Caut schema electrica aer conditionat SN sau SLZ, relee, termostate si altele de sub bord
![]() ![]() ![]() |
Caut schema electrica aer conditionat SN sau SLZ, relee, termostate si altele de sub bord
ionijhonnie |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 314 Joined: 8 July 07 From: Ploiesti - Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Actual: Dacia
SuperNova, 2001
îmbunătățită Rapsodie-Confort-Clima, 1.4mpi
- Albastru KatYfea X Ex: R16-1964, R16-1967, D1300-1975, LoganMCV-2007
|
|||
MyKe89 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu faptul ca antigelul circula prin "aeroterma" e problema. Ci faptul ca vaporizatorul e in afara habitaclului, expus caldurii de afara.
|
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
Capitan_marian |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 790 Joined: 10 December 12 ![]() |
myke89, sa sti ca am Rabdare
![]() |
--------------------
Btwin RockRider
520
2016 Corbeanca
|
|
ionijhonnie |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Group: Members Posts: 314 Joined: 8 July 07 From: Ploiesti - Bucuresti ![]() |
@ MyKe89
Sunt foarte sigur pe ce spun din experienta. Circulatia continua a apei prin calorifer, afecteaza cel mai mult eficienta AC. Incearca sa strangulezi futunul de tur si sa mergi cu masina. Ai sa-ti dai seama singur dupa 15-20 de minute. Carcasa vaporizator este doar unul din factorii de amploare mult mai mica ce defavorizeaza eficienta AC; se poate termoizola f. usor cu spuma poliuretanica sau polietilena expandata. |
--------------------
Actual: Dacia
SuperNova, 2001
îmbunătățită Rapsodie-Confort-Clima, 1.4mpi
- Albastru KatYfea X Ex: R16-1964, R16-1967, D1300-1975, LoganMCV-2007
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu mi se pare OK sa strangulez furtunul de tur si sa merg cu masina. Ai izolat carcasa si nu s-a simtit nimic?
|
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
Axinte |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru ghinionist Group: Members Posts: 268 Joined: 27 March 11 From: Oltenita ![]() |
O metoda mult mai buna decat sa strangulezi turul, cred eu, este o izolare cat mai buna a clapetei de deasupra caloriferului de caldura.
|
--------------------
DACIA
Super Nova
2002 clima
- CL ?? xxx Ai nevoie de multi ani de studiu pentru a ajunge sa taci neintrebat.
Cap ai, minte ce-ti mai trebuie? |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
La mine aeroterma e izolata de vreo 2 ani de zile. Mare diferenta cu ea izolata si neizolata nu am simtit. La fel si la cutia vaporizatorului, am pus niste material izolant. Rezultatul total este ca scoate cam 10 grade la gurile de ventilatie.
Totusi am senzatia ca izolatia per total a masinii este foarte proasta si de aia nu face aerul conditionat fata. Ma bate gandulsa inlocuiesc vaporizatorul cu unul de logan sau ceva masina de import. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
10 grade? Pai e ceva diferenta, mie sub 16 nu mi-a coborat cand am facut revizia instalatiei.
|
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
ionijhonnie |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru Group: Members Posts: 314 Joined: 8 July 07 From: Ploiesti - Bucuresti ![]() |
@MyKe89
Pentru test poti sa-i strangulezi turul pentru calorifer, dupa ce apa a trecut de temperatura de deschidere termostat din circuitul mare. Fara nici o teama, nu se va intampla nimic rau. @Mr_Devil83 Schimbarea cea mai la indemana ar fi sa-i schimbi condensorul cu unul mai mare. Sa-i schimbi vaporizatorul te vei lovi de mult mai multe probleme. Dar nu te-as sfatui s-o faci nici una nici alta, sunt costisitoare, necesita multa munca, adaptari si nu prea merita. Mai intai fa-i un test cu strangularea tur calorifer si dupa aceea mai vezi. This post has been edited by ionijhonnie: 30 May 2013, 19:22 |
--------------------
Actual: Dacia
SuperNova, 2001
îmbunătățită Rapsodie-Confort-Clima, 1.4mpi
- Albastru KatYfea X Ex: R16-1964, R16-1967, D1300-1975, LoganMCV-2007
|
|
uscatu83 |
![]() ![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 20 November 07 From: Turnu Magurele - Bucuresti ![]() |
Sa va zic cateva impresii dupa ce am montat ac ul pe masina fara alte modificari. Prima oara cand l am pornit erau cam 27 grade afara. Dau drumul la ac cu prietena in masina si ventilatorul la maxim, mergem cam 10 min prin bucuresti si abia se simtea o adiere rece si in rest caldura mare. Zic eu inca nu a ajuns la temp optima freonul. Mai mergem inca vreo 15 min si nimic. Ii zic prietenei ca tot nu baga ,dar ea zice: pai mai e pornit aerul si i am raspuns ca da. Transpirati amandoi in masina. Apoi am montat robinet pe turul de la radiatorul de caldura si atunci am simtit ca am ac pe masina. Apoi am izolat tevile, peretele antifonic si carcasa de la evaporator si acum pot sa zic ca am ac pe masina. Pe treapta doi in 6-7 min e frig in masina. In afara localitatii raceste si mai tare si merg doar pe treapta 1la ventilator ca pe treapta 2 imi ingheta mana pe volan in dreptul gaurii de pe mijloc pe unde sufla aer.
A si uitasem sa zic ca intre radiatoarele de racire de la motor si ac era distanta de bagai degetul, in loc sa fie lipite sa nu traga aer fals electroventilatorul printre ele, si pe marginea celui de ac am indesat bucati de polistiren sa traga aer decat prin radiatorul de ac, am abservat ca elv e pus exact in dreptul radiatorului de ac. Astfel racind mai bine freonul care vine incins din compresor. This post has been edited by uscatu83: 31 May 2013, 11:30 |
--------------------
Dacia
Super Nova cu Ac.
2001 Detinator de Super Nova cu Ac si rugina.
|
|
ionijhonnie |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru Group: Members Posts: 314 Joined: 8 July 07 From: Ploiesti - Bucuresti ![]() |
![]() Ceea ce era de demonstrat! |
--------------------
Actual: Dacia
SuperNova, 2001
îmbunătățită Rapsodie-Confort-Clima, 1.4mpi
- Albastru KatYfea X Ex: R16-1964, R16-1967, D1300-1975, LoganMCV-2007
|
|
uscatu83 |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 20 November 07 From: Turnu Magurele - Bucuresti ![]() |
Daca aveam termometru puteam sa demonstrez cu poze, dar unii din comoditate zic ca asa merge si nu au ce sa ii faca mai mult dar nu pun mana sa faca modificari care mai mult de o zi nu dureaza si e relativ ieftin de realizat. Eu am izolat cu burete de parchet aluminizat de 3 mm si inca doua straturi pe dedesupt cu burete de 6 mm fara aluminiu
|
--------------------
Dacia
Super Nova cu Ac.
2001 Detinator de Super Nova cu Ac si rugina.
|
|
ionijhonnie |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru Group: Members Posts: 314 Joined: 8 July 07 From: Ploiesti - Bucuresti ![]() |
Este foarte logic ce-ai facut. Tine de bun simt tehnic.
Acum putem sa concluzionam pentru imbunatatire functionare AC pe SuperNova in ordine descrescatoare a influentei asupra bunei functionari AC: 1. - se inchide circuitul de apa pe calorifer (sunt multiple variante si s-au discutat in F. multe topicuri) 2. - se imbunatateste circulatia aerului prin condensor. vedeti varianta f. buna a colegului Uscatu83. 3. - se termoizoleaza peretele antifoc atat pe interior habitaclu cat si pe partea cu motorul. 4. - se termoizoleaza carcasa vaporizator. 5. - izolarea tevilor AC nu are o influenta foarte mare, dar se poate face cu materiale cu grad foarte mic de transfer termic, in caz contrar va fi mai mult pentru efectul placebo. This post has been edited by ionijhonnie: 31 May 2013, 12:25 |
--------------------
Actual: Dacia
SuperNova, 2001
îmbunătățită Rapsodie-Confort-Clima, 1.4mpi
- Albastru KatYfea X Ex: R16-1964, R16-1967, D1300-1975, LoganMCV-2007
|
|
printman21 |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 10 November 12 ![]() |
Va salut puteti da-mi spuneti pas cu pas cu sa pun robinet la tur si cum dau de clapeta care da rece sau cald ?
|
--------------------
dacia
supernova
2002 clima
- b 78 agl
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#45
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
de cand ai masina,ai cumparato ieri?
tai furtunu de tur si pui robinet la caldura este mai simplu albastru inseamna rece,rosu inseamna cald si un copil de clasa a-1-a stie ce semnificatie au acele culori |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
Capitan_marian |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 790 Joined: 10 December 12 ![]() |
nu fi RAU poate are butonu stricat sau cablu sarit . Uitete sub bord din dreapta si dai "manual" pe rece impinge in fata de plastic ala e pe o rotita cu cu zimti.
|
--------------------
Btwin RockRider
520
2016 Corbeanca
|
|
printman21 |
![]()
Post
#47
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 10 November 12 ![]() |
eu vreau sa ajung la clapeta care comuta cald/rece ca nu incide bine
|
--------------------
dacia
supernova
2002 clima
- b 78 agl
|
|
Capitan_marian |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 790 Joined: 10 December 12 ![]() |
mai este alta varianta sa nu fie cablu prea intins,si cand comutezi pe rece nu inchide bine si tot mai vine putina caldura. verifica asta dai la maxim pe albastru ,slabeste cablu si impinge vezi daca se mai duce in fata.
|
--------------------
Btwin RockRider
520
2016 Corbeanca
|
|
printman21 |
![]()
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 10 November 12 ![]() |
O sa incerc asta , mersi de ajutor
|
--------------------
dacia
supernova
2002 clima
- b 78 agl
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#50
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
printman21 daca totu este ok la cablu de rece/cald mai poate fi din aeroterma,adica voletii(niste clapete)care inchid trecerea aerului prin calorifer,sa nu fie deformati de la caldura si timp,sa nu mai inchida bine si de acolo sa-ti vina caldura chiar daca dai pe rece
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
printman21 |
![]()
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 10 November 12 ![]() |
Pai la alea vreau sa ajung , nu inchid bine si nu stiu sa ajung la ele
|
--------------------
dacia
supernova
2002 clima
- b 78 agl
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#52
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
uite unde trebuie sa umblii
se scoate plasticul din dreapta si acolo vei gasii asa ceva,din cate imi aduc aminte parca pe tija dintata si pe rotita au cate un punct alb ele trebuie sa corespunda,dar nu mai stiu daca pe cald sau rece.nu am mai lucrat la dacii din 2009, Attached thumbnail(s) aeroterma_dacia_supernova_nova.jpg ( Size: 66.21k ) Number of downloads: 519 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
virgilm |
![]()
Post
#53
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 24 January 14 ![]() |
Salut!
Stie cineva unde gasesc garniturile necesare la tevile de AC pentru supernova? Am gasit garnituri doar pentru logan, dar nu stiu daca se potrivesc. This post has been edited by virgilm: 15 Feb 2014, 12:46 |
--------------------
Dacia
Super Nova
2003
- DJ _ _ _
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#54
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
le orice service de AC auto
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 04:03 |