Tips & Tricks pentru consum mic !, sa minimazam consumul
![]() ![]() ![]() |
Tips & Tricks pentru consum mic !, sa minimazam consumul
crystygye |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 14 August 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Fiesta
2007 facelift 1.3 benzina, 51kw, jh1 https://portalultautv.net
|
|||
SYL |
![]()
Post
#152
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Pe langa faptul ca frana de motor ajuta la franare, e si mai economic sa franezi cu frana de motor, deoarece in frana de motor consumul e zero(daca turatia e epste 1500rpm)..
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#153
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
la alea cu computer de bord....la astea cu carburator trage...(daca nu ai EEBIO)
apropo....EEBIO poate fi aplicat si pt gpl? |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
autom |
![]()
Post
#154
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Da
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
Gabi_loko88 |
![]()
Post
#155
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 17 January 08 From: Craiova ![]() |
Ba fratilor citii cateva commenturi si apropo d consum mie imi consuma nova mea 1.6 pe carburatie 7.5 in oras si 6 afara asa k eu nu ma plang de consum
![]() |
--------------------
Dacia
Nova
1998 GT
- DJ 53 CKX
|
|
ceribros |
![]()
Post
#156
|
![]() Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par Group: Members Posts: 285 Joined: 8 January 08 ![]() |
Am vazut si eu o chestie asemanatoare la o emisune, nu mai stiu la care, dar se facea un test de consum atunci cand nu mai ai benzina si cum ar fi bine sa conduci daca becul iti indica ca trebuie sa te inderpti spre pompa:
- Prima varianta si cea mai fun este sa accelerezi cat mai repede spre benzinarie - Varianta a 2-a este cea cu scosul din viteza, accelerat si pe urma scos din viteza si lasata masina sa mearga singura - Iar varianta a 3- a si cea mai plictisitoare este cea in care te indrepti incet spre benzinarie precum testoasele, fara accelerat brusc schimbat vitelele sportiv Concluzia a fost ca varianta 3 este cea mai economica, recunosc eu pariasem pe 2 dar oamenii au dovedit ca nu e asa. Sper ca am fost de folos ![]() ![]() This post has been edited by ceribros: 21 Jan 2008, 11:49 |
--------------------
Am avut Dacie
Berlina
1997 In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
|
|
deconectat |
![]()
Post
#157
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Aia erau minunatii de la brainiac, asa ca nu prea e bine sa te bazezi pe ei. De data asta au dreptate, totusi.
|
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
danimar |
![]()
Post
#158
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 25 February 10 ![]() |
Consumul scazut se obtine din modul de conducere: accelerarea progresiva, schimbarea vitezelor la timp, mentinerea vitezei, evitarea sub-turarii, pastrarea distantei cu cel din fatza, evitarea pe cat posibil a franarii( adica folosirea la maxim a inertiei masinii), ne-umplerea pana in buza a rezervorului, pt. a nu cara cu tine, mai ales prin oras, 30 de Kg in plus, coborârea pantelor cu frana de motor, presiunea adecvata in pneuri, nedepasirea pragului de 2300-2400 de ture, mersul fara aer conditionat...Asta-i mersul fluid-nici batranesc, nici sportiv! In plus, cu cat ai motorul mai bine pus la punct, cu atat consuma mai aproape de calculele fabricantului.
Cu MCV-ul pe motorina 85 cai al tatalui meu am scos in MEDIE 4,4% tragand la minim de ea, si 4,8% mergand cum am scris mai sus, fluid. Bineinteles, eram doar eu in masina. |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001/Clima
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#159
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Ba varianta cu scosul din viteza face economie,dar daca se opreste motorul cand e scoasa din viteza.Doar ca cei care au facut testele de care vorbeste ceribros mai sus aveau masini la care oprirea motorului scoate din functie tot felul de sisteme,deci nu e fezabila.
Eu am facut teste riguroase cu Dacia,motor1300,4 trepte.La 40..50 km/h,viteza constanta,vara,drum orizontal parcurs in ambele sensuri,masurare cu bidon gradat,consumul obtinut a fost cel indicat de uzina:5,5 l/100km.Apoi am procedat in felul urmator:accelerare usoara de la 40 km/h la 65...70 km/h(nu mai mult) apoi scos din viteza,oprit motorul si mers liber pana la 40...45 km/h,repornire prin introducerea in viteza a lV-a punand din nou contactul si ciclul se reia.Consumul obtinut asa este 4,5 l/100 km.In masina,doar soferul. Evident ca in realitate e sacaitor sa mergi asa si maresti uzuri la ambreiaj,cutie.Dar cand ai ramas pe ultimul litru maresti la maximum sansa de a ajunge in prima localitate.Singura chestie pe care am considerat-o practica a fost montarea la volan a unui buton din care sa tai doar alimentarea bobinei de inductie la coborarea pantelor mai lungi,nu prea abrupte,cu motorul oprit. Altceva:cu anvelopele avand 0.5 atm mai putin decat indica fabricantul,consumul a crescut cu 7%.Umflate cu 0,5 atm mai mult,consumul a scazut cu 4%.E de asteptat ca variatiile de presiune sa aiba mai mult efect la rotile motoare pentru ca le modifica si diametrul. Si un ulei de cutie prea vascos mareste consumul;se consuma mai multa energie pentru a-l framanta intre pinioane.La ger abia de mai intra in viteza! Asa ca se poate folosi la orice masina ulei multigrad,mai ales ca are ungere superioara fata de uleiurile din vremea cand au fost fabricate masinile mai vechi.Macar 80W90 care se poate gasi pana in10 ron litrul de Lubrifin,Petrom,Prista si la cel mai inalt nivel de calitate,A.P.I.:GL5.Cine isi permite mai scump ia chiar 75W90 care nu se ingroasa prea mult nici la -25 de grade. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#160
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Butonul care opreste alimentarea cu ce ajuta? Nu are nici cea mai mica legatura cu consumul de carburant in frana de motor.... in afara de cazul in care se merge pe gpl si intr-adevar daca nu citeste nimic pe fisa centrala taie alimentarea. Dar la mersul pe benzina... e inutil. Daca ai injectie in frana de motor se taie alimentarea cu combustibil. Daca ai carburator stock, nu ai cum sa anulezi consumul in timpul franei de motor. Trebuie montat un dipozitiv suplimentar(EEBIO) care sa taie alimentarea in frana de motor.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#161
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Vina e a mea ca s-a inteles ca tai curentul de la bobina cu motorul in frana de motor pe benzina.Chiar ar fi o manevra rea caci benzina nearsa ar spala uleiul de pe cilindri.Era vorba de a opri motorul cand cobor cu masina scoasa din viteza fara sa tot actionez cheia de contact pana il zapacesc,eventual cu riscul de a se bloca volanul daca trag din greseala cheia un pic afara.Butonul permite functionarea aparatelor din bord si a becurilor indicatoare fara sa mai fie curent prin bobina.
Pede alta parte,Daciile au avut la un moment dat un economizor mecanic,o supapa cu arc actionata de depresiunea din galeria de admisie crescuta de frana de motor.Era pe teul suplimentar care lega furtunul cu duza de "laba de urs"dintre filtrul de aer si carburator.In conditii de trafic urban identice,testele de uzina au aratat scaderea consumului de la 9,7 l/100 km la 8,7 l/100km.Dar cam toata lumea a eliminat supapa si a obturat lateralul teului,neintelegand la ce foloseste. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#162
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Pacat ca s-a renuntat,asa se intampla daca faci ceva in bataie de joc.Oricum interesant ar fi daca am reusi sa-l manufacturam cu precizie.
Am vorbit cu cativa reprezentanti pe pneumatica despre o supapa de depresiune reglabila,ar fi fost o solutie buna,pacat ca nu produc. This post has been edited by Paulorossi: 16 Apr 2010, 22:37 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
djasu82 |
![]()
Post
#163
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(Tudor Badescu @ 16 Apr 2010, 14:49) Vina e a mea ca s-a inteles ca tai curentul de la bobina cu motorul in frana de motor pe benzina.Chiar ar fi o manevra rea caci benzina nearsa ar spala uleiul de pe cilindri.Era vorba de a opri motorul cand cobor cu masina scoasa din viteza fara sa tot actionez cheia de contact pana il zapacesc,eventual cu riscul de a se bloca volanul daca trag din greseala cheia un pic afara.Butonul permite functionarea aparatelor din bord si a becurilor indicatoare fara sa mai fie curent prin bobina. Pede alta parte,Daciile au avut la un moment dat un economizor mecanic,o supapa cu arc actionata de depresiunea din galeria de admisie crescuta de frana de motor.Era pe teul suplimentar care lega furtunul cu duza de "laba de urs"dintre filtrul de aer si carburator.In conditii de trafic urban identice,testele de uzina au aratat scaderea consumului de la 9,7 l/100 km la 8,7 l/100km.Dar cam toata lumea a eliminat supapa si a obturat lateralul teului,neintelegand la ce foloseste. Era depresiunea prea mica , trebuia facut un alt tub cu un diametru mai mare iar in frana de motor taia practic admisia de aer prin carburator si trecea aerul prin tubul respectiv. Si totusi mai trebuia talpa aceea speciala cara bloca relantiul cand se lua piciorul de pe acceleratie si citea si turatia pana la 1000 de ture . Asa ceva vreau eu sa aplic la sn care sa faca sa intre in functiune injectoarele sub 1000 de ture cand am luat piciorul de pe acceleratie . Momentan se taie injectia cand se ia piciorul de pe acceleratie pana la 1300 de ture in care dupa acesta turatie reintra in functiune injectia si pompa de benzina cea ce am consumul maricel. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
MCV_2010 |
![]()
Post
#164
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 12 July 10 ![]() |
Chestia cu frana de motor e o mare pacaleala teoretica!
Am avut nenumarate discutii cu mai multe persoane pe tema frana de motor vs mers pe liber si am demonstrat practic de N ori: consumul mediu iese intotdeauna mai mic cand scoti din viteza! Iata de ce: sa presupunem ca mergi pe autostrada cu 130Km/h si vezi la un kilometru in fata ta banda de decelerare si iesirea unde trebuie sa faci dreapta. Ai urmatoarele 2 variante: 1) Daca scoti din viteza, vei merge distanta x cu consumul de relanti (adica neglijabil - cam 1 litru pe ora). 2) Daca vrei sa aplici schema cu frana de motor, va trebui sa mergi cu piciorul pe acceleratie (consum de cel putin 7 ori mai mare decat cel de relanti) pana cand mai ai vreo 500 de metri sau mai putin si apoi sa bagi frana de motor (masina se opreste mult mai repede cand e bagata in viteza cu piciorul luat de pe acceleratie decat daca e lasata pe liber). Mai ai varianta sa intri in frana de motor mai devreme, iar cand simti ca incepe sa se opreasca sa-i mai dai cate un mic impuls din acceleratie pentru a o mentine cat de cat "pe linia de plutire" (aceasta varianta e inca si mai costisitoare la consum). In concluzie, in prima varianta vei merge distanta x cu consumul y (cel de relanti), iar in a doua varianta vei merge o distanta mai mare sau egala cu x/2 la un consum de 7*y plus o distanta mai mica sau egala cu x/2 la consum zero. Va las sa meditati la aceste lucruri si sa testati practic pe toti cei care aparati varianta franei de motor. Oare cum de nu vede nimeni un lucru atat de evident..?! Indiferent de modelul de masina cu care am testat, masina mi-a parcurs cam de 3-4 ori mai putin drum in frana de motor decat ar fi parcurs pe liber. Despre cat de mult afecteaza sau nu motorul, asta nu stiu. Din experienta mea (10 ani de condus pe diverse masini de clasa mica si mijlocie) nu am constatat nici o defectiune aparuta din acest motiv. Pot spune chiar ca un Logan de 1.4 cu care am mers foarte mult in acest stil (la turatii joase si cu mers mult pe liber) a implinit 6 ani si nu i s-au schimbat decat uleiul si filtrele pana acum, nici o alta problema semnalata la vreo revizie. (Chiar si rodajul i-l facusem in acest stil). Parerea mea despre mersul subturat (eu il practic in mod curent de 10 ani) Nu stiu ce se intelege oficial prin "mers subturat", insa eu merg in general pe la 1000-1500 de turatii. Acceleratia o tin doar atinsa, iar motorul nu se balbaie si nu da semne de oboseala niciodata. Vitezele le schimb foarte in lung, iar cand schimb, acul turometrului aproape ca nu se misca la trecerea dintr-o viteza in alta. Sincer sa va spun, la majoritatea motoarelor toate angrenajele sunt mai protejate cand nu bruschezi masina. La mine masina pleaca de pe loc lent ca trenul. Si cred ca daca faci un test cu o dacia 1310 si poti merge constant la turatii de 1000-1500 si sa schimbi vitezele pastrand turatia in aceasta marja fara sa ti se balbaie motorul, atunci poti conduce similar orice masina, iar motorul nu are de suferit. Comparati asta cu infigerea piciorului in acceleratie direct pana la sfert sau la jumatate (asa cum fac cei mai multi) - asta forteaza de fapt motorul, pentru ca ii opune brusc o forta. Problemele apar tocmai cand apesi mai viguros pe acceleratie si vrei sa schimbi vitezele mai des. Aici apare si consumul mai mare. Si e logic de ce: masina are o tona si ceva; ca sa invingi inertia la o asemenea masa ai nevoie de o energie foarte mare - si cu cat o manipulezi mai brusc, cu cat vrei sa invingi inertia mai brusc, cu atat energia necesara este si mai mare. De aici le ies celor mai multi consumuri astronomice in Bucuresti si consumuri extraurbane mai mari decat cele trecute in cartea masinii. In fine, ca o paranteza, pe cei care circula des prin Bucuresti ii inteleg, pentru ca timpul de cele mai multe ori e mai pretios decat cei cativa litri in plus pe care ii poti economisi; dar discutia noastra la acest topic e despre economie. Revin din nou la ideea turatiilor joase: oare de ce in cartea tehnica a masinii se precizeaza la capitolul "Rodaj" un numar maxim de turatii care nu trebuie depasit si nu se specifica si un numar minim?? V-ati pus intrebarea? Va spun eu: pentru ca motorul e mai protejat la turatii mici decat la turatii mai mari. Limita maxima de turatii admisa in rodaj este mai mica chiar si decat nivelul la care motorul ofera cuplul maxim (cel putin in cazul meu). Deci e evident ca pentru motor pericolul subturarii este foarte mic. Singurul pericol real al mersului la turatie mica este ca daca nu folosesti acceleratia adecvat ti se va balbai/ineca/opri motorul in plina strada. This post has been edited by MCV_2010: 13 Jul 2010, 11:01 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
2010 Laureat 1.6 16V
- 1
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#165
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Economie utilizand frana de motor se face totusi,dar numai cand se coboara pante suficient de abrupte incat masina sa nu incetineasca si oricum trebuia franata.In aceasta situatie la masinile moderne calculatorul taie combustibilul.Aceasta taiere reduce consumul si cand luam piciorul de pe acceleratie in diverse situatii de trafic.Dar daca vedem ca deja e rosu la semafor e mai bine sa o lasi pe liber de la distanta.Ba la masinile mai vechi poti chiar opri motorul daca reporneste la sfert.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#166
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Apropo de mers subturat, prin al doilea razboi mondial Charles Lindbergh le recomanda pilotilor de P38 din pacific o tehnica de reducere a consmului de carburant. Mai precis reducerea turatiei de la 2000 rot/min cat era recomandat la motorul ala ca minima in sarcina pana la 1600 rot/min si presiune maxima in colector (adica clapeta deschisa). Si consumul de carburant scadea.
E drept insa, motoarele alea aveau durata de viata intre revizii de cateva zeci de ore. MCV_2010, la turatii mici si presiunea de ulei e mica. Daca incarcarea e mare pe lagare, poti sa strapungi pelicula de ulei. This post has been edited by einstein1984: 15 Jul 2010, 08:43 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#167
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
YRX |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 15 Jul 2010, 09:38) Mai precis reducerea turatiei de la 2000 rot/min cat era recomandat la motorul ala ca minima in sarcina pana la 1600 rot/min si presiune maxima in colector (adica clapeta deschisa). Bre, aici m-ai pierdut.... Daca tin turatia la 1600 din acceleratie, cum mai deschid clapeta? ca se accelereaza, are o singura pozitie in care sunt 1600 de ture... ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
autom |
![]()
Post
#169
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#170
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(YRX @ 15 Jul 2010, 20:53) Bre, aici m-ai pierdut.... Daca tin turatia la 1600 din acceleratie, cum mai deschid clapeta? ca se accelereaza, are o singura pozitie in care sunt 1600 de ture... ![]() Vorbeam de avioane. Maneta de gaze e una, pasul elicii e altu, eventual poti regla si amestecul (bogat sau sarac), ai si ceas de EGT.... dupa username si avatar aveam senzatia ca te pricepi. Informatia e prezenta si aici La masina e suficient sa schimbi in sus... scade turatia, ca sa mentii viteza cresti sarcina (dai pedala) si ajungi la niste conditii ca alea descrise mai sus. This post has been edited by einstein1984: 16 Jul 2010, 08:01 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
YRX |
![]()
Post
#171
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Stai asa. Mai exact mesteru' Lindbergh a propus modificarea regimului de croaziera, fata de manual.
Adica se merge pe un amestec mai sarac, cu turatie mai mica, normal ca gazul se deschide mai mult. Adica la masini chip-tuning eco, ca tu n-ai reglaj amestec. Elicea in regim de croaziera este pe pas mare de obicei. Pasul mic se foloseste in manevre, nici nu zice nimic de el. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#172
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Iegzact. Pasul elicii ar fi sinonim cu treapta din cutie la noi, deci e normal ca ala ramane neschimbat. Dar e mai eco sa mergi cu a 5-a la 80 la ora decat cu a 4-a (turatie mai mica si sarcina ceva mai mare). Sarcina mai mare reduce pierderile cu pompajul.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#173
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
mai nou, la majoritatea masinilor, pedala de acceleratie "se muleaza" dupa sofer..... adica poti sa mergi si ECO poti sa mergi si mai dynamic, in functie de miscarile piciorului pe pedala
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
BZN |
![]()
Post
#174
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Pai si la cele mai vechi nu e posibil acest lucru?
![]() |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
mumus |
![]()
Post
#175
|
familist :) Group: Members Posts: 668 Joined: 13 July 10 From: Brasov ![]() |
am tot citit pe aici discutii legate de frana de motor si de mers cu ea pe liber... dar nimeni nu a zis ca de fapt mergand in orice treapta de viteza daca iei piciorul de pe acceleratie se intrerupe alimentarea cu benzina. (la cele pe injectie) deci... daca inainte de intersectie sa zicem cu 50 m vezi ca e rosu...e mult mai ok doar sa iei piciorul de pe acceleratie si cand ajungi aproape...eventual mai faci si o frana de motor...decat sa o scoti din viteza. Sunt ferm convis ca am dreptate. (cei cu cb puteti verifica)
|
--------------------
Seat
Toledo
2014 No more renault
|
|
SorinXp |
![]()
Post
#176
|
Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 30 June 05 ![]() |
Consumul de carburant dupa mine nu trebuie dus la extrem, gen scoatem pe liber si parcurgem de 3x distanta parcursa in frana de motor - In Bucuresti la cati nebuni sunt iti iei si bataie - incurci traficul.
Eu zic ca un condus cu frana de motor e relativ ok, ca scapi de o uzura pe la placute, discuri ... La munte pe coborare se impune frana de motor. |
--------------------
DACIA
LOGAN
Prestige 1.6 16v Dec2008
- B97GCT
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#177
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#178
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Cartografie pedala, 90 la siuta sarcina motor la 40 la suta din cursa pedalei, se poate la in calcul si viteza de apasare a pedalei.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Liviu-Razvan |
![]()
Post
#179
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 25 August 07 ![]() |
QUOTE(SorinXp @ 29 Jul 2010, 22:51) Consumul de carburant dupa mine nu trebuie dus la extrem, gen scoatem pe liber si parcurgem de 3x distanta parcursa in frana de motor - In Bucuresti la cati nebuni sunt iti iei si bataie - incurci traficul. Eu zic ca un condus cu frana de motor e relativ ok, ca scapi de o uzura pe la placute, discuri ... La munte pe coborare se impune frana de motor. desigur, la munte nici nu prea poti sa conduci economic.... pt ca masina are nevoie de forta suplimentara ca sa urce... apoi o lasi in frana de motor la coborare... deci iese un consum peste mediu |
--------------------
Volkswagen
Passat Variant
1995 / 1,6
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#180
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(SorinXp @ 29 Jul 2010, 22:51) Consumul de carburant dupa mine nu trebuie dus la extrem, gen scoatem pe liber si parcurgem de 3x distanta parcursa in frana de motor - In Bucuresti la cati nebuni sunt iti iei si bataie - incurci traficul. Eu zic ca un condus cu frana de motor e relativ ok, ca scapi de o uzura pe la placute, discuri ... La munte pe coborare se impune frana de motor. M-a amuzat chestia cu reducerea uzurii la placutele de frana, la frana de motor. Reducerea uzurilor la placute si la discul de ambreiaj e si mai si, la scosul din viteza, daca poti anticipa si faci asta din timp. Si eu mai practic solutia cu scosul din viteza. E adevarat ca nu se preteaza pentru trafic aglomerat sau atunci cand te grabesti. Daca frana de motor e aplicata in sensul luarii piciorului de pe acceleratie si din experienta - lasata masina sa curga pana la relanti fara bruscari e OK. Altfel face economie la placute si uzam in schimb ambreiajul. In nici un caz nu trebuie bruscata masina. Trebuie sa realizam o fluenta cat mai mare in circulatie, bazat pe inertia masinii si pe formele de relief. Cu scos din viteza, oricum se obtine o economie foarte buna si e mult mai simplu daca te obisnuiesti sa mergi distante de 200 - 300 m prin inertia masinii - pana la semafor sau intersectii. In cazul franei de motor, reducerea de viteza apare totusi destul de rapid, dupa care trebuie apasata frana - deci distantele pe care se aplica sunt mult mai reduse si implica consumare unei energii cinetice inertiale prin intermediul franelor. This post has been edited by Ion_R5: 28 Oct 2010, 18:25 |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 09:50 |