Intrebare de baraj, cum ridicati piciorul de pe ambreiaj?
![]() ![]() ![]() |
Intrebare de baraj, cum ridicati piciorul de pe ambreiaj?
OAP |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|||
vijelie |
![]()
Post
#92
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Io avusei niste treaba pe la pranz: ridic tot piciorul. Senzational, nu?
This post has been edited by vijelie: 14 May 2007, 14:19 |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
camesibiu |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 28 July 06 From: Sibiu ![]() |
OAP " Fi-ar topicu` de ras, ca stau acuma si ma gandesc cum o sa tin diseara picioru` pe ambreiaj. Ba mai fac si exercitii pe sub birou de o sa ma creada colegii dus cu pluta/loganu"
Ai mare dreptate . Acum avem la ce ne gandi . Pana azi in 35 ani de condus nu mi-am pus aceasta problema si conduc zilnic mult . Abia astept sa incerc si la Logan cele doua stiluri . Am incercat la RAV4 . Dupa mine conteaza mult pozitia la volan . Cel ce sta cu burta lipita de volan , adica cu scaunul mult in fata nu poate tine calcaiul pe podea la ambreiere si debreiere . De asemenea e in functie de configuratia pedalei . |
--------------------
ex Dacia
Logan 1,5 dCi
2006-Preference
|
|
V a L y O |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 673 Joined: 27 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Pe mine instructorul m-a invatat (sau cel putin a incercat) sa nu tin calcaiul pe podea. Adevarul e, dupa cum a spus si camesibiu, ca pozitia la volan conteaza destul de mult. Dupa cateva sute de Km prin oras o sa iti gasesti o pozitie ideala.
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 2007
- FVV If You Have Nothing Nice to Say, Say Nothing At All.
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#95
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
argon |
![]()
Post
#96
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Deci am studiat si eu cum ridic piciorul si pe break si pe un Matiz, si pe ambele e imposibil sa tin calcaiul in podea, ar fi posibil la un ambreiaj cu o cursa foarte mica, ca si acceleratia, in rest este foarte incomod, se freaca pedala de talpa....cred ca raspunsul la topic era clar, dar intentia a fost de a face misto de noi
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
prody |
![]()
Post
#97
|
![]() membru iradiat Group: Members Posts: 1.365 Joined: 26 November 05 From: Cetatea Banilor ![]() |
Eu de cand am Loganul, nu am ridicat niciodata calcaiul din podea cand eliberez pedala de ambreiaj. Mentionez ca am o pozitie mai deosebita la volan : scaunul la maxim in spate si spatarul putin aplecat, consecinta celor 1.90m inaltime, 45 la pantofi
![]() |
--------------------
Mazda
3
2011 TX
|
|
argon |
![]()
Post
#98
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
o sa incerc atunci si dat pe spate
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
prody |
![]()
Post
#99
|
![]() membru iradiat Group: Members Posts: 1.365 Joined: 26 November 05 From: Cetatea Banilor ![]() |
Bineinteles ca ambreiajul trebuie sa "prinda" si repeda, la o treime din cursa, pentru ca daca cupleaza sus e cam groasa treaba..
![]() ![]() De altfel, totul tine de pozitia piciorului in momentul cuplarii, cu cat unghiul dintre talpa si podea este mai mare, cu atat ai mai putin control asupra momentului cuplarii deoarece nu ai forta pentru a controla pedala si esti nevoit sa ridici piciorul, de altfel asta si faceam pe Loganul amicului meu, dar pe al meu nu am fost nevoit niciodata sa ridic calcaiul din podea. Bineinteles, trebuie sa fii si un pic dotat de la natura cu o laba mai masiva ![]() This post has been edited by prody: 14 May 2007, 20:46 |
--------------------
Mazda
3
2011 TX
|
|
adip |
![]()
Post
#100
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
nene, da' ce ambreiaj aveti voi la masini de puteti sa-l eliberati cu calcaiul in podea?
loganfan: sa te vad eu suindu-te pe 15 masini diferite si conducandu-le cu calcaiul in podea. Tu ai prea mult timp liber de vii cu intrebari din astea? ![]() |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
MAS |
![]()
Post
#101
|
![]() Le Bubulateur Group: Members Posts: 205 Joined: 23 August 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu trebuie sa ridic piciorul de pe ambreiaj... m-am enervat intr-o zi si l-am legat cu guta acolo jos, si acum nu mai misca...
Sa stii, ca optional, la unele masini, se poate elimina pedala de ambreiaj, pe motiv ca devine enervanta in timpul actului... condusului, si poate cauza grave accidente producatoare de leziuni mai mult sau mai putin interne ![]() Parca la Logan am vazut ca (baieti destepti astia de la fabrica) se poate opta pentru varianta fara ambreiaj (asta in mod gratuit), si, daca mai platesti un pic mai mult, poate iti iei de la sh chiar si o cutie automata... Asta DA afacere! Sa nu ma-ntrebi cum se foloseste levierul la cutia automata ca nu stiu...incearca si tu p-acolo, ca sigur reusesti ceva ![]() This post has been edited by MAS: 15 May 2007, 00:20 |
--------------------
scandura
cu rulmenti
noua, din 2000
- B-02/36-MAS B222BIP Daaati si mie minus la reputatie. 'dea D-zeu sanatate!
|
|
kostake |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru relaxat Group: Members Posts: 187 Joined: 1 February 06 ![]() |
Cum se foloseste ambreiajul(asta ar trebui sa va explice un instructor la prima sedinta de conducere):
Explicatie pentru gospodine[FONT=Courier] Ambreiajul e o chestie care face legatura intre motor si sistemul de transmisie(sau mai simplu de restul masinii).Atunci cand motorul functioneaza,schimbatorul in orice treapta de viteza si ambreiajul este apasat,masina nu se misca de pe loc(la fel daca motorul functioneaza si schimbatorul este pe liber).In momentul in care ridic piciorul de pe ambreiaj se face legatura intre motor si cutia de viteze ,iar masina se pune in miscare. Se foloseste la: 1.Pornirea de pe loc 2.La schimbare treptelor de viteza 3.La efectuarea manevrelor pe spatiu redus(parcari,garari,intoarceri,viraje stranse in locuri stramte)-atunci cand trebuie sa misti f.incet masina(dar trebuie sa o tii accelerata ca sa nu se opreasca motorul) si foarte repede volanul. Cursa pedalei se imparte in 3 portiuni: plecand dinspre podea 1.o portiune destul de mare in care daca ridic piciorul nu se intimpla nimic sesizabil cu masina,2. o portiune de 1-2 cm. unde motorul se cupleaza cu cutia si masina incepe sa se miste; 3..o portiunedestul de mare in care daca ridic piciorul nu se intimpla nimic(cursa libera,jocul pedalei). Partea 2 este cea mai importanta in folosirea ambreiajului.Pozitionarea ei difera fata de podea in functie de reglaj(cupleaza mai sus sau mai jos) . TEORETIC pedala de ambreiaj se apasa energic si se elibereaza lent.Cu cat treapta de viteza creste timpul de eliberare a pedalei se injumatateste.In practica depinde si de viteza masinii si turatia motorului in momentul schimbarii. PRACTIC La plecarea de pe loc se ridica lent dar cursiv piciorul in portiunea 1,candse ajunge in portiunea 2 ,cand masina tinde sa plece de pe loc se opreste ridicarea,se coreleaza acceleratia,se continua ridicarea dar mai lent.Dupa ce masina se misca 2-3 metrii seelibereaza pedala dar nu brusc. La manevre pe spatiu redus se tne masina accelerata ca sa nu se opresca motorul din cauza frecarii mai mari arotilor cand se vireaza la viteza redusa dar lucrez cu ambreiajul in portiunea 2(mers patinat).Oricat as accelera masina se deplaseaza cat ii dau eu drumul din ambreiaj. Piciorul stang nu se fixeaza in podea. Pe portiunea 1 si daca se pleaca de pe loc sau se patineaza(dozeaza)ambreiajul si in portiunea 2 calcaiul poate sa stea pe podea,iar ridicarea se face din laba piciorului.Dupa aceea pedala se elibereaza de tot ridicand piciorul din genunchi,iar piciorul se pune pe podea . La rulare normala piciorul se tine pe podea ,linga pedala ,NU DEASUPRA EI. P.S.Nu credeam ca o sa scriu vreodata un post asa lung.Sper ca a fost de ajutor.Nici mie nu imi place ca la orice topic se ajunge la mistocareala . PS 2:As vrea ca unul din glumetii de pe aici sa explice cum se foloseste frana de serviciu sau cea de ajutor.Sunt curios daca macar stiu sa le foloseasca corect. ![]() ![]() ![]() |
--------------------
dacia
logan 1,4
2005 laureat
- B 10 xxx
|
|
Muttley |
![]()
Post
#103
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(argon @ 14 May 2007, 21:14) ... e imposibil sa tin calcaiul in podea............... este foarte incomod, se freaca pedala de talpa....cred ca raspunsul la topic era clar, dar intentia a fost de a face misto de noi ![]() Fi-ti-ar topicu' afurisit loganfan, c-am incercat si eu cu calcaiul in podea si era s-omor o baba ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
OAP |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(kostake @ 15 May 2007, 02:04) PS 2:As vrea ca unul din glumetii de pe aici sa explice cum se foloseste frana de serviciu sau cea de ajutor.Sunt curios daca macar stiu sa le foloseasca corect. ![]() ![]() ![]() Pai la mine e simplu: frana de serviciu o folosesc atunci cand merg la serviciu iar cea de ajutor ma ajuta sa nu trec de serviciu (sti reclama...tati tati iar ai trecut de serviciu...sau scoala...whatever) |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
hash |
![]()
Post
#105
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Piciorul de pe ambreiaj se ridica cel mai bine tinindu-l cu ambele maini, ca sa nu tremure. De fapt cel mai bine ar fi sa conduceti cu mainile pe pedale (sunt mai sensibile pedalele la logan) si volanul sa-l tineti cu picioarele. Pentru a vedea in fata masinii va trebuie un periscop, pe care il confectionati dintr-un tub de carton de la un tub de neon si 2 oglinzi taiate la dimensiune
![]() Varianta: se cupleaza in viteza 2 si se demonteaza ambreiajul. Ati scapat de o grija in plus. Serios: se ia piciorul usor, treptat, dar de tot, in sensul ca piciorul, la finalul manevrei, ajunge sa se odihneasca pe podea. This post has been edited by hash: 15 May 2007, 11:25 |
--------------------
-
-
-
|
|
C@talin |
![]()
Post
#106
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
Am incercat azi sa fiu atent la picioru de ambreiaj,si am observat ca atunci cand il ridic,il ridic incet spijinit cu calcaiu si porma ridic detot laba piciorului
![]() Na,sper sa fie multumit initiatoru ![]() Asta se incadreaza bine la topicul : Topice tampite ![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
loganfan |
![]()
Post
#107
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 12 May 07 ![]() |
si ala cu volanul nu-i tampit,nu??
@kostake, vai,ai descoperit America... Acum pe bune,eu am incercat sa ridic tot piciorul si nu mi-a iesit...(bine,ca nici nu m-am chinuit prea tare,am incercat de 1-2 ori si dupa aia am revenit la stilul meu) prima data era sa intru in masina din fata la un stop...si a-2-a oara era sa calc un pieton... plus de asta eu am picioarele lungi si daca ridic cu totul la finalul cursei ajung cu piciorul in volan...si pe deasupra am si 46 la pantofi... concluzia e una singura:treaba depinde de fiecare sofer... problema e ca unii nu vor sa inteleaga ca se poate conduce si altfel fata de cum fac ei si te eticheteaza drept prost daca nu faci ca ei... asta e problema,nu ambreiajul... Plus de asta,unii nici nu citesc cu atentie inainte de a sari cu "caterinca":dovada ca un user vorbea intr-un post de apasarea pedalei,cand e vorba de eliberare... PS:Topicul nu s-a vrut a fi unul tembel,dar la mistourile primite,m-am incadrat si eu in "atmosfera"... This post has been edited by loganfan: 15 May 2007, 17:42 |
--------------------
nu detin
nu am
--
- ---
|
|
FireChief |
![]()
Post
#108
|
![]() Ut ameris, amabilis esto * Fii amabil si o sa fii iubit Group: Members Posts: 683 Joined: 3 September 06 From: Bucuresti ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by FireChief: 15 May 2007, 17:42 |
--------------------
Renault
Megane Sedan
1.5 dci, 100 cp , Luxe Privilege ,Beige Poivre
|
|
loganfan |
![]()
Post
#109
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 12 May 07 ![]() |
Ha-ha-ha,cine vorbea,eu as zice ca unii au niste avatare...penibile...
|
--------------------
nu detin
nu am
--
- ---
|
|
FireChief |
![]()
Post
#110
|
![]() Ut ameris, amabilis esto * Fii amabil si o sa fii iubit Group: Members Posts: 683 Joined: 3 September 06 From: Bucuresti ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan
1.5 dci, 100 cp , Luxe Privilege ,Beige Poivre
|
|
OAP |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(loganfan @ 15 May 2007, 18:40) prima data era sa intru in masina din fata la un stop...si a-2-a oara era sa calc un pieton... Sunt scoli de soferi care acorda ore si dupa ce permisul e obtinut ![]() |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
loganfan |
![]()
Post
#112
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 12 May 07 ![]() |
corect,adevar valabil!!
|
--------------------
nu detin
nu am
--
- ---
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 17:49 |