lipsa pornire, zgomot ciudat.. subit, sa fie arborele ? sa fie aprinderea ?
![]() ![]() ![]() |
lipsa pornire, zgomot ciudat.. subit, sa fie arborele ? sa fie aprinderea ?
RMS |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 9 December 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
- SJ-02-ACC
|
|||
razv_an9 |
![]()
Post
#32
|
![]() Mandru Posesor de Dacie Group: Members Posts: 103 Joined: 14 February 05 From: Galati ![]() |
aaa.. :"> scuze, mihai. am inteles gresit. eram buimac azi dimineata. Pana la urma lantul a fost. La mine saracu` n-a zornait neam, s-a rupt si pace. Norocul meu e ca toata veselia s-a intamplat in fata blocului, in parcare. Si doar ce venisem de la gratar, plin, bine ca nu m-a lasat acolo. Inca un motiv pt care tin la masina mea
![]() Am schimbat pinion delco (anterior), garnitura capac distributie, lant distributie, semering capac. Din fericire, nu s-a mai intamplat nimic in afara de ruperea lantului. Am dat capacul de la chiuloasa jos si am verificat tijele, am reglat culbultorii. Cu ocazia asta am schimbat si "stutul" de aer, cel care intra in galeria de admisie si duce aer la carburator. Era infundat bine de tot cu calamina. Merge motorul mult mai rotund acum, si, nu bag mana in foc, dar parca trage un pic mai bine fara sa il turez cum il turam inainte ca sa dau un sprint. Acestea fiind spuse, multumesc mult tuturoir de sprijin, de idei si de faptul ca ati suportat un invatacel ^ ![]() LE: la mine se decapsase o parte a unei zale .. nu era foarte uzat.. dar semne de uzura totusi avea.. This post has been edited by razv_an9: 24 May 2007, 15:59 |
--------------------
Dacia
Logan
2008, Laureate "Reality is wrong. Dreams are fa real " Tupac Amaru Shakur
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Da, si aici la fel. Nimic suspect, si dintr-o data gata, motorul a tacut si n-a mai zis nimic pina nu i-am schimbat lantul.
Pentru razvan. Metoda cu surubul e chiar cea indicata de carte. Eu ti-am spus cu degetul ca am banuit ca o sa revii intrebind cit de mare sa fie surubul, ce filet, samd. Tu chiar n-ai facut nimic din ce ti s-a sugerat pina n-a venit specialistul? Ce-a zis specialistul de sugestiile noastre? Decapsarea indica angrenare proasta. Probabil ca era lantul prea "intins" (de uzura), sau intinzatorul nu-si mai facea datoria ca lumea. S-a uitat specialistul la el? This post has been edited by Gheorghedracu: 25 May 2007, 17:04 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
razv_an9 |
![]()
Post
#34
|
![]() Mandru Posesor de Dacie Group: Members Posts: 103 Joined: 14 February 05 From: Galati ![]() |
off: nu-i mai spune specialist
![]() on: Am incercat metodele, dar pe rand.. usor.. tot primind promisiuni ca vine cineva avizat sa se uite la motor. Si pe masura ce se intarzia, am incercat sugestiile. Nu stiu de ce s-a rupt.. n-am idee, insa patina e buna, am verificat-o. Acum..toate bune mai putin presiunea la ulei, care stationeaza undeva putin sub 2. Pun contactul si acolo moare acul, pornesc motorul, accelerez.. orice as face, de unde suspectez ca ar fi un sezor, o sonda de vina. Ce sa verific ? Apa e ok, undeva pe la 85-90, la un drum lung a luat 95 ( asta, vineri seara. uitasem sa cuplez releul de la electroventilator ) dar a scazut de la sine la 80, apoi a urcat incet la 85. Am fost geana pe indicatoare din cauza aparentei presiuni scazute la ulei.. Inca ceva, ca sa nu fac alt topic. La tara ( drumul ala lung ) am spalat motorul, ceea ce a implicat si datul filtrului de aer jos. Curatand radiatorul, in partea unde era carcasa filtrului de aer, s-a rupt unul din papucii ce intra pe o sonda in josul lui. La ce serveste sonda aia exact ? Nu am observat vreo anomalie dar.. as vrea sa stiu, sa nu merg asa.. |
--------------------
Dacia
Logan
2008, Laureate "Reality is wrong. Dreams are fa real " Tupac Amaru Shakur
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Sonda aia nu o fi cumva de la electroventilator? Din topic pina aicea ar parea ca ai ventilatorul pe curea, dar cine mai poate sti?
Cu sonda de ulei poti pur si simplu sa o iei si sa o montezi la alt motor sa vezi daca apar aceleasi simptome. Daca da, e clar. Daca nu, ia o sonda care stii sigur ca e buna (poate chiar de la motorul de verificare), pune-o la tine si vezi daca instrumentul indica altceva. Cam atita pentru un prim pas. Ciudat ca ti s-a ridicat temperatura la drum lung. La drum lung, temperatura sta destul de constanta si de obicei racirea e mai buna. Fa-ti curaj si uita-te singur. Daca nu stii ceva, poti sa intrebi. Multi oameni de treaba p-aicea iti vor raspunde. Dar e mai usor sa ne intelegem cind vii si spui ce ai vazut/facut. Asa cel putin se pot lamuri oamenii daca ai inteles ce ti-au spus sau esti alaturea cu drumul. Daca tu sari de la o intrebare la alta, ce sa presupunem noi? |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
razv_an9 |
![]()
Post
#36
|
![]() Mandru Posesor de Dacie Group: Members Posts: 103 Joined: 14 February 05 From: Galati ![]() |
pff: Aici ai dreptate si imi cer scuze, doar ca am fost pe o continua fuga, am atestate de pregatit si prezentat ( engleza si informatica, plus bacu ce ameninta, mama lui.. ) Promit ca o sa incerc sa fiu mai explicit.
Sonda aia nush ce face. Are 2 papuci, din care unul s-a rupt de tot ( era corodat bine de tot, abia am atins firul si apoi nu stiam de unde provenea ). Termostatul unde e montat ? Cu racirea.. E o portiune de drum rea de tot, vreo 2 kilometri, in care ma tarai cu a 2a, a 3a pe alocuri sa nu termin de tot bucsaraia ( care oricum trebuia schimbata in vederea itp-ului care exprira in jur de 20 iunie ) si pun acele aproape 95 de grade pe seama ei ( 92-93, dupa aproximarile mele, acum intervine si eroarea indicatoarelor ). Mai ales ca dupa cativa kilometri a scazut temperatura sub 85, pe undeva pe la 80, ceea ce mi-a aratat ca sistemul de racire isi face treaba( e compus din clasicul ventilator de pe motor, plus electroventilator). Apropo, punctul de fierbere al amestecului antigel-apa e mai jos sau mai sus de punctul de fierbere al apei ? Cat despre electroventilator, nu am inteles niciodata cum lucreaza. Cand am cumparat masina, a venit deja montat ( fostul proprietar facand frecvent drumuri la munte, serpentine, fugareala ). Sunt 2 fire care il alimenteaza, un minus legat pe carcasa alternatorului si un plus care trece printr-un releu negru, dreptunghiular pe care am descifrat eu ceva de genul: " atentie, montarea inversa < a firelor, bornelor nu stiu cum sa ma exprim > duce la distrugerea releului ". Din cate tin minte, sunt 4 fire ce se conecteaza in releu, dar nu am inteles care de unde vin ( o sa ma uit mai atent acum, ca tot a intervenit problema cu sonda aceea de pe radiator ) Am un buton in bord cu 3 pozitii; prima pozitie e oprit; a doua nu face ev-ul sa reactioneze in nici un fel ( dar presupun ca e pozitia in care el intra singur, la o anumita temperatura ); o ultima treapota ce porneste efectiv ev-ul. Aveti idee daca releul ala centralizeaza informatiile, facand sa intre automat ev-ul sau e doar un releu de protectie ? o sa fac poze dupa amiaza asta sa avem efectiv pe ce sa ne uitam. This post has been edited by razv_an9: 27 May 2007, 14:18 |
--------------------
Dacia
Logan
2008, Laureate "Reality is wrong. Dreams are fa real " Tupac Amaru Shakur
|
|
Fizz |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 28 September 06 From: Braila ![]() |
QUOTE(razv_an9 @ 27 May 2007, 15:16) Sonda aia nush ce face. Are 2 papuci, din care unul s-a rupt de tot ( era corodat bine de tot, abia am atins firul si apoi nu stiam de unde provenea ). Baga in marsalier si vezi daca se aprind lampile albe . Daca nu ,sa rupt papucul de la comutatorul de mers inapoi! ![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
|
|
razv_an9 |
![]()
Post
#38
|
![]() Mandru Posesor de Dacie Group: Members Posts: 103 Joined: 14 February 05 From: Galati ![]() |
Sunt.. nedumerit :-S Are legatura radiatorul cu lampile de mersul inapoi ??
|
--------------------
Dacia
Logan
2008, Laureate "Reality is wrong. Dreams are fa real " Tupac Amaru Shakur
|
|
Fizz |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 28 September 06 From: Braila ![]() |
AAAAA! Daca e de la radiator aia e termocupla!
Nu am stiut de care sonda vorbeati! ![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
|
|
razv_an9 |
![]()
Post
#40
|
![]() Mandru Posesor de Dacie Group: Members Posts: 103 Joined: 14 February 05 From: Galati ![]() |
Termocupla care.. ce face ? cu cei doi papuci ? Presupun ca principiul e ca la o temperatura stabilita dinainte se declanseaza inchizand circuitul, ducand + in releul ala de care spuneam eu, astfel pornind electroventilatorul. Asta e logica mea. Gresesc ?
Deci cei 2 papuci de pe termocupla sunt de fapt, o "intrare" si o "iesire" ? Acum si in legatura cu uleiul .. Care dintre sondele din cele doua asezate pe chiuloasa, la cilindrul 1, este sonda de ulei ? E posibil sa fi murit asa, instant, si sa coincida cu momentul ruperii lantului de distributie ? Ca sa ma asigur, e practic imposibil ca un motor sa nu aiba variatie de presiune la ulei in timpul functionarii, nu ? This post has been edited by razv_an9: 27 May 2007, 15:08 |
--------------------
Dacia
Logan
2008, Laureate "Reality is wrong. Dreams are fa real " Tupac Amaru Shakur
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
razvan, discutia devine dezlinata, de unde si nedumerirea celor ce incearca sa iti raspunda. Concentreaza-te pe o problema, si du-o pina la capat.
Uleiul: doua sonde, una mica, una mare, montate pe un adaptor de obicei in forma de T. Cea mare da semnal manometrului, cea mica da semnal becului de alarma de la bord. Daca s-a rupt lantul de distributie, rotorul pompei de ulei nu mai e antrenat, pentru ca el e antrenat de pinionul delcoului care se infige pe coada rotorului si e antrenat la rindul lui de axul cu came prin angrenajul care suspectam noi ca s-a dus la tine. lantul cinematic este asa: arbore cotit-lant distributie-ax cu came-pinion delco-ax pompa ulei. Iata de ce daca se rupe lantul nu mai ai presiune de ulei. Repara lantul si investighezi apoi. daca vrei neaparat intre timp fa proba asa cum ti-am spus mai sus, muta sondele tale pe o masina care nu are nici o problema, leaga-le corect la fire si vezi daca iti indica corect. daca da, sondele sunt bune. Daca nu, sunt proaste. Cit despre ventilatorul de la racire si termocupla asociata, ai judecat bine, termocupla da un + cind apa in radiator e suficient de calda, si porneste electroventilatorul. Intrerupatorul de bord cu trei pozitii de care vorbesti este o treaba improvizata de vreun propietar din trecut al masinii. Cred ca ar fi mai bine sa renunti la tiganeala, dar e treaba ta. daca sistemul nnu merge bine cu ventilatorul masinii, atunci e altceva in neregula si solutia nu e sa pui treizeci de ventilatoare pe masina. Cit despre cum functioneaza intrerupatorul, trebuie sa-l scoti frumos de acolo si sa il verifici cu un ohmmetru, sa vezi ce contacte deschide si respectiv inchide in fiecare pozitie. Deseneaza o schema a intrerupatorului dupa ce ai aflat, si vezi unde merg firele. Presupunerea ta e inteligenta, adica ai avea posibilitatea sa pornesti, sa opresti ventilatorul cind vrei si in plus sa-l lasi si sa functioneze automat, dupa cum cere temperatura sistemului de racire. Daca e asa, poate merita sa te gindesti daca nu cumva poti sa renunti la ventilatorul pe curea si sa lasi e/v sa faca treaba. Amindoua sistemele impreuna o sa iti mascheze problemele daca exista acuma sau vor aparea pe parcurs. Exista si o alta metoda de a verifica ce face comutatorul cu pricina. Daca stii sigur ca E/V e bun si merge, poti sa iei termocupla din motor, si o bagi intr-un vas cu apa in clocot, dupa ce ai pus butonul de la bord in pozitia in care crezi tu ca E/V e pus pe "automat". Daca termocupla e buna si ideea ta despre functiunea butonului e corecta, E/V ar trebui sa porneasca. Antigelul are rolul de a ridica punctul de fierbere, de a cobori punctul de inghet, a preveni coroziunea si de a lubrefia pompa. De cele mai multe ori un lichid prost face trei treburi din patru. Partea cea mai dificila e prevenirea coroziunii, pentru ca pe sistemul de racire exista mai multe metale: fonta, otel, cupru, alama, aluminiu, bronz, cositor, mai stiu eu ce. Din cauza asta, prevenirea coroziunii tuturor e dificila, caci fiecare metal are un potential electrochimic diferit. Rezultatul e ca incercind sa protejezi unul din ele o sa il corodezi pe celalalt. De aceea trebuie sa nu te ieftinesti la faina si sa-ti dai banii pe tarite. Investeste intr-un lichid bun, si schimba-l cind trebuie caci stabilitatea lui chimica nu e eterna si e mai ieftin sa schimbi lichidul decit sa refaci motorul. Si schimba radiatorul daca ai suspiciuni, inca o data, nu te scumpi la tarite. Succes! This post has been edited by Gheorghedracu: 28 May 2007, 06:49 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
razv_an9 |
![]()
Post
#42
|
![]() Mandru Posesor de Dacie Group: Members Posts: 103 Joined: 14 February 05 From: Galati ![]() |
Multumesc de sfaturi, @ Gheorghedracu dar.. am cateva precizari
![]() Intai de toate, merg cu toate problemele in paralel, ca sa antrenez cat mai multi oameni in discutie, sa aflu( sau sa aflam, de ce nu ) intai partea tehnica de baza ( adica.. ce face cine.. ) apoi idei de solutionare a problemelor. In primul rand, am anuntat mai sus ca problema mea era lantul de distributie rupt; l-am inlocuit, si o data cu el am inlocuit si pinionul de la delco, si semeringul de pe capacul distributiei, si , normal, garnitura capacului de distributie, pe care am pus silicon de garnituri 2+2. Dupa asta, am pelcat la tara, un drum de aproape 100 de km, timp in care am stat atent la indicatoare si am scris ce am observat. Problema cu sistemul de racire a intervenit pe o portiune scurta de drum, unde a trebuit sa merg destul de incet ( a 2a, a 3a ) si la sfarsitul careia apa urcase pe la 92 de grade. Dupa inca ceva kilometri de mers in regim normal, temperatura a scazut la 80 de grade, ca apoi sa creasca la 85, cum e normal. Cand am spalat motorul, am spus ca am rupt un papuc de la sonda de la radiator, care am aflat ca se numeste termocupla si ca e, in principal, folosita de electroventilator. Tu spui sa scot "termocupla din motor ".. exista o a doua ? si daca da, pe unde e montata, sa o localizez si eu ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008, Laureate "Reality is wrong. Dreams are fa real " Tupac Amaru Shakur
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Nu, nu exista a doua termocupla (in mod normal, ca nu mai poti sa mai stii ce face fiecare cu masina lui), m-am referit la cea d in radiator, dar m-am exprimat la repezeala.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th August 2025 - 02:32 |