DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Motor zgomotos la turatie mare, ...si destul de puturos

eraser3002
post 2 May 2007, 23:15
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 9 February 07




Salut la toata lumea!
Acum o luna am fost la service si am bagat o groaza de bani in SupeRNova mea, am schimbat mai multe, printre care planetarele, filtrele toate, bujiile, cureaua de distributie si rola (aveam 61000 Km, acum am 64500), placutele de frana, tamburii si uleiul. Am pus doar piese de origine.
De atunci, motorul merge foarte frumos la relanti, dar daca o turez putin se aude un harait, iar daca o turez peste 3500 RPM (cred, ca nu am turometru, ca e Europa tongue.gif) , motorul e zgomotos si nu mai trage la fel. De fapt trage destul de greu. La drum lung se aseaza bine. Dar accelereaza destul de greu.
Uleiul pe care i l-am pus se numeste Yacco (mi s-a spus ca e mai bun decat Elf) 10W40.
Sa fie de la ulei? Daca nu, de la ce?
Benzina am pus de la Rompetrol, Efix 95.
Inainte de a schimba cureaua si uleiul am curatat injectoarele si mergea superb, ii dadeam 80 intr-a doua si nu urla foarte tare, iar acum daca ajung la 60 e mult.




--------------------
Dacia SupeRNova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 2 May 2007, 23:38
Post #2


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




Foarte posibil sa fie catalizatorul infundat.
Cauta pe forum ca s-a discutat!

This post has been edited by pastrama_stelistu: 2 May 2007, 23:39


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 3 May 2007, 02:25
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




Eraser, cel mai probabil - bazat pe ce schimbari ai facut - cureaua de distributie e montata prost si probabil ca intinzatorul are ceva.

Uleiul Yacco e cam necunoscut pe aici. E de fapt tot din grupul Total - au fost cumparati in 1990 - asa ca e f. probabil sa fie acelasi produs ca si Elf/Total...



--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LaurD
post 4 May 2007, 23:13
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 11 June 05
From: Pitesti




motorul se tureaza greu chiar si pe liber , motorul se tureaza greu in sarcina sau motorul se tureaza dar demarajul masinii e lent ?


--------------------
Renault Fluence Fluence ---Ex .Logan 2007/ ABS+, 1.6MPI ---ex. DSN - AG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eraser3002
post 5 May 2007, 08:42
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 9 February 07




Din cate am inteles, e nasol daca nu e montata bine cureaua de distributie.
Nu m-am gandit la catalizator, o sa-l verific sa vad despre ce e vorba.
Turatia creste normal, dar se aude destul de tare la turatie mare si e putin mai puturoasa.
Ambreiajul tine foarte sus, dar nu cred ca patineaza (Am incercat sa trag frana de mana si sa plec de pe loc, pur si simplu se tara masina cu rotile blocate; deci nu cred sa fie de la ambreiaj).
Am fost la ei la service sa-mi virifice cureaua de distributie (la cateva zile dupa ce au montat-o) si au adus diapazul si arata intre 120 si 140 Hz. Mi-au spus ca e normal sa se slabeaca dupa ce mergi cu ea.


--------------------
Dacia SupeRNova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
colombina29
post 5 May 2007, 09:01
Post #6


Membru cu FI(c)AT


Group: Members
Posts: 466
Joined: 3 June 06
From: Acasa




Pare mai degraba o problema din ambreiaj! Daca zici ca nu ai catalizatorul infundat!


--------------------
FIAT ALBEA Dynamic 2006 - "La rând"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 5 May 2007, 11:54
Post #7


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




Fix aceleasi simptome le avea si a mea cand s-a infundat catalizatorul! La turatii mici mergea normal, dar cand o fortam urca greu in ture si facea galagie ca un tractor!


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dariusz
post 5 May 2007, 12:39
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 13 February 07
From: baia-mare




QUOTE(pastrama_stelistu @ 5 May 2007, 12:54)
Fix aceleasi simptome le avea si a mea cand s-a infundat catalizatorul! La turatii mici mergea normal, dar cand o fortam urca greu in ture si facea galagie ca un tractor!
*


l-ai schimbat sau se poate curata?


--------------------
dacia supernova 2002 europa - mm 13 ral
membru cooperant
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 5 May 2007, 12:53
Post #9


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




Nu prea ai ce curata. E format din 2 blocuri ceramice cu gaurele fine, invelite intr-un material ignifug destul de moale. La mine, acel material s-a mancat(din cauza vibratiilor cred) si blocul ceramic facea contact cu metalul...a urmat deplasarea blocului fata de pozitia normala si implicit infundarea catalizatorului.

This post has been edited by pastrama_stelistu: 5 May 2007, 12:53

Attached thumbnail(s)
DSC00007_001.JPG ( Size: 108.26k ) Number of downloads: 749
DSC00008_001.JPG ( Size: 118.67k ) Number of downloads: 805
DSC00010_001.JPG ( Size: 95.65k ) Number of downloads: 795


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dariusz
post 5 May 2007, 13:09
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 13 February 07
From: baia-mare




aha.mersi


--------------------
dacia supernova 2002 europa - mm 13 ral
membru cooperant
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spiridon
post 6 May 2007, 08:25
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 786
Joined: 5 May 05
From: Iasi




Zgomotul motorului (in caz ca esti sigur ca nu e de la catalizator) se atenueaza cu un aditiv de ulei, eu am pus ELDON'S de la Metro.


Folosesc la fiecare schimb de ulei aditiv !

This post has been edited by spiridon: 6 May 2007, 08:26


--------------------
Dacia Supernova - prima iubire, a inceput in... 2001 - IS-
inginer - frezez si programez chei, repar telecomenzi, immo off 0741024494
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eraser3002
post 18 Sep 2007, 23:03
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 9 February 07




M-am intors acum cu mai multe probleme:
- Pedala de ambreiaj tine foarte sus (adica vreau sa spun sus de tot)... dar tine
Se poate face in asa fel incat sa tina mai jos? Sau trebuie sa schimb ambreiajul cu totul?
- Am scos filtrul de aer acum o luna si avea ulei pe el (pe partea cu surubul, din dreapta). L-am schimbat si acum are iar ulei pe el. De la ce sa fie?
- Masina are "toane", cateodata trage foarte bine, iar cateodata nu trage nici sa o tai. Dupa ce i-am scos filtrul de aer si i l-am curatat mi s-a parut ca trage mai bine, dar doar in ziua aia, dupa care iar nu a mai tras.
- Folosesc benzina de la Rompetrol-Efix 95 (mi se pare foarte buna). Ce benzina imi recomandati? Am impresia cateodata ca imediat dupa ce alimentez trage mai bine (cred).
- Am facut un drum pana la Constanta pe autostrada si i-am dat cat a dus. De la 160 in sus am simtit un miros de incins. Am reusit sa-i dau cam 175, cu inca 2 persoane in masina. Cand am ajuns inapoi am vazut ca aruncase ulei pe la filtru. E normal?
- Am observat ca daca o turez mai mult, inainte sa-si revina la relanti, creste din nou putin turatia, apoi revine la relanti.
Ma poate ajuta cineva? Raman dator!
Multumesc anticipat!



--------------------
Dacia SupeRNova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 18 Sep 2007, 23:08
Post #13


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Am eu un sentiment ca e necesara o segmentare...
Sau cel putin verificat nivelul uleiului.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eraser3002
post 18 Sep 2007, 23:09
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 9 February 07




Masina e destul de odihnita, are doar 71000 km. Nu e putin cam devreme?
Explica-mi te rog in ce consta segmentarea.


--------------------
Dacia SupeRNova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 19 Sep 2007, 05:06
Post #15


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




QUOTE
Am reusit sa-i dau cam 175, cu inca 2 persoane in masina.
Si de unde o aruncai de a prins viteza asta? Oricum la 175 cred ca ai cam 5000 rpm in a 5-a, deci nu e o turatie la care sa mergi foarte mult timp.

QUOTE
- Pedala de ambreiaj tine foarte sus (adica vreau sa spun sus de tot)... dar tine
Se poate face in asa fel incat sa tina mai jos? Sau trebuie sa schimb ambreiajul cu totul?
Se regleaza cablul.

QUOTE
filtrul de aer [...] avea ulei pe el
QUOTE
L-am schimbat si acum are iar ulei pe el.
QUOTE
am vazut ca aruncase ulei pe la filtru.
Am citit in globul de cristal ca a visat klaus ca te paste o segmentare...si de obicei visele lui se adeveresc.

Nu e foarte normal sa necesite segmentare la doar 70kkm, insa depinde de uleiul folosit, de benzina, de silul de condus etc.


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dispeceru
post 19 Sep 2007, 06:21
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 652
Joined: 6 August 06
From: Bucuresti




verifica neaparat nivelul uleiului in motor !!


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 MPi 2008
mdea...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eraser3002
post 19 Sep 2007, 09:50
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 9 February 07




Am inteles ca nu se poate regla cablul, pt ca e hidraulic... Sau se poate?
Am verificat uleiul si nivelul se afla intre semnele de pe joja... Dar pe langa filtru e o pata destul de mare care s-a uscat.
Tot nu mi-ati explicat care e faza cu segmentatul... La ce ajuta... cum se face si cat ar costa.
Azi am forjat-o putin si cand am schimbat a doua a facut ca si cum as fi dat drumul la pedala mai lent, desi eu am ridicat-o repede. Tot am impresia ca ambreiajul nu ma ajuta.


--------------------
Dacia SupeRNova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 19 Sep 2007, 10:03
Post #18


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Segmentare = schimbarea segmentilor de pe pistoane.
Cand e ulei in filtru e in general din cauza presiunii prea mari din carter, presiune data de scaparile de gaze din cilindru, scapari datorate neetanseitatii segmentilor.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eraser3002
post 19 Sep 2007, 10:26
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 9 February 07




Aha si e posibil sa piarda din puterea motorului din cauza asta?
Azi dimineata mi s-a parut ca a tras mai bine decat aseara, in general atunci cand e motorul mai rece.


--------------------
Dacia SupeRNova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 20:48
Forum Renault