vine vara si incep problemele, racire motor
![]() ![]() ![]() |
vine vara si incep problemele, racire motor
kalyyyyyy |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|||
ydaniel |
![]()
Post
#2
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu recomand sa cumperi una de fier.si antigel de la policolor se numeste radipol si nu il mai diluezi cu apa.elicea sta bine:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sobolan |
![]()
Post
#3
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
mie imi ajunge apa la spatiul hasurat...inainte de rosu...am schimbat elv cu altul...degeaba......termocupla : a doua ...e de 82-77....nu stiu ce naiba...cre ca trec pe elice din nou....nu prea as vrea dar situatia o impune.....la cald am presiunea de ulei la ralanti de 2....niciodata nu a stat asa jos presiunea la ulei cu elicea.....nu prea as vrea sa fac motoru.....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Dar termostatul de cat e? Poate deschide mai greu.
Incearca fara termostat si vezi daca face la fel. This post has been edited by $$ilvviu: 25 May 2007, 22:05 |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
ceaki |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 7 January 07 From: cluj-napoca ![]() |
pt aerisire instalatie trebuie sa scoti furtunul din vasul de expansiunesi introduci in capatul lui o palnie mai mica pe care o umpli cu apa. dupa asta deschizi numai robinetul de sus si complectezi cu apa in palnie. vezi ca trebuie sa-ti fie caloriferul pe pozitia deschis. toata treaba o faci cu motorul oprit. bafta.
|
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
sobolan |
![]()
Post
#6
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
mersi pentru sfaturi....dar.....stiu cum se aeriseste circuitul de racire...nu am nimic infundat....toate racordurile sunt metalice....termostatul e de 90gr si nu intentionez sa-l scot.....functioneaza bine......
cei care au elv sa zica si ei care e treaba...... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
merci pentru sfaturi.Totusi nu poate nimeni raspunde la intrebarile despre eficienta lichidului de racire?de unde pot cumpara racorduri metalice?
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#8
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Problema principala se datoreaza termostatului care ori e uzat si nu mai deschide, ori deschide la temperatura mai mare decat cea mentionata pe el.
Chiar daca e nou, termostatul, poate sa fie prost. Eu am electroventilator si n-am probleme, am termostat de 82 de grade... cel de 90 de grade mi se pare cam mult pentru perioadele calduroase. Pentru iarna e ok. Daca nu ma credeti, puteti scoate de tot termostatul si o sa vedeti diferenta. (nu recomand asta decat pentru un mic test). Alte probleme ar fi depunerile, neetanseitatea sistemului si o aerisire defectuoasa. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
FLP |
![]()
Post
#9
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
Termostat de 86 grade, carburatie reglata intocmai, circuit racire curat, aerisire facuta intocmai, fara ELV sau ceva de genul si nu am probleme cu temperatura de la motor. Chiar si in traficul din Bucuresti.
Si carburatia nereglata corespunzator poate sa duca la incalzirea motorului asa ca ... atentie... This post has been edited by FLP: 27 May 2007, 02:48 |
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
bygy007 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
vad ca nimeni nu a pus problema infundarii sau depunerii de calcar in radiator (pe circuitele lui) am avut o asemenea problema si s-a rezolvat
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=900264 This post has been edited by bygy007: 27 May 2007, 10:39 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
speedy82 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 623 Joined: 13 July 05 ![]() |
QUOTE(kalyyyyyy @ 26 May 2007, 21:23) Niciodata nu se lasa lichidul de racire, numai apa, cum faceau pe vremeuri oamenii, spunand ca vara nu ai nevoie de antigel. Gresit Intotdeauna se pune antigel intr-o anumita concentratie, pentru a nu se coroda componentele motorului. |
--------------------
Dacia
1300
- B 19 XXX „Aspiratorul meu magic, magnet pe patru roti, scoate orice fufa din cizme si chiloti”
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#12
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Plus de asta, antigelul are si rol de ungere, el fiind uleios la atingere.
Niciun fel de lichid de racire nu poate suplini ineficienta unui sistem de racire cu depuneri. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Imi pare rau daca sunt prea insistent,dar nu m-am lamurit.Motorul se incalzeste prea rau,nu fierbe dar se incalzeste foarte rau.Intrebarea mea era daca exista vreun lichid de racire care sa raceasca mai bine.Acest lucru presupune ca masina este in parametrii(nu are calcar sau alte depuneri,radiatorul este functional-nou si mare dealtfel,pompa de apa este in stare buna iar lichidul de racire contine si antigel).
A zis cineva mai sus ca reglajul carburatorului influenteaza temperatura motorului;cum anume?are legatura cu nivelul de relanti? O sa pun o fulie mai mica la pompa de apa,poate asta schimba lucrurile un pic(viteza mai mare a elicei) si probabil o sa imi pun si un termostat(nu are). A incercat cineva sa apropie elicea de radiator(saibe intre elice si fulie de exemplu)? |
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
Fizz |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 28 September 06 From: Braila ![]() |
QUOTE(sobolan @ 25 May 2007, 23:22) mersi pentru sfaturi....dar.....stiu cum se aeriseste circuitul de racire...nu am nimic infundat....toate racordurile sunt metalice....termostatul e de 90gr si nu intentionez sa-l scot.....functioneaza bine...... cei care au elv sa zica si ei care e treaba...... Pana azi dimineata aveam aceleasi probleme. Am cumparat un termostat la 82 gr. si l-am schimbat pe cel de89 gr. care imi facea aceleasi probleme ca si tie.Acum am sosit de la drum si pot spune ca pe caldura asta nu a mai trecut de90 gr. in trafic prin oras.Sfatul meu:pastreaza elv-ul ca nu ai nimic de pierdut.Schimba numai termostatul! ![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#15
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca n-ai termostat, ceva nu-i in regula si cel mai probabil nu-ti indica bine. Motor incalzit prea rau, inseamna ca-ti fierbe, daca nu ti-a fiert niciodata, inseamna ca nu-ti indica bine.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
de fiert nu fierbe,iar de indicat indica bine,nu am verificat asta,acul imi sta sub cele 2 liniute albe de sus(uneori pe liniuta inferioara).Pe moment nu ma ingrijoreaza foarte mult,dar afra sunt 30 de grade,mai incolo o sa fie mai cald si as vrea sa nu am surprize.Stiam ca termostatul nu are decat rolul de a ajunge motorul la o temperatura normala de functionare mai repede(sa ma corecteze cineva daca gresesc),deci nu acolo este problema.Un alt efect pe care as vrea sa il evit e presiunea uleiului scazuta,care in timp duce la uzura mai rapida(fenomen datorat temperaturii motorului,si absolut normal dealtfel).
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#17
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai ce mai e de zis? Stiai prost, termostatul se deschide ori de cate ori temperatura depaseste pe cea inscriptionata pe el.
Temperatura optima de functionare a motorului este la 80 de grade, asta nu se obtine fara termostat. Fara termostat motorul merge rece chiar si pe timpul verii. Daca ai electroventilator si masina sta pe loc, nu se realizeaza racirea radiatorului si asta actioneaza termocupla din radiator pentru o racire fortata. Daca vrei sa faci si sa intelegi ce-am debitat eu aici, bine, daca nu, cauta solutii alternative si masurarea temperaturii la ochiometru. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
QUOTE(sobolan @ 25 May 2007, 23:22) mersi pentru sfaturi....dar.....stiu cum se aeriseste circuitul de racire...nu am nimic infundat....toate racordurile sunt metalice....termostatul e de 90gr si nu intentionez sa-l scot.....functioneaza bine...... cei care au elv sa zica si ei care e treaba...... E prea mult 90 grade. Pune unul mai "rece". |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
ydaniel |
![]()
Post
#19
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
QUOTE(FLP @ 27 May 2007, 02:48) Termostat de 86 grade, carburatie reglata intocmai, circuit racire curat, aerisire facuta intocmai, fara ELV sau ceva de genul si nu am probleme cu temperatura de la motor. Chiar si in traficul din Bucuresti. Si carburatia nereglata corespunzator poate sa duca la incalzirea motorului asa ca ... atentie... cine vorbea ![]() ![]() ![]() deci cu termostat de iarna,termocupla de 92 de grade ulei 10w60 presiunea ulei cu motor cald sta 3-3.5 bar temp lichidului de racire sta la sfarsitului plajei ![]() adica la penultima linie alba.nu a trecut niciodata peste ![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
S-a rezolvat problema.Am fost la magazin azi,am luat fulie mica pentru pompa de apa,o elice noua si termostat.Intentionam sa dau radiatorul jos,sa il curat si asa mai departe,cand colo,surpriza:aveam termostat,bine infipt si fara colier.daca stiam il schimbam in 5 minute de la inceput.Ca avertismente,daca vrea cineva sa isi puna fulie mica in loc de mare sa aiba grija la curea,sa fie noua sau mai mica,a mea este intinsa dar la reglajul maxim din alternator.E asa bine sa iti stea indicatorul la jumate in mod constant ! din partea mea se poate inchide.
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
sobolan |
![]()
Post
#21
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
ce avea termostatul vechi? ca eu unul nu inteleg
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
Fizz |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 28 September 06 From: Braila ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 L
1999
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Ma refeream la termostatul lui kalyyy, care era bine infipt si fara colier. Nu inteleg care a fost surpriza.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
ROV` |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 10 March 07 ![]() |
poate sunt prea acid in commenturi insa nu ma pot abtine (aveti tot netu la dispozitie si nu va documentati)
1.in masina se pune atingel tot timp pt lubrifiere si cresterea punctului de fierbere a lichidului de racie (luati de papuc diesel gaceol tip rxD) 2.scoateti comnuismu de sub capota si aruncati elicea aia si puneti un ventilator electric de nova sau altceva e cateva sute de mii si de obicei radiatoarele au si sonda ce se declanseaza parca la80 de grade ) si rezolvati orice problema legata de racire ...ah si sa aveti vasu de expansiune etans si supapa trata la 1 bar sau 0.8 si asta mai creste punctul de fierbere a lichidului |
--------------------
Dacia
1300
22 sept 1982
- DJ-85-ROV
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Supapele sint deja tarate la 1,2 bar iesirea si 0,8 admisia.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ATM |
![]()
Post
#27
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Iar in legatura cu cealalta informatie -elicea comunista - in 18 luni de cand circul cu masina actuala, cu elice clasica, + 6 ani inainte cu breakul lu' tata, n-a fiert odata motorul (am urcat si pe munte, am condus si pe 35 de grade, dar nu). Cat timp circuitul de racire este in stare buna si ingrijit cum trebuie (radiator mare si desfundat, nu pierde lichid, n-are garnitura de chiuloasa tandari, vasul expansor e intr-adevar bun, nu patineaza cureaua, avans reglat, termostat ales bine ca temperatura de lucru) de ce ar fierbe?
Sunt de acord ca ELV-ul e mult mai bun bun iarna versus elice clasica, pentru a nu avea o racire continua a motorului cand e deja frig afara. Vara insa, o elice normala ar trebui sa isi faca treaba la fel de bine. Diferenta intre ELV si elicea standard vara o vad eu la mersul in coloana (debit mai mare la ELV). Dar repet - daca circuitul e bun, el asigura prin constructie racire suficienta si cu elice clasica. This post has been edited by ATM: 1 Jun 2007, 07:16 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
ginoxxx |
![]()
Post
#28
|
![]() drive or die Group: Members Posts: 47 Joined: 22 March 07 ![]() |
eu am aceeasi problema...mie chiar mi-a fiert motoru de vreo 2 ori...prima data am facut aerisirea, am demontat radiatoru, am bagat presiune pe el, am schimbat termostatu cu unu de 83 parca, si tot mi-a fiert. urmatorul pas...am scos de tot termostatul si tot a fiert. problema e ca am doar un martor in bord, nu am ceas la temp apei.
in mers nu am nici cea mai mica problema, se raceste grupa mare, dar in traficul de bucuresti cu stat o ora pe pod la grant mi-a fiert...care e problema???? daca pun termocupla si elecrtoventilator in locul elicei de pe motor credeti ca se rezolva??? de unde iau un ELV mare...cat tot radiatoru... ![]() |
--------------------
dacia
berlina LI
2003
- ph-08-hji
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Daca si fara termostat iti fierbe ori garnitura de chiulasa s-a prajit, ori ai "piatra" si alte depuneri pe bloc. Sau, poate vreo canalizatie a pompei obturata. da o cautare, s-a mai discutat.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
sobolan |
![]()
Post
#30
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
azi am rezolvat problema....aveam termostat de 97 C din fabrica....dat jos si pus unul de 86 C ....asta nou e de Vaslui...o fi bun de ceva sau stau cu ochii in acul de apa ? oricum azi a functionat bine....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 05:25 |