DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Lipsa de compresie sau "asa face toate"?????

Bihomoldoveanul
post 30 Sep 2004, 07:26
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Deci daca lasi masina in panta (adicatelea cu botul in jos) in viteza I o sa o ia la vale indiferent ce masina e (stiu exemple de la Oltcit la Toyota Corrola). Daca nu o ia la vale, asa cum zicea David, cred ca inseamna ca motorul e cam "gripat" ca sa zic asa. Si eu am mers cu masini la care nu tinea frina de mina deloc, dar am invatat sa las masina in marsarier cind o las in panta si respectiv in treapta I cind o las in rampa. SLZ are o frina de mina de fier asa ca m-am dezvatat de lasatul masinii in viteza.
Mihai, inghetatul tamburilor la masina intra la categoria accidente. Daca se intimpla foarte des trebuie sa mergi la service sa vada de ce intra atita apa in ei. In rest frina de mina e sfinta.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 30 Sep 2004, 09:02
Post #32


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




1. La Berlina o lasam cind in I-a cind in marsarier. Cind o lasam in I-a se misca max. 5 cm si ingheta. Acum la Solenza, in I-a, o ia la vale in hopuri indiferent ca e in panta sau in rampa, noroc ca are, asa cum a spus BH07, frina de mina beton.
2.Iarna frina de mina se blocheaza nu numai din cauza tamburilor. De cele mai multe ori se blocheaza cablul (la berline - la SLZ o am de un an si nu am avut curiozitatea sa vad cum e), apa patrunde in manseta aceea de cauciuc si pe timpul noptii ingheata, sa nu mai vorbim ca si pe timpul verii se poate bloca din cauza ruginii.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 30 Sep 2004, 09:19
Post #33


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




Explicatia cea mai plauzibila este ca la acelasi motor (capacitate cilindrica) ai o putere mai mare data de transmisie, asa ca rezulta ca partea de transmisie este proiectata sa multiplice mai mult puterea unui motor prin angrenaj de roti dintate. daca se ia calea inversa rezulta ca iti trebuie o forta mai mica sa misti motorul decat la berlina. Asta poate fi o explicatie


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 30 Sep 2004, 09:45
Post #34


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Haa?
Haa?
Putere de motor mai mare data de transmisie.?????
Mi-a dat eroare de procesare, numeric overflow.
Sa inteleg ca motorul de 1.6 16v are putere mai mare decat 1.6 8v din cauza transmisiei, de ex?

Motorul de berlina are 60 CP si pe banc, si pe masina, si cu transmisia pusa si fara. La fel si cel de 75CP de pe SLZ.
Un pic de atentie, va rog!


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 30 Sep 2004, 10:13
Post #35


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




cutia de viteze poate da putere mai mare prin dimensionarea pinioanelor. De la injectie monopunct la injectie multipunct diferenta este de dozare mai buna si in timp util a cantitatii de benzina care intra in motor, ceea ce duce la un consum optim. diferenta intre 8v si 16v este ca la 16 v motorul are la dispozitie mai mult oxigen decat cel de 8v datorita valvelor in plus care asigura intrarea unei cantitati mai mare de aer in acelasi timp. Poate fi privit aspectul si ca o supraalimentare cu aer daca vrei de unde rezulta o putere mai mare. Sau poate ma insel in gandurile si calculele mele mele, stiu eu...


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 30 Sep 2004, 10:14
Post #36


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Cib, poate vorbesti de cuplu si nu ti-ai dat seama :wink:


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 30 Sep 2004, 10:23
Post #37


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




uneori nu ma exprim in asa fel incat sa spun ce gandesc si imi cer scuze. era vb de alunecarea masinii la vale in viteza I ceea ce nu se intampla la berlina de ex. Eu am vrut sa spun ca datorita cutei de viteze e posibil ca ordinul de multiplicare in treapta I sa fie foarte mare , mult mai mare decat la berlina si atunci e destul de usor sa o impingi in treapta I la vale. Nu inseamna neaparat ca nu exista compresie. In general motoarele pe benzina trebuie sa se incadreze intre 3 si 8 atmosfere compresie (teoretic), altfel nu pot functiona. Problema ca se opreste la acoperirea tevii de esapament se poate intampla la orice masina pe benzina. Proba se poate face cu introducerea unui cartof pe esapament cu motorul pornit si at o sa vedeti ca ori cedeaza esapamentul ori se opreste motorul. De ce? pentru ca motorul ramane fara oxigen fiindca nu are cum sa evacueze gazele arse.

inca o data eu uneori nu ma exprim prea bine sa ma pot face inteles si imi cer scuze. sad.gif :? :oops:


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 30 Sep 2004, 10:25
Post #38


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




In orice caz, cind masina sta pe loc, puterea motorului nu intra in calcule.
Ar insemna ca un BMW de 300 CP, sa o ia la goana in panta :wink: tongue.gif smile.gif smile.gif


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 30 Sep 2004, 10:27
Post #39


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




exemplu edificator pentru putere.

Un cal are aceeasi putere chiar daca merge ca bou' pe marginea drumului incaltat in adidas torsion, cu frunza'n coltu' gurii, aceeasi putere pe care o are daca e legat cu o funie groasa de casa poporului si trage de ea din rasputeri, nereusind s-o miste.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 30 Sep 2004, 10:41
Post #40


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




prin dimensionarea pinioanelor din cutia de viteze acea forta de tractiune poate fi marita in detrimentul vitezei sau poate fi micsorata in favoarea vitezei. E simplu datorita teoriei rotilor dintate care face posibila miscarea autoturismului in functie de drum si necesitati mai incet sau mai repede la aceeasi turatie a motorului. Principiul e simplu: cand transmisia se face de la o roata dintata mai mica la una mai mare atunci obtinem putere mare si viteza scazuta (putere motrice daca vreti) ceea ce corespunde treptei I de viteze din orice cutie de viteze; atunci cand transmisia se face de la o roata dintata mare la una mica atunci avem putere mica si viteza de deplasare mare ceea ce corespunde treptei de viteze a-V-a. Ceea ce incerc eu sa spun este ca s-ar putea ca la Solenza cutia de viteze sa aiba un alt raport de multiplicare al vitezei I in cutia de viteze fata de berlina si atunci comparatia nu poate fi facuta vis a vis de compresia motorului. ca sa dau un exemplu prin reducere la absurd (exemplul nu are nici o legatura cu realitatea) pinioanele pentru treapta I de la cutia de solenza pot fi la fel de mari ca si cele de treapta a II a de la berlina si atunci concluziile voastre vis a vis de compresia motorului de la solenza sunt complet eronate fiind interpretate gresit neluind in seama aspectul cutiei de viteze.


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 30 Sep 2004, 10:47
Post #41


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Cib, repet, tu te referi la cuplu! Intradevar, cutiile de viteza sunt de doua feluri:

- "lungi" - pierzi demaraj dar castigi viteza si economie de combustibil;
- "scurte" - demaraj puternic dar pierzi la viteza si economie.

Ceea ce incerci tu sa spui, pare a fi caracteristic cutiilor "scurte", cu raport de demultiplicare mic, chiar si nepornit, motorul putind fi invirtit mai usor datorita raportului respectiv!

QUOTE
Un cal are aceeasi putere chiar daca merge ca bou' pe marginea drumului incaltat in adidas torsion, cu frunza'n coltu' gurii, aceeasi putere pe care o are daca e legat cu o funie groasa de casa poporului si trage de ea din rasputeri, nereusind s-o miste.

Si daca calu-i mort, are banuti pe ochi si-i bate coliva-n piept ? :U


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 30 Sep 2004, 10:51
Post #42


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




Marty imi cer scuze limbajul meu nu e atat de exact asa cum as vrea. Stii uneori e foarte greu sa te faci inteles prin cuvinte... Imi cer scuze si beau o bere in cinstea voastra...


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 30 Sep 2004, 11:00
Post #43


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




"Stii uneori e foarte greu sa te faci inteles prin cuvinte"

OK, atunci mai explica-ne inca o data cum ii cu fortele, dar prin semne.... laugh.gif

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 30 Sep 2004, 11:20
Post #44


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




daca vii in Iasi fara probleme, dar cred ca prin ceea ce am spus mai sus am fost mai explicit, chair daca mi-a luat ceva timp. si cred ca mi-am cerut scuze pentru asta, asa ca daca deranjeaza am luat-o inainte cu scuzele. Asa suntem noi unii cu limbajul mai greoi... Nu te supara pe mine.... 8) si aper sa nu te mai sochez atat cu limbajul meu... daca nu si nu este treaba ta... evita-ma :wink:


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 30 Sep 2004, 13:48
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Marty, daca ai o cutie scurta, motorul va fi cu atat mai greu de invartit de la roti! Cand e scurta pentru motor, e lunga pentru roti si invers! E ca si cum ai baga in viteza 0.5 0.25 s.a.m.d. - mai usor pentru motor, dar mai greu de la roti.


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihail75
post 30 Sep 2004, 19:22
Post #46


mihail


Group: Members
Posts: 466
Joined: 12 October 03
From: Iasi




"Iarna frina de mina se blocheaza nu numai din cauza tamburilor. De cele mai multe ori se blocheaza cablul (la berline - la SLZ o am de un an si nu am avut curiozitatea sa vad cum e), apa patrunde in manseta aceea de cauciuc si pe timpul noptii ingheata, sa nu mai vorbim ca si pe timpul verii se poate bloca din cauza ruginii."

daca se blocheaza frina de mina iarna (in cazul prezentat de mine a fost din cauza cablului) ce se poate face?
intreb ca tot vine iarna si tre sa ma obisnuiesc sa o las cu frana trasa, desi pina acum nu s/a intimplat nimic. nu a plecat niciodata bagata in viteza, iar masina are 16000 km.
m75


--------------------
Dacia Logan Laureat 1.4 MPI - Is-YY-XXX
mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 1 Oct 2004, 08:31
Post #47


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Ii dai cu vasilina si nu mai ai probleme.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 1 Oct 2004, 10:39
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




E imposibil ca cutia de viteze sa-i permita masinii sa o ia inainte cit timp e in marsarier. Daca nu ma insel si inversa (viteza I - mers inapoi) e valabila... dar nu sint sigur.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 1 Oct 2004, 10:47
Post #49


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Numai bine ca la mine in I-a, se duce la vale cu spatele. N-am incercat sa vad cit s-ar duce, simbata dau o fuga la tzara si incerc. E posibil sa se duca 30-40 cm si sa se opreasca, dar mai este o varianta, daca sare din viteza in timpul asta si se duceeeeeeeee linie :mrgreen:


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 1 Oct 2004, 11:01
Post #50


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Se duce-n marsarier in fata si in viteza intai in spate! N-are nici o treaba, absolut nici una!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 1 Oct 2004, 11:05
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Singura chestie este ca motorul se invarteste invers decat sensul lui de mers normal. Dar nu vad de ce nu s-ar invarti si invers.
Eu cand am de lasat masina in panta (sau rampa) - la chestia cu rotile bracate nu prea ma bag, nu-mi trece prin cap, dar: o las in viteza si trag temeinic frana de mana. Doar din frana de mana nu prea imi tine daca e foarte mare panta, poate daca trag pana sus sa-i rup cablul. In schimb combinat nu pare sa aiba nici o treaba. Drept e ca in TM e lin ca-n palma (cu exceptia ultimelor sapaturi cica pentru a repara soseaua si a eternelor gropi), dar ca principiu, nu as lasa-o doar bagata in viteza.


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihail75
post 1 Oct 2004, 11:39
Post #52


mihail


Group: Members
Posts: 466
Joined: 12 October 03
From: Iasi




tot nu sunt lamurit in legatura cu vitezele. sa spuna un profesionist care varianta e buna si cind (vale, deal)?
m75


--------------------
Dacia Logan Laureat 1.4 MPI - Is-YY-XXX
mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 1 Oct 2004, 11:44
Post #53


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Cind e in panta aI-a, cind e in rampa (botul la vale) marche-arriere.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 1 Oct 2004, 11:46
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Pai treapta I pare mai convenabila pentru ca e mai scurta decat marche-arriere-ul.


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 1 Oct 2004, 11:48
Post #55


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




eu am spus cum ar fi normal. De exemplu, eu care sunt lenes de felul meu,indiferent de situatie o las in a-Ia.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 1 Oct 2004, 18:00
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Marty, te contrazic. Nu are nici o legatura cu motorul care merge "invers" ci cu cutia de viteze. Cel putin la marsarier. Nu uita ca nu poti baga in marsarier daca masina merge inainte.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 1 Oct 2004, 18:10
Post #57


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Normal, pentru ca te afli in mers. Probabil ca daca ai incerca aceeasi schema si cu motorul oprit dar masina mergind inainte, tot nu vei avea sorti de izbinda! Oricum, o sa incerc sa vad ce iese !

P.S.: In viteza 1 a luat-o la vale inapoi, asta e incercata pe pielea mea!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 4 Oct 2004, 07:33
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




Cib, cutia multiplica cuplul motor in sensul cuplu motor (*)demultiplicare cutie -> cuplu la roti de "n" ori mai mare decit la volanta. In sens invers, iti trebuie o forta foarte mare la roti ca sa invirti motorul.

Este aceeasi treba cu mersul pe o bicicleta cu mai multe pinioane si foi de angrenaj. Daca mergi pe foaia mica si pinionul mare, o sa ai nevoie de o forta foarte mica sa pornesti bicicleta, daca muti pedalele la capatul celalat, o sa dai din greu la pedale.


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 5 Oct 2004, 08:30
Post #59


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




QUOTE(EvilOne @ 4 Oct 2004, 08:33)
Cib, cutia multiplica cuplul motor in sensul cuplu motor (*)demultiplicare cutie -> cuplu la roti de "n" ori mai mare decit la volanta. In sens invers, iti trebuie o forta foarte mare la roti ca sa invirti motorul.

Este aceeasi treba cu mersul pe o bicicleta cu mai multe pinioane si foi de angrenaj. Daca mergi pe foaia mica si pinionul mare, o sa ai nevoie de o forta foarte mica sa pornesti bicicleta, daca muti pedalele la capatul celalat, o sa dai din greu la pedale.
*




nu asta contestam... Eu am sustinut ca o comparatie intre berlina si solenza din care sa rezulte ca motorul nu are compresie este eronata. de ce? pentru ca este posibil (nu este informatia reala) ca pinioanele treptei I de viteza de la solenza sa fie la fel de mari ca cele de la treapta a doua de viteza de la berlina. ceea ce imi desenezi tu mai sus am explicat si eu intr-un post anterior(daca nu a fost sters de cineva)...

cel mai usor sepoate vedea daca ai compresie sau nu printr-un tester care de fapt e un manometru care se monteaza in locul primei bujii si care masoara compresia... simplu, nu? aveti grija ca acel tester e facut special pentru asa ceva... nu incercati acasa ca faceti si alte prostii


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 5 Oct 2004, 08:39
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Treapta I la SLZ e scurta. Nu stiu in comparatie cu berlina, dar stiu ca e foarte scurta (ma indoiesc ca ar fi ca si treapta II la berlina, chiar nu prea vad sa fie asa).
Diferenta este ca frecarile interne (adica din motor si cutie) la SLZ sunt mult mai mici, asa ca forta necesara sa invingi rezistenta motorului oprit este mai mica.
Compresia se masoara la toti cilindrii, pe rand (nu am vazut sa se faca deodata, dar nu cred ca e imposibil). Ideea e ca poti "pierde compresie" la un singur cilindru, si motorul tot nu o sa mearga bine.


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 11:57
Forum Renault