Cutie de viteze cu 5 sau cu 4, Vreau sa schimb cutia de viteze cu una in 5 trepte
![]() ![]() ![]() |
Cutie de viteze cu 5 sau cu 4, Vreau sa schimb cutia de viteze cu una in 5 trepte
argon |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu, se trecuse deja la cutiile cu planetare scurte pregatitoare celor in 5 trepte; functie de raportul final (8x33 si 9x34) si de numarul de cutii cu planetare lungi ce existau pe stoc se monta una sau alta. Uneori mai conta si cine cumpara masina.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
FlaviusBV |
![]() ![]()
Post
#33
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 5 April 07 From: Brasov ![]() |
![]() Aaaaaaaa si inca ceva am mai gasit ![]() ![]() This post has been edited by FlaviusBV: 11 May 2007, 14:22 |
--------------------
Dacia
1310
1986 TX
- BV 84 FLV I am not affraid to die...I just don't want to
|
|
PaulT |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Daca si planetarele si cutia sunt relativ bune,merita pretul.Si bordul cu tot cu instalatie....la fel.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
csiri_biri_kodak |
![]() ![]()
Post
#35
|
![]() Membru linistit Group: Members Posts: 102 Joined: 14 July 07 From: Blumberg, Germania ![]() |
Intrebare intrebatoare:
Cate CV , mai bine spus cate grupuri ( ex 8x33 si 9x34 ) exista? Care ce rapoarte are? Batrana mea (D1300) merge bine, nu ma plang dar as cam dori sa-i schimb CV cu alta, ca asta pe care o are, in a 4-a la 3000rot/min se plafoneaza la aprox. 90 km/h. Merge si mai repede (am scos si 110km/h dar la 5000rot/min), nu zic ca nu dar la drumuri lungi nu-mi place sa urle motorul. |
--------------------
Dacia / Dacia
1300 (RIP) / Logan
1978 / 2012 ! Fiecare trebuie sa inceapa de undeva !
Creierul este un organ oarecum indispensabil capului... |
|
Merced |
![]()
Post
#36
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Ma indoiesc ca e cum spui tu. Sa zicem ca la 90 are vreo 3000 de ture, dar la 110 nu are in niciun caz 5000 decat daca ai probleme pe undeva la transmisie poate.
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu ai cum sa ai in treapta a 4-a 90km/h la 3000rpm si 110km/h la 5000rpm!!!Daca ai 90 la 3000rpm inseamna ca ai 0,97 rap la a 4-a si grup 9x34.Si nu ai cum sa ai la 110 5000rpm.Daca ai 5000rpm la 110,inseamna ca ai cutie cu rap final 8x33 si 1 la a 4-a.Cam cum aveau daciile papuc.Asa ca mai uita-te inca o data pe turometru.
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
argon |
![]()
Post
#38
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
daca ai la 3000 rpm 90 km/h, la 5000 o sa ai 150 km/h, conform matematicii de clasa a doua.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Merced |
![]()
Post
#39
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Poate are vreo belea pe la ambreiaj si i se tureaza motorul in gol. E posibil sa se manifeste doar la viteze mari? Eu cand am avut abia mai atingeam 60 intr-a patra si trebuia sa subturez in draci ca sa ajung la destinatie(service
![]() Ma bucura faptul ca la 150 n-am peste 5000rpm, dar nu foarte mult pentru ca nu planuiesc sa mai ating viteza aia prea curand. Vreau sa-mi traiesc viata momentan, nu sa "decolez" cu Dacia. ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
argon |
![]()
Post
#40
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca ambreiajul e obosit e foarte probabil sa inceapa sa patineze de la o anume viteza in sus, 100 km/h sa zicem.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Merced |
![]()
Post
#41
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Pai inseamna ca are putin de lucru la ea. In orice caz bine nu e daca merge asa, asta daca indica bine turometrul(sau cine stie, urechea). Pe A1 merg in general 110km/h, si nu mi sare de 7.5 consumul, daca-s grabit tin si 130, asta cu o cutie in patru.
Cel mai frumos e insa cand n-am nicio treaba sau nicio destinatie. Mers cu un 80, muzica cantand si o tigara in coltu' gurii. ![]() Totusi daca e ambreiajul n-ar fi trebuit sa-l simta patinand si in viteze inferioare? ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
argon |
![]()
Post
#42
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
7,5 e mare, pune-ti cutie in 5 lunga, mie imi ia pe la 100-110 km/h maxim 6,5.
La viteze inferioare patineaza doar daca demareaza in forta, daca merge lent nu se simte. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Doar la demaraje violente se simte in treptele inferioare.Daca ai avea o cutie cu 5
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Merced |
![]()
Post
#44
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Bine, eu consumu' asta il zic estimativ, n-am mai avut bani sa fac plinuri consecutive recent sa spun exact. Asta e calculat cu urcare+coborare de Transfagarasan cu masina arhiplina.
![]() ![]() Pe mine cand m-a lasat ambreiajul nu prea mai miscam nimic, in sensul ca trebuia sa merg usurel ca sa prind o oarecare viteza. Am avut beleaua la placa de presiune, ma gandesc ca daca la el e doar discul poate d-aia nu simte in trepte inferioare. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
E relativ usor de verificat ambreiajul.Pe loc,cu frana de mana trasa,se introduce in treapta 1 si se incearca plecarea de pe loc.Turand ceva mai mult si eliberand ambreiajul progresiv.Daca moare motorul,inseamna ca e bine.Daca nu=> ca patineaza.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Merced |
![]()
Post
#46
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Asta daca chiar tine frana de mana cum trebuie.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
csiri_biri_kodak |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru linistit Group: Members Posts: 102 Joined: 14 July 07 From: Blumberg, Germania ![]() |
Multumesc tuturor pt. lamuriri...
Intradevar nu imi aminteam corect : la 3000 rot/min in a 4-a am 70km/h ... my bad! Deci daca am concluzionat corect treaba sta astfel: Am grup de 8x33 si imi trebuie ( caci imi trebuie ) de 9x34 ... asta sa pot merge cu viteza maxima legala si sa nu urle motorul ... ![]() Bine atunci mai am o intrebare: daca ma uit la carcasa CV de unde imi dau seama ce grup are? Nu de alta dar sa nu trebuiasca sa o desfac si sa numar ... PS. ambreajul nu aluneca! La nici o turatie si la nici o viteza...si frana de mana tine ![]() Si inca ceva , disc de ambreaj de 180, se refera la diametrul acestuia, da? Din cate m-am documentat pe aici am inteles ca este mai eficient decat cel de 160...sau asa ceva. This post has been edited by csiri_biri_kodak: 6 Oct 2007, 09:19 |
--------------------
Dacia / Dacia
1300 (RIP) / Logan
1978 / 2012 ! Fiecare trebuie sa inceapa de undeva !
Creierul este un organ oarecum indispensabil capului... |
|
finutu |
![]()
Post
#48
|
![]() baga un - ..aere! Group: Members Posts: 138 Joined: 2 February 07 From: Bucuresti ![]() |
de ce ai avea tu 8x33?!
mai mult ca sigur ai 9x34. Ambreiajul de 180 este mai avantajos decat cel standard de 170, iar cand vrei sa pui un ambreiaj de 180 schimbi automat si volanta cu una de 180 palier normal. This post has been edited by finutu: 6 Oct 2007, 09:25 |
--------------------
Docia
1710
1943
- 1-B-113456 promo VN2
|
|
PaulT |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Da,e mai bun cel de 180.Si eu l-am schimbat cand am pus cutia cu 5 trepte.Dar trebuie schimbata si volanta cu una de 1310(palier normal si ambreiaj marit).Cutia rebuie sa aiba o placuta cu tipul ei.
6 Oct 2007, 10:25: Are sigur 8x33,daca are la 3000rpm 70km/h... This post has been edited by PaulT: 6 Oct 2007, 09:25 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
csiri_biri_kodak |
![]() ![]()
Post
#50
|
![]() Membru linistit Group: Members Posts: 102 Joined: 14 July 07 From: Blumberg, Germania ![]() |
QUOTE(PaulT @ 5 Oct 2007, 19:08) Daca ai 5000rpm la 110,inseamna ca ai cutie cu rap final 8x33 si 1 la a 4-a.Cam cum aveau daciile papuc.Asa ca mai uita-te inca o data pe turometru. ![]() @ finutu eu ma bazez pe cele spuse de altii...caci in a 4-a la 110 km/h si la 5000 rot/min se termina treaba la mine ... nu de alta dar nu omor un motor bun cu 69.000 km. ![]() |
--------------------
Dacia / Dacia
1300 (RIP) / Logan
1978 / 2012 ! Fiecare trebuie sa inceapa de undeva !
Creierul este un organ oarecum indispensabil capului... |
|
finutu |
![]()
Post
#51
|
![]() baga un - ..aere! Group: Members Posts: 138 Joined: 2 February 07 From: Bucuresti ![]() |
ai dacia 1300 din 1978 ?! atunci de ce ai avea tu 8x33?
|
--------------------
Docia
1710
1943
- 1-B-113456 promo VN2
|
|
csiri_biri_kodak |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru linistit Group: Members Posts: 102 Joined: 14 July 07 From: Blumberg, Germania ![]() |
nu stiu de ce am sau as avea 8x33 dar stiu ca la 5000 am 110KM/h...
|
--------------------
Dacia / Dacia
1300 (RIP) / Logan
1978 / 2012 ! Fiecare trebuie sa inceapa de undeva !
Creierul este un organ oarecum indispensabil capului... |
|
thedragon |
![]()
Post
#53
|
![]() Sange de modovean aka GALATI Group: Members Posts: 583 Joined: 4 February 07 ![]() |
dupa ce imi dau seama ce grup am la o cutie de viteze in 5 trepte? scrie pe undeva ? pe cutie sau ... si nu pot sa va spun ce viteza am ca nu imi merge kilometrajul
![]() |
--------------------
dacia
1310
1989
|
|
csiri_biri_kodak |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru linistit Group: Members Posts: 102 Joined: 14 July 07 From: Blumberg, Germania ![]() |
|
--------------------
Dacia / Dacia
1300 (RIP) / Logan
1978 / 2012 ! Fiecare trebuie sa inceapa de undeva !
Creierul este un organ oarecum indispensabil capului... |
|
thedragon |
![]()
Post
#55
|
![]() Sange de modovean aka GALATI Group: Members Posts: 583 Joined: 4 February 07 ![]() |
cam pe unde este pozitionata ca ultima oara cand mam bagat sub masina nu am vazut nici o placuta
|
--------------------
dacia
1310
1989
|
|
argon |
![]()
Post
#56
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
cel de 180 e mai fiabil parca si sgm-ul confirma asta
|
--------------------
x
y
2009
|
|
argon |
![]()
Post
#58
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
adica ala de 200 e mai putin fiabil ca ala de 180? ce inseamna "fiabil" raportat la diametrul discului?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#59
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
pai probabil nu din cauza diametrului,eu nici nu stiu de care am ..
oricum forta de frecare nu depinde de marimea suprafetei cat despre demaraj iarasi, cel de 200 fiind mai merge e mai greu nu ? ![]() This post has been edited by sefu_alx: 6 Oct 2007, 17:49 |
--------------------
x
y
2009
|
|
Psyche |
![]()
Post
#60
|
![]() In Thrust We Trust Group: Members Posts: 663 Joined: 22 May 06 From: Suceava ![]() |
1.masina mea are ambreiaju obosit rau de tot si daca scad sub 1200 ture mi se aprinde becu la ulei si ala de langa el.
cu toate astea am mers saptamana trecuta la iasi si i-am dat 130, fara sa am pedala calcata la fund...mai mergea lejerut pana in 140, si am cutie in 4 trepte. 2. stiu berlina 1300 (fabricatie 1978) care prinde 110 in treapta a 3-a fara modificari. are doar set motor BORGO. |
--------------------
Dacia/Vw
1300/Golf GT
1977/1996 SV03PNV(1SV6266)/SV86PNV
Erare umanum est..........perseverare diabolicum |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 03:10 |