aceasta situatie la masinile moderne calculatorul taie combustibilul.Aceasta taiere reduce consumul si cand luam piciorul de pe acceleratie in diverse situatii de trafic.Dar daca vedem ca deja e rosu la semafor e mai bine sa o lasi pe liber de la distanta.Ba la masinile mai vechi poti chiar opri motorul daca reporneste la sfert.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 15 Jul 2010, 08:38
Post #166


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Apropo de mers subturat, prin al doilea razboi mondial Charles Lindbergh le recomanda pilotilor de P38 din pacific o tehnica de reducere a consmului de carburant. Mai precis reducerea turatiei de la 2000 rot/min cat era recomandat la motorul ala ca minima in sarcina pana la 1600 rot/min si presiune maxima in colector (adica clapeta deschisa). Si consumul de carburant scadea.
E drept insa, motoarele alea aveau durata de viata intre revizii de cateva zeci de ore.
MCV_2010, la turatii mici si presiunea de ulei e mica. Daca incarcarea e mare pe lagare, poti sa strapungi pelicula de ulei.

This post has been edited by einstein1984: 15 Jul 2010, 08:43


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
membru_DC
post 15 Jul 2010, 19:46
Post #167


-


Group: Members
Posts: 1.149
Joined: 24 May 09




QUOTE(danimar @ 15 Apr 2010, 23:41)
Cu MCV-ul pe motorina 85 cai al tatalui meu am scos in MEDIE 4,4% tragand la minim de ea
*


3.5% pe o distanta de 80km; la ora actuala TdB indica un consum de 5% sleep.gif


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 15 Jul 2010, 19:53
Post #168


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.045
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




QUOTE(einstein1984 @ 15 Jul 2010, 09:38)
Mai precis reducerea turatiei de la 2000 rot/min cat era recomandat la motorul ala ca minima in sarcina pana la 1600 rot/min si presiune maxima in colector (adica clapeta deschisa).
*


Bre, aici m-ai pierdut.... Daca tin turatia la 1600 din acceleratie, cum mai deschid clapeta? ca se accelereaza, are o singura pozitie in care sunt 1600 de ture... blink.gif


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 16 Jul 2010, 07:07
Post #169


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(YRX @ 15 Jul 2010, 19:53)
Bre, aici m-ai pierdut.... Daca tin turatia la 1600 din acceleratie, cum mai deschid clapeta? ca se accelereaza, are o singura pozitie in care sunt 1600 de ture... blink.gif
*




Sefu? era vorba de avioane.......


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 16 Jul 2010, 07:55
Post #170


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(YRX @ 15 Jul 2010, 20:53)
Bre, aici m-ai pierdut.... Daca tin turatia la 1600 din acceleratie, cum mai deschid clapeta? ca se accelereaza, are o singura pozitie in care sunt 1600 de ture... blink.gif
*


Vorbeam de avioane. Maneta de gaze e una, pasul elicii e altu, eventual poti regla si amestecul (bogat sau sarac), ai si ceas de EGT.... dupa username si avatar aveam senzatia ca te pricepi. Informatia e prezenta si aici
La masina e suficient sa schimbi in sus... scade turatia, ca sa mentii viteza cresti sarcina (dai pedala) si ajungi la niste conditii ca alea descrise mai sus.

This post has been edited by einstein1984: 16 Jul 2010, 08:01


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 16 Jul 2010, 08:25
Post #171


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.045
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Stai asa. Mai exact mesteru' Lindbergh a propus modificarea regimului de croaziera, fata de manual.
Adica se merge pe un amestec mai sarac, cu turatie mai mica, normal ca gazul se deschide mai mult. Adica la masini chip-tuning eco, ca tu n-ai reglaj amestec.
Elicea in regim de croaziera este pe pas mare de obicei. Pasul mic se foloseste in manevre, nici nu zice nimic de el.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 16 Jul 2010, 09:56
Post #172


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Iegzact. Pasul elicii ar fi sinonim cu treapta din cutie la noi, deci e normal ca ala ramane neschimbat. Dar e mai eco sa mergi cu a 5-a la 80 la ora decat cu a 4-a (turatie mai mica si sarcina ceva mai mare). Sarcina mai mare reduce pierderile cu pompajul.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
membru_DC
post 16 Jul 2010, 18:28
Post #173


-


Group: Members
Posts: 1.149
Joined: 24 May 09




mai nou, la majoritatea masinilor, pedala de acceleratie "se muleaza" dupa sofer..... adica poti sa mergi si ECO poti sa mergi si mai dynamic, in functie de miscarile piciorului pe pedala


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BZN
post 16 Jul 2010, 18:43
Post #174


Itan convins


Group: Members
Posts: 3.590
Joined: 29 January 08
From: Rucar / Bucuresti




Pai si la cele mai vechi nu e posibil acest lucru? happy.gif


--------------------
Tico 0,796 6v, 1998 /Logan 1,598 16v, 2009 . - AGXXMAV / AGXXVAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mumus
post 22 Jul 2010, 15:55
Post #175


familist :)


Group: Members
Posts: 668
Joined: 13 July 10
From: Brasov




am tot citit pe aici discutii legate de frana de motor si de mers cu ea pe liber... dar nimeni nu a zis ca de fapt mergand in orice treapta de viteza daca iei piciorul de pe acceleratie se intrerupe alimentarea cu benzina. (la cele pe injectie) deci... daca inainte de intersectie sa zicem cu 50 m vezi ca e rosu...e mult mai ok doar sa iei piciorul de pe acceleratie si cand ajungi aproape...eventual mai faci si o frana de motor...decat sa o scoti din viteza. Sunt ferm convis ca am dreptate. (cei cu cb puteti verifica)


--------------------
Seat Toledo 2014
No more renault
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinXp
post 29 Jul 2010, 22:51
Post #176


Membru


Group: Members
Posts: 196
Joined: 30 June 05




Consumul de carburant dupa mine nu trebuie dus la extrem, gen scoatem pe liber si parcurgem de 3x distanta parcursa in frana de motor - In Bucuresti la cati nebuni sunt iti iei si bataie - incurci traficul.
Eu zic ca un condus cu frana de motor e relativ ok, ca scapi de o uzura pe la placute, discuri ... La munte pe coborare se impune frana de motor.


--------------------
DACIA LOGAN Prestige 1.6 16v Dec2008 - B97GCT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
membru_DC
post 30 Jul 2010, 12:10
Post #177


-


Group: Members
Posts: 1.149
Joined: 24 May 09




QUOTE(BZN @ 16 Jul 2010, 18:43)
Pai si la cele mai vechi nu e posibil acest lucru? happy.gif
*


eu ma refeream ca la cele cu pedala de accelereatie de tip variator, se face din soft, adica sunt diferite reglaje in acesta si totul merge in functie de stilul tau de mers ca sofer.......


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 30 Jul 2010, 12:57
Post #178


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Cartografie pedala, 90 la siuta sarcina motor la 40 la suta din cursa pedalei, se poate la in calcul si viteza de apasare a pedalei.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu-Razvan
post 4 Aug 2010, 08:09
Post #179


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 25 August 07




QUOTE(SorinXp @ 29 Jul 2010, 22:51)
Consumul de carburant dupa mine nu trebuie dus la extrem, gen scoatem pe liber si parcurgem de 3x distanta parcursa in frana de motor - In Bucuresti la cati nebuni sunt iti iei si bataie - incurci traficul.
Eu zic ca un condus cu frana de motor e relativ ok, ca scapi de o uzura pe la placute, discuri ... La munte pe coborare se impune frana de motor.
*




desigur, la munte nici nu prea poti sa conduci economic.... pt ca masina are nevoie de forta suplimentara ca sa urce... apoi o lasi in frana de motor la coborare... deci iese un consum peste mediu


--------------------
Volkswagen Passat Variant 1995 / 1,6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ion_R5
post 28 Oct 2010, 18:23
Post #180


Membru autentic


Group: Members
Posts: 256
Joined: 19 December 08
From: Bucuresti




QUOTE(SorinXp @ 29 Jul 2010, 22:51)
Consumul de carburant dupa mine nu trebuie dus la extrem, gen scoatem pe liber si parcurgem de 3x distanta parcursa in frana de motor - In Bucuresti la cati nebuni sunt iti iei si bataie - incurci traficul.
Eu zic ca un condus cu frana de motor e relativ ok, ca scapi de o uzura pe la placute, discuri ... La munte pe coborare se impune frana de motor.
*



M-a amuzat chestia cu reducerea uzurii la placutele de frana, la frana de motor.

Reducerea uzurilor la placute si la discul de ambreiaj e si mai si, la scosul din viteza, daca poti anticipa si faci asta din timp.

Si eu mai practic solutia cu scosul din viteza. E adevarat ca nu se preteaza pentru trafic aglomerat sau atunci cand te grabesti.

Daca frana de motor e aplicata in sensul luarii piciorului de pe acceleratie si din experienta - lasata masina sa curga pana la relanti fara bruscari e OK.

Altfel face economie la placute si uzam in schimb ambreiajul. In nici un caz nu trebuie bruscata masina. Trebuie sa realizam o fluenta cat mai mare in circulatie, bazat pe inertia masinii si pe formele de relief.

Cu scos din viteza, oricum se obtine o economie foarte buna si e mult mai simplu daca te obisnuiesti sa mergi distante de 200 - 300 m prin inertia masinii - pana la semafor sau intersectii. In cazul franei de motor, reducerea de viteza apare totusi destul de rapid, dupa care trebuie apasata frana - deci distantele pe care se aplica sunt mult mai reduse si implica consumare unei energii cinetice inertiale prin intermediul franelor.

This post has been edited by Ion_R5: 28 Oct 2010, 18:25


--------------------
Dacia Logan 2010 Black Line 1.6 16v euro4 - B-xxxxxxx
Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
7 Pages « < 4 5 6 7 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th May 2025 - 09:50
Forum Renault