DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> balans masina DACIA 1310

tgrosu
post 27 Apr 2007, 14:07
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 29 January 07




Buna ziua tuturor!

Am o Dacia 1310 din 1986 - a fost a bunicului - de care sunt foarte multumit.
De vreo doua luni, atunci cand reduc viteza - spre ex. ma apropii de un semafor - la 30-20 km/h, mi se aude un pocnet regulat in zona rotilor, cam la fiecare rotatie completa - zgomotul este insotit si de un balans al masinii, in aceeasi cadenta. Zgomotul se aude indiferent daca tin apasata pedala de frana sau nu - dar parca mai tare atunci cand apas pedala. Un mecanic mi-a sugerat sa imi verific anvelopele, sa nu cumva sa aiba vreunul plasa rupta. Intr-adevar, unul din cauciucurile din spate avea unele probleme si atunci le-am schimbat pe amandoua. Din pacate, bataia continua sa se auda. Recent, un alt mecanic mi-a descfacut jentile si a verificat angrenajul fiecarei roti, insa nu a reusit sa depisteze problema. Mentionez, de asemenea, faptul ca franarea de la viteze mai mari - 60-70 km/h - provoaca o instabilitate a masinii, care tremura usor si nu franeaza lin (am cautat pe forum si am vazut ca aici problema ar putea fi discurile de frana).

In speranta ca ma puteti ajuta cu un sfat, va multumesc anticipat!

Tudor Grosu


--------------------
dacia 1310 1986 - B-01-THH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Apr 2007, 14:09
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu sunt discurile ovalizate?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgrosu
post 27 Apr 2007, 14:12
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 29 January 07




Este posibil sa sa auda si un zgomot de la discuri ovalizate? Ar putea fi de vina planetarele - eu banuiesc ca nu, avand in vedere ca este vorba de simptome care se aud la viteze mici si in drum drept...


--------------------
dacia 1310 1986 - B-01-THH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 27 Apr 2007, 14:13
Post #4


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Discuri frana, tamburi deformati putin probabil daca se manifesta si fara sa apesi pedala. Dar nu exclus daca iti freaca franele. Posibil o planetara defecta. Pot fi si altele, de exemplu bucse brat fata foarte uzate, etrier de frana nefixat.

Edit: daca sunt discurile sau tamburii afli foarte simplu: daca-ti tremura pedala de frana in timp ce face figuri inseamna ca ele-s de vina.

This post has been edited by Muttley: 27 Apr 2007, 14:16


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgrosu
post 27 Apr 2007, 14:14
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 29 January 07




In plus, discurile le-am schimbat relativ recent, si bataia era prezenta si inainte.


--------------------
dacia 1310 1986 - B-01-THH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgrosu
post 27 Apr 2007, 14:15
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 29 January 07




Puteti sa ma lamuriti ce inseamna ca "freaca franele"? Multumesc!


--------------------
dacia 1310 1986 - B-01-THH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 27 Apr 2007, 14:24
Post #7


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Vezi c-am editat mai sus.

In privinta franelor care freaca... Placutele de frana (fata) si chiar si sabotii (spate) se afla-n contact permanent cu discurile/tamburii. Dar uneori, in loc sa fie un contact de tip "mangaiere", piesele de frictiune respective sunt puternic presate pe discuri/tamburi. Asta nu e normal. Situatia conduce la consum mare, uzura rapida a placutelor, sabotilor, discurilor, tamburilor, incalzirea rotilor, scurgerea vaselinei din rulmentii rotilor si deteriorarea prematura a acestora, samd.
Ca sa afli daca e si cazul tau, lasa masina sa mearga din inertie cu 5 km/h pe asfalt drept si regulat, fara sa actionezi pedala de frana sau maneta franei de mana si cu ambreiajul calcat. Trebuie sa ai si pneurile umflate corect. Verifica foarte atent momentul cand masina se opreste complet. Dupa ce se preste, masina trebuie sa se deplaseze in sens invers cativa mm daca franele nu freaca.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgrosu
post 27 Apr 2007, 14:28
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 29 January 07




Stiu ca deja devin plictisitor, dar la ultima verificare la mecanic, mi-a desfacut in spate rotile si a verificat cu surubelnita sa nu se miste ansamblul si parea in regula. In fata, am verificat (schimbat) recent cam totul, asa ca nu cred sa fie vreo bucsa. Etrierii de frana, sincer, nu stiu ce sunt :-(

Cat despre discuri sau tamburi, asa cum spuneti dv., probabil ca as putea verifica la viteze mai mari si nu cand reduc de la 20 km/h la mai putin, nu-i asa? Credeti-ma ca sunt destul de nelinistit, avand in vedere ca doi mecanici s-au uitat deja la masina, eu avand o fetita de 5 ani si fiindu-mi realmente frica sa ma mai urc la volan pt. ca nu stiu ce se intampla cu masina. Problema este ca am avut foarte mare grija de masina - mers la mecanic si remediat probleme imediat ce apareau - si sincer nu cred ca as putea avea defecte atat de flagrante (de ex. bucse brat fata foarte uzate).




--------------------
dacia 1310 1986 - B-01-THH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgrosu
post 27 Apr 2007, 15:06
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 29 January 07




Balansul in sens invers se produce chiar daca drumul este drept?
Vroim sa va mai intreb: daca "franele freaca", acest lucru este depistabil si in timpul mersului, sau doar la actionarea pedalei de frana?
Multumesc!


--------------------
dacia 1310 1986 - B-01-THH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 27 Apr 2007, 15:20
Post #10


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




D-le draga, mai cititi o data cu atentie explicatia mea vizavi de verificarea frecarii franelor. E simplu, lasi masina sa mearga la pas pana se opreste ea singura, eventual si cu motorul oprit. Oprirea inevitabila dureaza o fractiune de secunda. Din cauza legilor fizicii aplicabile-n acest univers, daca nu exista o forta "parazita" (se intelege roti infranate), masina se va misca-n fractiunea de secunda urmatoare opririi cativa mm inapoi.

Oricum, am senzatia ca deviem de la subiectul discutiei. Recomandarea mea - gasiti un mecanic BUN care sa mearga cu masina dv, sa constate zgomotele si miscarile anormale si sa puna un diagnostic. Daca e si un plod de 5 ani implicat, nu va recomand forumul, fiind foarte usor sa fiti dezinformat aici.

Succes!


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 13:25
Forum Renault