uleiul de motor potrivit pt nova gti
![]() ![]() ![]() |
uleiul de motor potrivit pt nova gti
undertacker_ejay |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 30 March 07 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
nova gti
2000
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#2
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Masina mea a mers doar pe Castrol, mai precis Castrol GTX Protection+ (15W40).
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
paulica |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Depinde cât iti "ciupeste". 5W40 ar fi ideal. Daca nu 10W40. Daca "ciupe" cam mult incearca 15W50. Nu stiu daca face si altcineva in afara de ELF
|
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#4
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Poti incerca Mobil 1 (5w40) eu am pus dar ciupea din el (in oras ciupea la greu ~ 800 g la 2000 km) daca nu esti multumit poti pune Mobil 1 (10w40 ; 15w40) este cam scump dar merita ... varianta ieftina pe care un prieten a pus-o in nova lui a fost BP Visco 2000 (15w40)...
Eu schimb uleiul la fiecare 5000 km ... ( merg mixt ... oras vre-o 3000 si in afara vre-o 2000 ) si filtrul de ulei la fel ... |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
paulp |
![]()
Post
#5
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
BP Visco 2000 15W40, Elf Sporti 15W40, Halvoline 15W40. Si daca ai mai mult de 50000 km, poti incerca sa-i bagi si un aditiv cu bisulfit de molibden (Liqui Molly).
Si schimba-l la 5000 km, si filtrul. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
bertro |
![]()
Post
#6
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
Tocmai i-am pus Hexol Premium 20w50 (40RON bidonul de 4litri). Desi e o ieftinaciune, e mai bun ca petromul si oricum, pe la 2500-3000 il schimb iar. 20w50 pt ca motorasul e batran si le cam bea.
|
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
paulica |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
apollo |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
Eu nu inteleg o chestie.De ce puneti uleiuri asa scumpe?
Eu de cand am masina am mers 3 schimburi de ulei numai cu MOL 15W40. Acum la ultimul schimb am pus 20W40 pentru ca asa am auzit la un unchi de al meu.Tot MOL. Motorul nu are nimic, merge tare frumos si aceasta marca de ulei , ultima data am dus-o 8000km,cu toate ca am senzatia ca mai mergea. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#9
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Eu nu înțeleg altceva: de ce să iei ceva ieftin și prost, și să îl schimbi des???
QUOTE(bertro @ 26 Apr 2007, 09:33) ...am pus Hexol Premium 20w50 (40RON bidonul de 4litri). Desi e o ieftinaciune, e mai bun ca petromul si oricum, pe la 2500-3000 il schimb iar... Hai să facem un calcul: Eu pun Castrol GTX 15W40, 70RON pe 4 litri parcă am dat ultima dată, și îl schimb la 10 mii km... Cu acest ulei a mers motorul meu mereu, și se pare că se ține binișor după 9 ani și 126 mii km cât are acum... Tu pui acel "no name" "premium" la 40 RON și îl schimbi la 2500-3000 km... Cine iese mai IEFTIN, și cine are motorul mai bine PROTEJAT oare? ![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
apollo |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
|
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
sobolan |
![]()
Post
#11
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
daca ai motoru bun(ma refer la segmenti) pune cu toata increderea un 5w40 de la esso , valvoline sau daca vrei mobil !
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
apollo |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
Motorul are 40.000Km de la ultimul RK.
Singura problema a lui este ca la relanti nu lucreaza pistonul 2.Cand motorul se mai incalzeste, incepe sa lucreze si pistonul 2 dar foarte slab.de abia se simte diferenta.Am inteles ca e din cauza unei supape. Sper sa o rezolv cat mai repede. In sarcina nu am treaba.Are demaraj,prinde viteza. Acum trebuie sa bag ceva bani in etansarea hayonului.M-a disperat apa asta. Am gasit un hayon de Nova la 100RON la remat.il iau in 2 saptamani si-l vopsesc.Oricum arata mult mai bine fata de care il am acum. Deja am deviat. Pana la urmatoarul RK al motorului, voi merge cu 20W40. Ma bate gandul sa-l fac pana-n toamna. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#13
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Apollo nu inteleg tu faci RK la fiecare 50.000 km
![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
bertro |
![]()
Post
#14
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
QUOTE(Catalin Marinarul @ 29 Apr 2007, 18:47) Eu nu înțeleg altceva: de ce să iei ceva ieftin și prost, și să îl schimbi des??? Cine iese mai IEFTIN, și cine are motorul mai bine PROTEJAT oare? ![]() n-o fi hexolul tata uleiurilor, dar nici prost nu e. e mai bun decat petrom, ro3 si altele pe care le folosesc multi dacioti fara probleme. il schimb la 2500-3000, pt ca fac numarul asta de kilometri in ~1 an de zile, 99% circulatie in mediul urban, pe distante scurte (5-7km) si e recomandabil sa schimbi uleiul si in functie de timpul cat sta in motor, nu doar de numarul de km (o spun oameni priceputi, nu eu). |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
gti98 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Da, ar fi mai bine de utilizat un ulei mai scump si mai performant, dar... Cum motorasele de Dacie au cauciucariile de etansari de cacao, parca nu te induri sa-i bagi scump si sa curga jos...Plus ca e si un efort in buget... Pentru multi dintre noi e mai usor de dat banii cu taraita, asa ca-l schimbam mai des...
In plus, daca motorul are o anumita uzura, nu se poate folosi un ulei supra performant (in raport cu cerintele motorului) Uleiurile cu domeniu de temperatura mai largi decat 15W40, 20W50 sun semisintetice iar cele sub 10 (sau 5?) sunt sintetice. Problema principala e ca ele sunt optimizate pentru motoare moderne, performante si realizate cu tolerante mai stranse - au vascozitatea cam redusa si "fug" spre camera de ardere si spre exterioare. Iar privitor la periodicitatea de schimbare, in cartea mea de garantie scria "la 5000km sau la MAXIM 4 luni" Un alt articol la care am ajuns tot din acest forum, argumenta, foarte logic: in lunile de vara, autorul folosea un schimb de ulei si 5 pana la 7 luni, dar in timpul iernii schimba la maxim 3 luni. Iarna condensul deterioreaza prin contaminarea cu apa! Referitor la aditivi, eu folosesc de la al treilea schimb de ulei un aditiv de la Liqui Moly cu MbS2. Efectul aditivilor e legat de uzura initiala; dupa ce motorul s-a uzat, reparatia e singura solutie, nu "oblojelile" "minune".... Acest aditiv e unul "de onctuozitate", menit sa asigure ungerea initiala, inainte de formarea presiunii; el nu are efect asupra uzurii camasii de cilindru care se produce prin coroziunea condensului acid in perioada de incalzire a motorului, mai ales iarna.... Drum bun! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 22:35 |