Aliniere segmenti, pareri/opinii
![]() ![]() ![]() |
Aliniere segmenti, pareri/opinii
danny_b |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 29 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
dacia 1310 break
1990 GPL
- CJ-01-XAN Ascunse sunt caile DOMNULUI
|
|||
ROV` |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 10 March 07 ![]() |
(Forta de elasticitate a lor nu invinge forta de desprindere din calamina).
O spargere a segmentilor genereaza de asemenea compresie slaba. ![]() cea mai tare duma ...........sincer f tare no offence segmentii se aliniaza de obicei daca se schimba doar segmentii si e uzura mare a camasii sau ur si simplu pt ca sunt ffff uzati ceea ce incerca useru x sa spuna este legat de cocsarea segmentilor fapt ce nu are leg cu alinierea. iar despre ruperea segmentilor...se aude segmentu rup revenind 1 . compresia se verifica cu motoru la temeratura normala de lucru buiile scoase clapeta de acc deschisa la maxim. la turatia demarorului cu o batt incarcata bine val trebuie sa fie stock undeva la minim 11 pt un motor in stare buna de func , raportu de comp la 1300 este de 8.5 la 1 si la 14 9.5 la unu i have 12 la unu adika masurata cu motoru cald cu compresograf este peste 16 segmentii se pot pune la 120 de grade sau la 180 eu unu nu recomand segmentare ca stai 1000 de ani sa-i rodezi mai bine set motor nou cu totul ...d'aia de obicei dupa segmentari mananca ulei f mult ca nu se rodeaza pt ca nu mai sunt acele rizuri de la honuit pe camasi ati inteles??? |
--------------------
Dacia
1300
22 sept 1982
- DJ-85-ROV
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#63
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 10 May 2007, 11:00) Aliniere fante segmenti: de la biele indoite/torsionate. Sau de la blocare segment in canal, dar asta presupune sa se blocheze unul, urmatorul sa se alinieze cu el si sa se blocheze, etc. Cam greu de presupus asta dar nu imposibil. Totusi, initiatorul nu ne spune ce-l face sa creada asta. O compresie slaba poate apare si de la blocarea in canalele pistonului a segmentilor, caz in care, prin uzura lor apare joc (Forta de elasticitate a lor nu invinge forta de desprindere din calamina). O spargere a segmentilor genereaza de asemenea compresie slaba. Deci, ASTA AM SCRIS, citeaza si mai ales CITESTE si INTELEGE TOT. Aici se presupune o realiniere a segmentilor, dar nu e neaparata nevoie sa fie asa. O compresie slaba apare si din alte cauze. This post has been edited by diaconuliviu: 1 Jun 2007, 06:55 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
sebybv |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 8 August 05 From: Brasov ![]() |
QUOTE(ROV` @ 31 May 2007, 17:37) ... eu unu nu recomand segmentare ca stai 1000 de ani sa-i rodezi mai bine set motor nou cu totul ...d'aia de obicei dupa segmentari mananca ulei f mult ca nu se rodeaza pt ca nu mai sunt acele rizuri de la honuit pe camasi ati inteles??? Cred ca am rezolvat pana la urma problema cu consumul de ulei. Intr-adevar, faptul ca am inlocuit numai segmentii acum 2 luni nu a ajutat, pentru ca rodarea nu s-a mai facut corect, camasa cilindrului fiind deja foarte dura, iar segmentul nu se mai aseza cum trebuie, astfel ca nu mai curata uleiul de pe cilindru, uleiul scapa in camera de ardere si cat ardea ardea, iar restul se depunea pe bujie si o ineca. Am pus set nou complet si sper sa mearga fara probleme ca mi-a dat un mic tun prin buzunare. Acum merg catinel ca sunt in rodaj. ![]() Multumesc de sfaturi si pareri. This post has been edited by sebybv: 4 Jun 2007, 14:53 |
--------------------
Mazda
6 2.0 CD 143CP SPORT
2006 "...The force is strong with this one..."
- Seat Leon 1,6 16v 105 CP - 2001 |
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#65
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
De aceea se face honarea la cilindrii refolositi si se folosesc pistoane/segmenti oversize.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
sebybv |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 8 August 05 From: Brasov ![]() |
Mecanicul mi-a spus ca faza asta are legatura si cu un incident care a avut loc in Decembrie, cand s-a rupt cureaua de la ventilator si motorul a mers cam 20 km destul de incins, ceea ce a cauzat durificarea camasilor de cilindru.... In alte conditii am inteles ca se poate face aceasta operatiune fara probleme (adica sa pui segmenti noi pe motor "semi-rodat"). |
--------------------
Mazda
6 2.0 CD 143CP SPORT
2006 "...The force is strong with this one..."
- Seat Leon 1,6 16v 105 CP - 2001 |
|
Bobytzul |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 14 April 06 ![]() |
QUOTE(ROV` @ 31 May 2007, 18:37) (Forta de elasticitate a lor nu invinge forta de desprindere din calamina). O spargere a segmentilor genereaza de asemenea compresie slaba. ![]() cea mai tare duma ...........sincer f tare no offence segmentii se aliniaza de obicei daca se schimba doar segmentii si e uzura mare a camasii sau ur si simplu pt ca sunt ffff uzati ceea ce incerca useru x sa spuna este legat de cocsarea segmentilor fapt ce nu are leg cu alinierea. iar despre ruperea segmentilor...se aude segmentu rup revenind 1 . compresia se verifica cu motoru la temeratura normala de lucru buiile scoase clapeta de acc deschisa la maxim. la turatia demarorului cu o batt incarcata bine val trebuie sa fie stock undeva la minim 11 pt un motor in stare buna de func , raportu de comp la 1300 este de 8.5 la 1 si la 14 9.5 la unu i have 12 la unu adika masurata cu motoru cald cu compresograf este peste 16 segmentii se pot pune la 120 de grade sau la 180 eu unu nu recomand segmentare ca stai 1000 de ani sa-i rodezi mai bine set motor nou cu totul ...d'aia de obicei dupa segmentari mananca ulei f mult ca nu se rodeaza pt ca nu mai sunt acele rizuri de la honuit pe camasi ati inteles??? Alt meseriash deci daca dupa 15000 da damblaua in segmenti : -arunc setul si iau altul ![]() -iau cilindrii care sunt oglinda si dau fuga sa ii honuiesc ![]() ![]() a)deci dupa ce am pierdut ceva material ca au lucrat 15000, ii bag la honuit(super finisare) sa mai pierd ceva -Ceva nu e in regula ca vad ca e vorba de o Dacia nu de o masina cu cilindrii in bloc gen Lada care se da jos blocul se aduce la cota de reparatie se inloc pist cu unele majorate si alti segmenti si cei 4 cilindri majorati trebuiesc honuiti (super finisati) -De la cei batrini oare sa nu fi auzit ca pe vremuri se faceau cilindri la Dacie din piese de imbinare de la prajinile de la sondele de foraj (petrol) a)se ducea omul cu 4 pistoane si se faceau camasile dupa pistoane sau la Brasov la Tractorul faceau niste pistoane mai de belea b)se puneau segmenti si se pornea motorul c)cam 10-15000 tineau segmentii d)Camasile erau oglinda e)Segmenti noi f) Talpa -incerc sa atasez un ABC sa dumireasca lumea -Citeam pe un alt forum cum a facut un netrebnic o segmentare cu honuire dupa mintea lui segmenti stock ,una perie sirma din metro care se potrivea pe cilindru ,a frecat cilindrul sa ii faca rizuri -pune segmentii noi nouti care au costat ceva -fericit zor nevoie de crapau de invidie cei de pe forum -2000 km baga ulei cu galeata -il gasiti pe forum la bmw This post has been edited by Bobytzul: 23 Feb 2008, 23:52 Attached File(s) ![]() ![]() |
--------------------
Dacia 1310
Breack
1986 TX
- B-27-TJE
|
|
Poseidon |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 8 February 06 ![]() |
aceeasi problema am si eu ,consuma ulei !dupa 3000 de ture scoate fum albastru si consuma un litru de ulei la 400km,desi am schimbat setul si segmentii +arbore si cuzineti,setul era prems iar segmentii erau ghoetze parca ,oare camasile sa nu fie honuite?sa se fi produs alinierea segmentilor?stiti ceva cauze de haleste atata ulei?nu credeam ca un motor nou poate sa manance atata ulei
|
--------------------
dacia
1310
- bv 02ghj inteligenta pe glob este constanta,insa numarul populatiei este in crestere
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#69
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Trebuie masurat determinat jocul intre piston si camasi.... daca nu erau honuite vedeai cand le-ai cumparat.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#70
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
Salut am s eu o problema asemanatoare,zilele astea am bagat set nou , camasi ,pistoane ,segmenti aseara am pornito si surpriza scoate fum mai rau decat un trabant cu motoru prajit,parca ar mrge mai mult pe ulei dacat pe benzina.
Chiuloaza este facuta cam acum 3 luni si a mers super pana sa bag setu. In principiu sau facut urmatoarele , sau schimbat(MOTOR 1410 102-13) ghiduri supape semeringuri scaune supape+ supape buji denso capac delco beru platina beru fise tesla bobina duduco Initial mam gandit ca este de la uleiu din capu la piston dar ar fi trebuit sa se arda foarte repede , da nu a fost asa in total a mers maxim 3 ore cu seu nou si nimic tot scoate fum ca o RABA la relanti nu mai vorbim de acelerat, sa ma intampalat o chesti cand sa montat delcou a fost pus invers adica 1 la 4 si 4 la 1 si a dat un rateu cu flacara pe toba.D upaia lam intors si a mers ok cu tacheti reglati la rece inca o odata azi dimineata si nimic la fel fum de ulei ars la greu. Are cineva idei ce sa intamplat si cum se remediaza problema. Multumesc -------------------- |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
Club12TRS |
![]()
Post
#71
|
![]() Coupe Maniac Group: Members Posts: 300 Joined: 14 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Cu tot respectul pt voi, utilizatorii acestui forum, trebuie sa va spun ca am citit cam multe tampenii in acest topic.
1. segmentii NU se rotesc pe piston! Am avut clienti carora le-am "setuit" de cate 2-3 ori motoarele de Dacia si, de fiecare data, am scos pistoanele cu grija din cilindrii pt a observa asezarea segmentilor. De fiecare data aveau aceeasi asezare: la 120 grade, cu plecare din dreptul bozajului. Cineva a scris ca "la Oltcit pistonul are opritoare pt segmenti". Exact, are opritoare pt a arata punctul de plecare al asezarii segmentilor si acel opritor exista doar la primul segment. La motoarele in 2 timpi (exemplu motocicletele IJ, Jawa, MZ), ambii segmenti au opritoare pt a nu se nimeri capetele segmentilor in dreptul fantelor de admisie / evacuare (la 2 timpi clasic nu exista supape, cilindrii au niste orificii, iar motoarele de turatie, cum sunt cele de motocicleta de viteza, care ating 12.000-17.000 rotatii pe minut, au supape de admisie si fanta pt evacuare). Daca un segment s-ar roti si ar ajunge capetele in dreptul bujiei, ar forma depunere de calamina si segmentul ar fi compromis. Iar intre motorul de Dacia (Renault 12) motorul de Oltcit (preluat de la Citroen GSA) este o diferenta cam de de 10-12 ani, ceea ce inseamna o diferenta tehnologica notabila din punctul de vedere al manierei de proiectare si al materialelor folosite. 2. acel 12 pe compresometru inseamna, de fapt, 8,8 . De ce? Pt ca s-a folosit un compresometru cu gradatie americana, care este diferita de gradatia europeana. Motocicletele japoneze de viteza ajung la 11,2 compresie, o biata Dacia nu va rezista la o asemenea valoare. Incercati sa va documentati inainte sa ma contraziceti, chiar daca va mananca degetele sa tastati. QUOTE(kindeeru56 @ 30 Jul 2009, 00:11) Salut am s eu o problema asemanatoare,zilele astea am bagat set nou , camasi ,pistoane ,segmenti aseara am pornito si surpriza scoate fum mai rau decat un trabant cu motoru prajit,parca ar mrge mai mult pe ulei dacat pe benzina. Suspectez o eroare de montaj a setului motor. Spune-mi, te rog, ai verificat distanta intre capetele segmentilor ----> indesat segment in cilindru, presat cu un piston sa se indrepte, bagat lera intre capetele segmentului? Intre capete trebuie sa intre o lera de 0,2 mm. Apoi, la montaj, segmentul dinspre capul pistonului se aliniaza cu capetele pe bozaj, al 2-lea segment cu fanta la 120 grade fata de primul, al 3-lea cu fanta la 120 grade fata de al 2-lea. This post has been edited by Club12TRS: 30 Jul 2009, 01:15 |
--------------------
Alfa 145T.Spark /
Citroen Saxo /
Fiat Punto2B / Ex Oltcit 12TRS
- B xx xxx
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#72
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
intre capetele segmentului cam asa este 0.2 si
ncer nu am masurat asta <span class='edit'>30 Jul 2009, 01:26:</span> de montat sunt la 120 grade This post has been edited by kindeeru56: 30 Jul 2009, 02:35 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
adrian1985 |
![]() ![]()
Post
#73
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 25 January 08 ![]() |
segmentii nu se rotesc!!! atentie!!! daca se rotesc inseamna ca cine a montat seg, nu a luat in vedere uzura pistonului sau o scuza banala a mecanicului dupa ce redesface motorul. Eu am reparat o dacia nova, un vw passat si un opel segmentii la dacie erau la 120 grade iar la restul la 180grade.
Mare atentie la montarea segmentiilor!!! am vazut multe !!! fanta lor nu trebuie sa fie pe perpedicularitatea motorului! de ce ? se poate sparge segmentul!!! fusta pistonului bate chiar pe fanta segmentului!!! Segmentii nu se invart!!! decat la montaj din neatentie ! |
--------------------
logan 1.5dci
1.5dci
2005
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 18:26 |