Miros benzina'n ulei...
![]() ![]() ![]() |
Miros benzina'n ulei...
Dragos |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 17 August 04 From: Galati ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI Clima
- ... Posesor de Solenza...
|
|||
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Uleiul rece are un miros foarte discret, asa cum ai spus, pentru ca nu e volatil. Mai ales daca e proaspat.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#3
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
De la un injector defect nu are cum sa ajunga benzina in ulei. In plus, in cazul tau nu are cum sa apara fenomenul, mtorul e prea nou. Si daca era sa existe benzina in ulei te prinzi, ca, pe langa miros, uleiul se subtiaza. Asa ca stai linistit.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Dragos |
![]()
Post
#4
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 17 August 04 From: Galati ![]() |
Asa mi'au spus toti: socru, soacra, sotie, mecanici... Cre' ca mut stingatoru' sub scaunu' soferului. :? |
||
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI Clima
- ... Posesor de Solenza...
|
|||
sstanescu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Acel Dacia Oil mi s-a parut si mie ca miroase nitel cam dubios cand l-am luat pe joja. Insa la un mirosit mai atent, nu era tocmai de benzina. Ceva petrolier? Da, insa nu benzina.
Verifica cu atentie daca creste nivelul. 1-2 mm e greu de apreciat, te poti insela ca joja aia nu e instrument de masura precis, mai ales cand nu stii exact daca tot uleiul a ajuns in baie si daca e la aceeasi temperatura. Daca creste cu certitudine, nu-i bine, ca nu se poate inmulti cu de la sine putere. Sincer, eu zic ca te-ai panicat de pomana. |
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
Dragos |
![]()
Post
#6
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 17 August 04 From: Galati ![]() |
Sa dea Domnu' :popa: |
||
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI Clima
- ... Posesor de Solenza...
|
|||
bogdan_o |
![]()
Post
#7
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu am mirosit uleiul. Dar o sa fac treaba asta. Intai rece, inante sa plec si dupa aia cald. Plec peste o ora la intalnire si fac proba. Cand ma intorc scriu aici ce am constatat.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#8
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Ok. Am, verificat. Pe motor rece, uleiul nu miroase a benzina. Are mirosul lui specific. In schimb, dupa un mers de 5-7 km, timp in care a pornit si GMV-ul uleiul are un miros mai intepator ce poate aduce si a benzina. Uleiul este cel cu care a venit masina din fabrica, ulei care acum are 6500 km. Asa ca Dragos, fenomenul pe care l-ai descris e normal.
Ca o nota personala, off topic. Cand am deschis azi capota inainte de a pleca, sa vad cum miroase uleiul si sa mai pun ceva apa la vasul pentru lichidul de parbriz nu mica mi-a fost mirarea cand o pisica a zbugit-o din motor. Si era pisica in toata regula. Am mai auzit de sobolani, chiar si de un sarpe. Dar pisica? Mare noroc a avut sarmanul animal pentru ca daca nu era faza cu uleiul nici nu ma mai oboseam sa ridic capota si o faceam tocanita. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
bogdan_o, eu cred ca se poate te inseli. De la un injector defect poate ajunge benzina in ulei. Gandeste-te ca daca ala in loc sa dea spray doar se p|sha, eu zic ca e posibil sa nu arda toata bezina, ba mai mult, sa spele filmul de pe cilindru si sa ajunga in motor. Cel putin asta mi-a zis un "meserias". Nu bag mana in foc desigur... La mine se manifesta si mirosul, si cresterea nivelului, insa ce ma mira este urm. lucru: daca simti miros, inseamna ca se evapora. Iar cum uleiul ala are naibii niste grade acolo, inseamna ca benzina cu care e amestecat se evapora in draci (totul e fierbinte). Ei, cum exista acolo teava aia pentru reaspirarea vaporilor de ulei (care duce in rampa de admisie, si de fapt sunt doua tevi chiar) - ar trebuie sa iasa vaporii aia, sa ajunga frumos in cilindru unde le e locul si sa arda. Asta inseamna ca dupa un drum lung, sa fie nivelul ok (de asta se si recomanda drumuri lungi din cand in cand, pentru ca sa poata condensul din ulei sa se evapore, se pare ca ala e periculos - se formeaza ceva acizi care ataca motorul si cresc uzura). Ori la mine cred ca de cand am pus ulei, creste constant, si crede-ma ca trag de masina, e fierbinte motorul mai tot timpul...
Doar niste idei.... smile.gif |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#10
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Injectorul nu are cum sa dea mai multa benzina decat daca e orificul decalibrat sau daca nu mai inchide la timp. In rampa de injectie benzina este sub presiune. Injectorul are rolul de supapa, el permitand intrarea unei cantitati prestabilite de benzina in camera de ardere (sau in cilindru in cazul injectiei directe). Ori, in momentul in care se deschide orificiul benzina intra cu presiune, injectorul nejucand nici un rol in toata treaba asta. Fiind sub presiune, benzina se imprastie in vapori fini, nu curge. In toate cazurile se poate usor constata un mers neregulat al motorului.
In rest sunt de acord cu tine. Mersi de informatie. Este intr-adevar foarte probabil ca o cantitate mai mare de benzina sa spele filmul de pe cilindri si sa ajunga in ulei. Dar, din cate am vazut azi, uleiul are el un miros mai intepator. Si mie nu imi ajunge benzina in ulei. Nivelul nu mi-a crescut, in conditiile in care nu trag deloc de masina. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Dragos |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 17 August 04 From: Galati ![]() |
bogdan_o,
merci de interes, dar... 1. masina era lasata la racoare de 8 ore (deci motoru' era rece), plus ca dimineata aveam acelasi... miros. 2. mirosu' de benzina'i de benzina - doar am folosit asa ceva si la stersu' vopselei in exces, cand am facut curatenie, acu' ceva timp in urma. Ceea ce Sergiu a scris imi da de gandit - am sa bag 10l de benzina si am sa rulez 100km. Daca acu' are sa fie mai jos decat atunci cand am bagat cei 10l in plus, inseamna ca intr'adevar am consum exagerat de benzina, si le mai fac o vizita la service, sa'mi verifice injector cu injector, indiferent ce spune sotia&Co. Problema imediata'i alta - deoarece nu are nimic in aparenta (si toata lumea ma crede... nebun!) intreb, ca omu': daca o las asa, ce probleme pot apare in timp? |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI Clima
- ... Posesor de Solenza...
|
|
Cristi |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Este absolut normal sa "scape" putina benzina in ulei, cand motorul este rece. Piesele sunt reci si jocurile nu ajung la valoarea nominala, astfel ca, pe langa segmenti, se poate scurge putina benzina in ulei, adica benzina condensata pe peretii reci ai cilindrului.
Daca motorul nu merge macar 10-20 min. la temperatura nominala (adica se merge "scurt", prin oras), benzina nu are timp sa se evapore prin ventilatia carterului. Astfel, uleiul va mirosi putin a benzina. (vezi si observatia lui bogdan_o de mai sus) Evident, daca uleiul "trazneste" a benzina, asta nu mai e normal (cauze multiple, destul de neplacute); inteleg ca nu era cazul. Nu cred sa fie un injector defect; cred ca ai fi remarcat o scadere de putere sau un mers neregulat in sarcina (accelerare). Eu cred ca daca mergi vreo ora cu ea incontinuu (= motor cald !) mirosul o sa se diminueze pana la disparitie. Numai in caz ca nu dispare poti sa-ti pui problema unei cauze (mult mai) grave. |
--------------------
Dacia
Solenza / Logan
- B
|
|
miki |
![]()
Post
#13
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.213 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca intr-adevar ai benzina in ulei=> se "subtieaza" uleiul=>uzura extrem de rapida a motorului
|
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Aºılırsa |
|
Dragos |
![]()
Post
#14
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 17 August 04 From: Galati ![]() |
Banuiam eu... Fac testu' cu 10l, si va tin la curent... |
||
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI Clima
- ... Posesor de Solenza...
|
|||
Marty |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
DRagos, urmareste nivelul uleiului. Daca observi o crestere majora (5 mm.) du-te si da-le cu masina-n cap! Daca nivelul ramine constant, tot posibilul sa ti se para.
P.S.: Masoara uleiul doar dimineata sau la cel putin 15 minute dupa ce ai oprit motorul, cu masina parcata pe loc drept. |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Ok, revin cu teoria mea: daca un injector e defect, in loc de spray el va da un jet. Asta e verificata - intrebati pe toti care au desfundat injectoarele in service scoase de pe masina cu solutie - da un jet ca si cum s-ar pisha... Jetul ala sigur nu se vaporizeaza in totalitate, deci e foarte probabil sa nu arda in totalitate. Nu e vorba de un consum mai mare de benzina (e benzina mai putina decat in mod normal), ci pur si simplu de faptul ca benzina nu arde bine. Este important pentru ardere sa fie pulverizata.
Cand e rece mai e un motiv pentru care e normal sa ajunga benzina in ulei: motorul merge cu ameste foarte bogat (socul electronic). Nu e vorba doar de jocuri, e vorba ca se baga benzina in plus la greu, care poate sa faca chestia asta. Cu subtiatul uleiului - cred ca un pic de benzina nu are cum sa strice ca vascozitate (un pic insemnand chiar f. putin), in schimb nu stiu chimic ce efecte are (adica daca nu se formeaza ceva compusi corozivi - care sigur sunt daunatori). Mai multe nu stiu nici eu, dar voi urmari cu interes topicul! Sergiu (scuze ca scriu tot cu intarziere, dar sunt intr-un loc cu un decalaj de 9 ore fata de Romania... smile.gif ) |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
calin.c |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
de la injector nu baga benzina in baie ca o arde chiar daca nu merge bine motorul dar e posibil sa nu lucreze bine bujiile sau fisele dar asta ar insemna sa aiba o trepidatie usoara in relanti si sa nu aibe putere motorul verifica uleiul in aceiasi pozitie a masini
|
-------------------- |
|
Dragos |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 17 August 04 From: Galati ![]() |
Update:
pe motive de preschimbare nr. din provizoriu'n definitiv, am avut masina lasata la umbra, timp de 4 zile. Verificat ulei: poz. la max., cu un miros specific, dar nu de... benzina. Azi am fost ici si colo cu ea... Din nefericire n'am avut timp sa o gadil dupa, asa ca - deseara o verific. Daca mirosu' reapare (si de ce nu ar face-o?) e clar ca aia de la service sunt niste "baieti buni". Stay tune! |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI Clima
- ... Posesor de Solenza...
|
|
valioglu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
Daca vrei sa vezi sigur daca ai benzina in motor (ulei) poti sa ii dai foc unei cantitati mici de ulei din motor. Asa se face la dacia berlina (pui capatul murdar de ulei al jojei la flacara de la bricheta) cand ai belele similare. Constructiv nu are cu sa intre benzina in cantitati importante la solenta.
|
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#20
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
valioglu, la berlina merge sa dai foc ca joja, ca e metalica. La SLZ nu mai tine, ca e din plastic.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
valioglu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
Pune si tu ulei pe ceva metalic (picuri cu joja...)
|
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Mi-am adus aminte de discutie si mi-am bagat nasul in joja, cu motorul clocotit, si nu are nici cel mai mic iz de benzina. Pina 17k exploda de mult. :wink:
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
Dragos |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 17 August 04 From: Galati ![]() |
Update:
Stiti "legea" aia romaneasca: lasa lucrurile cum sunt, se rezolva de la sine :shock: Ei bine... la mine se pare ca... merge. Si anume, dupa cateva sute de km (se rodeaza, frate!), consumu' de comb. s'a reglat, mirosu' de benzina'i disparut, insa uleiul trece spre cenusiu, si avem acu' miros de... pilitura (care spunea ca motoru'i gata rodat?). Nota (importanta): Am verificat un Logan: mirosu' ala de benzina era prezent! Prin urmare nu pot fi decat 2 explicatii: - piese din motor, sau chiar motoru', sta'n benzina inainte de montaj (si prin urmare mirosu'i imprumutat uleiului) - uleiu' ala de Dacia este subtiat cu... benzina, sau un aditiv similar in miros (f. similar). Poate cineva confirma una din cele scrise mai sus? bafta! |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI Clima
- ... Posesor de Solenza...
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#24
|
||
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Stai sa vezi dupa cateva mii de km, ca se face negru ca smoala. |
||
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|||
accidutzu |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 28 May 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
ce vreau sa spun nu e chiar off-topic de tot, pentru ca are legatura cu uleiul si benzina. sau motorina. :wink:
ce spuneti de obiceiul unora de a adauga la benzina sau motorina din rezervor o anumita cantitate de ulei pentru motoarele in 2 timpi (ulei de drujba :U)? proportia e de cca 100:1. se pare ca da rezultate. adica motoarele o duc pana la 500.000 km fara reparatii capitale. e drept ca nu era vorba de dacia :twisted: |
-------------------- the most important muscle is the mind. and the most devastating weapon is the will
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#26
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Cei care fac treaba asta nu gandesc. Ulei in benzina/motorina inseamna moartea motorului. Gandeste-te ce li se intampla injectoarelor si pompei de benzina. Pe urma, calamina ce rezulta din arderea uleiului se depune de cilindri, supape, pistoane etc. Apoi ai catalizatorul care il bagi in boala daca faci treaba asta. Deci e total contraindicat.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca merge la motoare simple gen oltcit sau dacia 1300.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
clr |
![]()
Post
#28
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Ceea ce ai spus este corect: la motoarele in doi timpi uleiul se pune in amestec cu benzina. Este cu totul si cu totul altceva. Regula nu se aplica si la motoarele in 4 timpi. |
||
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|||
Cib |
![]()
Post
#29
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
Asa cum s-a mai spus mai sus motoarele in doi timpi de regula nu au sistem separat de ungere (adica pompa ulei, etc) asa ca ungerea se face amestecand uleiul cu benzina. de aceea motoarele de trabant scot fum albastrui si foarte mult, deoarece acest fum este rezultat din arderea uleiului din benzina. dar acest lucru e valabil la motoarele in doi timpi si atat unde nu sunt pretentii de motoare euro 2 sau 3, deci nu exista catalizator sau stiu eu ce pompa de benzina sau altceva. acolo exista 1 carburator sau mai multe un rezervor de benzina (fara pompa de benzina uneori)si pistoanele
|
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
AMZ |
![]()
Post
#30
|
![]() Oldschool Member Group: Members Posts: 2.439 Joined: 13 September 04 From: Bucuresti ![]() |
POST EDITAT DE MODERATOR : NU ARE LEGATURA CU TOPICUL
[color=red][/color] |
--------------------
Renault
Renault Grand Scenic 3.1.6 Dci 130 HP.
2011
- B.XXX.AMZ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 23:49 |