tacheti Nova GTi 98
![]() ![]() ![]() |
tacheti Nova GTi 98
imbogdan |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 30 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol
2008
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Asa meserias a fost meseriasul ala ca habar nu avea sa-i regleze?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bertro |
![]()
Post
#3
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
mie in service mi-a luat 18 lei (pretul oficial) pt reglaj tacheti. din nefericire, am avut treaba si n-am putut sta langa el sa vad daca intr-adevar i-a reglat sau doar a mutat putin suruburile de la capac ca sa para umblat pe acolo. nu simt absolut nicio diferenta in mersul/zgomotul motorului (nu batea nici inainte, dar am zis sa-i reglez ca trecusera vro 2 ani de cand nu s-a mai umblat la ei).
cred ca tot cu lera in spatele blocului o sa fac eu singur operatia, ca sa stiu o treaba. |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
imbogdan |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 30 October 06 ![]() |
Ala e meserias dar nu pt asta m-am dus la el. Am fost sa ii arat masina si sa imi zica o parere despre ea.
Unde ai dat 18 ron pt reglat? La ce service? Multzam |
--------------------
Renault
Symbol
2008
|
|
imbogdan |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 30 October 06 ![]() |
Ma intereseaza un service din bucuresti, eventual zona rahova
|
--------------------
Renault
Symbol
2008
|
|
bertro |
![]()
Post
#6
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
sorry, eu am dat in iasi. era la un service mare, nu de cartier, deci banui ca preturile "oficiale" cam prin jurul acestei sume se invart.
|
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
gti98 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Salut!
La motorul tip "Sierra", care a echipat berlinele si Novele pana la GTi inclusiv, reglajul "tachetilor" se gaseste bine descris in toate cele 3 sau 4 editii ale celebrei carti despre "Dacia 1300". Din experienta mea, personala: intotdeauna am gasit jocul majorat; efecte: zgomot marit la turatie joasa, probabil o oarecare diminuare a performantei (puterii) motorului, ca urmare a unei (mici) inrautatiri a umplerii. Unii sustin, si e logic desi eu nu am observat, o crestere a uzurii zonelor de contact, ca urmare a cresterii vitezei cu care se intalnesc culbutorul cu coada supapei. Muult mai grav ca efect e un reglaj incorect al jocului la supapele de evacuare: daca acestea nu au joc, nu se mai aseaza pe scaune si li se inrautateste sever regimul termic, producandu-se "arderea" supapelor. Daca insa sunteti in situatia asta e foarte probabil sa observati frecvente rateuri in evacuare (am facut multe greseli - doar din greseli invatam! - dar asta nu a fost in repertoriu!). Reglajul se face cu lere de 0,18 admisie 0,2 evacuare la rece, sau 0,2 admisie, 0,25 evacuare la cald (am gresit? cine are cartea la indemana este rugat sa verifice si sa ma corecteze daca e cazul) Este util de verificat locasurile in tijele impingatoare, unde intra capul sferic al surubului de reglaj (eu am mai gasit tije prost tratate in care locasul se adancise cu 2-3 mm) si zona culbutorului care "calca" pe coada supapei (aparitia unei "urme" circulare de la coada supapei indica material necorespunzator al culbutorului - nu se poate face un reglaj corect si exista si risc de spargere a culbutorului; provizoriu se poate netezi suprafata dar e bine de inlocuit, chiar si cu piesa SH). In lipsa lerelor, se poate folosi o lama de ras care are 0,1mm grosime. Doua lame au 0,2mm; la admisie vor aluneca mai greu la evacuare mai usor. E un reglaj aproximativ, dar e mai bun decat un joc de 1-1,2mm cum am gasit eu ( e adevarat ca ajunsesem la 10 k km de la ultimul reglaj, de obicei il fac la 5 k km). Mie nu mi se pare greu, trebuie doar demontat filtrul de aer, cablul de acceleratie din suportul de pe capac si furtunul ala de reaspirare. E un pic murdar, si in absenta sculei aleia speciale (care nu mi s-a parut ca merita investitia) trebuie un pic de indemanare in a tine surubul pe loc cu patentul cat se strange contrapiulita.... Succes la reglaj!! PS De fapt se regleaza "jocul culbutorilor". Denumirea de "reglaj al tachetilor" e mostenita de la vechile motoare cu supape laterale, unde reglajul se facea exact deasupra tachetilor... Stima. This post has been edited by gti98: 4 May 2007, 17:45 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
gogoasa |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 18 January 06 ![]() |
presupinind ca "tachetii" sunt doar dereglati, in + sau - decit cota standar apar diferente intre momentul deschiderii supapelor si pozitia optima a pistonului in cilindru, se produce scinteia de la bujie inainte sau dupa ajungerea pistonului la punctul mort superior dupa ce pistonul deja este in coborire, oricum ar fi efectul este o functionare neregulata a motorullui.
|
--------------------
dacia
nova
- b-57-roz
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#9
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ce treabă are momentul scânteii cu tacheții?
![]() Eu zic că niciuna... Oricum scânteia se produce înainte de ajungerea pistonului la PMS, invariabil față de culbutori, tacheți și alte țăcănitoare... Avansul e dat din delcou (vacuumatic) sau din electronică (injecție)... This post has been edited by Catalin Marinarul: 4 May 2007, 18:19 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#10
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Sunt de acord cu Catalin ... o dereglare a tachetilor nu are treaba cu scanteia ... aia este data din cu totul alta parte ... probleme pot aparea de genul ... rateuri in evacuare ... si o dardaiala mai severa la rece ... in rest ... dereglatul tachetilor nu stiu sa aduca vre-un mare dezastru in functionarea motorului ... la nova am reglat tachetii si nu constat nici o diferenta in mersul motorului ... si la berlina sunt neumblati de la ultimul reglaj facut cam acum 9 sau 10 ani si inca merge perfect ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th June 2025 - 07:28 |