DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Volanul revine mai lent!

irinel75
post 28 Sep 2004, 09:32
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 284
Joined: 17 June 02
From: VASLUI




la masina mea de cind am schimbat caseta de directie, si am facut unghiurile, nu imi place ca dupa un viraj, nu revine volanul asa repede in directie dreapta..ceva mai lent..acum care va pricepeti: se inchid rotile cite putin din bieleta?
sau se deschid?pentru a reveni mai repede???
ma poate ajuta cineva??
Multumiri


--------------------
RENAULT MEGANE 2 2006 - VS-58-KNX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FiveThreeFive
post 28 Sep 2004, 09:58
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 26 June 03
From: Bucuresti




De revenirea volanului sunt raspunzatoare unghiurile de fuga (inclinare a pivotului) si convergenta. Dar nu cred ca asta e solutia in cazul tau, atat timp cat unghiurile au fost reglate corect pe banc si sunt in limitele specificati de producator.

Intrucat ai schimbat caseta de directie, cred ca volanul revine mai greu la tine din urmatoarele doua cauze:
1. Pistonul impingator si bucsa anti-zgomot inca nu s-au rodat pe bara cremaliera.
2. Arcul pistonului impinge prea tare. Pentru a-l regla, trebuie sa desfaci suruburile de la placuta de sub piston si sa inlocuiesti saibele distantiere (dintre arc si placuta cu unele mai subtiri. Retine ca pana si o diferenta de o zecime de mm in grosimea saibelor respective are un efect sesizabil. Daca ajungi aici, asigura-te ca exista suficienta vaselina in cremaliera.

Cel mai bine, pleaca de la ideea ca este din cauza "1". Mai mergi cu masina asa cca. 700..1000 Km. Daca tot nu vei fi multumit de modul in care revine volanul, treci la "2".


--------------------
ex- Dacia 1310 Break , on the road: 1988-2003 , scrapped: 2010
VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
irinel75
post 28 Sep 2004, 10:20
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 284
Joined: 17 June 02
From: VASLUI




multumesc frumos..insa de cind s-a pus saiba aia..s-a mai "rodat " tachetul impingator..e cea mai subtire saiba...daca nu o pun trancane caseta...mi s-a parut ca baietii nu au facut treaba buna, deoarece tragea usor dreapta....ma rog insesizabil...intrebarea mea ramine in picioare..daca mai "deschid" usor rotile ce se intimpla?sau daca le mai "inchid" ajung la rezultatul dorit???
sanatate multa va doresc


--------------------
RENAULT MEGANE 2 2006 - VS-58-KNX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FiveThreeFive
post 28 Sep 2004, 11:00
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 26 June 03
From: Bucuresti




Daca vrei sa te joci cu unghiurile, atunci umbla la unghiul de fuga (inclinarea pivotului). O valoare pozitiva cat mai mare a unghiului de fuga determina volanul sa revina mai repede.
Unghiul de fuga il reglezi din capetele tijelor tirant. Iti recomand sa reglezi unghiul de fuga la valoarea maxima indicata de producator, dar nu cred ca e o idee buna sa depasesti aceasta valoare.
In orice caz, sper ca vrei sa faci operatia pe un banc de reglare, si nu "vizual".


--------------------
ex- Dacia 1310 Break , on the road: 1988-2003 , scrapped: 2010
VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 28 Sep 2004, 11:03
Post #5


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




irinel75,

*Lasa unghiurile cum le indica manualul. * (desigur trebuie sa fie facute ca lumea). Altfel o sa ai probleme cu stabilitatea de drum respectiv cu uzura anvelopelor (si a mecanismelor directiei). Posibil ca piesele (fiind noi) sunt inca "strînse". De asemenea este posibil ca nu au unsoare.

În final o posibila cauza profana: presiunea in anvelope ca si tipul si dimensiunea acestora: monteaza (daca nu ai) anvelope de acelasi tip, cu grad sensibil egal de uzura, si umfla-le la presiunea indicata (sau usor mai mult).

os.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
irinel75
post 28 Sep 2004, 13:35
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 284
Joined: 17 June 02
From: VASLUI




Os merci mult..am umblat, am umflat, insa tot nu imi place....zicea cineva pe forum ca daca le deschid, virez mai usor, si directia e mai prompta..ins anu mai gasesc acel topic.. :shock:


--------------------
RENAULT MEGANE 2 2006 - VS-58-KNX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 28 Sep 2004, 13:55
Post #7


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




irinel75, ma retrag din discutie fiindca nu am destula experienta ca sa pot participa in mod calificat.

Sustin in continuare ca e bine sa lasi unghiurile "in pace" -> adica reglate corect in gama valorilor recomandate de producator.

Multa bafta,
os


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 28 Sep 2004, 14:47
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Unghiurile reglate asa cum trebuie vor aduce directia pe "linia zero" .. daca directia ti-a fost reglata bine raspunsul e in faptul ca piesele is noi... si daca schimbi acel cupla elastic se simte un pic rigiditate in directie..
Deci, mai asteapta putin


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 15:01
Forum Renault