DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Parametrii optimi de functionare a motorului, Temperatura apei si presiunea la ulei!!!

papamuntz991
post 19 May 2007, 13:57
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs




Cred ca in titlu m-am exprimat destul de bine...eu sunt incepator...nu am citit prea multe despre masini decat pe forum...si de aceea apelez la ceilalti dacioti...
La ce nivel sta temperatura apei si nivelul presiunii la ulei?
mie imi sta apa intre 83 si 87,iar presiunea la ulei scade de la 5 pana aproape de 2-2,5....nu sunt nici foarte sigur de corectitudinea acestor valori dat fiind ca am montat indicatoarele recent(cele originale erau stricate)...

Astept pareri si valori personale!!!


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 19 May 2007, 14:22
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




E in parametri normali. E cam mica presiunea de ulei, dar depinde si de uleiul pe care il folosesti.


--------------------
renault espace 2.2 - bulgariax4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 19 May 2007, 14:44
Post #3


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Si de ce spui ca presiunea la ulei e mica?

Cu motorul la 80 grade C presiunea minima la relantiu trebuie sa fie de 0.7 atm., ori el are 2 - 2.5 , e destul de bine.

This post has been edited by EUROPE_: 19 May 2007, 14:47


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian.bisty
post 19 May 2007, 15:39
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 382
Joined: 24 March 07
From: Braila




QUOTE(papamuntz991 @ 19 May 2007, 14:57)
Cred ca in titlu m-am exprimat destul de bine...eu sunt incepator...nu am citit prea multe despre masini decat pe forum...si de aceea apelez la ceilalti dacioti...
La ce nivel sta temperatura apei si nivelul presiunii la ulei?
mie imi sta apa intre 83 si 87,iar presiunea la ulei scade de la 5 pana aproape de 2-2,5....nu sunt nici foarte sigur de corectitudinea acestor valori dat fiind ca am montat indicatoarele recent(cele originale erau stricate)...

Astept pareri si valori personale!!!
*


.La ulei e admis in relanti pana la 0,8 ( valoarea care este scrisa pe manocontact ) cand sa aprind becurile ( ulei + apa ) , iar in turatie daca ai cum zici e destul de bine
Apa e buna si ea


--------------------
Renault Megane 3 2015 Kadjar 2017
zxcxzcz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 19 May 2007, 20:50
Post #5


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.230
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(EUROPE_ @ 19 May 2007, 14:44)
Si de ce spui ca presiunea la ulei e mica?

Cu motorul la 80 grade C presiunea minima la relantiu trebuie sa fie de 0.7 atm.,
*



corect.....corect.....minim 0.7 .......


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papamuntz991
post 19 May 2007, 21:37
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs




1.La relanti presiunea e mai mica?in mers creste sau cum e treaba asta?

2.Despre apa nu spuneti nimic?

3.Impartasiti valorile personale!!!


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 19 May 2007, 21:48
Post #7


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.230
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(papamuntz991 @ 19 May 2007, 21:37)
1.La relanti presiunea e mai mica?in mers creste sau cum e treaba asta?
*



da.....cand motorul e in turatie si pompa de ulei are turatia mai mare si deci creste presiunea.....

apa 85-92.....asa e normal.....


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papamuntz991
post 19 May 2007, 21:51
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs




si pres la ulei la cat trebuie sa fie max?cu motorul cald...caci cu el rece incepe de pe la 5,5 sa scada...


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian.bisty
post 19 May 2007, 22:00
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 382
Joined: 24 March 07
From: Braila




nu-i neaparat sa fie o valoare de max
sa existe presiune asta conteaza depinde mult de uleiul folosit


--------------------
Renault Megane 3 2015 Kadjar 2017
zxcxzcz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 20 May 2007, 09:18
Post #10


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Temperatura optima de functionare a motorului e pe la 80-85 grade in principiu. Temperatura reala poate avea variatii in functie de termostat. De exemplu, exista termostate care deschid circuitul de racire la 97 de grade ( AMC Vaslui), se folosesc iarna pentru a compensa frigul napraznic de afara (care nu prea mai este de ceva ani in Romania, dar in fine...) - automat deci, temepratura lichidului de racire din motor va fi undeva pe la 90 de grade.
Presiunea de ulei nu are termeni standard si batuti in cuie. Cartea spune ca minimul acceptat este intr-adevar 0.7 , mai jos e de rau, se aprinde becul si nu mai e de mers cu masina. Principiul de functionare, pe scurt: pompa este legata prin angrenaje de arborele cotit, cu cat acesta are mai multe rotatii, cu atat pompa lucreaza mai mult si introduce o presiune mai mare in circuit. Adica, cu cat motorul e mai turat, cu atat presiunea de ulei este mai mare.
Acuma cu indicatiile ceasului de ulei: cand motorul e rece, uleiul e mai gros si va avea o presiune mai mare in circuit, chiar la relanti (5.5 e OK din ce indici tu...la mine nu prea se ridica mai sus de 4 la rece). Cand motorul se incalzeste si ajunge la temperatura optima de functionare, uleiul, din cauza caldurii, se subtiaza, si presiunea in circuit scade - si atunci, un motor normal va avea, functi de uzura pompei si liniei, 1- 2 - 3 la relanti si 4-6 in turatie. Sigur, presiune 1 la relanti e cam incomod pentru ochiul soferului...
valori personale: temperatura de lucru a motorului - 80 grade apa (termostat "frantuzesc" Vernet de 82 grade), presiunea de ulei - 4 la rece (indiferent daca e la relanti sau 3000 rpm, daca o turez mai sus creste ea pana la 5, dar nu sunt nebun s-o forjez de aiurea la rece), cu motorul cald - 2 relanti, 4 la 3000 rpm.
Indicatiile care le dai tu pentru masina ta sunt OK, plecand de la premisa ca indicatoarele astea noi sunt cat de cat exacte si ca ai ulei acceptabil in motor (nu spalatura de butoi, de aia la 3 ron/litrul). Nu ai precizat clar daca presiunea de ulei la cald este de 2-2.5 la relanti sau in turatie. Banuiesc ca e la relanti, nu? In turatie (cald) cat e? 3.5?

This post has been edited by ATM: 20 May 2007, 09:22


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papamuntz991
post 20 May 2007, 22:03
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs




la relanti sta cam la 3...la 2 in nici un caz...in turatie cam la 4 sa zic...
cand e rece incepe sa scada de la 6 chiar...am auzit ca la rece ar fi presiunea chiar 7-8...

indicatoarele nu sunt noi...sunt folosite...dar sunt noi la mine pe masina...multumiri lui mad toz:)
indicatorul la apa nu usnt sigur cat e de exact caci nu sare apa de 85 de grade...adica nu s emai misca de la mijloc d-acolo...
si nu in ultimul rand:ms de explicatie gigantica...sa dea domnu la cat mai multi coforumisti ca tine!!! popa.gif
si uleiul e din acela romanesc(M20w40) de 5 ron/L...dar uleiul e innoit mereu caci se completeaza:P...asta e...papa ulei...


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 21 May 2007, 09:20
Post #12


__________________


Group: Members
Posts: 13.008
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(papamuntz991 @ 19 May 2007, 22:37)
3.Impartasiti valorile personale!!!
*



Apa: 80-85*C
Ulei: 0.7 - 1bar la relanti


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 21 May 2007, 10:03
Post #13


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Apa ... motor cald (circulat in bucuresti) 90*-95* acul indica ok
ulei ... 1 la cald la relanti 4 la turatie ... (se apropie schimbul in 500 km ...am mobil 1 de ~5000 km doar in bucuresti)
ulei ... 4 la rece ... 5 accelerat ...

Becurile la ulei nu s-au aprins deci este ok ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 21 May 2007, 20:24
Post #14


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Ce valori mici aveti voi la relantiu cu motorul rece blink.gif .
La mine la relantiu cu motorul rece am peste 6 ( acul sta lipit de partea dreapta a ceasului ).
La cald la relantiu am 1.5 -2 ( poate am si mai putin, depinde cat de mult merg prin semafoare ), iar in mers, spre exemplu la 3000 rpm am 5 atm., nu am mai verificat de mult, dar voi verifica maine! Uleiul folosit este m20w40.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papamuntz991
post 21 May 2007, 20:47
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs




cu motorul rece am zis si eu ca sta la 6 chiar poate peste...dar la relanti la mine e mai mare...e cam 3...


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nambanidealtceva
post 22 May 2007, 00:40
Post #16


Pe volan din 96


Group: Members
Posts: 335
Joined: 31 October 05
From: B U C U R E S T I




Mie mi s-a stricat sonda.. inainte, aveam cam 2,5 la relanti si 5 in mers cu motorul cald, intr-adevar la pornire acul mergea pana in capat (la 6).. Am schimbat sonda si acum am aproape 2 la relanti cu motorul cald si maxim 4 in ture... iar la pornire aproape 5... cu ulei 10w40 de calitate.. In concluzie, sondele difera al naibii de mult de la una la alta, ce indica acul e in mare masura orientativ, asa ca nu va speriati decat daca sesizati ca de la o zi la alta aveti presiunea mai mica, sau ca, doamne fereste, se aprind becurile in mers.


--------------------
Citroen C4 1.6 16V, 2005, vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jaf
post 22 May 2007, 01:12
Post #17


Membru din mijloc


Group: Members
Posts: 641
Joined: 25 May 04
From: Cluj-Napoca




Nu inteleg dupa ce va dati seama de temperatura apei.. eu am ceasuri takosan iar indicatorul e sta la mijloc.. interbare intrebatoare.. ce temperatura are apa ? icon_mrgreen.gif


--------------------
trotineta tri roti 2012 ful vidaut chiele
"ati facut dacia de rasul lumii cu 'inventiile' voastre"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 22 May 2007, 06:46
Post #18


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




~ 80 * a doua linie alba este la ~ 40 (parca) penultima linie alba este de 90 * urmeaza 100* si 120 * daca deasul are 5 linii albe


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatuci
post 22 May 2007, 07:19
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 206
Joined: 19 February 04
From: Bucuresti




la mine apa 80-85 prin bucuresti
presiunea la ulei la rece 4 (posibil un pic peste iarna) iar la stop scade la 1.8-2

dupa refacerea motorului am avut ulei ieftin pt primii 500km..acum am un ulei bunicel cu aditiv 2+2 de la mama lui...zic unii c ape dacie nu merita ulei scump dar de cand am pus aditivul ala s-a simtit imediat...motorulmerge ortund...mai linistit, mai silentios ce mai..o placere ss-l asculti


--------------------
Dacia 1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014) 1991/ 2001/ 2014 - B 84 TCI, B 47 BWU
Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 23 May 2007, 10:35
Post #20


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




apa 83-96
oil 3-6 bar


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papamuntz991
post 23 May 2007, 23:05
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs




indicatorul [...]mie nu-mi sare de 85 de grade [...], ala nu cred ca merge bine...da il mai testez eu, acu cand mai prind un val de caldura...

This post has been edited by diaconuliviu: 24 May 2007, 06:41


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ferrari
post 24 May 2007, 08:17
Post #22


membru de treaba


Group: Members
Posts: 118
Joined: 29 November 06
From: CLUJ




la mine presiunea la ulei la rece este 6 iar la cald scade pana la 2-2.2(la 800 rpm).
temperatura apei ma ingrijoreaza (mai ales atunci cand urc dealuri lungi si cu inclinatie destul de mare cum ar fi feleacul).acum 2 zile am facut un drum cluj-alba-cluj si temperatura nu scadea decat foarte rar sub 90 si imi urca si la 100 atunci cand urcam dealuri. pe langa asta de ceva vreme nu mai trage motorul la deal (pe unde mergeam cu a 4-a acum ma chinui cu a 3-a sau chiar cu a 2-a),mentionez ca aprinderea e buna, amestecul e ok. am fost la 2 mecanici si nu si-au dat seama care e problema. daca ati patit asa ceva ........va rog niste informatii.


--------------------
dacia 1310 CL (BK) 1995
all the best and f*ck the rest
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 24 May 2007, 08:23
Post #23


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




se tureaza motorul dar nu trage (urca) cred ca ar trebuie sa te gandesti la ambreaj sad.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ferrari
post 24 May 2007, 08:31
Post #24


membru de treaba


Group: Members
Posts: 118
Joined: 29 November 06
From: CLUJ




nu e ambreiajul........ se simte ca nu poate sa traga motorul...fenomenul seamana cu un capac de delcou cu probleme numai ca nu e capacul de delcou.


--------------------
dacia 1310 CL (BK) 1995
all the best and f*ck the rest
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 24 May 2007, 08:54
Post #25


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Poate este obosit .... set uzat ... segmenti dusi ... nu stiu ... de la capac delco nu cred ca este ... ala ori da scanteie ori nu ?


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ferrari
post 24 May 2007, 08:58
Post #26


membru de treaba


Group: Members
Posts: 118
Joined: 29 November 06
From: CLUJ




motorul nu e obosit... nu manca ulei iar saptamana trecuta am masurat compresia si am 9.5 deci ca in carte.ceea ce este foarte interesant este ca cel mai des se manifesta atunci cand urc dealuri serioase dar se mai intampla si pe loc drept sa nu traga o perioada apoi isi revine singur


--------------------
dacia 1310 CL (BK) 1995
all the best and f*ck the rest
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariushi
post 24 May 2007, 12:31
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 16 June 06
From: BUZAU




La indicatoarele de presiune ulei de pe 1310 ( 1997) nu are cifre...ci doar vreo 3 linii albe si una rosie jos(Low). Stie careva cam ce valori au liniile alea?


--------------------
Dacia Logan 2009 Laureat 1.5dci - BZ-21-DER
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 28 May 2007, 23:55
Post #28


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Linia rosie - low - 0
prima linie alba deasupra liniei rosii - 2
a 2a linie alba - 4
si ultima de sus -6


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariushi
post 30 May 2007, 10:26
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 16 June 06
From: BUZAU




multam! deci cand e rece e pe la 5 iar cand se incalzeste presiunea e putin peste 2, temperatura indiferent de conditiile meteo tot la jumate sta apa....nici un mm mai sus sau jos


--------------------
Dacia Logan 2009 Laureat 1.5dci - BZ-21-DER
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papamuntz991
post 30 May 2007, 15:23
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs




temperatura la apa asa imi sta si mie...chiar mi-am facut probleme ca nu imi merg bine ceasurile(sunt luate recent dar SH)...dar cel mai mult a ajuns apa la 87.5 adica jumate...si temperatura normala de functionare e pe la 83-84...


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2024 - 22:47
Forum Renault