DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> tacheti Nova GTi 98

imbogdan
post 4 May 2007, 12:03
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 30 October 06




Salut,

Revin cu o intrebare la care nu am gasit un raspuns pe forum.

Ce efecte pot avea tachetii dereglati? (creste cumva consumu?)

Am fost la un meserias si mi-a zis ca imi tacanesc tachetii si ca ar trebuii reglati. Vreau sa stiu si eu ce sa intampla daca nu ii reglez (sau mai bine zis ce s-a intamplat pana acuma ca am mers cu ei asa), cat de greu se regleaza si cat costa?

Sper ca am fost corect in exprimare si astept sfaturi.

Multam biggrin.gif


--------------------
Renault Symbol 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 May 2007, 12:24
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Asa meserias a fost meseriasul ala ca habar nu avea sa-i regleze?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 4 May 2007, 13:19
Post #3


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




mie in service mi-a luat 18 lei (pretul oficial) pt reglaj tacheti. din nefericire, am avut treaba si n-am putut sta langa el sa vad daca intr-adevar i-a reglat sau doar a mutat putin suruburile de la capac ca sa para umblat pe acolo. nu simt absolut nicio diferenta in mersul/zgomotul motorului (nu batea nici inainte, dar am zis sa-i reglez ca trecusera vro 2 ani de cand nu s-a mai umblat la ei).

cred ca tot cu lera in spatele blocului o sa fac eu singur operatia, ca sa stiu o treaba.


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
imbogdan
post 4 May 2007, 13:38
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 30 October 06




Ala e meserias dar nu pt asta m-am dus la el. Am fost sa ii arat masina si sa imi zica o parere despre ea.

Unde ai dat 18 ron pt reglat? La ce service?

Multzam


--------------------
Renault Symbol 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
imbogdan
post 4 May 2007, 14:19
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 30 October 06




Ma intereseaza un service din bucuresti, eventual zona rahova


--------------------
Renault Symbol 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 4 May 2007, 14:50
Post #6


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




sorry, eu am dat in iasi. era la un service mare, nu de cartier, deci banui ca preturile "oficiale" cam prin jurul acestei sume se invart.


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 4 May 2007, 17:42
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Salut!
La motorul tip "Sierra", care a echipat berlinele si Novele pana la GTi inclusiv, reglajul "tachetilor" se gaseste bine descris in toate cele 3 sau 4 editii ale celebrei carti despre "Dacia 1300". Din experienta mea, personala: intotdeauna am gasit jocul majorat; efecte: zgomot marit la turatie joasa, probabil o oarecare diminuare a performantei (puterii) motorului, ca urmare a unei (mici) inrautatiri a umplerii. Unii sustin, si e logic desi eu nu am observat, o crestere a uzurii zonelor de contact, ca urmare a cresterii vitezei cu care se intalnesc culbutorul cu coada supapei.
Muult mai grav ca efect e un reglaj incorect al jocului la supapele de evacuare: daca acestea nu au joc, nu se mai aseaza pe scaune si li se inrautateste sever regimul termic, producandu-se "arderea" supapelor. Daca insa sunteti in situatia asta e foarte probabil sa observati frecvente rateuri in evacuare (am facut multe greseli - doar din greseli invatam! - dar asta nu a fost in repertoriu!).
Reglajul se face cu lere de 0,18 admisie 0,2 evacuare la rece, sau 0,2 admisie, 0,25 evacuare la cald (am gresit? cine are cartea la indemana este rugat sa verifice si sa ma corecteze daca e cazul) Este util de verificat locasurile in tijele impingatoare, unde intra capul sferic al surubului de reglaj (eu am mai gasit tije prost tratate in care locasul se adancise cu 2-3 mm) si zona culbutorului care "calca" pe coada supapei (aparitia unei "urme" circulare de la coada supapei indica material necorespunzator al culbutorului - nu se poate face un reglaj corect si exista si risc de spargere a culbutorului; provizoriu se poate netezi suprafata dar e bine de inlocuit, chiar si cu piesa SH). In lipsa lerelor, se poate folosi o lama de ras care are 0,1mm grosime. Doua lame au 0,2mm; la admisie vor aluneca mai greu la evacuare mai usor. E un reglaj aproximativ, dar e mai bun decat un joc de 1-1,2mm cum am gasit eu ( e adevarat ca ajunsesem la 10 k km de la ultimul reglaj, de obicei il fac la 5 k km).
Mie nu mi se pare greu, trebuie doar demontat filtrul de aer, cablul de acceleratie din suportul de pe capac si furtunul ala de reaspirare. E un pic murdar, si in absenta sculei aleia speciale (care nu mi s-a parut ca merita investitia) trebuie un pic de indemanare in a tine surubul pe loc cu patentul cat se strange contrapiulita....
Succes la reglaj!!
PS De fapt se regleaza "jocul culbutorilor". Denumirea de "reglaj al tachetilor" e mostenita de la vechile motoare cu supape laterale, unde reglajul se facea exact deasupra tachetilor...
Stima.

This post has been edited by gti98: 4 May 2007, 17:45


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gogoasa
post 4 May 2007, 18:06
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 18 January 06




presupinind ca "tachetii" sunt doar dereglati, in + sau - decit cota standar apar diferente intre momentul deschiderii supapelor si pozitia optima a pistonului in cilindru, se produce scinteia de la bujie inainte sau dupa ajungerea pistonului la punctul mort superior dupa ce pistonul deja este in coborire, oricum ar fi efectul este o functionare neregulata a motorullui.


--------------------
dacia nova - b-57-roz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 4 May 2007, 18:17
Post #9


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ce treabă are momentul scânteii cu tacheții? blink.gif

Eu zic că niciuna...

Oricum scânteia se produce înainte de ajungerea pistonului la PMS, invariabil față de culbutori, tacheți și alte țăcănitoare...
Avansul e dat din delcou (vacuumatic) sau din electronică (injecție)...

This post has been edited by Catalin Marinarul: 4 May 2007, 18:19


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 5 May 2007, 10:45
Post #10


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Sunt de acord cu Catalin ... o dereglare a tachetilor nu are treaba cu scanteia ... aia este data din cu totul alta parte ... probleme pot aparea de genul ... rateuri in evacuare ... si o dardaiala mai severa la rece ... in rest ... dereglatul tachetilor nu stiu sa aduca vre-un mare dezastru in functionarea motorului ... la nova am reglat tachetii si nu constat nici o diferenta in mersul motorului ... si la berlina sunt neumblati de la ultimul reglaj facut cam acum 9 sau 10 ani si inca merge perfect ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 07:28
Forum Renault