DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages « < 2 3 4 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Intrebare de baraj, cum ridicati piciorul de pe ambreiaj?

OAP
post 14 May 2007, 13:52
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Fi-ar topicu` de ras, ca stau acuma si ma gandesc cum o sa tin diseara picioru` pe ambreiaj. Ba mai fac si exercitii pe sub birou de o sa ma creada colegii dus cu pluta/loganu`


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 14 May 2007, 13:54
Post #92


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Io avusei niste treaba pe la pranz: ridic tot piciorul. Senzational, nu?

This post has been edited by vijelie: 14 May 2007, 14:19


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
camesibiu
post 14 May 2007, 14:20
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 417
Joined: 28 July 06
From: Sibiu




OAP " Fi-ar topicu` de ras, ca stau acuma si ma gandesc cum o sa tin diseara picioru` pe ambreiaj. Ba mai fac si exercitii pe sub birou de o sa ma creada colegii dus cu pluta/loganu"
Ai mare dreptate . Acum avem la ce ne gandi . Pana azi in 35 ani de condus nu mi-am pus aceasta problema si conduc zilnic mult . Abia astept sa incerc si la Logan cele doua stiluri . Am incercat la RAV4 . Dupa mine conteaza mult pozitia la volan . Cel ce sta cu burta lipita de volan , adica cu scaunul mult in fata nu poate tine calcaiul pe podea la ambreiere si debreiere . De asemenea e in functie de configuratia pedalei .


--------------------
ex Dacia Logan 1,5 dCi 2006-Preference
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
V a L y O
post 14 May 2007, 14:50
Post #94


Membru autentic


Group: Members
Posts: 673
Joined: 27 January 07
From: Bucuresti




Pe mine instructorul m-a invatat (sau cel putin a incercat) sa nu tin calcaiul pe podea. Adevarul e, dupa cum a spus si camesibiu, ca pozitia la volan conteaza destul de mult. Dupa cateva sute de Km prin oras o sa iti gasesti o pozitie ideala.


--------------------
Dacia Logan Laureate Plus 2007 - FVV
If You Have Nothing Nice to Say, Say Nothing At All.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 14 May 2007, 16:33
Post #95


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(camesibiu @ 14 May 2007, 15:20)
OAP  " Fi-ar topicu` de ras, ca stau acuma si ma gandesc cum o sa tin diseara picioru` pe ambreiaj.
*



e bine ca il ai eu stau sa il caut ca nu il am radmasa.gif


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 May 2007, 20:14
Post #96


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Deci am studiat si eu cum ridic piciorul si pe break si pe un Matiz, si pe ambele e imposibil sa tin calcaiul in podea, ar fi posibil la un ambreiaj cu o cursa foarte mica, ca si acceleratia, in rest este foarte incomod, se freaca pedala de talpa....cred ca raspunsul la topic era clar, dar intentia a fost de a face misto de noi blink.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
prody
post 14 May 2007, 20:21
Post #97


membru iradiat


Group: Members
Posts: 1.365
Joined: 26 November 05
From: Cetatea Banilor




Eu de cand am Loganul, nu am ridicat niciodata calcaiul din podea cand eliberez pedala de ambreiaj. Mentionez ca am o pozitie mai deosebita la volan : scaunul la maxim in spate si spatarul putin aplecat, consecinta celor 1.90m inaltime, 45 la pantofi smile.gif


--------------------
Mazda 3 2011 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 May 2007, 20:22
Post #98


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




o sa incerc atunci si dat pe spate biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
prody
post 14 May 2007, 20:31
Post #99


membru iradiat


Group: Members
Posts: 1.365
Joined: 26 November 05
From: Cetatea Banilor




Bineinteles ca ambreiajul trebuie sa "prinda" si repeda, la o treime din cursa, pentru ca daca cupleaza sus e cam groasa treaba.. smile.gif Am condus odata Loganul unui amic (Ambition) care cupla spre sfarsitul cursei pedalei si ma scotea din minti! mad.gif
De altfel, totul tine de pozitia piciorului in momentul cuplarii, cu cat unghiul dintre talpa si podea este mai mare, cu atat ai mai putin control asupra momentului cuplarii deoarece nu ai forta pentru a controla pedala si esti nevoit sa ridici piciorul, de altfel asta si faceam pe Loganul amicului meu, dar pe al meu nu am fost nevoit niciodata sa ridic calcaiul din podea. Bineinteles, trebuie sa fii si un pic dotat de la natura cu o laba mai masiva smile.gif

This post has been edited by prody: 14 May 2007, 20:46


--------------------
Mazda 3 2011 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 14 May 2007, 21:13
Post #100


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




nene, da' ce ambreiaj aveti voi la masini de puteti sa-l eliberati cu calcaiul in podea?
loganfan: sa te vad eu suindu-te pe 15 masini diferite si conducandu-le cu calcaiul in podea. Tu ai prea mult timp liber de vii cu intrebari din astea? smile.gif


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MAS
post 15 May 2007, 00:18
Post #101


Le Bubulateur


Group: Members
Posts: 205
Joined: 23 August 03
From: Bucuresti




Eu nu trebuie sa ridic piciorul de pe ambreiaj... m-am enervat intr-o zi si l-am legat cu guta acolo jos, si acum nu mai misca...

Sa stii, ca optional, la unele masini, se poate elimina pedala de ambreiaj, pe motiv ca devine enervanta in timpul actului... condusului, si poate cauza grave accidente producatoare de leziuni mai mult sau mai putin interne biggrin.gif
Parca la Logan am vazut ca (baieti destepti astia de la fabrica) se poate opta pentru varianta fara ambreiaj (asta in mod gratuit), si, daca mai platesti un pic mai mult, poate iti iei de la sh chiar si o cutie automata... Asta DA afacere!
Sa nu ma-ntrebi cum se foloseste levierul la cutia automata ca nu stiu...incearca si tu p-acolo, ca sigur reusesti ceva biggrin.gif

This post has been edited by MAS: 15 May 2007, 00:20


--------------------
scandura cu rulmenti noua, din 2000 - B-02/36-MAS B222BIP
Daaati si mie minus la reputatie. 'dea D-zeu sanatate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kostake
post 15 May 2007, 01:04
Post #102


Membru relaxat


Group: Members
Posts: 187
Joined: 1 February 06




Cum se foloseste ambreiajul(asta ar trebui sa va explice un instructor la prima sedinta de conducere):
Explicatie pentru gospodine[FONT=Courier]

Ambreiajul e o chestie care face legatura intre motor si sistemul de transmisie(sau mai simplu de restul masinii).Atunci cand motorul functioneaza,schimbatorul in orice treapta de viteza si ambreiajul este apasat,masina nu se misca de pe loc(la fel daca motorul functioneaza si schimbatorul este pe liber).In momentul in care ridic piciorul de pe ambreiaj se face legatura intre motor si cutia de viteze ,iar masina se pune in miscare.

Se foloseste la:
1.Pornirea de pe loc
2.La schimbare treptelor de viteza
3.La efectuarea manevrelor pe spatiu redus(parcari,garari,intoarceri,viraje stranse in locuri stramte)-atunci cand trebuie sa misti f.incet masina(dar trebuie sa o tii accelerata ca sa nu se opreasca motorul) si foarte repede volanul.

Cursa pedalei se imparte in 3 portiuni: plecand dinspre podea 1.o portiune destul de mare in care daca ridic piciorul nu se intimpla nimic sesizabil cu masina,2. o portiune de 1-2 cm. unde motorul se cupleaza cu cutia si masina incepe sa se miste; 3..o portiunedestul de mare in care daca ridic piciorul nu se intimpla nimic(cursa libera,jocul pedalei).
Partea 2 este cea mai importanta in folosirea ambreiajului.Pozitionarea ei difera fata de podea in functie de reglaj(cupleaza mai sus sau mai jos) .

TEORETIC pedala de ambreiaj se apasa energic si se elibereaza lent.Cu cat treapta de viteza creste timpul de eliberare a pedalei se injumatateste.In practica depinde si de viteza masinii si turatia motorului in momentul schimbarii.
PRACTIC
La plecarea de pe loc se ridica lent dar cursiv piciorul in portiunea 1,candse ajunge in portiunea 2 ,cand masina tinde sa plece de pe loc se opreste ridicarea,se coreleaza acceleratia,se continua ridicarea dar mai lent.Dupa ce masina se misca 2-3 metrii seelibereaza pedala dar nu brusc.
La manevre pe spatiu redus se tne masina accelerata ca sa nu se opresca motorul din cauza frecarii mai mari arotilor cand se vireaza la viteza redusa dar lucrez cu ambreiajul in portiunea 2(mers patinat).Oricat as accelera masina se deplaseaza cat ii dau eu drumul din ambreiaj.
Piciorul stang nu se fixeaza in podea.
Pe portiunea 1 si daca se pleaca de pe loc sau se patineaza(dozeaza)ambreiajul si in portiunea 2 calcaiul poate sa stea pe podea,iar ridicarea se face din laba piciorului.Dupa aceea pedala se elibereaza de tot ridicand piciorul din genunchi,iar piciorul se pune pe podea .
La rulare normala piciorul se tine pe podea ,linga pedala ,NU DEASUPRA EI.

P.S.Nu credeam ca o sa scriu vreodata un post asa lung.Sper ca a fost de ajutor.Nici mie nu imi place ca la orice topic se ajunge la mistocareala .
PS 2:As vrea ca unul din glumetii de pe aici sa explice cum se foloseste frana de serviciu sau cea de ajutor.Sunt curios daca macar stiu sa le foloseasca corect.
sofer1.gif sofer1.gif sofer1.gif





--------------------
dacia logan 1,4 2005 laureat - B 10 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 15 May 2007, 06:56
Post #103


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(argon @ 14 May 2007, 21:14)
... e imposibil sa tin calcaiul in podea............... este foarte incomod, se freaca pedala de talpa....cred ca raspunsul la topic era clar, dar intentia a fost de a face misto de noi blink.gif
*


Fi-ti-ar topicu' afurisit loganfan, c-am incercat si eu cu calcaiul in podea si era s-omor o baba dry.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 15 May 2007, 07:10
Post #104


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(kostake @ 15 May 2007, 02:04)
PS 2:As vrea ca unul din glumetii de pe aici sa explice cum se foloseste frana de serviciu sau cea de ajutor.Sunt curios daca macar stiu sa le foloseasca corect.
sofer1.gif  sofer1.gif  sofer1.gif
*


Pai la mine e simplu: frana de serviciu o folosesc atunci cand merg la serviciu iar cea de ajutor ma ajuta sa nu trec de serviciu (sti reclama...tati tati iar ai trecut de serviciu...sau scoala...whatever)


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 15 May 2007, 08:55
Post #105


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




Piciorul de pe ambreiaj se ridica cel mai bine tinindu-l cu ambele maini, ca sa nu tremure. De fapt cel mai bine ar fi sa conduceti cu mainile pe pedale (sunt mai sensibile pedalele la logan) si volanul sa-l tineti cu picioarele. Pentru a vedea in fata masinii va trebuie un periscop, pe care il confectionati dintr-un tub de carton de la un tub de neon si 2 oglinzi taiate la dimensiune tongue.gif

Varianta: se cupleaza in viteza 2 si se demonteaza ambreiajul. Ati scapat de o grija in plus.

Serios: se ia piciorul usor, treptat, dar de tot, in sensul ca piciorul, la finalul manevrei, ajunge sa se odihneasca pe podea.

This post has been edited by hash: 15 May 2007, 11:25


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 15 May 2007, 16:20
Post #106


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




Am incercat azi sa fiu atent la picioru de ambreiaj,si am observat ca atunci cand il ridic,il ridic incet spijinit cu calcaiu si porma ridic detot laba piciorului biggrin.gif,la apasare la fel cu toata laba si la un punc mai jos sprijin picioru si-l apas in continoare.

Na,sper sa fie multumit initiatoru smile.gif)

Asta se incadreaza bine la topicul : Topice tampite biggrin.gif



--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
loganfan
post 15 May 2007, 17:40
Post #107


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 12 May 07




si ala cu volanul nu-i tampit,nu??
@kostake, vai,ai descoperit America...

Acum pe bune,eu am incercat sa ridic tot piciorul si nu mi-a iesit...(bine,ca nici nu m-am chinuit prea tare,am incercat de 1-2 ori si dupa aia am revenit la stilul meu)
prima data era sa intru in masina din fata la un stop...si a-2-a oara era sa calc un pieton...
plus de asta eu am picioarele lungi si daca ridic cu totul la finalul cursei ajung cu piciorul in volan...si pe deasupra am si 46 la pantofi...
concluzia e una singura:treaba depinde de fiecare sofer...
problema e ca unii nu vor sa inteleaga ca se poate conduce si altfel fata de cum fac ei si te eticheteaza drept prost daca nu faci ca ei...
asta e problema,nu ambreiajul...
Plus de asta,unii nici nu citesc cu atentie inainte de a sari cu "caterinca":dovada ca un user vorbea intr-un post de apasarea pedalei,cand e vorba de eliberare...
PS:Topicul nu s-a vrut a fi unul tembel,dar la mistourile primite,m-am incadrat si eu in "atmosfera"...

This post has been edited by loganfan: 15 May 2007, 17:42


--------------------
nu detin nu am -- - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FireChief
post 15 May 2007, 17:42
Post #108


Ut ameris, amabilis esto * Fii amabil si o sa fii iubit


Group: Members
Posts: 683
Joined: 3 September 06
From: Bucuresti




post-336-1110552439.gif post-336-1110552439.gif post-336-1110552439.gif post-336-1110552439.gif post-336-1110552439.gif post-336-1110552439.gif post-336-1110552439.gif post-336-1110552439.gif post-336-1110552439.gif penibil subiect

This post has been edited by FireChief: 15 May 2007, 17:42


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5 dci, 100 cp , Luxe Privilege ,Beige Poivre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
loganfan
post 15 May 2007, 17:43
Post #109


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 12 May 07




Ha-ha-ha,cine vorbea,eu as zice ca unii au niste avatare...penibile...


--------------------
nu detin nu am -- - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FireChief
post 15 May 2007, 18:00
Post #110


Ut ameris, amabilis esto * Fii amabil si o sa fii iubit


Group: Members
Posts: 683
Joined: 3 September 06
From: Bucuresti




radmasa.gif ...nu comentez argumente de-astea ...imbatabile biggrin.gif


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5 dci, 100 cp , Luxe Privilege ,Beige Poivre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 15 May 2007, 18:15
Post #111


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(loganfan @ 15 May 2007, 18:40)
prima data era sa intru in masina din fata la un stop...si a-2-a oara era sa calc un pieton...

Sunt scoli de soferi care acorda ore si dupa ce permisul e obtinut wink.gif


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
loganfan
post 15 May 2007, 18:54
Post #112


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 12 May 07




corect,adevar valabil!!


--------------------
nu detin nu am -- - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages « < 2 3 4
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 17:49
Forum Renault