DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages « < 6 7 8 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Solenza/Logan teste aerodinamice

izi
post 21 Jun 2007, 21:18
Post #211


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 8 June 07




speram din tot sufletul ca acel "lipseste" nu va fi luat ca atare si ca se va intelege doar ca (virgula) curentul de aer din zona nu e potrivit pentru un eleron ci doar ca mentine luneta curata. Speram ca vei intelege prin acel lipseste doar aparitia unei zone ca o bula de aer care "se tine" de masina. Nu e vid nu e curent (liniar)...E un fenomen des intalnit la anumite suprafete sau obiecte in miscare...e o zona de sub-presiune asemanatoare cu cea care apare in spatele unui camion, tir sau autobuz doar ca aici portbagajul "rupe" cumva curentii rezultand o luneta ceva mai curata decat a unui Golf sau spatele unui tir. Nu vreau sa intru in detalii (n-am nici chef nici timp)....dar cred ca doar niste formule luate cu lopata de pe net nu te vor duce nicaieri. Domeniul este, inca, necunoscut chiar si pentru aerodinamicieni...ca dovada aparitia a nenumaratelor modificari in arhitectura masinilor de F1. Trebuie sa stai cu orele in tunel sa observi, sa analizezi si apoi sa concluzionezi...ceea ce nu e cazul aici.

spor

PS. Sper ca in aceasta vara sa am timpul sa fac ce am propus mai inainte...sunt deja curios


This post has been edited by izi: 21 Jun 2007, 21:25


--------------------
Dacia Solenza 2004 - IS-05-YZY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 21 Jun 2007, 21:27
Post #212


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




nh1980ro, ai auzit de cavitatie? O forma complexa, ce se deplaseaza printr-un fluid poate avea in urma sa zone de presiune 0 sau aproape 0 daca e prost proiectata.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 21 Jun 2007, 21:30
Post #213


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Precum o caramida? biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 21 Jun 2007, 21:37
Post #214


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Bun, eu zic sa ne oprim ca o dam in altele de genul deplasarea in fluide.

Am vazut parerea coforumistilor, am vazut parerea Dacia, am vazut si rezultatul unui test(acela cu inchiderea portbagajului la viteza mai mare, desi neconcludent). Acum ramane sa creada si sa inteleaga fiecare ce vrea.

Hai noroc!


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
izi
post 21 Jun 2007, 21:49
Post #215


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 8 June 07




QUOTE(nh1980ro @ 21 Jun 2007, 21:37)
o dam in altele de genul deplasarea in fluide.



pai despre asta e vorba! biggrin.gif


--------------------
Dacia Solenza 2004 - IS-05-YZY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 22 Jun 2007, 07:26
Post #216


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(nh1980ro @ 21 Jun 2007, 22:37)
Bun, eu zic sa ne oprim ca o dam in altele de genul deplasarea in fluide.
*
Da' ce, comportamentul si efectul eleronului se face prin analiza deplasarii lui prin cascaval?
Pai de ce n-ai zis asa, ca noi credeam ca tu vorbesti serios, dar tu te gandeai de fapt la altceva...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 22 Jun 2007, 08:31
Post #217


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(nh1980ro @ 21 Jun 2007, 21:36)
Deci epxerimentul propus de mine mai demult pe acest topic poate fi perfect valabil. (acela cu parcurgerea aceleiasi distante de catre o Clima si o Scala).
Gizaz, asta nu glumeste!


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki
post 22 Jun 2007, 11:08
Post #218


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.215
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




Ba io cred ca da!
Da' n-aveti voi simtu' umorului!


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE 2004 / 2019 - XX-B-XXX
#Hırsızlargibigeceniniçine

Funken Kurbelwelle
Uzun Araç!
Değer Așılırsa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 22 Jun 2007, 11:10
Post #219


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(IRONICK @ 22 Jun 2007, 09:31)
Gizaz, asta nu glumeste!
*



Cred ca totusi e vorba de papiota aia de care ziceai.....


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 23 Jun 2007, 18:22
Post #220


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




DE parca intre cele 2 masini singurele 2 diferente la rezistenta la inaintare ar fi eleroanele.............
Domnu', aerul , amestecul ala de gaze ce inconjoara pamantul pe o inaltime de cateva zeci de km e un fluid. Masina dumitale se deplaseaza prin numitul fluid. Aceasta deplasare face obiectul acestui topic.
Daca vrei sa faci testul stiintific, fa rost de o pista curata, fara trafic, faci plinul si mergi pana golesti rezervorul. Apoi, dai jos eleronul de pe caramida, faci plinul si repeti figura, pe aceiasi trasa, cu aceiasi viteza, aceiasi incarcare, aceiaisi temperatura si umiditate, si aceiasi viteza si orientare a vantului. Apoi, poti sa spui ca rezultatul testului e oarecum corect!


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzutzi
post 23 Jun 2007, 20:59
Post #221


Solenzar impatimit


Group: Members
Posts: 478
Joined: 9 October 06
From: Bucuresti




Pai hai sa punem bani sa inchiriem o bucata de pista de la baneasa, ca tot e inchis acum... biggrin.gif


--------------------
Ford Focus St170 2.0 16v 2004
Solenza Scala 1.4 8v 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 23 Jun 2007, 21:08
Post #222


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Si daca testam efectul eleronului pe Solenza, eu zic sa testam si legea gravitatiei, aruncand ceva (sau pe cineva) din turnul de control.........
Serios acum, si daca eleronul ala e o rezistenta aerodinamica in plus, insemna automat ca ofera si downforce sesizabil si util? Si cu geamurile deschise creste consumul, dar masina nu e mai stabila.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzutzi
post 23 Jun 2007, 21:13
Post #223


Solenzar impatimit


Group: Members
Posts: 478
Joined: 9 October 06
From: Bucuresti




Pai einstein daca testam legea gravitatiei in ideea in care stim ce spune si ce efect are....din ce zici tu rezulta ca si eleronul il testam doar asa ca sa avem si evidenta scrisa happy.gif ...serios acum...vreau sa aud parerea ta legat de testul facut cu downforce-ul aplicat asupra masinii in testul efectuat de mine....este ceva mai sus

This post has been edited by Tzutzi: 23 Jun 2007, 21:13


--------------------
Ford Focus St170 2.0 16v 2004
Solenza Scala 1.4 8v 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 24 Jun 2007, 09:17
Post #224


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Hayonul tau se putea inchide din mai multe motive... De exemlu un damb, un varf de panta care la revenire ar fi putut provoca inchiderea, sau o depresiune creata in interirorul masinii ce ar fi dus la acelasi efect.
Eu unul nu prea inteleg ce nevoie are o masina cu TRACTIUNE de apasare pe puntea spate. Nu de alta, dar la asemena masini, prima punte care derapaeaza e cea fata, provocand supravirare. Apasarea pe puntea spate duce la ridicarea puntii fata, scazand aderenta acesteia (si asa destul de solicitata intre tractiune si directie).
Daca vreti un exemplu graitor in acest sens, va recomand Alfa Romeo 156, o masina ce pune la sol pana la 250 de CP pe puntea fata FARA ELERON, desi atinge viteze mai mari decat Solniza. Daca anumite companii aleg sa puna eleroane pe masinile lor, pentru un aspect 'racing" si un oarecare efect aerodinamic (adicca nu semnificativ), anumiti producatori stiu ca respectivul element aerodinamic e cvasiinutil si aleg linii mai curate ale masinii.

This post has been edited by einstein1984: 24 Jun 2007, 09:17


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 24 Jun 2007, 13:42
Post #225


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Ar mai fi diferenta dintre centrul de greutate al Alfa Romeo si al Solnitzei.
Solnitza in spate este foarte usoara( comparativ cu puntea fata) si mai inalta.
Mai cititi putin pe aici:
http://en.wikipedia.org/wiki/Car_handling#...angular_inertia

Einstein nu stiu daca stii cum se inchide hayonul la Solnitza. Daca il lasi deschis nu cred ca se inchide singur decat daca iei o groapa destul de mare.

Daca eleronul creeaza drag, sigur va avea si un downforce sau lift (datorita descompunerii fortelor) si nu prea mi-am vazut fundul zburand la Solnitza (deci se cam exclude lift-ul)tongue.gif


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IulianP
post 28 Jun 2007, 19:00
Post #226


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 28 October 05




Ironick, a propos de fotografiile tale diferite pe stanga si pe dreapta, ai pus cumva in zona din fata a chederului usii, pe la jumatate, vreun segment de plastic (sau alt material) de cca 2/3 cm ?
ceva de genul asta ? PIC.jpg ( Size: 39.97k ) Number of downloads: 117


Sau era altceva ?
Merci


--------------------
Dacia Logan 1.6 Ambition - B 02 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 28 Jun 2007, 19:12
Post #227


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




Chestia aia pe care ai vazut-o tu la alte masini pe geam se foloseste pntru ghidarea geamului (cele curbe). Nu are absolut nici o legatura cu aerodinamica. Ce am facut eu nu este de bine. Era doar un test de aerodinamica pentru un personaj de pe acest topic ...


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IulianP
post 28 Jun 2007, 19:16
Post #228


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 28 October 05




Credeam ca are si rolul de a "dirija" cumva curentii de aer ce curg pe langa geamul lateral fata.
Ok, multam, ma simt putin mai destept.


--------------------
Dacia Logan 1.6 Ambition - B 02 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages « < 6 7 8
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 15:50
Forum Renault