Articol "dilema" - "noul comunism vine din oc
![]() ![]() ![]() |
Articol "dilema" - "noul comunism vine din oc
vv |
![]()
Post
#1
|
||
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX
|
|||
adso |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 19 January 04 ![]() |
poate ca exagereaza, dar asta este scopul caricaturii (citita ca forma de accentuare a unor trasaturi definitorii). Tipul face dracul mai negru decat este, pentru a-si sustine si argumenta punctul de vedere.
viciul - daca exista - al articolului este altul dupa parerea mea. tipul generalizeaza stari de fapt particulare. poate ca ceea ce scrie este valabil pentru franta, dar in olanda de pilda, lucrurile nu stau chiar asa. |
-------------------- |
|
klaus |
![]()
Post
#3
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Aia, aia cu generalizarea particularului este viciul primordial ala celui articol.
Este exemplu clasic de dezinformare prin informare partiala. Este un articol fara substanta, vorbeste generalitati (in mare masura deformate) fara suport exemplistic... Mai avea sa ne spuna si despre modul cum OZN-urile controleaza alegerea presedintelului la Casa Alba prin emiterea de radiatii celebrale de sustinere al ambasadorului din Tuvalu... Ce naiba, varza cu carne (exemplu edificator: la capitolul pluripartitism, se leaga de China, care cica are asa ceva; adevarat exemplu de tara cu pluripartitism; de ce nu s-o fi legat de SUA, de Anglia, de Franta, de Germania? Nu, s-a legat de campionul pluripartitismului in lume, China. Ma astepatam sa vad in aceeasi fraza si tari precum Cuba, Coreea de Nord, Arabia Saudita) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Marty |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
klaus, stii ce reprezinta steagul Chinei ?
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
adso |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 19 January 04 ![]() |
s-ar putea sa vorbesc prostii, da' parca era asa:
steaua mare pt comunism / mama china etc. cele patru stele mai mici - regiunile chinei. asa e? |
-------------------- |
|
klaus |
![]()
Post
#6
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Parerile sunt impartite:
Unele ca steaua mare partidul comunist chinez, si stelele mici tot felul de caramizi de baza ale societatii comuniste (taranime, muncitorime etc) Altele ca Partidul mare si cele mici celelalte 4 partide permise in china (subsateliti ale PCC) http://flagspot.net/flags/cn.html |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
BX_master |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 27 July 03 From: Lyon-FR ![]() |
Pe cuvintul meu ca chiar aseara am discutat despre asta. Cred ca omul are dreptate, sincer.
Eu vreau in viata sa ma plimb, sa vad lumea, sa discut cu oameni, nu sa stau de la 8 la 18 intre 4 pereti cu niste oameni care vin in acelasi lor doar pentru a face un ban si care imi sunt (in principiu) complet strain. In occident ori muncesti la unul: esti sclavul lui. Ori esti patron: esti sclavul tau. Dar eu chiar simt ca s-a ajuns la un troc de genul viata contra bani. Adica s-a industrializat prea tare si s-a teoretizat prea mult munca asta salariala ca sa mai fie o placere pentru cineva... Chiar citisem un studiu: un cadru de firma in Occident (inginer, comercial etc.) face firma sa cistige in medie de 5 sau 6 ori fata de cit ia salariu. Asta inseamna ca daca ar munci jumatate din timp, firma ramine oricum in profit de cel putin 100%. De aia mi se pare culmea ca in Franta s-au luptat politicienii sa impuna 35 de ore pe saptamina, iar acum firme ca Bosch si altele cer sa se lucreze 35 + 1,2,3 sau chiar 4 ore gratis ca sa nu ii dea pe toti afara si sa se care in Romania sau in China. Adica i-au mintit asa vreo doi ani cu 35 de ore pe saptamina si acum revin la 39 de ore pe saptamina, dar MULT mai ieftin. La fel fac si in Germania (Mercedes care a obtinut 4 ore pe saptamina moca numai sa nu delocalizeze in Africa de Sud). Si nu mai spun de cum considera (in mintea lor, nu o spun pe fata) occidentalii care isi fac firma la noi muncitorii autohtoni... In acelasi timp nici in industria comunista nu era bine si erau aberatii mult mai delirante. So, ready to trade your life for money? Faustiene timpuri mai traim si noi... :roll: |
-------------------- We tried to assemble a useful collection of tips and ideas to help our fellow Citroënthusiasts to get the most out of their cars while keeping the dreaded repair costs at bay.
|
|
ashu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Bai nene, si io zic ca cam are dreptate. Nu in totalitate, dar pe bune, tarile veste-europene sunt cam socialiste. E exagerat ce zice el acolo, dar nu m-ar mira sa se ajunga la asa ceva in 20 de ani. Deja se incurajeaza nemunca la greu printr-o asistenta sociala mult peste ce ar fi de bun simtz. Iar impozitele, taxele si accizele sunt delirant de mari, normal (vezi ce bataie de joc e cu benzina, e de 3 ori mai scumpa ca in State).
Nu stiu, dar mie unu parca imi place mai mult capitalismul american, e mai competitiv si mai sanatos. De pilda mi-a povestit un coleg care si-a facut doctoratu in Italia ca acolo daca ai o firma de 100 de oameni care merge super bine de nu faci fatza comenzilor, mai degraba refuzi comenzi decat sa te extinzi si sa mai angajezi 10, 20 de oameni, ca apoi daca prinzi un an mai prost, p-aia nu-i mai dai nene afara si risti sa intri in faliment. Ei bine mie asta mi se pare o frana in calea progresului, e clar ca nici o economie nu are o panta ascendenta constant, e mai degraba o sinusoida, cu urcusuri si coborasuri, si numai daca lasi lucrurile sa se reglementeze natural iti poti reveni si urca in continuare. Io sper sa se trezeasca si europenii astia la realitate. |
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
BX_master |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 27 July 03 From: Lyon-FR ![]() |
Faza e ca initial puteai sa dai oriciti afara sau sa angajezi oriciti cind si cum vroiai pentru ca firmele erau initiative familiale, chestii mici, organizatii care se luptau sa supravietuiasca facind ceva in comun.
Acum diferenta sociala intre patronat si salariati s-a accentuat in vest si atunci politicienii dau legi populiste si protectioniste ca sa stringa voturile de la masele exploatate. Si blocheaza flexibilitatea firmelor. Ideea ar fi sa se revina, legislativ vorbind, la ideea de firma familiala, mica in opozitie cu firma mastodont pentru care muncitorii sunt cifre. Prima categorie sa aiba reguli mai flexibile, a doua sa fie reglementata incit sa nu isi bata joc de oameni chiar cum ar vrea ei. Adica regulile pe care le aplici la Renault sa fie mult mai precise decit la barul din colt. Pentru ca daca primul pica, se duce dracu jumate din economia Frantei pe cind al doilea nu e chiar asa de grav. Ar fi totusi o dispozitie comuna tuturor care ar trebui pastrata: existenta unui salariu minim si a unui concediu minim. |
-------------------- We tried to assemble a useful collection of tips and ideas to help our fellow Citroënthusiasts to get the most out of their cars while keeping the dreaded repair costs at bay.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 00:52 |