DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Urme ulei/vaselină (?) la îmbinările motor/cutie

ursamajor
post 26 Jun 2005, 17:08
Post #1


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




Urme ulei sau vaselină (?) la îmbinările motor/cutie...

Unui prieten de-al meu, la al său Logan, pe la îmbinările motor/cutie, precum și la alte îmbinări ale motorului cu diverse piese, sonde și alte obiceiuri populare i se văd ușoare urme de unsoare. Fiind cu ea la Service (mașina e în garanție încă) i s-a spus că garniturile au fost montate cu vaselină pe ele, astfel încît datorită regimurilor de funcționare la temperaturi înalte ale motorului, vaselina s-a topit, ieșind la iveală. Cu alte cuvinte, după ceva kilometri (tipul are vreo 5000) "așa face-vor toate". Ați observat așa ceva la voi? Eu n-am decît 1500 km și deocamdată nu am sesizat fenomenul respectiv. Deocamdată... blink.gif

Am editat deoarece trebuie precizat că va fi necesar să priviți cu foarte mare atenție, fiindcă un ochi neavizat poate trece cu vederea peste zonele respective.

This post has been edited by ursamajor: 26 Jun 2005, 17:45


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 26 Jun 2005, 18:56
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Voi n-aveti ce face , pe bune!
Cautati urme de vaselina pe motor....
Bine si in afara de disconfortul "estetic" ce probleme ridica chestia asta?
Explicatia mi se pare corecta, asa se monteaza garniturile.


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 26 Jun 2005, 21:10
Post #3


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(costi @ 26 Jun 2005, 18:56)
Voi n-aveti ce face , pe bune!
Cautati urme de vaselina pe motor....


Ba da, avem ce face. Și în afară de asta mai și observăm. wink.gif
Ideea este că acele urme de unsoare (ulei sau vaselină, nu știu) se află în niște puncte sensibile, adică la îmbinări. Probleme mari nu ridică decît dacă pe-acolo începe să "plîngă". Asta e, de fapt, observația și, implicit, nedumerirea. biggrin.gif Și apariția acestor pierderi de ulei la mașini noi trebuie să dea de gîndit, nu? Eu nu sînt genul care caută nod în papură, însă o problemă cu implicații în buna funcționare a motorului nu trebuie luată în glumă. Cu alte cuvinte, una e să-ți scîrțîie centura de siguranță (cum am văzut un thread pe forum) și alta e să-ți "picure" motorul. Au revoir! wink.gif


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 27 Jun 2005, 13:11
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Pina la revoir eu zic sa stergeti zonele "afectate" si sa va mai uitati din cind cind pe acolo; una este sa ai "urme" de vaselina si alta sa-ti "picure".


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paull2002
post 28 Jun 2005, 19:51
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 107
Joined: 18 October 04
From: Timisoara






si a mea este unsa cu ceva pe dedesubt in special in zona motor cutie,dar nu ma deranjeaza prea tare.


--------------------
LOGAN PREFERENCE 1,4 PERLA - TM 23 PAU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 29 Jun 2005, 13:52
Post #6


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




QUOTE(ursamajor @ 26 Jun 2005, 22:10)
Ideea este că acele urme de unsoare (ulei sau vaselină, nu știu) se află în niște puncte sensibile, adică la îmbinări.
*


Si la imbinari se folosesc garnituri, care se ung cu vaselina la montaj. tongue.gif
Au revoir!


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 30 Jun 2005, 05:33
Post #7


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati





Problema descrisă de mine nu face parte din ciclul "paranoia". Era o chestiune serioasă. Acele urme de lichid/unsoare sau ce-o mai fi i-au apărut acelui individ și pe la diverse sonde (ne)adiacente motorului. Și acolo, să fim serioși, nu se pune problema de montaj tehnologic cu vaselină. wink.gif Faptul că am precizat că tipului i s-a spus despre chestia cu vaselina a fost fair-play din partea mea. Puteam să nu fi spus și-atunci eram curios să văd cîți berbeci se mai dădeau atotștiutori vis-a-vis de această chestiune... blink.gif

This post has been edited by AL: 1 Aug 2005, 14:36


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 30 Jun 2005, 07:49
Post #8


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Ca sa lamurim putin problemele... la imbinarile motorului, pentru etansare, se utilizeaza diferite tipuri de masticuri... de asemenea se utilizeaza si vaselina... la momentul imbinarii partilor, in urma presarii, surplusul de mastic sau/si vaselina iese in afara... uneori acesta nu este complet sters in fabrica si raman acele urme de care vorbiti...nu este nimic anormal in asta!!!

@bomic... la motoarele care echipeaza DSN, SLZ si LGN nu se mai folosesc garnituri pentru anumite etansari ci mastic din acela care, dupa solidificare, devine exact ca o garnitura... sunt vreo 3-4 feluri de tuburi LOCTITE folosite la imbinarea unui motor, cutie etc.


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 30 Jun 2005, 08:33
Post #9


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Corect AL, dar la chiuloasa , distributie sau evacuare, nu cred ca pun mastic. Pentru ca in acele zone se observa cel mai des acele urme de unsoare si pe la suruburile de stringere, cel putin asa am avut eu la SLZ in primii km. Cit priveste faptul ca Ursamajor spune ca si in alte locuri se vad acele urme, ex. sonde, etc., sa fim seriosi, dar orice reper care sta in magazie, e protejat intr-un fel sau altul si pentru orice surub se da cu vaselina. Voila....motive de neingrijorare.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 30 Jun 2005, 19:14
Post #10


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(AL @ 30 Jun 2005, 07:49)
... la momentul imbinarii partilor, in urma presarii, surplusul de mastic sau/si vaselina iese in afara... uneori acesta nu este complet sters in fabrica si raman acele urme de care vorbiti...nu este nimic anormal in asta!!!


nu au RĂMAS, ci au APĂRUT urme de unsoare... e o diferență. Eu întrebam dacă eventuala tasare a garniturii, coroborată cu topirea eventualei vaseline puse acolo la montare ar putea face să apară acele urme de unsoare. Altfel, e vorba de pete de ulei, nu? rolleyes.gif



This post has been edited by AL: 1 Aug 2005, 14:36


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Doru
post 30 Jun 2005, 20:08
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 247
Joined: 27 May 03




Am schimbat si eu uleiul ieri la loganul prietenei mele si am observat pe dedesubtul masinii ( scut,articulatii,cutie) niste urme de unsoare,care nu era insa nici ulei nici vaselina.Mi-a zis respectivul mecanic ca asa vin din fabrica,un fel de protectie.La motor nu era insa nimic,doar praf.


--------------------
VW PASSAT TDI 4 MOTION - B-05-TIE
Keep It Real!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 1 Jul 2005, 07:29
Post #12


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Eu zic sa pui niste poze, sa vedem si noi exact despre ce e vorba.
Ca din vorbite, nu ne putem exprima daca e problema sau e normalitate
Si ar fi fost evitate si unele "contre"...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 2 Jul 2005, 09:54
Post #13


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(klaus @ 1 Jul 2005, 07:29)
Eu zic sa pui niste poze, sa vedem si noi exact despre ce e vorba.
Si ar fi fost evitate si unele "contre"...


O să încerc să pun și poze, dacă mă mai întîlnesc cu amicul.
Treaba cu contrele e meteahnă veche la români! E modul de a-și impune punctul de vedere al celor care nu prea au argumente și se dau atotștiutori. Totul se trage de le criza de autoritate prin care, din păcate, trecem... wink.gif


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
avathan
post 7 Jul 2005, 11:00
Post #14


eu.


Group: Banned
Posts: 586
Joined: 16 March 05
From: Buc




helou
am o mica problema de pe vremea cand ma atentiona tata la 1310 nu o forja ca arunca uleiul maretul Logan se pare ca si el respira asa suficient cat sa ma enerveze pe mine ..pe marginea unde e prins probabil peste chiuloasa apar pete de ceva maroniu verzui care dupa umila mea parere este ulei ...am sets si dupa ~200-300 km iar au aparut...stiu ca pe vremuri la 1310 se strangea chiuloasa dupa un nr. de km sa inteleg ca mai e valabil la Logan ?


--------------------
a Rosu 1800 - @
unu,doi,trei,patru,cinci ... zero
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sclaud
post 7 Jul 2005, 11:04
Post #15


Status: activ


Group: Members
Posts: 480
Joined: 24 July 04
From: Brasov




Ba da grea e limba asta romana ... sa moara masa si cu taso'.
Pai nici nu-i de mirare ce paranghelii apar la astia pe la bac, capacitate etc ...

On topic: fa si tu un drum pana la service ca de aia e in garantie.

This post has been edited by Obscuru: 7 Jul 2005, 11:05


--------------------
none none 2019 - BV-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
avathan
post 7 Jul 2005, 11:08
Post #16


eu.


Group: Banned
Posts: 586
Joined: 16 March 05
From: Buc




QUOTE(Obscuru @ 7 Jul 2005, 12:04)
Ba da grea e limba asta romana ... sa moara masa si cu taso'.
Pai nici nu-i de mirare ce paranghelii apar la astia pe la bac, capacitate etc ...

On topic: fa si tu un drum pana la service ca de aia e in garantie.
*


...asa este da am un superviser cam rau si ... nu am mai citit ce am scris...
oricum as prefera un raspuns la topic si nu referitoare la limba romana ...
multumesc


--------------------
a Rosu 1800 - @
unu,doi,trei,patru,cinci ... zero
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 7 Jul 2005, 11:17
Post #17


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




1. La logan NU se mai strange chiulasa.
2. NU este normal
3. Reiterez sfatul lui Obscuru: mergi la service


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
body
post 7 Jul 2005, 12:05
Post #18


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 568
Joined: 19 July 04
From: Ploiesti




Ca fapt divers !E o tampenie pt ca vaselina normala sau uleiul dizolva cauciucul in timp ! cool.gif


--------------------
Mitsubishi/Suzuki Lancer/SX4 2007/2008 - PH-72-BVR PH-77-MMR
body cu lancer si nevasta cu suzuki sx4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 7 Jul 2005, 12:23
Post #19


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Ooops!! Care cauciuc?


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 7 Jul 2005, 12:28
Post #20


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Aaaa..aaaa..aa, chiar, ca fapt divers, care cauciuc? De la garnitura de chiulasa? De la garnitura baii de ulei? De la care garnitura despre care s-a vorbit pe aici?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
avathan
post 11 Jul 2005, 11:48
Post #21


eu.


Group: Banned
Posts: 586
Joined: 16 March 05
From: Buc




mamaa ce s-a ales prafu topicul...asta/.////
anyway citat din clasici "Nu are nimic...nu cred ca e ulei "(mecanicul)
IO:Domne' as vrea sa fiu sigur ca sa remediem...
"Da faceti o programare ...(ALTA)"-ma dusesem pt altceva ce-i drept...si asteptasem 2 saptamani ata ete sad.gif


--------------------
a Rosu 1800 - @
unu,doi,trei,patru,cinci ... zero
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ThunderRa
post 2 Sep 2005, 18:56
Post #22


posesor posedat


Group: Members
Posts: 412
Joined: 8 April 05
From: Piatra Neamt




acum 2 zile am fost la revizia de 15000 si i-am rugat sa-mi stranga capacul de la colbutori pentru ca imi lacrima ulei pe acolo...mi-au strans capacul insa ieri m-am dus din nou pentru ca problema a reaparut. de data asta mi-au schimbat garnitura - e o garnitura metalica si nu se foloseste nici un fel de mastic sau vaselina la montare. problema mea este ca astazi a reaparut fenomenul si am fost din nou in service (Neamt - Automoldova). Seful de servicemi-a facut o programare pe luni si mi-a promis ca se va "ocupa personal" de problema.
daca nici luni nu rezolva problema am sa sun la vocea clientului sa vad ce imi spun de acolo. ce am observat este ca inginerii si mecanicii din service se adunasera ca la masini straine si se chinuiau sa dea de un tip Florin care facuse training la Dacia pentru ca nici unul nu stia car de tare sa stranga capacul de la colbutori.

intrabarea mea este cine imi va plati mie drumurile in service, benzina folosita de ei la testarea masinii, banii pe care ii voi da eu pe taxi cat timp nu am masina.....
- intrebari fara raspuns -

am sa va tin la curent cu ce vor face in service dar si cu raspunsul de la vocea clientului
Bafta


--------------------
Renault Megane Sedan 2.2 2008 - Lux Privilege 1.6 16v - NT-23-DAC
Dacia MCV Laureat 1.6 16v recolta 2007
http://radunastasa.com
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 2 Sep 2005, 19:24
Post #23


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Se strang intai cele doua din fata de pe mijloc, apoi cele doua din spate de pe mijloc, dupa care se strang cele din colturi din fata si apoi cele din colturi din spate. In aceasta etapa cu 2 Nm (prestrangere). Apoi la final sa fie toate stranse la 10 Nm, in aceeasi ordine.
Ie bine, ie profesionisti in service... Vai steaua lor...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ThunderRa
post 5 Sep 2005, 12:44
Post #24


posesor posedat


Group: Members
Posts: 412
Joined: 8 April 05
From: Piatra Neamt




multumesc klaus

azi am fost in service si au spus ca imi vor schimba capacul de la tacheti....cica ar putea fi ovalizat....nu a zis nimeni nimic de ordinea de strangere si de forta de strangere. i-am intrebat eu si au ridicat din umeri. acum astept sa vina piesa de la pitesti si va mai scriu dupa aceea. merci inca odata.


--------------------
Renault Megane Sedan 2.2 2008 - Lux Privilege 1.6 16v - NT-23-DAC
Dacia MCV Laureat 1.6 16v recolta 2007
http://radunastasa.com
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ThunderRa
post 1 Oct 2005, 10:05
Post #25


posesor posedat


Group: Members
Posts: 412
Joined: 8 April 05
From: Piatra Neamt




abia ieri (29 septembrie) mi-au montat pe logan capacul de la tacheti...asa de tarziu pentru ca au asteptat piesa de la Pitesti...sper sa nu mai curga ulei. Oricum a durat ca o luna.......baietii astia nu sunt obligati sa prelungeasca garantia?


--------------------
Renault Megane Sedan 2.2 2008 - Lux Privilege 1.6 16v - NT-23-DAC
Dacia MCV Laureat 1.6 16v recolta 2007
http://radunastasa.com
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 2 Oct 2005, 17:54
Post #26


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Ba da!. daca nu ai mers cu masina in acest interval (capac scos...). Si SUNT OBLIGATI sa scrie in cartea de service. Daca nu vor, dai un tel. la VC. Si daca nici atunci nu vor (ma indoiesc), faci o reclamatie la ANPC (dar intai ii ameninti cu ea, ca sa se miste mai dinamic).
Garantia se prelungeste cu perioada de neutilizare a produsului, cat a stat in service. Deci trebuie sa ai scris pe carnetul de garantie data la care ai facut reclamatia, si data la care s-a rezolvat.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driver
post 2 Oct 2005, 20:29
Post #27


i'm not driving fast, i'm flying low...


Group: Members
Posts: 542
Joined: 10 November 04
From: South Coast




am schimbat si eu saptamana trecuta garnitura de la capac, si da e metalica, la mine a inceput sa transpire de la primi 500 de km si acuma am 26.000, au strans-o la fiecare revizie si la o vizita la 24.000 km, acuma astept rezultatul, iar daca nu mai curge poate ma indur sa spal motorul.


--------------------
Nissan Leaf cu baterie - RLU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kinder74
post 17 May 2006, 08:03
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 139
Joined: 9 June 05




Atasez si eu niste poze...in zonele indicate e murdar si nu cred ca doar de praf
Ce parere aveti ?

This post has been edited by kinder74: 17 May 2006, 08:08

Attached thumbnail(s)
P1010363.JPG ( Size: 31.22k ) Number of downloads: 187
P1010362.JPG ( Size: 65.11k ) Number of downloads: 187


--------------------
LOGAN 1.4 LAUR - B-25-MYB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 May 2006, 08:21
Post #29


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Cred ca numai Vocea clientului te poate rezolva..e grav 182.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kinder74
post 17 May 2006, 08:58
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 139
Joined: 9 June 05




dar ce e acolo ? ulei ? de unde ?


--------------------
LOGAN 1.4 LAUR - B-25-MYB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd July 2025 - 23:28
Forum Renault