DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Am si eu nelamurire, dacia li

napster
post 18 Apr 2007, 22:49
Post #1


Renault Clio Symbol 1.4 8v 2004 (74000 km)


Group: Members
Posts: 7
Joined: 17 April 07
From: Bucuresti




vreau sa imi cumpar si eu o dacie si ma gandeam la o berlina din 2001 si am nisre nelamuriri :

1.ce consum are?
2.ce fel de frane are , are discuri ventilate ceva ,servo .. ?
3.ce fel de bot are (zambet , sau ala cu faruri patrate?
4.ce fel de bord are de cn ?
5.la ce ar trebui sa ma uit ca sa nu imi iau teapa ?


--------------------
Renault clio 2004 - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CiprianPJM
post 19 Apr 2007, 00:26
Post #2


Membru Avertizat


Group: Members
Posts: 197
Joined: 17 October 04
From: Bucuresti




Consum urban pana in zece (daca gresesc corectati-ma), zambetul lui ilici, bord CN, frane fata - discuri pline, spate - tamburi, de uitat uita-te sa nu fi fost lovita: partea de sus de la aripile fata de sub capota, lonjeroane, stalpi fata, praguri, partea de deasupra portbagajului (sub luneta), podeaua portbagajului, sub chedere sa nu fi fost revopsita (daca da - de ce?), cauciucuri uzate neuniform, daca are cauciucuri noi - de ce?, kilometraj, pedale tocite si volan tocit inseamna kilometri la greu, etc... La motor ar fi bine sa vezi cu un specialist. Sa ii faci test de compresie (cu aparat de masura+specialist), scoate-i joja si vezi cum arata uleiul, scoate capacul de la ulei cu motorul pornit, daca ies gaze ca la balamuc inseamna compresie mica -> segmentare, sa nu bata, sa nu aiba apa in ulei (deobicei face spuma in capacul de la ulei, mai face spuma si din alte cauze da daca e multa e problem), uita-te in vasul de expansiune - daca are si ulei e no-no, sa nu curga radiatorul, sa nu curga ulei, vezi cum intra in viteza, daca trage directia la drum drept, la accelerare/decelerare, daca are vibratii in directie (in volan), trepidatii in schimbatorul de viteze, zgomote suspecte, verifica electrica, sa functioneze mai tot, da cu apa pe ea si vezi sa nu cumva sa intre pe cine-stie unde, sa aiba incuietorile si contactul OK, si nu in ultimul rand SA AIBA ACTE IN REGULA si sa fie inmatriculata pe numele cui trebuie. Am vazut o multime de "nepoti" si "pretini" care ajuta un om la nevoie sa vanda masina. Samsari. Daca dai de samsari poti sa umbli pana iti vine rau ca sa radiezi masina. Asta ca sa nu spun ca poate sa fie furata. Am vrut la un moment dat sa cumpar un Renault 21 de la un tip care "ajuta" pe cineva din Alexandria sa vanda masina. L-am sunat pe proprietar sa il intreb ce stie de masina si mi-a spus ca a vandut-o de sapte (7) ani si de atunci nu mai stia nimic. In 7 ani se pot intampla multe. Plus de asta de ce nu a radiat-o nimeni si nu a luat-o pe numele lui timp de sapte ani? Sunt multe lucruri la care trebuie sa fii atent. Sa zicem ca peste testul de compresie poti sa sari.
P.S. Fereste-te de "masina a stat mai mult pe dreapta" ca astea fie ascund ceva belele fie stau si se haladesc nebagate in seama. Rugina o vezi si cu ochiul liber. Ciocaneste cu degetul pe unde stii ca mai apare. Prin aripile din spate, praguri, etc. Daca suna mort si fara ecou inseamna chit. Daca suna ca tabla subtire e ok pentru o masina facuta din staniol cum e dacia. Bafta.
Citez un sofer batran: De masina te bucuri cand o iei si cand o vinzi. Ce e la mijloc se trece cu vederea.


--------------------
Opel Omega 2.0i 1997 - B 33 EZW
Zic si io, nu dau cu paru!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 19 Apr 2007, 04:06
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Am avut onoarea sa conduc o masina d-asta prin Europa recent. Veche de 3 ani, 25000km la bord.

Iata ce cred:
Injectia ajuta foarte mult cu pornirea masinii (era iarna). Motorul merge bine dar la turatii mari (peste 3000rpm) e zgomotos. La peste 80km/h este deja galagie in masina, la 140km/h e greu sa rezisti la 8 ore de condus continuu, dar acolo deja sunt alte surse de zgomot mai mari decit motorul.

Altminteri, motorul duce bine, fara probleme, dar atentie la drum lung cu viteze mari, va trebui sa supraveghezi uleiul caci il cam pierde/consuma (nu stiu exact). Dupa 3500km a mea mai avea ulei de nu se mai vedea pe joja decit vreo 2mm, desi ii schimbasem uleiul si filtrul inainte sa plec. E adevarat, cei 3500km au fost facuti la peste 130km/h, condus cam 10 ore pe zi, probabil cam 5 ore, pauza de realimentare, iar 5 ore de condus. Economia de benzina e buna, probabil datorita injectiei, cam pe la 8% cu vitezele de care am vorbit.

Realizarea caroseriei e cam proasta, usile nu se inchid ca lumea (am gasit zapada in masina mea cind a nins, am gasit apa cind a plouat, amindoua la picioarele pasagerului), si in consecinta sunt o sursa de zgomot, ca sa nu mai spunem ca neinchise fiind nu izoleaza nici zgomotul altor surse (drum, cauciucuri, trafic, etc). Sau poate a fost doar problema masinii pe care am condus-o eu? Verifica usile deci, sa stea ca lumea in balamale, si sa se inchida cu un sunet scurt si sec "clasp!" pina la a doua pozitie (deci complet) fara efort. Balamalele pot avea un joc atit de mare incit usa "cade" cind o deschizi (coboara cu citiva mm). Verifica asta (deschizi usa un pic - cam 20cm - si o apuci zdravan de miner sau rama si ridici de ea tare, sa vezi daca joaca in balamale (vezi ca jocul este miscarea permisa inante sa ridici masina cu totul). Uita-te cind se inchide usa exact la momentul cind intra in zavor, daca are o miscare in sus sau in jos, ca si cum n-ar fi aliniate corect mecanismele pe usi cu cele de pe stilpi. Daca da, lasa masina la altii.

Intinzatorul alternatorului are un mecanism cu un surub de intindere lung M6 care trece prin capul surubului de fixare pe sina curbata prin infiletare. Stringind acets surub lung intinzi cureaua, dupa care stringi surubul pe sina, sa blochezi miscarea alternatorului. Acest surub de fixare (cu gaura filetata in cap ) este M7, si e o piesa speciala de Li (si alte citeva -putine- modele, inclusiv papuc diesel) dar nu se mai face, si nu se mai gaseste. Otelul din care e facut e moale, si filetul lui se rade usor (timpenie, caci trebuie sa il desfaci si sa-l stringi frecvent in funcionarea normala a masinii) si odata terminat, n-ai ce-i face. Trebuie sa il inlocuiesti cu un surub normal de M7 care nu stiu cit de usor e de gasit (nu e imposibil, dar....) si deci sa renunti la mecanismul de intindere, deci trebuie sa te chinui cu doua persoane sau cine stie cum ca sa intinzi cureaua.

La sistemul de injectie, servomotorul+mecanismul aferent care deschide clapeta de acceleratie la relanti (are rolul surubului de relanti la carburatoarele masinilor clasice) este destul de sensibil. Eu am reusit sa-l termin (nu stiu de ce) in excursia mea cu rezultatul ca masina pornea mai greu si nu-si tinea relantiul neam, nici macar dupa ce se incalzea motorul.

Daca esapamentul e ruginit, pune bani deoparte pentru un esapament nou. EU l-am pierdut pe al meu prin Olanda pe autostrada.

Nu cumpara masina cu tablaria "facuta", n-are importanta ce asigurari ti se dau. Uita-te la "linie", daca usile sunt aliniate frumos sau stau mai sus, mai jos, inclinate sau mai stiu eu cum. Portbagajul si capota la fel. Felul cum arata masina iti spune cit de bine a fost asamblata. A mea avea apa in portbagaj non-stop cred ca de la propriul siaj in ploaie (arunca apa in sus si o prindea cu portbagajul).

Asta e experienta mea. Iti doresc sa n-ai parte de asa ceva, si te asigur ca depinde de tine. Mult noroc.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CiprianPJM
post 22 Apr 2007, 00:17
Post #4


Membru Avertizat


Group: Members
Posts: 197
Joined: 17 October 04
From: Bucuresti




Era sa uit! Verifica seriile sa fie cele din carte/talon. Fereste-te de geamuri colorate (folie, ionizate, fumurii de orice fel). Cei de la RAR se uita stramb cand faci identificarea. Apropo de identificare, nu te lua dupa "identificarea i-am facut-o io" ca poate sa fie pe naspa. Ia pe cineva cu tine, unul care se pricepe. Sa mearga cu alta masina in urma ta cand mergi cu masina de proba. Vezi multe mergand in urma unei masini. Nu e nevoie sa iti spun ca probele cu o masina se fac cu muzica oprita.


--------------------
Opel Omega 2.0i 1997 - B 33 EZW
Zic si io, nu dau cu paru!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th June 2025 - 08:20
Forum Renault