DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> uleiul de motor potrivit pt nova gti

undertacker_ejay
post 24 Apr 2007, 21:53
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 30 March 07




poate ca s`a mai vorbit despre subiectul acesta dar ma gandesc ca au aparut uleiuri mai bune de la ultima conversatie pe tema asta.a`si vrea sa stiu si eu ce ulei de motor recomandati pentru nova gti?multumesc


--------------------
dacia nova gti 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 24 Apr 2007, 22:38
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Masina mea a mers doar pe Castrol, mai precis Castrol GTX Protection+ (15W40).


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 24 Apr 2007, 23:11
Post #3


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Depinde cât iti "ciupeste". 5W40 ar fi ideal. Daca nu 10W40. Daca "ciupe" cam mult incearca 15W50. Nu stiu daca face si altcineva in afara de ELF


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 25 Apr 2007, 07:15
Post #4


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Poti incerca Mobil 1 (5w40) eu am pus dar ciupea din el (in oras ciupea la greu ~ 800 g la 2000 km) daca nu esti multumit poti pune Mobil 1 (10w40 ; 15w40) este cam scump dar merita ... varianta ieftina pe care un prieten a pus-o in nova lui a fost BP Visco 2000 (15w40)...
Eu schimb uleiul la fiecare 5000 km ... ( merg mixt ... oras vre-o 3000 si in afara vre-o 2000 ) si filtrul de ulei la fel ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 25 Apr 2007, 09:16
Post #5


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




BP Visco 2000 15W40, Elf Sporti 15W40, Halvoline 15W40. Si daca ai mai mult de 50000 km, poti incerca sa-i bagi si un aditiv cu bisulfit de molibden (Liqui Molly).
Si schimba-l la 5000 km, si filtrul.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 26 Apr 2007, 08:33
Post #6


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




Tocmai i-am pus Hexol Premium 20w50 (40RON bidonul de 4litri). Desi e o ieftinaciune, e mai bun ca petromul si oricum, pe la 2500-3000 il schimb iar. 20w50 pt ca motorasul e batran si le cam bea.


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 27 Apr 2007, 17:33
Post #7


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




QUOTE(paulp @ 25 Apr 2007, 09:16)
Si daca ai mai mult de 50000 km, poti incerca sa-i bagi si un aditiv cu bisulfit de molibden (Liqui Molly).
*


Si de ce peste 50k km? Asta cu bisulfura de molibden (MoS2) poti sa-l bagi de nou. Ala cu teflon e alta treaba.


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 29 Apr 2007, 18:35
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




Eu nu inteleg o chestie.De ce puneti uleiuri asa scumpe?

Eu de cand am masina am mers 3 schimburi de ulei numai cu MOL 15W40.

Acum la ultimul schimb am pus 20W40 pentru ca asa am auzit la un unchi de al meu.Tot MOL.
Motorul nu are nimic, merge tare frumos si aceasta marca de ulei , ultima data am dus-o 8000km,cu toate ca am senzatia ca mai mergea.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 29 Apr 2007, 18:47
Post #9


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Eu nu înțeleg altceva: de ce să iei ceva ieftin și prost, și să îl schimbi des???
QUOTE(bertro @ 26 Apr 2007, 09:33)
...am pus Hexol Premium 20w50 (40RON bidonul de 4litri). Desi e o ieftinaciune, e mai bun ca petromul si oricum, pe la 2500-3000 il schimb iar...
*



Hai să facem un calcul:

Eu pun Castrol GTX 15W40, 70RON pe 4 litri parcă am dat ultima dată, și îl schimb la 10 mii km... Cu acest ulei a mers motorul meu mereu, și se pare că se ține binișor după 9 ani și 126 mii km cât are acum...

Tu pui acel "no name" "premium" la 40 RON și îl schimbi la 2500-3000 km...

Cine iese mai IEFTIN, și cine are motorul mai bine PROTEJAT oare? biggrin.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 29 Apr 2007, 18:50
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




QUOTE(Catalin Marinarul @ 29 Apr 2007, 18:47)
Eu nu înțeleg altceva: de ce să iei ceva ieftin și prost, și să îl schimbi des???

*




Motorul meu e multumit de acest ulei.

Nu il schimb nici des, si e si relativ ieftin.am vazut uleiuri si niste preturi de mi-au sarit ochii.



--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 29 Apr 2007, 20:30
Post #11


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




daca ai motoru bun(ma refer la segmenti) pune cu toata increderea un 5w40 de la esso , valvoline sau daca vrei mobil !


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 30 Apr 2007, 00:05
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




Motorul are 40.000Km de la ultimul RK.

Singura problema a lui este ca la relanti nu lucreaza pistonul 2.Cand motorul se mai incalzeste, incepe sa lucreze si pistonul 2 dar foarte slab.de abia se simte diferenta.Am inteles ca e din cauza unei supape.
Sper sa o rezolv cat mai repede.
In sarcina nu am treaba.Are demaraj,prinde viteza.

Acum trebuie sa bag ceva bani in etansarea hayonului.M-a disperat apa asta.

Am gasit un hayon de Nova la 100RON la remat.il iau in 2 saptamani si-l vopsesc.Oricum arata mult mai bine fata de care il am acum.

Deja am deviat.

Pana la urmatoarul RK al motorului, voi merge cu 20W40.
Ma bate gandul sa-l fac pana-n toamna.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 30 Apr 2007, 07:21
Post #13


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Apollo nu inteleg tu faci RK la fiecare 50.000 km blink.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 2 May 2007, 12:43
Post #14


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




QUOTE(Catalin Marinarul @ 29 Apr 2007, 18:47)
Eu nu înțeleg altceva: de ce să iei ceva ieftin și prost, și să îl schimbi des???
Cine iese mai IEFTIN, și cine are motorul mai bine PROTEJAT oare?  biggrin.gif


n-o fi hexolul tata uleiurilor, dar nici prost nu e. e mai bun decat petrom, ro3 si altele pe care le folosesc multi dacioti fara probleme.

il schimb la 2500-3000, pt ca fac numarul asta de kilometri in ~1 an de zile, 99% circulatie in mediul urban, pe distante scurte (5-7km) si e recomandabil sa schimbi uleiul si in functie de timpul cat sta in motor, nu doar de numarul de km (o spun oameni priceputi, nu eu).


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 8 May 2007, 19:48
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Da, ar fi mai bine de utilizat un ulei mai scump si mai performant, dar... Cum motorasele de Dacie au cauciucariile de etansari de cacao, parca nu te induri sa-i bagi scump si sa curga jos...Plus ca e si un efort in buget... Pentru multi dintre noi e mai usor de dat banii cu taraita, asa ca-l schimbam mai des...
In plus, daca motorul are o anumita uzura, nu se poate folosi un ulei supra performant (in raport cu cerintele motorului) Uleiurile cu domeniu de temperatura mai largi decat 15W40, 20W50 sun semisintetice iar cele sub 10 (sau 5?) sunt sintetice. Problema principala e ca ele sunt optimizate pentru motoare moderne, performante si realizate cu tolerante mai stranse - au vascozitatea cam redusa si "fug" spre camera de ardere si spre exterioare.
Iar privitor la periodicitatea de schimbare, in cartea mea de garantie scria "la 5000km sau la MAXIM 4 luni" Un alt articol la care am ajuns tot din acest forum, argumenta, foarte logic: in lunile de vara, autorul folosea un schimb de ulei si 5 pana la 7 luni, dar in timpul iernii schimba la maxim 3 luni. Iarna condensul deterioreaza prin contaminarea cu apa!
Referitor la aditivi, eu folosesc de la al treilea schimb de ulei un aditiv de la Liqui Moly cu MbS2. Efectul aditivilor e legat de uzura initiala; dupa ce motorul s-a uzat, reparatia e singura solutie, nu "oblojelile" "minune"....
Acest aditiv e unul "de onctuozitate", menit sa asigure ungerea initiala, inainte de formarea presiunii; el nu are efect asupra uzurii camasii de cilindru care se produce prin coroziunea condensului acid in perioada de incalzire a motorului, mai ales iarna....
Drum bun!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 15:07
Forum Renault