DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Relantiul la Nova mea GTi, relanti instabil

imbogdan
post 23 Apr 2007, 13:03
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 30 October 06




Salutare,

Incep cu a spune ca sunt un novice in domeniu .....

Ce problema am cu Nova mea (GTi din 98).

Ocazional acul de la turometru imi oscileaza la relanti. Relantiul e cam mare (parerea mea) 1.000 - 1.100 rpm. Ocazional acula sare pt 1/2 secunda la 2.000 rpm fara ca sa se simta ca motorul se tureaza. Asta nu se intampla mereu, numai ocazional.

O alta problema cam off topic, dar daca poate cineva sa ma ajute..... mi se aprinde martorul de injectie in timpul mersului. Asta se intample tot asa ocazional..... o data la 20-30 de drumuri si nu e dependent de km parcursi etc....

Mentionez ca am schimbat bujii, fise, filtre etc...


Multzam si astept sfaturi...


--------------------
Renault Symbol 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaivasc
post 23 Apr 2007, 13:08
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 106
Joined: 30 March 07




Se pare ca am deschis topic-uri similare la interval de 2 minute
radmasa.gif Nu cred ca se intampla farte frecvent. Oricum imi cer scuze pt spam.


--------------------
Dacia Nova GTI 1999 GTI
Nova GTI'99
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 23 Apr 2007, 15:52
Post #3


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Poți încerca să cureți senzorul de turație, se află pe carcasa ambreiajului...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
imbogdan
post 23 Apr 2007, 15:54
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 30 October 06




Poti sa im dai mai multe detalii??? Eventual si poze?


--------------------
Renault Symbol 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 23 Apr 2007, 16:30
Post #5


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




O să revin cu o poză mai pe seară...

Senzorul e pe carcasa ambreiajului, la îmbinarea dintre cutie și blocul motor... Spre el vine un cablu cu mufă și 2 fire electrice...Se desface din carcasă cu o cheie de 10 parcă, e prins într-un singur șurub... Îl scoți și îl cureți cu o cârpă, o perie...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
imbogdan
post 23 Apr 2007, 16:51
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 30 October 06




multzam ...... si o solutie pt faza cu becu de injectie.... mentionez ca atunci cand se aprinde becu de injectie nu se schimba mersul motorului si daca opresc si pornesc motoru becu se stinge


--------------------
Renault Symbol 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 23 Apr 2007, 18:55
Post #7


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Am revenit cu pozele...Când desfaci senzorul, să scoți și mufa lui ce se află pe cablu, și să o cureți cu spray de contacte...
Cu martorul injecție, bănuiesc că tot ceva legat de un senzor este...Ar trebui verificați / curățați toți senzorii și toate mufele lor...(sonda lambda, senzorul temperatură motor, potențiometrii clapetei de accelerație...)

Attached thumbnail(s)
DSC03010.JPG ( Size: 310.14k ) Number of downloads: 490
DSC03009.JPG ( Size: 281.76k ) Number of downloads: 485
DSC03011.JPG ( Size: 270.2k ) Number of downloads: 459


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
imbogdan
post 4 May 2007, 11:52
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 30 October 06




Revin cu precizari.

Am scos senzoru de turatie si l-am curatat. Partea buna este ca acuma fluctuatia la turometru a mai scazut, dar tot se mai intampla.

Am mai scos de 2-3 ori senzoru si de fiecare data era murdar.

Intrebare: De la ce se murdareste incontinu si daca poate altceva sa mai dea fluctuatia in turometru (motoru nu se tureaza).

P.S. Dupa ce am curatat senzoru am vazut ca relantiul imi sta acuma pe la 900 rpm (pana acuma era pe la 1100rpm - ambele valori la cald)


--------------------
Renault Symbol 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 4 May 2007, 14:37
Post #9


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Cred că patinează discul de ambreiaj, și îți aruncă "praf" pe senzor...

Poate ar fi bine să verifici ambreiajul, măcar poziția furcii, garda... Caută despre reglarea ambreiajului pe forum... Poate trebuie chiar schimbat discul, placa de presiune, rulmentul... sad.gif
Și un senzor nou poate nu ar strica...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 4 May 2007, 19:28
Post #10


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Apropo de relanti instabil. De vreo luna de când am schimbat filtru aer + bujii + ulei am mers cu benzina de 98 de la LukOIL. Da, relantiul era instabil dar in acel fel fara variatii de turatie doar la toba se simtea ca nu ies gazele uniform si continuu. Dar foarte slab.
Ca o paranteza aici banuiesc simeringurile de la supape, pentru ca:
1. Curatat senzor de turatie
2. Masurat rezistenta senzor Tmotor la diferite temperaturi, a dat cam pe valorile din manualul de injectie si verificat, adica i-am scos mufa când era motorul cald si imediat s-a turat
3. Masurat sonda Lambda (circuitul de incalzire are cam 5-6 ohm) si senzorul da tensiune
4. Masurat acu 9 luni compresia, era intre 11,8 si 13.
5. Ulei 'manâncă' cam o ceasca intre schimburi (8-9000 km)
Ei azi am bagat de 95 de la Petrom. Fara abureli relantiul e acelasi dar 'dârdâitul' motorului (tremuratul la relanti) este mai puternic, il simt mai tare in maneta de la schimbator.
Va rog dati-va cu parerea.
Bafta

This post has been edited by paulica: 4 May 2007, 19:30


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 5 May 2007, 14:46
Post #11


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Schimbat azi simeringurile la supape, si cu ocazia asta mi-a facut Vasile si reglajul culbutorilor. Gazele ies uniform pe esapament, motorul mai "dârdâie' dar fff putin, in consecinta variatiile de turatie "au cam schimbat foaia". Adica nu mai exista acele mici caderi momentane, acum daca se schimba turatia se schimba pt. o perioada lunga.
Si sa nu uit, a disparut complet "rontaitul" ala de Diesel la relanti.

This post has been edited by paulica: 5 May 2007, 15:04


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 04:33
Forum Renault