DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

55 Pages « < 7 8 9 10 11 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Reconditionare Dacia 1301, am nevoie de sfaturi pentru proiectul meu

Gheorghedracu
post 12 Sep 2007, 10:47
Post #241


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Daca a stat mult nefolosita primul lucru care se intimmpla la motor este rugina pe scaunele supapelor ceea ce va face sa nu se mai inchida supapele bine, deci n-o sa ai compresie. Se poate sa nu fie asa, dar e usor de verificat si eu zic ca merita. Masoara-i asadar compresia, si daca ai compresia buna, eu as zice sa nu-l desfaci.
Daca nu e buna ceea ce din pacate e foarte probabil, macar stii unde sa te uiti. Eu am gasit in motorul meu de rezerva (BMW de data asta) unul dinscaune ruginit rau, ar trebui inlocuit dar cum motorul nu e decit de rezerva, i-am taiat un pic mai jos scaunul cu pricina si o sa il folosesc asa, pina il fac pe celalalt ca lumea, ca nu vreau sa bag bani in amindoua. Celelalte scaune aveau si ele rugina, si nu mai aveam compresie in nici un cilindru, dar un pic de pasta de slefuit a corectat multumitor situatia peste tot. Repet, asta e o solutie de mintuiala, temporara. Acest motor fusese refacut inainte de a fi cumparat de mine. Propietarul vechi a busit masina nasol, si eu am dezmembrat-o. Motorul a stat vreo doi ani nepornit (si se vede ca a fost refacut, chiulasa e dreapta, totul e curat, si arata bine).

o alta problema e coroziunea blocului si a chiulasei la motoarele care stau si mai ales cu fluidele inauntru. Metalele diferitelor parti au potentiale electrochimice diferite si lichidul de racire desi nu are saruri minerale si are stabilizatori chimici, se degradeaza in timp si devine o solutie salina care ce sa mai vorbim, e un electrolit. De curiozitate daca ai un multimetru bun masoara tensiunea spontana intre o sirma de aluminiu si una de cupru introduse in lichidul tau de racire care a stat in motor, si o sa vezi. Asta inseamna ca metalele cu pricina vor reactiona in prezenta lichidului, ceea ce in limbajul mecanicilor se traduce "coroziune".


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Albert Einstein
post 12 Sep 2007, 10:58
Post #242


Pasionat


Group: Members
Posts: 2.140
Joined: 22 May 06
From: Bucuresti




Din pacate (sau din fericire dupa ce am citit ce ai scris mai sus) motorul nu mai avea lichid de racire. Nu stiu daca a fost scos sau s-a evaporat wacko.gif
Daca ar fi doar scaunele de la supape ruginite, ar fi simplu. E Dacia, se gasesc piese si nu sunt foarte scumpe. Asta e reversul medaliei fata de faptul ca e Dacie si nu poti intra in service-uri simandicoase.Nu vreau sa fac nimic de mantuiala la motor deci voi schimba absolut tot ce e necesar.


--------------------
- - -
"I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots" - Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madalinu
post 12 Sep 2007, 18:02
Post #243


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 25 July 07




tipul care imi rectifica si imi face chiuloasele are strung si isi face scaunele la strung,cred ca le face dupa supape,dupa care le caleste,si le monteazain chiuloasa.
Acum nu stiu daca face scaune fiindca nu se gaasesc sau pentru ca nu are incredere in cele din comert.sincer eu prefer sa schimb de 3-4 ori supapele decat sa schimb scaunele,pt ca la 3-4 scaune schimbate,ai aruncat chiuloasa aia.Deci conteaza ce material ai in scaunele alea,daca ai noroc de un material bun ai scapat.....Bafta


--------------------
dacia berlina 1985 - SV XX XXX
ce'si face omu cu mana lui se cheama lucru manual........
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 12 Sep 2007, 20:48
Post #244


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




recomand sa bagi antigel de policolor:radipol-e bun:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madalinu
post 12 Sep 2007, 21:14
Post #245


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 25 July 07




Apropo de antigel,nu il baga prea concentratpt k iti corodeaza diferite piese(in special cele de aluminiu) am gasit garnituri la cilindri de aluminiu(nu e cazu tau) adica vreau sa zic ca nu am mai gasit decat fragmente din ce au fost acele garnituri,pt ca a avut omu in motor antigel CONCENTRAT si s'a trezit ca dadea uleiul afara din baie.............de parca s'ar fi temut de geruri de -50 de grade...da na....omu ca sa fie precaut o facut buba...dar trebuie sa mai traiasca si mecanicii,nu?


Numai bine!!!


--------------------
dacia berlina 1985 - SV XX XXX
ce'si face omu cu mana lui se cheama lucru manual........
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 12 Sep 2007, 21:30
Post #246


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




nu inteleg.garniturile de la baza camasilor facute din aluminiu nu s-au corodat din cauza antigelului.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 13 Sep 2007, 08:14
Post #247


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Problema cu antigelul concentrat este ca dizolva depositele de calciu care sigileaza defecte/coroziunea deja existente. Asta inseamna ca un risc pe care ti-l asumi cind schimbi agentul de racire la un motor necunoscut e ca o sa inceapa sa curga pe undeva.

Antigelul concentrat in sine nu e de vina pentru coroziune, pentru ca are agentii necesari pentru a neutraliza chimic lichidul. Asta e mai degraba o metoda de a curata motoare vechi de depozite daca vrei sa afli in ce stare reala se afla. Pui antigel concentrat si rulezi motorul pina incepe sa curga pe undeva (un timp rezonabil). Daca nu curge pe nicaieri e un semn bun. Si daca urmeaza sa desfaci motorul cu pricina indiferent de rezultat, atuncea macar stii ca ai scos mare parte din depozite si o sa vezi mai clar in ce stare sunt chiulasa si blocul.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Albert Einstein
post 13 Sep 2007, 09:01
Post #248


Pasionat


Group: Members
Posts: 2.140
Joined: 22 May 06
From: Bucuresti




Pana gasesc un mecanic, in weekend ma apuc sa dau jos puntea spate. Curatat, grunduit, antifonat, schimbat bucsi, amortizoare, arcuri. Amortizoarele si arcurile par bune dar dupa atata stat s-ar putea sa ma lase dupa 100-200-500km. Cred ca ar fi mai bine sa le schimb.
Am de gand sa schimb toate conductele de frana si de benzina. Oare astea se mai gasesc sau va trebui sa le manufacturez ?

PS: Am inteles ca nu se mai gasesc planetare lungi in magazine unsure.gif Asa e? Va trebui sa le reconditionez? Una din ele dadea semne de oboseala.

Ordinea operatiunilor va fi: mecanica schimbata, vopsitorie, motor si cutie de viteze si echipare. Cred ca asa e regula...


--------------------
- - -
"I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots" - Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Betian
post 13 Sep 2007, 11:27
Post #249


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 23 August 05




Conductele de cupru se gasesc....chiar aici la mine am vazut.
Despre planetare lungi.....nu stiu ce sa zic.........ar fi nasol sa nu se mai gaseasca sad.gif


--------------------
Dacia 1300 - 3-B 5638
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 13 Sep 2007, 14:00
Post #250


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Iarasi. daca nu se mai gasesc in Ro, incearca in exterior. Popularitatea R12 e mare, si sunt sigur ca in Franta se gasesc planetare originale. Aicea de acolo vin. Si sunt sigur ca se gasesc si in alte parti.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madkat
post 13 Sep 2007, 14:12
Post #251


™™™™™™™™™


Group: Members
Posts: 2.351
Joined: 3 May 05
From: Bucuresti




se mai fac in Franta piese de reno 12?


--------------------
Alfa Romeo & VW 156 2.5 V6 & Bora TDI 1999 & 2001
Hoping for the best, and expecting the worst
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 13 Sep 2007, 15:15
Post #252


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Si nu numai. Cuzinetii mei (federal mogul) au venit din Anglia un set iar celalalt din SUA.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madalinu
post 15 Sep 2007, 09:02
Post #253


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 25 July 07




Daca e vorba de cumparat planetare,te sfatuiesc sa cauti o pereche de Glentzer originale.....


--------------------
dacia berlina 1985 - SV XX XXX
ce'si face omu cu mana lui se cheama lucru manual........
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
speedy82
post 15 Sep 2007, 11:28
Post #254


Membru autentic


Group: Members
Posts: 623
Joined: 13 July 05




Planetare lungi mi se pare ca se mai gasesc noi. In ceea ce priveste planetarele glaentzer nu stiu de ce are lumea boala se le puna pe masina, avand in vedere ca nu mi se par ca au fost ceva iesit din comun din punct de vedere al calitatii. Spun asta din proprie experienta. Am avut doua bucati cu care mi-am blestemat zilele. Dupa un an au inceput sa bata. Le-am rectificat la un tip pe care il cunosteam (deci posibilitatea de a-mi da teapa era extrem de redusa) si dupa o luna au inceput sa bata iar. Deci pentru mine glaentzer sunt ca si inexistente, sau pot fi puse pe acceasi linie cu produsele turcesti.

Si inca ceva, Albert tu de ce vrei sa antifonezi puntea de spate?

This post has been edited by speedy82: 15 Sep 2007, 11:29


--------------------
Dacia 1300 - B 19 XXX
„Aspiratorul meu magic, magnet pe patru roti, scoate orice fufa din cizme si chiloti”
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Albert Einstein
post 15 Sep 2007, 22:24
Post #255


Pasionat


Group: Members
Posts: 2.140
Joined: 22 May 06
From: Bucuresti




O sa intreb la magazine daca se mai fabrica planetare lungi, sau daca mai gasesc pe stoc pe undeva...
@speedy: puntea spate o voi curata, grundui si apoi ii dau un antifon ca sa fie neagra, stiu ca e frectie la piciorul de lemn dar e vorba de partea estetica. wink.gif


--------------------
- - -
"I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots" - Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex 23
post 15 Sep 2007, 23:02
Post #256


Dacia 1300, cea mai buna alegere!!


Group: Members
Posts: 1.436
Joined: 2 October 06
From: Drumul Taberei




Speedy vezi ca sunt unele Glentzer fabricate si-n Turcia! Sa nu fi avut surpriza sa fi achizitionat asa ceva! Chiar saptamana viitoare am sa fac rost de planetare Glentzer GKV noi noute de la mama lor din Germania, insa sunt scurte pentru ca eu d-astea am pe masina! Si in momentul de fata tot Glentzer am pe masina si sunt foarte multumit!


--------------------
Dacia 1300/1310/1410 1972/1972/1982/1990/1991/1992 KXI WRB YJM DOZ PMC MRD - 8-B 4746/8-B 7768
Dacia 1300, cea mai buna alegere!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Albert Einstein
post 17 Sep 2007, 14:03
Post #257


Pasionat


Group: Members
Posts: 2.140
Joined: 22 May 06
From: Bucuresti




Poza finala cu consola...

S4010151.JPG ( Size: 193.89k ) Number of downloads: 2699


--------------------
- - -
"I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots" - Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 17 Sep 2007, 14:20
Post #258


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Ti-a iesit super consola. Micile detalii conteaza cel mai mult. icon_mrgreen.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex-mun
post 17 Sep 2007, 19:18
Post #259


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.115
Joined: 14 October 06




fffff frumoasa ! BRAVO aplauze.gif


--------------------
DACIA 1300 1976 - CT 84 MUN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Albert Einstein
post 17 Sep 2007, 21:31
Post #260


Pasionat


Group: Members
Posts: 2.140
Joined: 22 May 06
From: Bucuresti




Multumesc, sa stiti ca se putea si mai bine. La urmatoarea o sa stiu exact cum sa fac laugh.gif


--------------------
- - -
"I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots" - Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 18 Sep 2007, 04:43
Post #261


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Da, cam asta e problema. Intotdeauna stim mai bine a doua oara. Dar eu nu-mi amintesc Dacie cu chestia aia sub bord, cind au fost facute?


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Albert Einstein
post 18 Sep 2007, 08:57
Post #262


Pasionat


Group: Members
Posts: 2.140
Joined: 22 May 06
From: Bucuresti




Nu stiu cand s-a pus consola aia pe masini, eu am mai vazut si pe alte Dacii...E posibil sa nu fi fost insa pe toate modelele...


--------------------
- - -
"I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots" - Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Betian
post 18 Sep 2007, 11:10
Post #263


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 23 August 05




Consola era o particularitate pentru modelul 1301. Ulterior s-a montat si pe alte modele.


--------------------
Dacia 1300 - 3-B 5638
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
csiri_biri_kodak
post 23 Sep 2007, 14:22
Post #264


Membru linistit


Group: Members
Posts: 102
Joined: 14 July 07
From: Blumberg, Germania




aplauze.gif aplauze.gif aplauze.gif aplauze.gif aplauze.gif aplauze.gif aplauze.gif

Foarte frumoasa treaba pe care ai depus-o pana acum - RESPECT

Este de admirat si initiativa...si progresul...si dexteritatea ta in pofida obstacolelor.
Insa dupa 1 ora de lecturat topicul tau am o nelamurire .. totusi tu chiar ce vrei sa reconditionezi? Dacia sau Renault ? Sau mai bine spus ce vrei sa fie produsul finit ?
Nu de alta dar am impresia ca te pierzi intre multitudinea de probleme. La inceputul topicului am inteles ca ti-ai luat in cap sa reconditionezi la stare ei originala o Dacia 1301 si nu un Renault R12, iar acum vrei sa imprtiun motor R12 refacut din Australia? Eu inteleg ca Dacia in primii ani de existenta avea piese Renault, dar totusi. Dacia este o productie romaneasca, eu as zice sa folosesti piese romanesti ( ex. Elba, nu Cibie etc.)
Eu am auzit in Debrecen de un atelier care reconditioneaza motare de clasici. Am si vazut un motor de Vw 1300 ( Broscuta ) reconditionata de ei, vreau sa spun ca mercge foarte bine si stapanul nu-l iarta, o foloseste zilnic fara retineri...daca vezi in Bucurest acest Kaefer si reusesti sa vorbesti cu proprietaru', poate te ajuta mai departe. Daca aflu ceva adresa de la atelier Weekendu' viitor (atunci se aduna din nou clubul de Kaefer Baia Mare) te anunt daca te intereseaza restaurarea motorului tau original.


PS. RESPECT inca o data cool.gif


--------------------
Dacia / Dacia 1300 (RIP) / Logan 1978 / 2012
! Fiecare trebuie sa inceapa de undeva !
Creierul este un organ oarecum indispensabil capului...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Albert Einstein
post 23 Sep 2007, 23:21
Post #265


Pasionat


Group: Members
Posts: 2.140
Joined: 22 May 06
From: Bucuresti




Importul unui motor de Renault 12 era o posibilitate, am renuntat pentru ca era prea scump in final si pentru ca-mi transforma Dacia intr-un hibrid, asa cum zici si tu...Daca ai observat am luat faruri Elba si nu altceva smile.gif Barele la voi pastra cu tampoane mici, etc.
Referitor la VW de care ziceai, stiu si masina, il stiu si pe proprietar. Cei din Ungaria refac doar motoare de broasca din cate stiu si e totusi cam departe sad.gif Desi ar fi si asta o posibilitate...Daca asi fi stat in vestul tarii era altfel...Asi prefera sa-l fac in Bucuresti. Mai astept, pana la motor mai sunt multe de facut...
Multumesc pentru sfaturi si pentru aprecieri. worship.gif


--------------------
- - -
"I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots" - Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Sep 2007, 08:03
Post #266


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05






--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Albert Einstein
post 24 Sep 2007, 09:03
Post #267


Pasionat


Group: Members
Posts: 2.140
Joined: 22 May 06
From: Bucuresti




Multumesc Argon, vazusem anuntul, dar am deja una biggrin.gif
PS: Oare ce s-o fi intamplat cu jantele? unsure.gif


--------------------
- - -
"I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots" - Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Sep 2007, 09:04
Post #268


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




m-am gandit ca mai vrei una blush.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Albert Einstein
post 24 Sep 2007, 13:57
Post #269


Pasionat


Group: Members
Posts: 2.140
Joined: 22 May 06
From: Bucuresti




Ma chinui sa o fac pe asta....Poate ai citit problemele de care ma lovesc... 256.gif M-am apucat de ea si nu ma las pana nu iese bine. Prefer sa bag banii in ea decat sa cumpar alta cu ochiul.gif Multumesc insa oricum. up.gif


--------------------
- - -
"I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots" - Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 24 Sep 2007, 17:11
Post #270


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




daca pot sa intreb, la consola, chestia aia de seamana cu un radiator ce e ? ce rol are?


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
55 Pages « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 15:07
Forum Renault